var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=57890;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","51"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","32")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("57890","0","דברים חריפים של רס"ג","07/08/18 17:17","כו אב","תשע"ח","17:17","לינקוש","בנוגע למחלוקת רבי יוחנן על מי המבול בארץ ישראל
(פירושי רס"ג על ספר בראשית, מהדורת צוקר תשמ"ד, עמ' 350-349)","58","jpg","2092","True","True","False","","1133","46.121.45.16","0","0","זבחים|קיג ע"א","0-jpg"),new Message("57953","57890","בקשה להסבר","10/08/18 11:02","כט אב","תשע"ח","11:02","הודו_כי_טוב","במאמר רשום "האקלים הראשון" , האקלים השביעי"
מה זה ?","207","","2089","True","True","False","","212","79.181.103.174","0","57890","זבחים|קיג ע"א",""),new Message("57962","57953","כל העניין של המבול קשה להבנה","10/08/18 14:25","כט אב","תשע"ח","14:25","עלי","כי מחד, במרבית תרבויות העולם העתיקות היו מסורות ומיתוסים על מבול בצורות שונות ומאידך רובן שונות למדי מסיפור המבול של התורה.
גם סיפור המבול בתורה מוזר מאד, די אם נשים לב שבמקום לספר יותר פרטים על היקף המבול, הגורמים הקוסמיים להתרחשותו, וכדו, מסופר במספר רב יחסית של פסוקים סיפור העורב והיונה בצורה לא פרופורציונית לחשיבותו.
אולי כאן המקום לציין את הידוע לכל, שהיו ויכוחים וערעור קשה על אמינות המקרא עקב מה שנראה כסתירה בין תיאוריית האבולוציה הדרווניסטית לסיפור המקראי שאינו מתייחס לכך, ובדורת האחרונים קימת נטיה לנסות להוכיח שלא קיימת סתירה כזו. ברם אם המבול כלל את כל כדור הארץ כפי שעולה לכאורה מפשט הכתוב וגם מדבריו של רס"ג המובאים בזה, עולה קושי גדול יותר והוא, מבול שכזה היה מחסל את כל החי והצומח ומבטל את כל האבולוציה עד אליו, וכל המינים היו צריכים להתפתח אבולוציונית מחדש אחרי המבול ממעט בע"ח שיצאו מהתיבה, אך אם המבול התרחש רק כמה אלפי שנים לפנינו לא יכלו להתרחש תהליכים כאלו הדורשים מיליוני שנים לא אאריך בקשיים הנובעים מכך אך הדברים ברורים.
האם המקרא מספר סיפור מיתולוגי רק כדי להתמודד עם מיתוסי המבול שהיו ידועים בעת העתיקה ? לכאורה דווקא הסוגיה ומחלוקת ר' יוחנן ור"ל בגמרתנו מכוונת לענ"ד לאפשרות כזו אך אכמ"ל וד"ל וצ"ע.","209","","2089","True","True","False","","195","95.86.121.179","0","57890","זבחים|קיג ע"א",""),new Message("57987","57953","אֶרֶץ נַחֲלֵי מָיִם עֲיָנֹת וּתְהֹמֹת","12/08/18 10:04","א אלול","תשע"ח","10:04","הודו_כי_טוב","אֶרֶץ נַחֲלֵי מָיִם עֲיָנֹת וּתְהֹמֹת יֹצְאִים בַּבִּקְעָה וּבָהָר
דברים ח.ז

מאחר שלא ענו לי הבנתי שאם אין אני לי , מי לי ?

להלן פרושו של רבינו בחיי
והזכיר בכאן עיקר המזונות כלן,
ובשלשה פסוקים אלו הזכיר ששה פעמים ארץ,
שני פעמים בפסוק ראשון כי ה' אלהיך מביאך אל ארץ טובה ארץ נחלי מים, וכן בפסוק שני ארץ חטה ושעורה ארץ זית שמן ודבש,
וכן בפסוק שלישי ארץ אשר לא במסכנות תאכל בה לחם ארץ אשר אבניה ברזל וגו', הרי ששה פעמים ארץ בשלשת הפסוקים, ובפסוק רביעי הזכיר הארץ, הוא שאמר ואכלת ושבעת וברכת את ה' אלהיך על הארץ הטובה אשר נתן לך, והיה הענין להזכיר ששה פעמים ארץ
כנגד ששה אקלימין המתפשטין ממנה והשותים מתמציתה,
ועל האקלים השביעי הזכיר ארץ הטובה בלשון ידיעה,
וכן דרשו רז"ל שבעה ארצות הן,
והכונה להן שבעה אקלימין שהעולם השפל נחלק בהן,
ואקלים השביעי הזה שבחו דוד ע"ה ואמר (תהלים מח)
יפה נוף משוש כל הארץ,
כלומר אקלים יפה, כי פירוש נוף אקלים,
מלשון הכתוב ביהושע בענין חלוק הארץ (יהושע יז) שלשת הנפת, ותרגם יונתן תלתא פלכין.
ומה שהוא בלשון הגרי אקלים הוא בלשון הקדש נוף,
ובכל נוף ונוף יש בו שנוי אויר לפי מזגו
ולפי קרבתו לשמש,
ומי שנולד בנוף זה ויצא משם ונכנס בנוף אחר יחלה,
אבל ירושלים נוף מזוג וטוב וכל הנכנס שם מן הנפת היה חזק ובריא ולא יחלה לעולם, ולכן נקרא משוש כל הארץ:
","207","","2087","True","True","False","","262","79.180.59.30","0","57890","זבחים|קיג ע"א",""),new Message("57965","57962","כל החיות הדרווינסטיות נכנסו לתיבה","10/08/18 15:14","כט אב","תשע"ח","15:14","הודו_כי_טוב","ומה זה קשור לשאלת האקלים ששאלתי ?
לפי הרס"ג במקומות שלא היו מיושבים כמו יערות עד לא ירד מבול
ואיך הדגים שרדו במים רותחים ?
זה נס בתוך נס","207","","2089","True","True","False","","246","79.181.103.174","0","57890","זבחים|קיג ע"א",""),new Message("57989","57965","לגבי "אקלים" :","12/08/18 11:46","א אלול","תשע"ח","11:46","Almuaddib","בחשיבה המדעית היוונית, רווחה התפיסה כי העולם מחולק לשבעה איזורים, מהצפוני ביותר ועד הדרומי ביותר. האזור האמצעי היה הממוזג ביותר, הנוח ביותר למגורי אדם, וכתוצאה מכך - בו נמצאת התרבות האנושית הגבוהה ביותר.

הפילוסופים הערבים, שתירגמו את חכמת יוון, תירגמו גם את ספרי המדע, ותאוריית שבעת האיזורים נכללה בהם. אקלים בערבית = איזור. את העולם הם חילקו לשבעה 'אקלימים'.

וה פירוש דברי רס"ג האלו, לגבי האיזורים השונים.","107","","2087","True","True","False","","213","87.70.107.152","0","57890","זבחים|קיג ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);