var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=56946;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","63"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("56946","0","יהודה ובנימין","04/06/18 21:27","כא סיון","תשע"ח","21:27","אבי גרינבלט","הדיון המובא כאן אינו אליבא דמ"ד שירושלים לא נתחלקה לשבטים.
א. אליבא דשיטה זו , מה הסיבה שלא היה יסוד בצלע מזרחית ודרומית ?
ב. החלוקה לנחלות נקבעה בכיבוש יהושע למעט מה שנותר בידי היבוסי , מתי ניתן ליהודה ובנימין חלקם בירושלים אליבא דשיטה זו שנחלקה ירושלים לשבטים אלו ?","539","","2161","True","True","False","","708","95.86.72.27","0","0","זבחים|נג ע"ב",""),new Message("56948","56946","אני חושב","05/06/18 10:29","כב סיון","תשע"ח","10:29","עלי","שצריך להבדיל בין המחלוקת לגבי אם נתחלקה ירושלים לשבטים לחלוקת השטח בביהמ"ק לשבטים. גם מי שסבור שירושלים לא התחלקה לשבטים אבל שטח ביהמ"ק שהיה תחילה אקסטריטוריאלי וניתן למשפחת יתרו עד שנבנה, התחלק לשבטים. לכן אין מקום לשאלה שהועלתה.
תקן אותי אם יש ראיה נגד דבריי.","209","","2160","True","True","False","","157","194.114.146.227","0","56946","זבחים|נג ע"ב",""),new Message("56950","56948","אכן, לשיטתו של הרמב"ם, מקום המקדש נתחלק","05/06/18 10:56","כב סיון","תשע"ח","10:56","Almuaddib","שאע"פ שכל העיר לא נתחלקה, הרי שמתחילה - מקום המקדש התחלק ליהודה ובנימין, ורק לאחר מכן, שבו ובנוהו מכספי העם כולו.

ועיין בפירוש המשנה לרמב"ם מסכת נדרים, עי"ש.","107","","2160","True","True","False","","170","209.88.198.77","0","56946","זבחים|נג ע"ב",""),new Message("56957","56950","באיזה פרק בנדרים ?","05/06/18 15:00","כב סיון","תשע"ח","15:00","אבי גרינבלט","","539","","2160","False","True","False","","83","81.218.144.99","0","56946","זבחים|נג ע"ב",""),new Message("56958","56957","פרק ה"א (ראה בפנים)","05/06/18 15:43","כב סיון","תשע"ח","15:43","Almuaddib","המשנה עצמה (לפי נוסח הרמב"ם):

הריני עליך חרם - המודר אסור.
הרי את עלי חרם - הנודר אסור.
הרי אני עליך ואת עלי - שניהן אסורין.
ושניהם מותרין בדבר של עולי בבל ואסורים בדבר של אותה העיר.
איזהו דבר של עולי בבל כגון הר הבית והעזרות והבאר שבאמצע הדרך.


וכתב על כך הרמב"ם בפירושו:

" ומעני דבר של עולי בבל, אלשי אלד'י ישתרך פיה אלטאלעון ללחאג והי מא ד'כר, לאנהא ואן כאנת תבני וינפק פיהא מן מאל ג'מלהֿ ישראל ולכל ואחד מנהמא פיהא חק לכנה חק קליל ג'דא לא יובה אליה.

(הועתק מפרוייקט פרידברג)

ובתרגום חופשי:

ומשמעות "דבר של עולי בבל" - הדבר אשר הוא משותף לכל עולי הרגל, והם הדבר שאותו הזכיר. שכן דברים אלו, למרות שבונים אותם ומוציאים עבורם מהכסף של כלל ישראל, ולכל אחד מעם ישראל יש בהם זכות קניינית, אלא שהוא מועט ביותר ולכן לא חוששים לקניין זה.

כלומר, הסיבה לכך שלכל אחד מישראל יש צד קנייני בבית המקדש, היא שעלות הבניה שלהם היתה מכספי הציבור כולו. לא בגלל שלא נחלקה הקרקע, אלא בגין הבניה. כלומר - מדובר בקרקע שכן נתחלקה לשבטים, אלא שלאחר מכן, השתתפו כל בני ישראל בבניה, וכך הפכו כולם לשותפים בה.

דבר דומה לכך אפשר למצוא גם בדברי התוספות ב"ק פב: ד"ה ואין מטמא, שגם הוא כותב שם שנתחלק ביהמ"ק - ואח"כ חזרו וקנוהו, ועי"ש.","107","","2160","True","True","False","","193","209.88.198.77","0","56946","זבחים|נג ע"ב",""),new Message("56959","56958","ישר כוח","05/06/18 16:29","כב סיון","תשע"ח","16:29","אבי גרינבלט","","539","","2160","False","True","False","","103","37.26.148.145","0","56946","זבחים|נג ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82640);