var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=57932;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","51"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","32")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("57932","0","מה הקשר בין כיבוש לחלוקה 7+7","10/08/18 04:50","כט אב","תשע"ח","04:50","אליצפן","התלמוד הבבלי במסכת זבחים דף קיח/ב, שואל: "ושבע שחלקו מנלן?

והוא עונה: "איבעית אימא מדשבע שכבשו שבע נמי שחלקו

אומר על כך רש"י: "מדשבע כיבשו שבע חילקו - סברא בעלמא היא:

מה כל כך סביר בזה שמספר השנים לחלוקה צריך להיות כמספר שנות הכיבוש. במילים אחרות מה הקשר בין כיבוש לחלוקה 7+7?","502","","2089","True","True","False","","702","77.125.39.64","0","0","זבחים|קיח ע"ב",""),new Message("57934","57932","זה במיוחד בשבילך","10/08/18 07:38","כט אב","תשע"ח","07:38","אור חדש","יש כאן סברא בעלמא ואתה מוזמן כמובן לבטא את כל חוסר ההערכה שלך ל'מקור' שכזה
העניין הוא שכאשר אין מקור טוב ואין גם סברא טובה ניתן כפלאסטר בעלמא להציע סברא בעלמא
כיוון שאין מה שיסתור אותה היא תמשיך לעמוד הגם שרעועה היא מאד","458","","2089","True","True","False","","120","31.210.177.85","0","57932","זבחים|קיח ע"ב",""),new Message("58002","57932","הסברה אינה קשורה למציאות","12/08/18 20:51","א אלול","תשע"ח","20:51","קותי","הסברה קשורה להבנת הטקסט
אם לא ניתן פירוט בטקסט אז המובן מאליו הוא שזה כמו שכבר הוזכר
בטקסט ולא רצו לחזור על אותו הנתון פעם נוספת.","217","","2087","True","True","False","","176","79.181.55.15","0","57932","זבחים|קיח ע"ב",""),new Message("58003","57932","סיפור נורא הוד","12/08/18 22:15","א אלול","תשע"ח","22:15","אמלתראות","מסופר על חד מגדולי ירושלים שלא מצא מנוח לנפשו על שבע ושבע, ואמר שבכל הש"ס רק דבר זה מופלא ממנו ואינו יודע פשרו, ולבסוף מישהו הביא לו הפתרון בחד ממפרשי הש"ס ובזה נחה דעתו ונח נשמתיה לג"ע!!","267","","2087","True","True","False","","192","74.113.190.218","0","57932","זבחים|קיח ע"ב",""),new Message("58019","57932","הסברה פשוטה","13/08/18 09:34","ב אלול","תשע"ח","09:34","דוד כוכב","מלחמות היהודים (כגון על הנחלות) קשות לא פחות מהמלחמות עם הגוים.
את זאת שבים ורואים במעשים שבכל יום.","125","","2086","True","True","False","","192","95.86.112.182","0","57932","זבחים|קיח ע"ב",""),new Message("58020","57932","אולי כמו השבע והרעב במצרים...","13/08/18 09:48","ב אלול","תשע"ח","09:48","אבי גרינבלט","בימינו מן הסתם לאור הפלגנות , אולי באמת לא היה הזמן זהה , החלוקה מן הסתם לא היתה מסתיימת עד ימינו..","539","","2086","True","True","False","","123","81.218.144.99","0","57932","זבחים|קיח ע"ב",""),new Message("58068","57932","בדקתי, חישבתי ומצאתי: אתה צודק! אין שום","14/08/18 05:09","ג אלול","תשע"ח","05:09","יהודי_קדום","חישוב אריתמטי המבוסס על הגמרא או מקור אחר שיכולים להוות עוגן וערך מספרי על ציר הזמן לחישוב שהיו 7 שנות חלוקה. גם לעובדה המסופרת בגמרא שהיו 7 שנות כיבוש המתקבלות בקלות ע"ס עדות כלב על גילו בציר הזמן (85-78=7 כאשר 78 הוא גיל כלב במעבר הירדן ו 85 הוא גילו באומרו את דבריו (=סוף כיבוש)) - מצאתי קושי בקביעת גיל כלב ל 40 כשנשלח לרגל, גילו היה פחות מ 40.

ולדעתי השאלה שהעלת נדרשת (ובדיקתה מעשירה מאוד...), מה עוד שהדברים תואמים לדברי הגמרא ורש"י כאן ובערכין יג, מהם יוצא בפירוש שה7+7 הן סברא שעיקרה האילוץ לשבץ 14 שנה כך שיתאימו לעדות הנביא יחזקאל+תחילת מניית היובלות+זמן חורבן בית ראשון וכו' וכפי המפורט ברש"י ובגמרא.","233","","2085","True","True","False","","153","79.176.113.214","0","57932","זבחים|קיח ע"ב",""),new Message("58169","57932","לשאלת פותח האשכול.","19/08/18 11:00","ח אלול","תשע"ח","11:00","איש ספר","יעויין איילת השחר להגראי"ל שכתב הסבר הגיוני ופשוט למה מדשבע שכבשו שבע נמי שחלקו...
(אני לא יודע איך מעלים כאן תמונה...)","479","","2080","True","True","False","","143","213.151.50.205","0","57932","זבחים|קיח ע"ב",""),new Message("64299","57932","בתלמוד ירושלמי לומדים סוכה מירושה וחלוקה","21/11/19 18:36","כג חשון","תש"פ","18:36","אמלתראות","ולכן כמו שלומדים ישיבת סוכה [שבזה מונח ארץ ישראל, אלא לא עשו מסכת ארץ ישראל כי צריך להיות בא'סוכת'יה..] שתשבו כעין תדורו מירושת וישיבת הארץ, ולכן אם סוכה שבעת ימים גם ירושתם וישיבתם כך. [כי בארץ ישראל ובביהמ"ק תמיד יש רובד תחתון ועליון]","267","","1621","True","True","False","","149","68.192.20.132","0","57932","זבחים|קיח ע"ב",""),new Message("57935","57934","עצם העובדה שרש"י מתייחס לסברא זו.","10/08/18 08:28","כט אב","תשע"ח","08:28","אליצפן","עצם העובדה שרש"י מתייחס לסברא זו, מראה כי בכל שאר המקומות שהתלמוד מביא סברא, יש לה איזה שהוא הגיון. פה רש"י לא מצא שום הגיון בסברא, לכן ציין "בעלמא"

אזי רש"י לא מצא הגיון. ומכאן השאלה: האם יש איזו שהיא לוגיקה המראה שאם כבשו 7 שנים היו צריכים לחלק במשך 7 שנים.","502","","2089","True","True","False","","266","77.125.39.64","0","57932","זבחים|קיח ע"ב",""),new Message("57937","57935","כיון שברור לך שרשי לא מצא הגיון","10/08/18 08:58","כט אב","תשע"ח","08:58","אור חדש","ובכ"ז אתה מחפשו כאן אציע לך את הצעתי שכמובן לא מתבססת על דבר מלבד הבנתי האישית:
למניחים שהתנך רצה למסור לנו מסורת כרונולוגית מסודרת שעל פיה נוכל לדעת בדיוק באיזו שנה קרה כל ארוע של התנך הרי מצופה שזמן החלוקה יירמז בכתובים
כיוון שלא נמצא רמז אחר לא נותר אלא לקבוע שהיה הזמן הלא מפורש שווה לזמן מפורש ולכן לא נכתב.
הכי הגיוני להשוותו לזמן הכיבוש מכל שאר הזמנים המופיעים שם בפרשה 'נדון למי דומה'","458","","2089","True","True","False","","124","31.210.177.85","0","57932","זבחים|קיח ע"ב",""),new Message("57939","57937","אולי יש אחרים שכן מצאו היגיון?","10/08/18 09:05","כט אב","תשע"ח","09:05","אליצפן","מה רש"י זה סוף הוראה?","502","","2089","True","True","False","","228","77.125.39.64","0","57932","זבחים|קיח ע"ב",""),new Message("57940","57939","ומה אני, עז?","10/08/18 09:08","כט אב","תשע"ח","09:08","אור חדש","אם קבעת לעצמך כלל שרק סברות של מי שנפטרו מהעולם נחשבות לסברות אך סברות החיים כקליפת השום בעיניך נסה נא לפנות בשאלת חלום לנפטריםוראה נחת לנפשך","458","","2089","True","True","False","","140","31.210.177.85","0","57932","זבחים|קיח ע"ב",""),new Message("58015","58003","אז נזהר כולנו שלא לגלותו לאליצפן","13/08/18 07:32","ב אלול","תשע"ח","07:32","אור חדש","חלילה","458","","2086","True","True","False","","125","213.151.55.26","0","57932","זבחים|קיח ע"ב",""),new Message("58067","58015","זה מה שאני זוכר כעת","13/08/18 21:59","ב אלול","תשע"ח","21:59","אמלתראות","","267","","2086","False","True","False","","141","74.113.190.218","0","57932","זבחים|קיח ע"ב",""),new Message("58023","58020","מה זה הלשה"ר הזה?","13/08/18 10:08","ב אלול","תשע"ח","10:08","אור חדש","לא מכיר מלחמות לא פתורות בתוך עמ"י בימנו. ב"ה דנים על הכל ומצליחים לקיים דיון וחברה שחיה באחדות רבה כאשר בני כל השבטים מוסרים נפשם ומרצם לטובת כל שאר אחיהם
כמובן שיש ותמיד היו ספיחים שוטים אך וודאי שאין זה הכלל","458","","2086","True","True","False","","111","213.151.55.26","0","57932","זבחים|קיח ע"ב",""),new Message("58030","58023","אשריך","13/08/18 10:37","ב אלול","תשע"ח","10:37","אבי גרינבלט","כוונת הדברים כמובן בחיוך ולא בקטגוריה חלילה.","539","","2086","True","True","False","","94","37.26.146.174","0","57932","זבחים|קיח ע"ב",""),new Message("58045","58023","רש"י אמר "סברא בעלמא" ואתם רוצים להצדיק?","13/08/18 11:57","ב אלול","תשע"ח","11:57","אליצפן","לרבני פורים מתאים התשובות מהסוג שהעלתם.

אבל החלוקה נעשתה על פי גורל, על פי אורים ותומים אזי בפועל זה יכול היה לקחת זמן קצר או ארוך אבל למה בהכרח 7 שנים (כמו הכיבוש).

מה הסברא של התלמוד (בניגוד לרש"י שאמר "בעלמא") שזה לקח דווקא 7 שנים?

האם מי מן הפרשנים במהלך הדורות מצא הגיון בסברא של התלמוד?","502","","2086","True","True","False","","234","77.126.131.248","0","57932","זבחים|קיח ע"ב",""),new Message("58049","58023","ר' אור חדש, כתבת הכל בציניות וצער","13/08/18 14:28","ב אלול","תשע"ח","14:28","יהודי_קדום","ולא כתבת הדברים כי באמת זו דעתך, נכון ?","233","","2086","True","True","False","","157","79.177.14.237","0","57932","זבחים|קיח ע"ב",""),new Message("58046","58045","סתרת את עצמך","13/08/18 12:03","ב אלול","תשע"ח","12:03","אור חדש","מחד טענתך היא שאם רש"י כתב שזה סברא בעלמא אזי בהכרח אין מה לחפש לזה סברא רצינית
מאידך אתה כן מחפש סברא שנאמרה ע"י מישהו אחר כדי להבין ההגיון של הגמרא


(כמובן טענתך היא שראשון, בניגוד אלינו, יכול לחלוק על רש"י ולהציע סברא נגדו אך בכך אתה חלוק על שמואל ועוד גדולים שסברו ש'טבא פלפלתא חריפתא ממלא צנא דקרא')
אומנם אילו היית מאמין בסברות הייתי מקבל את זה שאתה סובר שלא כשמואל אך הרי אתה עובד רק על פי המפורש בקדמונים ואם כן הרי נשארת בסתירה פנימית בלא מוצא","458","","2086","True","True","False","","161","37.26.147.239","0","57932","זבחים|קיח ע"ב",""),new Message("58048","58045","הערה בצד הדברים","13/08/18 13:52","ב אלול","תשע"ח","13:52","אבי גרינבלט","אינך חייב לקבל את דעתו של איש , מכאן ועד שימוש בכינויים הדרך עדיין רחוקה.
בעז"ה שנזכה ללמוד ולהאיר בתורה","539","","2086","True","True","False","","113","37.26.146.174","0","57932","זבחים|קיח ע"ב",""),new Message("58051","58045","אני מוחה על אופן התבטאותך !!","13/08/18 14:36","ב אלול","תשע"ח","14:36","יהודי_קדום","","233","","2086","False","True","False","","153","79.177.14.237","0","57932","זבחים|קיח ע"ב",""),new Message("58064","58045","החלוקה נעשתה לא רק על פי גורל","13/08/18 17:29","ב אלול","תשע"ח","17:29","דוד כוכב","ראה במסכת קידושין דף מב ע"א, משמע שהנשיאים השתתפו באופן פעיל והקנו במעשיהם וזיכו נחלות אפילו לקטנים.

אתה יכול לחפש בכל הפרשנים אם פירשו את הסברה. אבל סביר שלא עסקו בזה רבות, כי כיון שכתב רש"י "סברא בעלמא" המשמעות היא שהסברה פשוטה ואין צורך להעמיק בזה.","125","","2086","True","True","False","","201","95.86.112.182","0","57932","זבחים|קיח ע"ב",""),new Message("58050","58049","ח"ו","13/08/18 14:36","ב אלול","תשע"ח","14:36","אור חדש","כפי שראינו (גם) בגמ' הראיה ההכי טובה היא המציאות

לטעון שיש כיום מלחמה בתוך עמ"י ולא ניתן הגיע לשום החלטות מועילות לבניין הארץ זה פשוט סותר את המציאות בה מתקבלות המון החלטות בכיוון החיובי (אומנם כמובן המצב לא מושלם וכו' אך לא בשלמות עסקינן אלא בהגדרת המצב בכללותו והוא כמובן הרבה יותר מתאים לדור של אהבת חינם מאשר לשנאת חינם ל"ע, בוודאי כך בין הפרטים של עמ"י אך למעשה גם ברמה הציבורית ב"ה השיח המפלג והמשמיץ כמעט ולא קיים (מלבד מאנשי אופוזיציה מסויימים שזו דרכם להתבלט, וזה מדרדר את מפלגותיהם מטה...) )
כמובן שצריך להבחין בין שיח של שנאה ומחלוקת סתמית שלא מקובל כיום לבין ביקורת על חלקים מהעם על חוסר השתלבותם בחיי הציבור
זה שרוצים שכולם יהיו 'חלק' מהכלל זה עצמו וודאי עניין חיובי מאד גם אם לא נוח לכולם שזה בא יחד עם חובות","458","","2086","True","True","False","","117","213.151.55.26","0","57932","זבחים|קיח ע"ב",""),new Message("58052","58050","שמע, אני בא לגור בארצך, מה נפלא","13/08/18 14:49","ב אלול","תשע"ח","14:49","יהודי_קדום","תיאורך (וכנראה האופטימיות והרוח המלמדת זכות היא מנת חלקך)...
בארצי למשל: המועמד לרמטכ"ל הבא הוא אלוף בצה"ל שהשווה בין הנאצים לחיילי צה"ל, סופרי סת"ם המתהדרים בתואר רב קונים תפילין פסולות מדאורייתא (הלימוד על כך מחכה לנו בפרקים ג' ד') בגרושים ומוכרים אותם ביותר מ2000 ש"ח (וזו עובדה שנתגלתה היום אצל נכדי, היום ממש), מגזרים ותת מגזרים וגזרי גזרים ועדתיות שלא נגמרת, ושמאל שאינו היד להנחת תפילין וימין שאינה היד המקרבת ועוד... כן וגם מה שאני כותב עכשיו לא תורם לאחדות העם כנראה.","233","","2086","True","True","False","","125","79.177.14.237","0","57932","זבחים|קיח ע"ב",""),new Message("58053","58052","אינך צריך לעבור דירה","13/08/18 14:55","ב אלול","תשע"ח","14:55","אור חדש","רק לזכור מה שאמרו חכמים:
"כלכלן, פיזיקאי ומתמטיקאי נסעו ברכבת ביוון. לפתע ראו סוס מדבֵּר.
"תראו, כל הסוסים ביוון מדברים!" קרא הכלכלן.
"לא! יש כמה סוסים מדברים ביוון, זה הכל", תיקן אותו הפיזיקאי.
"נו, באמת!" רטן המתמטיקאי. "יש ביוון לפחות סוס אחד, שבאופן חד-פעמי נראה כאילו הוא יכול לדבר"… (א"ה)

מכיוון שאתה שייך למקצועות המתמתיים פשוט נהג במידה זו ביחס לאותן אפיזודות עליהן כתבת כאן ותראה נפלאות","458","","2086","True","True","False","","144","213.151.55.26","0","57932","זבחים|קיח ע"ב",""),new Message("58054","58053","אקבל בהבנה את דבריך רק אם","13/08/18 15:04","ב אלול","תשע"ח","15:04","יהודי_קדום","בעשרות השנים האחרונותלא קראת עיתונים, לא שמעת חדשות, לא ראית טלויזיה, לא הלכת בעיר ובקניונים. ולדוגמא שהבאת: דוקא בזכות עשרות השנים של התעסקותי במתימטיקה ומחשבים היא מיד נדחית על ידי כיון שהיא "ניסוי" במערכת סגורה שאין להסיק ממנה לא אינדוקטיבית ולא דדוקטיבית...","233","","2086","True","True","False","","149","79.177.14.237","0","57932","זבחים|קיח ע"ב",""),new Message("58055","58054","צדקת חלקית","13/08/18 15:09","ב אלול","תשע"ח","15:09","אור חדש","אני אכן לא צופה בטלויזיה כבר עשורים וכן מלבד איזה עלון שבת פעם בכמה חודשים לא נוגע בעיתונים גם הקניונים זה לא מקום מחייתי

אני גם די בטוח שמי שבונה את השקפת עולמו על המציאות על סמך הנ"ל יגיע בהכרח למסקנות מוטעות למדי שיהיו רחוקות מאד מהאמת (בכל אותם מקרים שהייתי עד אישית לארועים שסוקרו בתקשורת הבחנתי בכך שהקשר בין מה שראו עיני במציאות למה שהוצג לציבור היה קלוש עד הפוך לחלוטין)","458","","2086","True","True","False","","114","213.151.55.26","0","57932","זבחים|קיח ע"ב",""),new Message("58056","58055","רק עכשיו אני מבין כמה הקדימני ר' אבי","13/08/18 15:17","ב אלול","תשע"ח","15:17","יהודי_קדום","גרינבלט בחוכמתו כשאמר לך "אשריך".
אבל לאור תשובתך שאינך מעורה במציאות הכלל ארצית הרי אתה בקל נמצא בין אלה שרואים את חצי הכוס המלאה (ואני, אני איני רואה את חצי הכוס הריקה אלא את.. המציאות).","233","","2086","True","True","False","","167","79.177.14.237","0","57932","זבחים|קיח ע"ב",""),new Message("58057","58056","פספסת","13/08/18 15:22","ב אלול","תשע"ח","15:22","אור חדש","בימנו נתונה בידך האפשרות לסנן את מקורות המידע המגיעים אליך
אתה כבר לא חייב להיות שבוי בידי עורכי החדשות של הטלויזיה, עיתונות ורדיו שמנוהלים כידוע בידי קליקה די חדגונית

מקורות מידע נרחבים מצויים ברשת ושם תוכל להחשף גם למה שמלעיטים את הציבור אך גם למה שמסתירים ממנו ולקבל חוות דעת שניה לגבי כל דבר ולא להסתפק רק בפשנויות מבית מדרשו של משה נגבי ודומיו","458","","2086","True","True","False","","124","37.26.147.143","0","57932","זבחים|קיח ע"ב",""),new Message("58058","58057","א. משה הנגבי נפטר.. ב. נולדתי במדינה הזו","13/08/18 15:37","ב אלול","תשע"ח","15:37","יהודי_קדום","ועברתי יחד איתה ובה הרבה כדי לחיות במדינה יהודית ואני מתעורר למדינה שונאת חרדים, להטבי"ת, בה נחקקים חוקי זימה ותועבה, וכו'.
ג. מאוד נאיבי בעיניי להדריכני כיצד להשתמש במידע חדשותי וכו'.","233","","2086","True","True","False","","147","79.177.14.237","0","57932","זבחים|קיח ע"ב",""),new Message("58059","58058","אכן נפטר","13/08/18 15:49","ב אלול","תשע"ח","15:49","אור חדש","בטוחני שיש לך זכויות רבות בקידום המדינה, כמו גם לרבים וטובים אחרים שאני מכיר.
המדינה הינה מדינת ישראל, מידת יהדותה תלויה כמובן בישראלים שבה (סטטיסטית, דמוגרפית כמותם של ה'יהודים' עולה כל הזמן ביחס ל'ישראלים')

המדינה כמובן לא שונאת חרדים, הם מהווים נדבך חשוב בכמעט כל קואליציה שהיתה כאן מאז ייסודה, הדרישה וציפיה מהחרדים להתערות בחיי הכלל ולשאת במשא העם איננה דרישה של שנאה אלא אדרבה באה מתוך ההבנה שכולנו אחים וגורל אחד לכולנו

המדינה וודאי לא 'להטבי"ת' אומנם יש בה מטבע הדברים גם נשים וגם אנדרוגינוסים למינהם (כמו בכל מסכת טובה...) מידת דאגתה של המדינה למיעוטים השונים וודאי שאינה ראיה להיות החברה בהתפרקות אלא אדרבה זה ביטוי לחברתיות (יתר לדעתי)

לא מכיר חוקי זימה ותועבה בספר החוקים של המדינה, הזכויות של הפרטים לנהוג כרצונם זה לא יצירה חדשה של מדינתנו אלא תוצר של היותה שייכת למדינות המפותחות מוסרית המכירות בזכויות הפרט על חייהם (אומנם מוסכם שיש צורך גם בהגבלות אך וודאי (ברור לי לפחות) שעדיף לחיות במדינה המקדשת את זכויות הפרט ע"פ חיים במשטר טוטליטארי)

ג- כתבתי זאת רק משום שחשבת שזה שאני לא צורך את המדיה הקלאסית זו מורה על הניתוק מהויות העולם","458","","2086","True","True","False","","112","37.26.147.143","0","57932","זבחים|קיח ע"ב",""),new Message("58061","58059","הדבר היחיד המצדיק מה שכתבנו כאן","13/08/18 16:48","ב אלול","תשע"ח","16:48","יהודי_קדום","בפורום התורני הוא, מבחינתי, הרצון לזעוק ולהרעיש שמים וארץ שאין ולא תהיה שום סובלנות והבנה למה שכתבת שהמדינה היא "תוצר של היותה שייכת למדינות המפותחות מוסרית המכירות בזכויות הפרט על חייהם" (השמת ליבך שהצירוף "מפותחות מוסרית" פירושו 'כי השחית כל בשר...')
ואחר הזעקה יבוא הבכי והנהי על ההכלה שלך את סדום ועמורה שבארץ ישראל, ארץ הקודש ואת "זכויות הפרט על חייהם".

ליבי ליבי על חלליהם....

====================================
ולהבדיל אלף אלפי הבדלות:
האם אתה מבין ומכיל גם את רצון החרדים לדבר ה' שלא להתגייס על פי נימוקך שיש "זכויות הפרט על חייהם" ?","233","","2086","True","True","False","","149","79.177.14.237","0","57932","זבחים|קיח ע"ב",""),new Message("58062","58061","אין צורך ברעש וצלצולים","13/08/18 16:58","ב אלול","תשע"ח","16:58","אור חדש","מדינות המכירות בחופש הבחירה וזכויות הפרט של אזרחיהן זה וודאי פיתוח מוסרי ביחס לשלטון דיקטטורי הרומס את הנתינים ומשעבדם לגחמותיו

זה שהפרטים יכולים לבחור גם ברע זה וודאי תוצר לא רצוי של העילוי הנ"ל אך אם תקרא את פרשת השבוע שעבר (ראה) תראה שזה הדגם התורני למדינה- החובה לבחור בטוב ולסור מהרע מוטלת על הפרטים עצמם

כמובן שציינתי שיש מקום גם בתוך הנ"ל לבצע במידה מסויימת צמצום של זכויות הפרט וכומבן שיש גם מקום למשפט פלילי גם במדינה מתוקנת אך זה שיש כמה לקונות לא מתוקנות דיין זה וודאי לא פוסל את כל המערכת וברור לי שעדיפים חיי במדינת ישראל על פני כל משטר קודם בו חיו אבותיי בין בגלות ובין בארץ הזו גם בימי מלכות דוד ושלמה (חזור לרחבעם)

הרצון לא להתגייס מובן לי, כמו שמובן לי כל רצון לחיים טובים ונוחים ועצלים, מובן אך כמובן שאני לא מכבד זאת ובטח שולא רואה בכך כל עניין תורני או 'חרד לדבר ה' ' חלילה, דוקא במבט תורני זועקת באוזני הקריאה של משרע"ה "האחיכם יצאו למלחמה ואתם תשבו פה?!?"","458","","2086","True","True","False","","107","37.26.147.143","0","57932","זבחים|קיח ע"ב",""),new Message("58071","58068","ראה למעלה איזו סאגה עברה השאלה","14/08/18 06:39","ג אלול","תשע"ח","06:39","אליצפן","ראה למעלה איזו סאגה עברה השאלה, עד שהגיעה תשובתך המראה שהיא רצינית ודורשת תשובה שעדיין לא מצאנו.

תודה על הארת עינינו.","502","","2085","True","True","False","","220","77.126.131.248","0","57932","זבחים|קיח ע"ב",""),new Message("58075","58068",">>>","14/08/18 07:46","ג אלול","תשע"ח","07:46","אבי גרינבלט","מה למעשה התווסף על דברי הגמרא ורש"י הכותבים לגבי "הידיעה" לגבי מנין שנות הכיבוש ?
אם כבר אתה עוסק בבדיקות , אולי אוכל להוסיף עוד בדיקה שלא זכיתי ממש להבינה.
החשבון שהגמרא עושה בשנותיו של כלב הוא :
1. היה בן 40 כשנשלח עם שאר המרגלים
2. המרגלים יצאו לדרכם בשנה השניה
3. בשנת החלוקה הוא בן 85
החשבון 40 + 39 (משנה שניה) + 7 (כיבוש) = 86 (או שלא מונים את השנה בה נשלח עם המרגלים , כמובן צריך להבין את דברי רש"י במקום) , כיצד בדיוק מגיעים ל 85 (כאשר 7 דכיבוש נלמד מזה בלבד) ?","539","","2085","True","True","False","","105","81.218.144.99","0","57932","זבחים|קיח ע"ב",""),new Message("58098","58068","יתכן שלזה רמזת","15/08/18 07:20","ד אלול","תשע"ח","07:20","שמעיה","כאשר כתבת ''סברא שעיקרה האילוץ לשבץ 14 שנה כך שיתאימו תחילת מניית היובלות'.
אני הבנתי, וכך מצאתי אח''כ ברד''ק, שהואיל וחז''ל מנו שמיטות, וידעו שמנין זה לא החל כי אם לאחר כיבוש וחילוק, ובכל זאת המחזוריות מתאימה במדוייק גם לשנת כניסת ישראל לארצם, ואנו יודעים שהכיבוש התנהל במשך 7 שנים, מוכרחים אנו להניח שהחילוק נמשך במשך 7 שנים, או 14, או 21 וכן הלאה. סברא היא שהחילוק לא נמשך יותר מן הכיבוש.
לפי זה, אין הסברא מקור לכך שהחילוק נמשך 7 שנים ולא פחות, כי אם מקור מסתבר שהוא לא נמשך יותר מ7 שנים.","593","","2084","True","True","False","","90","185.18.205.51","0","57932","זבחים|קיח ע"ב",""),new Message("58072","58071","ב"נ אחרי שאערוך נקי את קובץ האקסל","14/08/18 07:09","ג אלול","תשע"ח","07:09","יהודי_קדום","עם הנתונים והחישובים אעלה לכאן.","233","","2085","True","True","False","","148","79.176.113.214","0","57932","זבחים|קיח ע"ב",""),new Message("58084","58075","בקובץ המצורף (זמני) תוכל לראות טבלאות","14/08/18 12:57","ג אלול","תשע"ח","12:57","יהודי_קדום","עם פירוט שנים ואני מקווה שיתרום משהו לשאלותיך.

לגבי 3 : בעיקר ראה שהחשבון שהגמרא עושה הוא 40 גיל כלב בשליחתו + 38 שנות נידודם במדבר = 78 גיל כלב בכניסתו לארץ ועוד פרטים ראה בקובץ המצורף.

הנתונים אצלי ערוכים בארבעה גליונות אקסל שצריכים איחוד ועריכה כדי להציגם כאן ובע"ה אשתדל למצוא זמן לכך. בינתיים ריכזתי את הרלוואנטי ביותר לשאלותיך.

אגב, גם מה שהבאת "החשבון 40 + 39 (משנה שניה) + 7 (כיבוש) = 86 " - מבטא את הבעייתיות של גיל כלב בשליחתו הוא אפילו לא היה בן 39 !!!

כפי שציינתי בתגובתי הראשית לאליצפן:
אין בין כל החשבונות שעשיתי (ולדעתי שיעשו אחרים) לבין ראיה - אריתמטית מבוססת - ולא כלום עם יכולת מתן תשובה לשאלה שהעלה אליצפן: כיצד 7+7 וכו' מעבר לחישובי ולדברי הגמרא - וכרש"י
","233","pdf","2085","True","True","False","","237","79.176.113.214","0","57932","זבחים|קיח ע"ב","0-pdf"),new Message("58099","58098","סברא חלושה ביותר","15/08/18 07:54","ד אלול","תשע"ח","07:54","אור חדש","כיבושי ישראל נעשו במלחמות בזק ובס"ד מיוחדת (כך פשט יהושע וכן מצאנו בתשכז)
אומנם גם לחלוקה היה ס"ד מסוימת ע"פ הגורל אך זה היה רק כאישור למה שחילקו בנ"י בעצמם מראש ולכן אין שום סיבה סבירה להניח שהחלוקה פחותה מהכיבוש","458","","2084","True","True","False","","99","213.151.55.26","0","57932","זבחים|קיח ע"ב",""),new Message("58115","58098","מדוע "מוכרחים אנו להניח שהחלוקה נמשכה","16/08/18 08:07","ה אלול","תשע"ח","08:07","יהודי_קדום","7 שנים" ?
וכיצד הביסוס בין הנחתך זו לבין מה שכתבת: "... ואנו יודעים שהכיבוש התנהל במשך 7 שנים"?
מדוע להניח שזמן הכיבוש חייב להיות שווה לזמן החלוקה?
אולי החלוקה נמשכה חודש?
אולי שנה?
אולי.....

כל שיש בידינו כנתון הוא:
א. 7 שנים לאחר הכניסה לארץ מסופר על החלוקה בספר יהושע פרק ד עפ"י גיל כלב.
ב. מאז נכנסו לארץ עד החורבן עברו 850 שנה ונבואת יחזקאל הייתה כעבור 14 שנה עפ"י יחזקאל פרק מ פסוק א: בְּעֶשְׂרִ֣ים וְחָמֵ֣שׁ שָׁנָ֣ה לְ֠גָלוּתֵנוּ בְּרֹ֨אשׁ הַשָּׁנָ֜ה בֶּעָשׂ֣וֹר לַחֹ֗דֶשׁ בְּאַרְבַּ֤ע עֶשְׂרֵה֙ שָׁנָ֔ה אַחַ֕ר אֲשֶׁ֥ר הֻכְּתָ֖ה הָעִ֑יר בְּעֶ֣צֶם׀ הַיּ֣וֹם הַזֶּ֗ה הָיְתָ֤ה עָלַי֙ יַד־יְיָ֔ וַיָּבֵ֥א אֹתִ֖י שָֽׁמָּה:

ג. עוד נתונים בקובץ המצורף כאן ולעיל בהודעה אחרת.","233","docx","2083","True","True","False","","167","79.176.113.214","0","57932","זבחים|קיח ע"ב","0-docx"),new Message("58116","58099","מבקש להבין:","16/08/18 08:31","ה אלול","תשע"ח","08:31","יהודי_קדום","א. לא ניתן לחלוק על כך שהכיבוש נמשך 7 שנים עם הס"ד וכו'.
ב. אם נכונים דבריך "ולכן אין שום סיבה סבירה להניח שהחלוקה פחותה מהכיבוש" הרי שאתה פתרת לנו את כל השאלות שהרי הגבול התחתון שאתה מציב למשך זמן החלוקה הוא 7 שנים, הוסף לכך את 7 שנות הכיבוש קיבלנו 7+7 - ושלום על ישראל....

אם בכותבך "אין שום סיבה סבירה להניח שהחלוקה פחותה מהכיבוש" אתה מביא ומקבל את הגמרא ורש"י בלשונך והרי זה כאילו אמרת "סברא היא" ואם כך ... עלינו להתחיל את האשכול מהתחלה...סתם...
ברור שאנו מקבלים את הגמרא ורש"י ללא ערעור וכל שאנו עושים הוא נסיון להבין מעט ממה שאמרו.

ראה הקובץ המצורף להודעתי: "מדוע "מוכרחים אנו להניח שהחילוק נמשך".","233","","2083","True","True","False","","165","79.176.113.214","0","57932","זבחים|קיח ע"ב",""),new Message("58133","58115","כי אם החלוקה","16/08/18 15:14","ה אלול","תשע"ח","15:14","שמעיה","נמשכה רק שנה או שנתיים וכן הלאה עד שש שנים - לא היה מניין השמיטין והיובלות מתאים במדוייק לשנת כניסת ישראל לארצם.
אחרי שיש לנו את הנתון הזה, שהכיבוש והחילוק גם יחד מסיימים מספר שנים שהוא כפולת שבע, אנו יכולים להשתמש בסברא שהחלוקה לא נמשכה כלפיים מן הכיבוש עצמו.","593","","2083","True","True","False","","76","195.60.235.230","0","57932","זבחים|קיח ע"ב",""),new Message("58119","58116","הערתי רק לגבי הסברא","16/08/18 09:12","ה אלול","תשע"ח","09:12","אור חדש","האם זה מסייע או מקשה להבין משהו קודם זה לא היה ענייני בהודעתי, רק הערתי שלטעון שהחלוקה מסתברת כקצרה מכיבוש זה לא נכון ואם כבר מסתבר להפך (אך כמובן לא בהכרח שהרי מצד הטבע הפיזי (וכך חולקו בזמנו יבשות שלמות בין המעצמות) אין מניעה מלשבת ולסכם את הגבולות כולם על חבילת בורקסים בתוך כמה שעות של דיונים. אלא שמהכרותנו את טבע נפשו של האדם וחששו התמידי שמא יקבל פחות מחברו אכן היותר פשוט הינו להבין שהחלוקה היתה ארוכה ביותר וכך מורים פשטי הכתובים ביהושע, שכלל לא היה ישיבה מסודרת לחלוקת כלל הארץ בין כולם אלא שלבים שונים היו ותלוי היה במידת הזריזות של כל שבט )","458","","2083","True","True","False","","133","213.151.55.26","0","57932","זבחים|קיח ע"ב",""),new Message("58121","58119","החלק הראשון של דבריך הבנתי. לגבי","16/08/18 09:25","ה אלול","תשע"ח","09:25","יהודי_קדום","איך הייתה החלוקה כך קיבלנו:
א. המקדש איננו ירושה לשבטי ישראל ואיננו נכלל ב- 'אֶ֥רֶץ אֲחֻזַּתְכֶֽם' שנאמר בפסוק: 'כִּ֤י תָבֹ֙אוּ֙ אֶל-אֶ֣רֶץ כְּנַ֔עַן אֲשֶׁ֥ר אֲנִ֛י נֹתֵ֥ן לָכֶ֖ם לַאֲחֻזָּ֑ה וְנָתַתִּי֙ נֶ֣גַע צָרַ֔עַת בְּבֵ֖ית אֶ֥רֶץ אֲחֻזַּתְכֶֽם (אותו חבל ארץ בו זכה השבט נקרא 'אֲחֻזַּתְכֶֽם', וכל חבל ארץ, או חלקו, שלא נחלק בין ‏השבטים אינו נקרא 'אֲחֻזַּתְכֶֽם').
ב. ארץ-ישראל שייכת לשבטים מכוח ירושתם אותה ‏מאבותיהם בשעה שכבשו את הארץ ומכוח חלוקתה למשפחות כל שבט ושבט על ידי ‏יהושע בן-נון בגורל האורים ותומים. נאמר בספר במדבר פרק כו פסוקים נה-נו: 'אַךְ ‏בְּגוֹרָל יֵחָלֵק אֶת הָאָרֶץ לִשְׁמוֹת מַטּוֹת אֲבֹתָם יִנְחָלוּ: עַל פִּי הַגּוֹרָל תֵּחָלֵק נַחֲלָתוֹ בֵּין רַב ‏לִמְעָט'.
ג. הגמרא במסכת בבא בתרא, פרק 'יש נוחלין', דף קכב עמוד א אומרת: "...ולא נתחלקה ‏אלא באורים ותומים שנאמר 'עַל פִּי הַגּוֹרָל' הא כיצד? אלעזר מלובש אורים ותומים ‏ויהושע וכל ישראל עומדים לפניו וקלפי של שבטים וקלפי של תחומין מונחין לפניו ‏‏(הסבר: שתי קלפיות היו מונחות לפניו: באחת שנים עשר פתקים בהם רשומים שנים ‏עשר שמות השבטים ובשנייה שנים עשר חלקי ארץ ישראל) והיה (אלעזר הכהן) מכוין ‏ברוח הקדש ואומר: 'זבולון עולה תחום עכו עולה עמו' [1] . טרף [=ערבב או הוציא] בקלפי ‏של שבטים ועלה בידו זבולן טרף בקלפי של תחומין ועלה בידו [פתק שכתוב בו] ‏‏'תחום עכו' , וחוזר ומכוין.... וכן כל שבט ושבט...".
ד. לא כל חבל ארץ שהובטח לאחד השבטים בתורה אכן אותו שבט נחל אותו: למשל זבולון אינו שוכן לחוף ימים

[1]
על מה שאמרה הגמרא בבבא בתרא (כמובא לעיל) 'זבולון עולה תחום עכו עולה עמו', כותבים שם התוספות שעכו לא הייתה בנחלת זבולון כפי שכתוב ומשתמע מלשון הגמרא שם (ובעוד כתבי יד), וזה לשון התוספות: 'זבולן עולה תחום עכו עולה [עמו] - לאו עכו ממש דעכו מחלק אָשֵׁר דכתיב (שופטים א) וְאָשֵׁר לא הוריש יושבי עכו אלא כלומר תחום שבצד עכו'. ע"כ, [לשון הפסוק בספר שופטים פרק א פסוק לא היא: אָשֵׁר לֹא הוֹרִישׁ אֶת יֹשְׁבֵי עַכּוֹ וגו']. גם ראיתי שהשיטה מקובצת כותב: 'רבנו תם גריס אשר עולה -- תחום עכו [עולה ‏עמו], כדמוכח בשופטים דעכו בחלק אָשֵׁר הייתה כדכתיב אשר לא הוריש את יושבי ‏עכו'. ע"כ. אף שנאמר בבראשית פרק מט פסוק יג: זְבוּלֻ֕ן לְח֥וֹף יַמִּ֖ים יִשְׁכֹּ֑ן וְהוּא֙ לְח֣וֹף אֳנִיֹּ֔ת וְיַרְכָת֖וֹ עַל־צִידֹֽן – הרי שלא היה חוף ים בגבולות נחלת זבולון (!). גבולה של העיר המערבית, בכיוון הים התיכון נמצא במרחק עשרים ק'מ מחוף הים. ‏ראה יהושע פרק יט פסוקים י-טז, כז, לד","233","","2083","True","True","False","","167","79.176.113.214","0","57932","זבחים|קיח ע"ב",""),new Message("58122","58121","הערה חשובה","16/08/18 09:33","ה אלול","תשע"ח","09:33","אור חדש","גבולות הנחלות נקבעו ע"י זקני ישראל שהיו אמורים לשקלל את הארץ כך שיהיו הנחלות בשווי שווה וממילא בגדלים שונים (בזמנם ארץ עמקים ללא יער נחשבה ל'שווה' ואילו מיוערת או טרשית זיבורית) לכן היה צריך קודם לעבור בכל הארץ ולסמן האזורים הגיאוגרפיים השונים ושוויים ואז ליצור את החלוקה השוויונית (בהתחשב בגודל השבטים ג"כ) הרישום הג"ג עצמן לקח כנראה שנים רבות במיוחד שאזורים רבים בארץ היו עדיין תחת שלטון כנעני וגם לאחר קבלת המפה המלאה חלוקת הארץ היתה משימה כבדה למדי.
רק אחר שהוסכמו הנחלות בהגיון הנ"ל ניתן היה להניח הפתקים בקלפי ולפי זה לבצע הגורל
כך שהס"ד כלל לא עזרה בחלוקה עצמה אלא רק היוותה גושפנקא אלוקית להחלטת הזקנים עצמם","458","","2083","True","True","False","","116","213.151.55.26","0","57932","זבחים|קיח ע"ב",""),new Message("58134","58133","לא הבנתי: מדוע כפולות של 7?","16/08/18 15:31","ה אלול","תשע"ח","15:31","יהודי_קדום","","233","","2083","False","True","False","","139","109.66.116.29","0","57932","זבחים|קיח ע"ב",""),new Message("58148","58134","ציטוט מן ההודעה הראשונה.","17/08/18 06:43","ו אלול","תשע"ח","06:43","שמעיה","הואיל וחז''ל מנו שמיטות, וידעו שמנין זה לא החל כי אם לאחר כיבוש וחילוק, ובכל זאת המחזוריות מתאימה במדוייק גם לשנת כניסת ישראל לארצם,","593","","2082","True","True","False","","93","213.8.151.171","0","57932","זבחים|קיח ע"ב",""),new Message("58150","58148","יפה,אבל עדיין יש לשאול: וכי רש"י","17/08/18 08:04","ו אלול","תשע"ח","08:04","יהודי_קדום","לא ידע זאת או/ו לא ידע שמנייה ליובל באה אחר שנת שמיטה?
ר"ל: מה שכתבת "וחז''ל מנו שמיטות, וידעו שמנין זה לא החל כי אם לאחר כיבוש וחילוק,.." הוא נתון ראשוני לכל דיוננו לשאלתנו היסודית שהיא :
מניין הקביעה שמסיום הכיבוש עד סיום החלוקה עברו 7 שנים?
רש"י אמר סברא היא ומשכך, לא ניתן להבין אחר דבריו הקדושים והחד משמעיים - גם לא באמצעות חישובי חישובים וטבלאות למיניהם - מניין לנו שהחלוקה נמשכה שבע שנים, מה שהבאת, אם כן, הוא חלק מהנתונים ולא הסבר לשאלה זו.

או כפי שהביא אליצפן:
" "איבעית אימא מדשבע שכבשו שבע נמי שחלקו "
אומר על כך רש"י: "מדשבע כיבשו שבע חילקו - סברא בעלמא היא:"
".

כנלע"ד.

וכבר הראינו לעיל שהגמרא (וגם בערכין דף יב עמוד ב) קבעה שרק אחרי 14 שנה מכניסת ישראל לארץ התחילו למנות לשמיטה משום שרק בסופם תמו שנות הכיבוש וחלוקת הארץ לנחלות מהסיבה שרק לאחר סיום החלוקה לכל ישראל אפשר להתחיל למנות לשמיטה וממנה ליובלות.

הקושי הוא בסעיף ב שלהלן:

א. 7 שנות כיבוש
ב. 7 שנות חלוקה שבסופן מתחילים מניין לשמיטה
ג. 6 שנים עד לשמיטה הראשונה ותחילת המנייה ליובל (ונדלג על מחלוקת חכמים ורבי יהודה משום שאינה משפיעה על שאלתנו).","233","","2082","True","True","False","","174","109.66.116.29","0","57932","זבחים|קיח ע"ב",""),new Message("58170","58169","האם תוכל לציין איפה בספר? או לצרף צילום","19/08/18 12:04","ח אלול","תשע"ח","12:04","אליצפן","","502","","2080","False","True","False","","219","77.125.83.34","0","57932","זבחים|קיח ע"ב",""),new Message("58171","58169","אולי פשוט תכתוב ההסבר?","19/08/18 12:05","ח אלול","תשע"ח","12:05","אור חדש","","458","","2080","False","True","False","","96","37.26.148.182","0","57932","זבחים|קיח ע"ב",""),new Message("58185","58171","מצורף:","20/08/18 10:15","ט אלול","תשע"ח","10:15","איש ספר","","479","jpg","2079","False","True","False","","134","213.151.50.205","0","57932","זבחים|קיח ע"ב","0-jpg"),new Message("58187","58185","סברא חלושה ביותר","20/08/18 10:31","ט אלול","תשע"ח","10:31","אור חדש","ראשית מפורש ביהושע שהכיבוש לא היה רציף לא בגלל המתנת הליכה אלא בגלל התרשלות
שנית בפר' שלח מבואר שזמן הליכת הארץ לאורכה ורוחבה 40 יום וגם א"ת שנעשה להם נס והלכו מהר כדי למעט זמן עונשם עדיין מכירים אנו המציאות של א"י ואין זמן ההליכה הרבה יותר מכך.

אומנם וודאי שלשם הערכת ערכה של הארץ לא די כלל בהליכתה ודורש העניין זמן מרובה אך לכן גם לא מתחיל כלל ההשוואה שעשה כאן המחבר

לסיכום: אין זה הסבר כלל לשאלה","458","","2079","True","True","False","","103","213.151.55.26","0","57932","זבחים|קיח ע"ב",""),new Message("58189","58185","ועדיין כולם תמהים לָמָּה זה דומה...","20/08/18 13:29","ט אלול","תשע"ח","13:29","יהודי_קדום","התורה לא ניתנה למלאכי השרת ולא ליודעי סודות אלא לרש"י ולנו...","233","","2079","True","True","False","","101","37.26.149.228","0","57932","זבחים|קיח ע"ב",""),new Message("58188","58187","אותו התגובה אפשר גם לכתוב בדרך כבוד","20/08/18 12:58","ט אלול","תשע"ח","12:58","אמלתראות","ובכלל בתת-הסברה של הגה"ק רשכבה"ג זיעוכי"א בעל איילת השחר מונח עומק רב
ובזה אכן מונח ההסבר האמיתי לאמיתה של תורה וזה יובן רק לבעלי הרגש והשכל מקדושה של מעלה.

והיינו שהמספר שבע שנתגלה לנו שהיה מספר קדוש ונורא מתחילת בריאת העולם ונתעלה ביותר בגשמיות בעולם דהיינו בארץ הקודש היא מספר השבע, וכאשר מפורש כתב שהכיבוש לקחה מספר הזה הינו מגלה התורה טפח לנו שהיה כאן כח עליון בכיבוש ארץ ישראל, והרב שטיינמן זי"ע מגלה לנו שאכן הכיבוש בעצם לא היה התנגדות וע"כ יותר צריך לומר שהיה כאן יותר בהתגלות הכח הפנימי העליון של כיבוש, ועל כן כבר מוסבר למה גם החלוקה היה שבע, כי אותה הסיבה שסיבב שיהא השנים של כיבוש שבע, אותה הסיבה גם סיבב שהחלוקה יהיה בשבע

ולא רחוק מזמנינו עוד השתמשו במספר זה, במיוחד בהקפות בכל מאורעות ולפעול ישועות, ובכל ציוני קדמונינו עשו שבעה הקפות ואכמ"ל","267","","2079","True","True","False","","164","74.113.190.218","0","57932","זבחים|קיח ע"ב",""),new Message("58190","58188","אנא הפנה אותי","20/08/18 13:59","ט אלול","תשע"ח","13:59","אור חדש","למקום בו יש חלילה חוסר כבוד להרב ז"ל במה שכתבתי ואתקן מייד.

לעצם הדבר

פירושך החדש (שלא רמוז בדברי הרב ז"ל) אפשרי אך הולך בדרך של סודות התורה ואין דרכנו כאן ללמוד כך דברי חז"ל שהרי קיבלנו מכל הראשונים ז"ל שיש ללומדם בהבנה פשוטה של רובד הפשט ורק אחרי ההבנה הפשוטה ניתן להוסיף בדרך רמז ענייני נסתר.
אולם אעירך דבר חשוב ביותר:
שמתי ליבי לכך שהעוסקים ב'סודות התורה' נוטים להתעלם מהפשט וישר קופצים לסוד, דבר זה מלבד שמהפך ההוראה של כל גדולי הסוד בעמנו יש בו גם הוראה על חלישות יכולת ההבנה של הלוקים בגישה זו.
למשל כאן- טענתך ש "וכאשר מפורש כתב שהכיבוש לקחה מספר הזה הינו מגלה התורה טפח לנו שהיה כאן כח עליון בכיבוש ארץ ישראל" מראה על נטיה זו של בריחה מהפשוט ומבואר למחוזות הסוד הנעלם והלא ברור.
הרי הס"ד בכיבוש הארץ מפורשת בפסוקים הרבה בס' יהושע ושם גם מבואר במה היה הס"ד ומתי לא ומה גרם לעיכוב בכיבוש הארץ, אולם כאשר מחפשים רק סודות ורמזים ומוותרים על הפשט לא שמים לב לכל הנ"ל ומגיעים לכ' דברים שאין להם שחר בדברי הנביאים והכתובים ונראה שאף לא בדברי המקובלים.

ושוב אבהיר, בדברים שצילמו כאן אין תשובה לשאלה בהתחשב בכך שהדברים סותרים את הידוע לנו מפשטי הכתובים ביהושע ומהמציאות הגלויה לעיננו. גם אם הדברים מתאימים לדרוש כלשהו בסוד מספר ה7 זה וודאי לא הופך לתשובה פשוטה לשאלה בפשט הגמ'.","458","","2079","True","True","False","","124","37.26.148.150","0","57932","זבחים|קיח ע"ב",""),new Message("64332","64299","כל מה שהירושלמי עושה הוא מפרש מזה 'תשבו'","25/11/19 14:10","כז חשון","תש"פ","14:10","אליצפן","תלמוד ירושלמי מסכת סוכה פרק ב דף נג טור ב /ה"י

כתיב בסוכו' תשבו ואין תשבו אלא תדורו כמה דאת אמר וירשתם אותה וישבתם בה שיהא אוכל בסוכה ומטייל בסוכה ומעלה כליו לסוכה

כלומר לשבת בארץ זה לא לקחת כסא ולשבת או לשבת על הקרקע אלא לגור (לדור בלשון ארמית). וההמשך הוא הוא מפרט מה זה לשבת = לגור: לחיות בסוכה כמו שחיים בבית: אוכלים שותים ולנים.

מה הקשר בין זה לירושת הארץ? או למשך הזמן שלקח להוריש אותה? סה"כ באור מילים למילה "לשבת"

וחות מזה בכדי לדעת שצריך לשבת בסוכה 7 ימים לא צריך את "כיבוש הארץ" זה כבר כתוב בתורה: בסוכות תשבו שבעת ימים"","502","","1617","True","True","False","","186","77.126.111.133","0","57932","זבחים|קיח ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);