var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=57157;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","73"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","64"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","60")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("57157","0",""בא וראה כוחן של כהנים"","14/06/18 15:09","א תמוז","תשע"ח","15:09","אבי גרינבלט","הכוונה לקושי לזרוק דבר כה קל למרחק כה גדול (30 אמות).
מה ענין הכח לזריקת דבר כה קל למרחק כה גדול שממילא הכח אינו הגורם לתנועת החץ (אולי אוירודינמיות)?
(הדבר הקרוב ביותר שאולי ניתן לדמות הוא "בדמינטון" וגם שם אורך "המגרש" 13.4 מ)","539","","2152","True","True","False","","818","81.218.144.99","0","0","זבחים|סד ע"א",""),new Message("57160","57157","ראה","14/06/18 15:41","א תמוז","תשע"ח","15:41","עלי","בשעתו פרסמתי מאמר בעניין בביטאון המורים 'שמעתין' ואח"כ התפרסם גם מאמר ב'תחומין' בעניין ( ע"י מישהו אחר, ואינו בהישג ידי כרגע ), והזכור לי שכתבתי שיש להטיל ספק אם מדובר בעניין מעשי, כי אם נחשוב היטב נמצא שלו הושלכה מוראת העוף המלאה תוכן מעי ודם והיה הכהן 'מפספס' מעט, הרי שהיה משליך על הכהנים העולים בכבש ליד מקום הדשן את המוראה והיה מלכלכם לגמרי וגם סתם פוגע בהם מאד. המסקנה היא שאין מדובר בכח מעשי וגופני אלא בהשלכה בתודעה, כלומר ביטול בדעת של המוראה כאילו הושלכה ממרחק ולגובה רב, אבל למעשה הם הלכו עד ליד מקום הדשן ושם השליכו אותה מקרוב...","209","","2152","True","True","False","","165","37.60.43.11","0","57157","זבחים|סד ע"א",""),new Message("57162","57160","עלי, שים לב שהתורה אומרת בפירוש:","14/06/18 21:48","א תמוז","תשע"ח","21:48","יהודי_קדום","וְהֵסִ֥יר אֶת-מֻרְאָת֖וֹ בְּנֹצָתָ֑הּ וְהִשְׁלִ֨יךְ אֹתָ֜הּ אֵ֤צֶל הַמִּזְבֵּ֙חַ֙ קֵ֔דְמָה אֶל-מְק֖וֹם הַדָּֽשֶׁן' (ויקרא פרק א פסוק טז)!
לא מתקבל על הדעת שתבטל את דברי התורה ואת דברי חז"ל במחי מסקנתך רק כי אינך יכול לדמיין שכהן מיומן ישליך אל המקום הנכון במדוייק - ובלי כל התיאורים שלך !מה שכתבת על דעת עצמך שלא הייתה השלכה אלא רק "...ביטול בדעת בהשלכה בתודעה, ..." - מחוייב ביטול (אלא אם יש לך מקור מחז"ל ...).

שים לב המקום אליו השליכו את המוראה אינו מטרה נעה אלא הוא כפי שלימדונו חז"ל (למשל ביומא דף כא עמוד א) ש-' אֵ֤צֶל הַמִּזְבֵּ֙חַ֙' נמצא על רצפת העזרה במרחק שלושה טפחים ממזרח לכבש המזבח ובריחוק עשרים ואחת אמות מהמזבח עצמו. אל מקום זה השליך הכהן את מוראת העוף בנוצתה - ממקום עומדו על המזבח.

נראה לי שיש ליישב את דעתך כשיש את דברי חז"ל הנ"ל.","233","","2152","True","True","False","","151","79.180.5.67","0","57157","זבחים|סד ע"א",""),new Message("57183","57160",""כל העונה אי"ר בכל כוחו"","16/06/18 21:36","ג תמוז","תשע"ח","21:36","אבי גרינבלט","","539","","2150","False","True","False","","86","37.26.147.156","0","57157","זבחים|סד ע"א",""),new Message("57163","57162","אינך עונה לעניין","14/06/18 22:48","א תמוז","תשע"ח","22:48","עלי","אתה 'נעלב' בשביל המקרא וחז"ל ואין לכך מקום. הדברים שכתבתי דווקא מתקבלים מאד על הדעת ודבריך אינם הגיוניים כלל בעיני. אבל אין בדעתי לגלוש לפסים אישיים. צריך להיות ענייני והגיוני וגם אם יש ויכוח הוא צריך להתרכז בצד המעשי ועל בסיס ההגיון הפיזיקלי.
נסה לבחון מעשית כיצד ניתן להשליך גוף בלתי אירודינמי כמו המוראה ממרחק זה שציינת ( ולפי הגמרא עשוי להיות עד כשלושים אמה ) ותראה שכדי לעשות זאת זוית ההשלכה צריכה להיות גבוהה ביותר והכח הנדרש עצום והקושי לדייק עצום. אפילו לו רק אחד מעשרה כהנים היה מחטיא את המטרה, כלומר את מקום הדשן המצוי ליד תחילת העליה לסובב בה עלו כל הזמן כהנים בזה אחר זה, היתה המוראה נוחתת ישירות עליהם.
לכן הרבה יותר הגיוני שפשוט הכהנים הלכו ברגליהם עד סמוך למקום הדשן ושם השליכו באמת את המוראה, כך שהכתוב אינו יוצא מפשוטו כי לא כתוב בו מאיזה מקום השליכו אותה אלא רק לאן ודברי אינם סותרים פשט פשוט זה.
אפילו לו היתה המוראה כדורסל שצריך לזרוק ממרחק כ-15 מטר לסל שגודלו חצי אמה על חצי אמה, ולו היו הכהנים שחקני כדורסל מקצוענים צלפים, לא היו יכולים לקלוע בדיוק כל הזמן, לכן השלכת המוראה שאינה כדור למרחק כזה בזוית הנדרשת אינה הגיונית כלל. חוץ מזה גוף רך הנוטה להתפרק באויר כמו המוראה הרי שמעצם טבעו נוטה להתפרק באויר ולהתפזר והחתיכות היו נופלות הן על הכבש והן ליד המזבח במקום שהינו הומה אדם. ממש בלתי מציאותי ! מצטער, אך דבריך לא התחילו אפילו לשכנע.
אגב, צינתי למאמר שמופיע בתחומין. עדיף במקום שנתווכח, שתקרא את המאמר כי לא אני כתבתיו, ותווכח מה כתב מי שכתבו בעניין, ואיני נוגע בעניין כי אפילו אינני זוכר מה הוא כתב שם, כך שתקבל תשובה לשאלתך ותגובתך ממישהו יותר אובייקטיבי ממני ויותר מלומד ממני.","209","","2152","True","True","False","","167","37.60.43.11","0","57157","זבחים|סד ע"א",""),new Message("57164","57163","לו שאלת: "מדוע זרק הכהן את המוראה בנוצתה","15/06/18 09:28","ב תמוז","תשע"ח","09:28","יהודי_קדום","ולא הלך והניחה בנחת אל מקום הדשן" או שאלות כגון זו, היה זה מדרך לימוד התורה המקובל אצל ת"ח, אבל מדבריך-ומלשונך יוצא שאתה שולל שהייתה השלכה 'כי אין בכך הגיון' [1] ו"אפילו" מביא "ראיה" מעולם הכדורסל....

בשום אופן אינך (או כל אחד אחר) רשאי לשלול שהייתה השלכה !

המקורות להלן (ויש עוד הרבה...) מדוע אין לקבל את מסקנתך שכתבת על ההשלכה: "...שיש להטיל ספק אם מדובר בעניין מעשי,..."

מובא בתוספות מסכת מעילה דף יא עמוד ב ד"ה 'דישון מזבח הפנימי':
משום דכתיב והשליך ואין השלכה פחות [מעשרים] אמה.

מובא ברש"י (המפרש) במסכת תמיד דף כח עמוד ב :
דכתיב במוראה ונוצה דייקינן דכתיב במוראה ונוצה (ויקרא א) והשליך אותה אצל המזבח קדמה וקים להו לרבנן דלא מיקרי השלכה פחות מעשרים אמות ושיעור ח' אמות רוחב דעולת העוף היא נעשית על קרן דרומית מזרחית הילכך מניח את הדשן רחוק מן המזבח עשרים אמות מקום שנותנין שם מוראה ונוצה ודישון מזבח הפנימי ודישון המנורה

הבאר שבע במסכת תמיד דף כח עמוד ב מפרש את חובת ההשלכה מטעם אחר:
... די"ל דקבלה היתה בידם דאצל המזבח לאו אצל המזבח ממש, אלא רחוק עשרים אמות, ולא משום דכתיב והשליך ואין השלכה כו'

די בכך כדי להראות שאינך יכול להשתמש בהגיונך כדי לבטל שהייתה השלכה.

[1]
כפי דבריך (בהודעתך 'אינך...') שכתבת: "...לכן הרבה יותר הגיוני שפשוט הכהנים הלכו ברגליהם עד סמוך למקום הדשן ושם השליכו באמת את המוראה...".
למה לא נחשוב ב"אופן הגיוני" שלפני ההשלכה הכהן כינס את המוראה ונוצתה לכעין כדור, ואולי אף דחסו לזפק ואז השליכו במקום לבטל מצווה מהתורה של "והשליך"?

וכי יש הגיון אנושי שיכול להסביר כיצד נבלעו המוראה, דישון מזבח הפנימי ודישון המנורה במקומם בבית הדשן???
ולכן גם מה שכתבת: "..צריך להתרכז בצד המעשי ועל בסיס ההגיון הפיזיקלי" תמוה מאוד בלשון המעטה.","233","","2151","True","True","False","","194","79.180.5.67","0","57157","זבחים|סד ע"א",""),new Message("57165","57164","תגובה","15/06/18 10:52","ב תמוז","תשע"ח","10:52","עלי","היות ואין בדעתי ליצור ויכוח כלל, אני רק מציין שהמאמר הבלתי תלוי בדעתי שנכתב אם איני טועה ע"י פיזיקאי ( שבעניין כזה ודאי נחשב יותר מרופא ) בבמה המכובדת מאד של ספר 'תחומין', זמן מה לאחר שפרסמתי את מאמרי ב'שמעתין' ( חוברת 146 אם איני טועה) שמופיע בחלון המאמרים כאן, מסתיים בקביעה ( ולא קראתיו בעיון אבל הוא מפורט מאד, הרבה יותר משלי )שהשלכת המוראה כמתואר בתלמוד יכלה להתרחש רק כמעשה נסים, ועל נסים אין לי מה להתווכח, אבל לא מוכרת לי קביעה בתלמוד שההשלכה היתה מעשה נסים (אלא רק בליעת מקום הדשן).
על כן אני מציע למר 'יהודי קדום' ושאר הקוראים לקרא את המאמר בתחומין המופיע בכרך כא עמ 533 ואילך, ואזי להחליט מה דעתם, האם ההשלכה התבצעה מעשית או לא, ודעתי בעניין באמת לא חשובה כלל !
אבל אם מישהו כבר קרא והחליט ורוצה לגלות לנו מה הוא חושב בעניין בעקבות קריאת המאמר, אשמח לקרא.
טוב היה לו ניתן להעלות את המאמר מתחומין לחלון המאמרים כאן אבל זה מעניינו של מנהל האתר.","209","","2151","True","True","False","","147","194.114.146.227","0","57157","זבחים|סד ע"א",""),new Message("57166","57165","אם קריאת מאמרך היא החשובה לך","15/06/18 10:58","ב תמוז","תשע"ח","10:58","יהודי_קדום","אז... אין תגובה.
קראתי שוב ושוב מה שכתבתי ולא מצאתי דבר וחצי דבר המסיט את הלימוד לעניינים אישיים כפי שאתה מעלה. איך הגעת לכך?","233","","2151","True","True","False","","141","79.180.5.67","0","57157","זבחים|סד ע"א",""),new Message("57167","57166","הנה אני רואה","15/06/18 11:12","ב תמוז","תשע"ח","11:12","עלי","שהמאמר בתחומין אכן מופיע בחלון המאמרים. מצויין. קרא אותו ולמד מה נכון. דעתי בעניין בטלה ומבוטלת ואינה חשובה כלל !","209","","2151","True","True","False","","142","194.114.146.227","0","57157","זבחים|סד ע"א",""),new Message("57168","57167","י"כ על ביטול דעתך. אשתדל עוד היום לקרוא","15/06/18 11:17","ב תמוז","תשע"ח","11:17","יהודי_קדום","בע"ה.","233","","2151","True","True","False","","155","79.180.5.67","0","57157","זבחים|סד ע"א",""),new Message("57169","57168","רק שים נא לב","15/06/18 11:30","ב תמוז","תשע"ח","11:30","עלי","שהכותב מסכם את האפשרות לבצע את ההשלכה כ'מעשה נסים' ולכן אם נרצה לפרש את הדברים בדרך הטבע לא תוכל להסביר את הדברים אלא כפי שהסברתי אני, ואני מעדיף להסביר את הדברים בדרך הטבע.
אגב. לא זכור לי שאיזשהו היסטוריון, למשל יוסף בן מתתיהו או היסטוריון שאינו יהודי, יציין בפליאה שבבית המקדש התרחשו נסים כאלו דבר יום ביומו !
אשמח גם לקרא מה דעת קוראים אחרים ובעיקר מ'משיבי' הדף בעניין זה ( הרב כוכב , אלמואדיב, אור חדש, וגם מי שהחל באשכול זה - גרינבלט, ונוספים ).","209","","2151","True","True","False","","177","194.114.146.227","0","57157","זבחים|סד ע"א",""),new Message("57170","57169","נמחק כי נשלח פעמיים","15/06/18 12:24","ב תמוז","תשע"ח","12:24","יהודי_קדום","","233","","2151","False","True","False","","153","79.180.5.67","0","57157","זבחים|סד ע"א",""),new Message("57171","57169","לא הבנתי: שמך מופיע ככותב המאמר","15/06/18 12:24","ב תמוז","תשע"ח","12:24","יהודי_קדום","ואתה מתייחס כאילו אחר כתבו. נא אמור מיהו בעל המאמר (וכן אני רואה שהוא שונה ע"י הרב הראל).","233","","2151","True","True","False","","168","79.180.5.67","0","57157","זבחים|סד ע"א",""),new Message("57173","57169","התחלתי לקרוא, בעמוד 2 אבקש","15/06/18 13:13","ב תמוז","תשע"ח","13:13","יהודי_קדום","להבין מה שכתבת:
ז. האם ההשלכה אכן בוצעה בפועל ?
קיימות כמה סיבות , לומר שהשלכת מוראת העוף והנוצה לא בוצעה בד"כ בפועל :
1. ר' יוחנן מציין את הכח הרב הנדרש להשלכה . כהנים קשישים לא היו מסוגלים לבצע השלכה מעין זו . להלכה , גם הרמב"ם ב"משנה תורה" , אינו מתיחס לעניין כלל
.

שאלתי:
מה התכוונת ש"להלכה , גם הרמב"ם ב"משנה תורה", אינו מתיחס לעניין כלל",
האם התכוונת שהרמב"ם אינו מתייחס לשאלה "האם ההשלכה אכן בוצעה בפועל"
או
התכוונת שהרמב"ם אינו מתייחס לכך ש"כהנים קשישים לא היו מסוגלים לבצע השלכה מעין זו "?

תודה על הבהרה.","233","","2151","True","True","False","","173","79.180.5.67","0","57157","זבחים|סד ע"א",""),new Message("57175","57169",""השלכת ...לא בוצעה בד"כ בפועל" מה כוונתך","15/06/18 13:54","ב תמוז","תשע"ח","13:54","יהודי_קדום","כשאתה כותב בד"כ ?
הציטוט המלא של דבריך: "קיימות כמה סיבות , לומר שהשלכת מוראת העוף והנוצה לא בוצעה בד"כ בפועל ".

לפי דבריך, הכלל הוא שההשלכה לא בוצעה בפועל אך יש יוצא מהכלל הזה, מהו היוצא מן הכלל הזה?","233","","2151","True","True","False","","182","79.180.5.67","0","57157","זבחים|סד ע"א",""),new Message("57180","57169","אכן לא מסתבר בדרך הטבע","15/06/18 15:56","ב תמוז","תשע"ח","15:56","אבי גרינבלט","בערך כמו לכוון בלון מלא אויר (כאשר האויר בורח ממנו) לנקודה מסויימת (גם במרחק של 2 מטר).
אלא שמה שאנחנו מבינים , רש"י ידע לפני 1000 שנה ולכן הענין לא מובן (רש"י יכול היה לציין מעשה ניסים)
אשר לבן מתיתיהו , יש סיכוי שרמת האמינות שלו זהה לאנשי התשקורת של ימינו....(מן הסתם חלק אמת אך ממש לא הכל אמת מוחלטת , אולי "כתב חצר").","539","","2151","True","True","False","","118","95.86.72.27","0","57157","זבחים|סד ע"א",""),new Message("57194","57169","לא מצאתי שום","17/06/18 10:25","ד תמוז","תשע"ח","10:25","אור חדש","הכרח בתורה או במשנה או בגמרא לכך שיתחייב להשליך מהקרן הדרום מערבית וכיון שכך, אכן מסתבר שאם הכהן המסויים חושש שלא יצליח לקלוע אל המטרה ממקומו (ובכך לחסוך לעצמו ההליכה עם הרפש) הרי שחובה עליו מצד הכבוד לעשות את ההליכה עם הזבל, במהירות האפשרית עד המקום הראשון שממנו יוכל לעשות את ההשלכה בבטחון שלא יטנף העזרה
כלומר מסתבר שהמופיע בגמ' אינו אלא התר לכהנים קלעים מיוחדים להשליך הזבל מעל הכבש וכלל אינו ציווי או עניין חיובי בדווקא

לגבי האימונים הנצרכים:
א: בדרך הטבע הענין נראה בלתי מעשי וע"כ ל"ש בזה אימון
ב: בעשורים האחרונים קיים בעולם משחק הקרוי 'כדורסל' והמעולים שבו עשויים להרוויח מאות מליוני דולר
זה מהווה מוטיבציה מאד חזקה למליוני נערים ברחבי העולם להתאמן בקליעה לסל
בכ"ז למרות האימונים המרובים ומליוני המתאמנים דומני שאין כיום קלע NBA שיוכל להשליך כראוי את הפרש של היונה למרחק הנצרך
לטעון שאימונים של הכהנים היו יכולים להביא אותם להצלחה בנ"ל נשמע מאד לא סביר","458","","2149","True","True","False","","106","213.151.55.26","0","57157","זבחים|סד ע"א",""),new Message("57176","57175","תגובה","15/06/18 14:21","ב תמוז","תשע"ח","14:21","עלי","א. שני מאמרים יש בחלון המאמרים, אחד שלי מ'שמעתין' 146 ואחד של שראל מ'תחומין' כא, עמ'533.
ב. כפי שכתבתי בתחילה, השלכת המוראה ממרחק כ-30 אמה ויותר אינה מעשית בדרך הטבע, וגם ממרחק כ-20 אמה לא פשוטה. לא רק מבחינת היכולת לכוון ולקלוע ישירות למקום הדשן המצריכה כהן כדורסלן מקצועני(...) אלא גם מבחינת הזהירות מללכלך ( בבית המקדש שהיה במובן מסויים בית מטבחיים גדול היתה לכך חשיבות עליונה ) את ההולכים הרבים על הכבש וליד המזבח וגם סתם את הרצפה. זאת בדרך הטבע.
סביר יותר שהכהנים השליכו את המוראות ממרחק קטן ברדתם בכבש מהמזבח ובהתקרבם למקום הדשן. אילו היו הדברים מתרחשים דבר יום ביומו בדרך נס, היה זה הגדול בניסי המקדש, ולא מצאנו זכר לזה בדברי חז"ל.
אילו שאלת אותי מדוע הפיזיקאי שראל במאמרו בתחומין כתב על הדברים כמתרחשים בנס כדבר מובן מאליו בלי כל פקפוק והרהור ( כי אני במאמרי מראש כתבתי שיש להפריד ולהבחין בין הצד התודעתי, כאשר כבר בהיותם במרחק 30 אמה השליכו מדעתם את המוראה וכאילו אינה בידם, לבין הצד המעשי, כאשר רק בהתקרבם למקום הדשן השליכו בפועל את המוראה ) הייתי עונה ששראל חשש שאם יעז לכתוב מאמר לתחומין בסגנון המאמר שכתבתי בשמעתין - על דרך הטבע, פשוט לא יסכימו לפרסמו, ובדיוק בגלל צורת חשיבה כשלך, החוששת לשנות ולו כחוט השערה מפשט הגמרא, ו'צנזורה' כזו מצויה מאד במחוזותנו, ואף אני הייתי 'קרבן' לצנזורה כזו במאמר אחר שפרסמתי. צריך להפסיק להיבהל מחשיבה כזו, היא אינה מאיימת על חז"ל וגם לא עלינו, להיפך, היא מאפשרת גם לאנשים רגילים להבין כראוי את כוונות חז"ל בדבריהם !
האם לעיתים באמת השליכו ממרחק גדול את המוראה ?
היות ואין לנו מידע אמיתי היסטורי וכל שאנו עושים הוא עיסוק פרשני במקורות חז"ל, אין לשאלה זו משמעות מעשית. אם השטח ממקום ההשלכה עד מקום הדשן וסביב מסלול ההשלכה היו פנויים מאדם, ניתן היה להשליך, האם הצליח מישהו לבצע זאת ולו בדרך נס ? כשיבא אליהו נשאל אותו...","209","","2151","True","True","False","","154","164.138.126.29","0","57157","זבחים|סד ע"א",""),new Message("57177","57176","קראתי, ומה עם תשובות לשאלותיי?","15/06/18 15:08","ב תמוז","תשע"ח","15:08","יהודי_קדום","ביקשת לקרוא ולהגיב, אז קראתי ושאלתי:
שאלה 1:
כתבת:
ז. האם ההשלכה אכן בוצעה בפועל ?
קיימות כמה סיבות , לומר שהשלכת מוראת העוף והנוצה לא בוצעה בד"כ בפועל :
1. ר' יוחנן מציין את הכח הרב הנדרש להשלכה . כהנים קשישים לא היו מסוגלים לבצע השלכה מעין זו . להלכה , גם הרמב"ם ב"משנה תורה" , אינו מתיחס לעניין כלל .


מה התכוונת ש"להלכה , גם הרמב"ם ב"משנה תורה", אינו מתיחס לעניין כלל",
האם התכוונת שהרמב"ם אינו מתייחס לשאלה "האם ההשלכה אכן בוצעה בפועל"
או
התכוונת שהרמב"ם אינו מתייחס לכך ש"כהנים קשישים לא היו מסוגלים לבצע השלכה מעין זו "?

שאלה 2:
כתבת:
"קיימות כמה סיבות , לומר שהשלכת מוראת העוף והנוצה לא בוצעה בד"כ בפועל " - מה כוונתך כשאתה כותב בד"כ ?
שהרי, לפי דבריך, הכלל הוא שההשלכה לא בוצעה בפועל אך יש יוצא מהכלל הזה, מהו היוצא מן הכלל הזה?


אודה על תשובות לנ"ל.","233","","2151","True","True","False","","168","79.180.5.67","0","57157","זבחים|סד ע"א",""),new Message("57178","57177","הרמב"ם","15/06/18 15:30","ב תמוז","תשע"ח","15:30","עלי","כותב בפשטות ( ציטוט מקוצר של דיני עולת העוף ) בפרק ו מעה"ק ,
יח [כא] ונוטל את הראש, ומקיף בית מליקתו למזבח; וסופגו במלח, וזורקו על גבי האישים. ובא לו לגוף, והסיר את המוראה והעור שעליה בידו, עם הנוצה, ואת בני מעיים היוצאין עימה; והשליכן לבית הדשן.

הנך רואה שהרמב"ם רק מזכיר את עצם ההשלכה ללא שום התיחסות למקום ממנו משליך או לכח הכהנים או לנס.
בהלכות תמידין ומוספין פרק ב
הוא כותב
והופך פניו לצפון, ומהלך בארץ למזרח הכבש כמו עשר אמות כלפי הצפון; וצובר את הגחלים שחתה על גבי הרצפה רחוק מן הכבש שלושה טפחים, במקום שנותנים מוראות העוף, ודישון המזבח הפנימי והמנורה.
כאן לא הזכיר כלל השלכה אלא נתינה סתם, ואעפ"י שאפשר היה לומר שלא לאופן ההשלכה הוא מתיחס אלא למקום הדשן, ובכ"ז רואים שלא ייחס לפעולת ההשלכה חשיבות מיוחדת","209","","2151","True","True","False","","185","164.138.126.29","0","57157","זבחים|סד ע"א",""),new Message("57179","57178","אז כן מצאת שיש השלכה אצל הרמב"ם!!","15/06/18 15:33","ב תמוז","תשע"ח","15:33","יהודי_קדום","כל השאר פרשנות שלך על עניין אחר. נמשיך בע"ה בשבוע הבא. שבת שלום.","233","","2151","True","True","False","","165","79.180.5.67","0","57157","זבחים|סד ע"א",""),new Message("57182","57180","גם אני מצטרף, אך בנוסח אחר","15/06/18 18:46","ב תמוז","תשע"ח","18:46","דוד כוכב","אנו מוצאים שהתנאים והאמוראים דורשים בעניני עבודת המקדש תוך דרישת הלכות מדיוק לשון הפסוקים ובהסתמך על מיומנות גבוהה שקרובה אולי למעשה ניסים.
ואילו אנחנו צריכים להדרש כיצד לקיים את העבודה בדורנו ובזמננו הלכה למעשה, כאשר: (שמואל א ג, א) בַּיָּמִים הָהֵם אֵין חָזוֹן נִפְרָץ, ובלי להסתמך על מיומנויות גבוהות שעדין אינן נחלת כהני מחוזותינו.","125","","2151","True","True","False","","182","212.76.101.141","0","57157","זבחים|סד ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);