var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=58173;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","70"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("58173","0","שאלה לרב כוכב","19/08/18 12:51","ח אלול","תשע"ח","12:51","עלי","ולכלל המשתתפים בפורום.
היום בלומדי את מחלוקת ר' יוחנן וריש לקיש, היתה לי מין תחושת 'דז'וו' ואינני יודע אם יש לה בסיס ומבקש אני חוות דעתכם הנכבדת, כי אחת ההצעות בדיון היתה שמנחה שנחסרה הריהי דומה לבעל מום, כלומר מתיחסים למנחה כמו לאדם בעל מום, והיה הדבר קשה לי, מה הקשר בין זו לזה ?
ושמא בא הדבר בלשון חכמים לרמז שבעומק הדברים, המחלוקת יסודה במבט השונה שלהם על מצבו של האדם שנפגם או נחסר, כלומר החוטא והיוצא לתרבות רעה בדרגות שונות ורוצה לשוב בתשובה, כאשר ר' יוחנן מסתכל במבט של הצדיק ואילו ריש לקיש במבט של החוזר בתשובה עצמו, כאשר מוכר המצב שהחוזר בתשובה מחמיר וסבור שכל מה שהיה לפני שנפגם ונחסר - בטל, וצריך כביכול להתחיל מההתחלה, ואילו הצדיק סבור שלא בטל וניתן לתקן ולהשלים אם לא אבד לגמרי, ומזה כל צדדי המחלוקת ( למעיין ) (ולכן אין פלא שריש לקיש מתעלם אפילו ממשנה מפורשת כר' יוחנן, כי המשנה מפורשת בצד הטכני שלה אבל בצד האנושי הרי זה אולי כשיטתו )...
וכדי להוסיף בענייני דיומא כאלו, אספר שאתמול בשב"ק שמענו שיעור מצויין בקהילתנו מענייני התשובה, והרב הדורש ( מחב"ד ) שאל מדוע עושים תשובה ארבעים יום, וכי לא די ביום יומיים ? והשווה לכיבוס בגד, שאם יכבסוהו ארבעים יום ברצף ודאי שהבגד יבלה כעש ולא ישאר ממנו כלום, אם כן מה ההגיון להרבות ולכבס ? וענה מה שענה ולא ענה ישירות לשאלתו,
והנה, בשבת תשובה הקרובה, נלמד מעניינה של מנורת המקדש שהיתה עשויה מזהב טהור, והכניסו את זהבה פעמים רבות ( אלף !) לכור עד שנצרף לגמרי להיות בדיוק ככר זהב, וזה ההבדל בין בגד לאדם, שהאדם אינו דומה לבגד אלא לזהב טהור וצריך לצרף הרבה מאד את ליבו ואפילו כמה שנים.
וכך גם האדם דומה בכמה צדדים למנחה שרוצה וצריך לגשת אל הקודש בשלימות, וכל העניין מבואר ואכמ"ל.","209","","2084","True","True","False","","727","194.114.146.227","0","0","מנחות|ט ע"א",""),new Message("58174","58173","קישור יפה","19/08/18 13:49","ח אלול","תשע"ח","13:49","אור חדש","לא מצאתי שאלה בדבריך...","458","","2084","True","True","False","","283","213.151.55.26","0","58173","מנחות|ט ע"א",""),new Message("58177","58173",""החסרון כבעל מום דמי"","19/08/18 16:56","ח אלול","תשע"ח","16:56","יהודי_קדום","ראה דף ט עמוד ב.

ראה גם דף פז עמוד א:
"תמימים יהיו לכם. ומנחתם", ולמדנו מסמיכות הכתובים שאף המנחה תהיה תמימה. (חברותא, שם).

וגם: משך חכמה במדבר פרשת פינחס פרק כח פסוק יט:
תמימים יהיו לכם, ומנחתם. דריש במשנה בפרק ט דמנחות, דסולת שהתליעה פסולה וכן שמן שרוי של שמרים וכו' פסולים כבעל מום,

והקשר בין מום הפוסל בבהמה לקרבן, לבין מום הפוסל כהן לעבודה - ידוע.","233","","2084","True","True","False","","161","109.66.116.29","0","58173","מנחות|ט ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);