var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=5726;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","73"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","64"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","60")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("5726","0","חוט הסיקרא","26/12/10 12:00","יט טבת","תשע"א","12:00","מתפעל","מנין נלקחה המילה סיקרא? האם הפירוש המילולי של סיקרא, זה צבע אדום?

ומאיפה דרשו חז"ל שצריך לצבוע חוט כזה במזבח?
ולמה דוקא אדום?

האם יש גמרא מפורשת על כך?

וגם, מה הדין אם טיפת הדם נחתה על החוט עצמו? זה פסול בין בחטאת ובין בעולה?","148","","4879","True","True","False","","2030","80.74.114.58","0","0","זבחים|מו ע"א",""),new Message("5728","5726","סיקרא זה צבע אדום, עיין במס' גיטין פרק ב","26/12/10 12:34","יט טבת","תשע"א","12:34","Almuaddib","","107","","4879","False","True","False","","223","81.218.141.168","0","5726","זבחים|מו ע"א",""),new Message("5746","5726","מאמר שנוגע קצת בנושא","27/12/10 11:36","כ טבת","תשע"א","11:36","מנהל האתר","כאן","1","","4878","True","True","False","","257","77.124.34.166","0","5726","זבחים|מו ע"א",""),new Message("5742","5728","יישר כח, ומה עם יתר השאלות?","27/12/10 08:13","כ טבת","תשע"א","08:13","מתפעל","","148","","4878","False","True","False","","176","80.74.114.58","0","5726","זבחים|מו ע"א",""),new Message("5752","5746","יישר כח - יש שם את המקור לדין","27/12/10 15:19","כ טבת","תשע"א","15:19","מתפעל",""משנה מפרק ג' של מסכת מידות המתארת את מבנה המזבח. 'וחוט של סיקרא חוגרו באמצע להבדיל בין הדמים העליונים לדמים התחתונים'."


למסכת מידות יש גמרא?

כידוע לומדים מהפסוק הכל מיד ה' עלי השכיל, שאי אפשר לעשות כלום במקדש בלי שיש הנחיה מלמעלה. מיד ה'.
אז מן הסתם גם ענין של חוט הסיקרא נאמר היכן שהוא למשה.

האם הכוונה שפשוט לקחו מברשת וצבעו קו באדום? או שהיה זה באמת חוט מתוח מסביב והחוט היה אדום? או אולי עשו כעין בליטה מאבן על המזבח וצבעו אותה באדום.
ולמה דוקא אדום והאם הצבע האדום לעיכובא?
דוקא הייתי חושב מסברא שעדיף לעשות צבע אחר, למשל כחול, אם רוצים לראות איפה נחת הדם שהוא אדום ולוודא שנח למעלה מהחוט ולמטה ממנו בכל קרבן כראוי לו.","148","","4878","True","True","False","","232","80.74.114.58","0","5726","זבחים|מו ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);