var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=57181;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","51"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","32")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("57181","0",""לא יבדיל למה לי ש"מ א"צ להבדיל"","15/06/18 16:09","ב תמוז","תשע"ח","16:09","אבי גרינבלט","כמדומני שהדברים בשם הבני יששכר על דברים שאנו אומרים בכל יום
"וְעוֹד תָּנֵי בַּר קַפָּרָא. אִלּוּ הָיָה נוֹתֵן בָּהּ קוֹרְטוֹב שֶׁל דְּבַשׁ. אֵין אָדָם יָכוֹל לַעֲמוֹד מִפְּנֵי רֵיחָהּ. וְלָמָה אֵין מְעָרְבִין בָּהּ דְּבַשׁ מִפְּנֵי שֶׁהַתּוֹרָה אָמְרָה כִּי כָל שְׂאֹר וְכָל דְּבַשׁ לֹא תַקְטִירוּ מִמֶּנּוּ אִשֶּׁה לַה'"
לכאורה חידושו של בר קפרא כלל לא מובן , הוא מלמדנו הלכה שכתובה במפורש בפסוק !?
לאור השמועה שהובאה ע"י 4 גדולי עולם (הרשימה סה,ב למטה) , ניתן לבאר את חידושו של בר קפרא.
כאשר התורה אומרת "לא יבדיל" בחטאת , היא מתכוונת שה"לא" יכול להיות גם "כן" או במילות הגמרא "אין צריך" , היינו אין צורך להבדיל אך רשאי להבדיל אם רוצה.
לעומת זאת כאשר התורה כותבת על הדבש "לא תקטירו" , כאן זה "לא" מוחלט ומהדהד.","539","","2145","True","True","False","","648","95.86.72.27","0","0","זבחים|סו ע"א",""),new Message("57192","57181","א"צ בכך","17/06/18 10:13","ד תמוז","תשע"ח","10:13","אור חדש","החידוש הינו שגם אם יבוא אדם ו'יחדש' שגילה שע"י הוספת דבש לסממני הקטורת יתקבל ריח טוב בהרבה מאשר בקטורת הרגילה, ויטען שלאחר חידושו יש לתקן הקטורת כך שתהיה מעולה יותר, נענה לו ש'חידושו' כבר היה ידוע לחז"ל ומסתמא גם לנותן התורה (כנגד שיטתו נא'...) ובכ"ז ציווה לא לערב בו הדבש וממילא כך יש לעשות","458","","2143","True","True","False","","96","213.151.55.26","0","57181","זבחים|סו ע"א",""),new Message("57193","57192","מה מקום יש לרפורמה בתורה ?","17/06/18 10:23","ד תמוז","תשע"ח","10:23","אבי גרינבלט","ישנם כללי לימוד והבנה בדברי תורה
גם ההבנה שכוונת התורה "לא יבדיל" - א"צ , זו הבנה בניגוד למה שנאמר בתורה במפורש ומדוע כאן "לא, זה לא"ד ודבש זה "לא" מוחלט ?","539","","2143","True","True","False","","101","81.218.144.99","0","57181","זבחים|סו ע"א",""),new Message("57195","57193","אתה שואל על הוו"א","17/06/18 10:31","ד תמוז","תשע"ח","10:31","אור חדש","ולכן צודק שהיא לא נכונה למסקנה

אומנם לשאלה אם יש מקום לרפורמה בתורה ע"ס גילויים חדשים או סברות מחודשות אפנה אותך שוב לסוגיה בסא ע"ב שם סברו דורות מאוחרים של עולי בבל שיש צורך לשנות במבנה המזבח ובליעת הנסכים ולשנות מהמקובל מימי בית ראשון, נראה ששאלת ה'רפורמה במקדש' לא הטרידה אותם כ"כ
לא קשה לקבל שאדם שהתחנך על 'זה א-לי ואנווהו' וגילה שניתן לנאות יותר הקטורת יבוא ויציע לב"ד את הצעתו, לכן תשובת בר קפרא בהחלט נצרכת ובהחלט יש בה את החינוך האמיתי לתפיסתנו בתורה:
בהחלט ראוי וטוב לנסות לחדש ולהציע 'ייעולים' בקיום המצוות, רק שיש לעשות זאת בענווה ואם ה'חידוש' שלך אינו חידוש באמת (שהרי כבר נדחה מפורשות בעבר) לא להתעקש עליו רק כי נראה לך שזה יותר נכון","458","","2143","True","True","False","","117","213.151.55.26","0","57181","זבחים|סו ע"א",""),new Message("57197","57195","כנגד כתוב מפורש בתורה ?","17/06/18 10:38","ד תמוז","תשע"ח","10:38","אבי גרינבלט","ענין הגדלת המזבח שונה לענ"ד
ההגדלה אינה נוגדת כתוב מפורש","539","","2143","True","True","False","","95","81.218.144.99","0","57181","זבחים|סו ע"א",""),new Message("57199","57197","וודאי שנוגד","17/06/18 10:43","ד תמוז","תשע"ח","10:43","אור חדש","הרי לפי חכמי בית ראשון זה היה הפשט של הציווי, שהנסכים ירדו מצד המזבח והם חידשו שדווקא צריך להבלע בתוכו ולא מצידו.

עוד דוג' לשינוי מהמפורש בתורה שדוקא נתקבל להלכה:
בתורה כ' "לא יבא עמוני ומואבי בקהל ה' גם דור עשירי לא יבא להם בקהל ה' עד עולם: עַל דְּבַר אֲשֶׁר לֹא קִדְּמוּ אֶתְכֶם בַּלֶּחֶם וּבַמַּיִם בַּדֶּרֶךְ בְּצֵאתְכֶם מִמִּצְרָיִם וַאֲשֶׁר שָׂכַר עָלֶיךָ אֶת בִּלְעָם בֶּן בְּעוֹר מִפְּתוֹר אֲרַם נַהֲרַיִם לְקַלְלֶךָּ:"
והרי ידוע ש"... שהרי כל התורה בלשון זכר נאמרה."(תוספות מסכת יבמות דף עב עמוד ב:)

ובכ"ז דרשו ש'מואבי ולא מואבית'

לכן גבולות החידוש רחבים הם למדי, אומנם נכון הוא שלפי ב"ק כאן הגבול נחצה אך זה וודאי חידוש גדול להגביל חופש הדרשה","458","","2143","True","True","False","","109","213.151.55.26","0","57181","זבחים|סו ע"א",""),new Message("57200","57199","הרעיון כאן, שהופר השיויון בהבנת מלה זהה","17/06/18 10:47","ד תמוז","תשע"ח","10:47","אבי גרינבלט","כנראה לא נשכנע איש את רעהו.....","539","","2143","True","True","False","","93","81.218.144.99","0","57181","זבחים|סו ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);