var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=57983;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","64"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","49"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","37")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("57983","0","מבנה הגמרא","12/08/18 06:29","א אלול","תשע"ח","06:29","אבי גרינבלט","הגמרא דנה ב"סתירה" בדברי רבי שמעון והאם אכן דבריו אינם כדברי משנתנו.
מדוע נערכו הדברים והובאו דבריו בברייתא אחת לפני שהראו לנו את דבריו בברייתא "הסותרת" וכבר מתחילים לדון בניסיונות לתרץ את הסתירה בדבריו עוד לפני שראינו את הסתירה ?
מדוע לא ניתן היה לשאול אכן האם דבריו אינם כמשנתנו , לאחר מכן להביא את דבריו הנוספים ואז לנסות לתרץ ביניהם וכך להבין האם אכן דעתו חולקת על משנתנו אם לאו ?","539","","2089","True","True","False","","697","81.218.144.99","0","0","מנחות|ב ע"ב",""),new Message("57995","57983","בזבחים ראינו סוגיות כאלה מספר פעמים","12/08/18 17:54","א אלול","תשע"ח","17:54","דוד כוכב","דנו בענינים שעיקר מקומם היה בהמשך, לפעמים לאחר דף או שנים.","125","","2089","True","True","False","","198","95.86.112.182","0","57983","מנחות|ב ע"ב",""),new Message("58008","57995","מה ההיגיון בעריכה כזו ?","13/08/18 05:08","ב אלול","תשע"ח","05:08","אבי גרינבלט","ממילא לא ניתן להבין את הדיון אם לא שמביאים בתחילה את 2 הברייתות , רק לאחר מכן מביאים מענה ודחיה לסתירה.","539","","2088","True","True","False","","98","81.218.144.99","0","57983","מנחות|ב ע"ב",""),new Message("58013","58008","כמובן שאין בכך הגיון","13/08/18 07:25","ב אלול","תשע"ח","07:25","אור חדש","ולכן בשאר הבבלי (לא בקדשים) דומני שלא תמצא עריכה גרועה כזו
אומנם ישנן כמה מסכתות בש"ס שבעליל לא נערכו די צרכן (נדרים ונזיר בולטות בכך) וחוששני שגם על עריכת מסכתות סדר קד' עמלו פחות בבבל כפי שנראה גם מכך שרוב בעלי המימרות כאן הינם אמוראי א"י ולא אמוראי בבל- ממילא גם העריכה יותר 'ארץישראלית'- לא מסודרת כבבלי ה'רגיל'","458","","2088","True","True","False","","118","213.151.55.26","0","57983","מנחות|ב ע"ב",""),new Message("58028","58008","ההגיון שאתה מחפש אינו ההגיון של הגמרא","13/08/18 10:33","ב אלול","תשע"ח","10:33","דוד כוכב","היום משקיעים מחשבה רבה בעריכה שתהיה בהירה ומובנת מיד לכל תלמיד.

בגמרא העריכה היא עניינית, עוסקים במדויק בסוגיה הנוכחית הספיציפית. ואם בשביל להבין בשלימות צריך ללמוד גם את האמור לקמן, מה בכך, "דברי תורה עניים במקומן ועשירים במקום אחר". הרי ממילא כל הרוצה גם לדעת את הסוגיות ולא רק לקרא אותן, חייב יהיה לחזור על הפרקים מספר פעמים. ומהפעם השניה הוא כבר יכיר את כל הסוגיות הקשורות.","125","","2088","True","True","False","","229","95.86.112.182","0","57983","מנחות|ב ע"ב",""),new Message("58029","58028","ברור שיש עריכה הגיונית בגמרא","13/08/18 10:36","ב אלול","תשע"ח","10:36","אבי גרינבלט","צורת הדיון הזו אינה דבר שבשיגרה.
ברור שלשון ימינו שונה אך אין זה מחייב צורת לימוד כזו בנכרח.","539","","2088","True","True","False","","109","37.26.146.174","0","57983","מנחות|ב ע"ב",""),new Message("58043","58029","ומלאה הארץ דעה את ה'","13/08/18 11:31","ב אלול","תשע"ח","11:31","דוד כוכב","היום אנו הולכים ומתקרבים למצב שכולם יוכלו ללמוד ולירא את ה'. שיעור ידיעת קרוא וכתוב באוכלוסיה בגברים כבנשים הוא בשיעור שלא היה מעולם. לכן גם הנטיה המקובלת היא לנסח באופן השוה לכל נפש כבעיתון ובסיפורים.

דברי הקדמונים נאמרו רק לתלמידים החכמים, והעריכה לצורך קלות הלימוד היתה האחרונה בסדר העדיפויות. הם העדיפו את ההתייחסות הקצרצרה השייכת לסוגיה הספציפית, כי הכל היה נלמד בעל פה בלבד.","125","","2088","True","True","False","","211","95.86.112.182","0","57983","מנחות|ב ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82611);