var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=56783;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","45"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","29")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("56783","0","תירוצו של רב אשי","23/05/18 22:17","ט סיון","תשע"ח","22:17","אבי גרינבלט",""אמר רבא מאי שלא כתיקנה חוץ למקומו....רב אשי אמר שלא לשמו"
רש"י

"אמר רבא - לעולם כתקנה לפיגול ורבנן היא ולר"מ לא תשמע מינה מידי ושלא כתקנה דאחרונה נמי שלא כתקנה לפיגול קאמר וכגון שנתנו במחשבת חוץ למקומו המוציאה מידי פיגול"
"ורב אשי אמר מחשבה שלא לשמו - נמי קרי שלא כתקנה לפיגול דהא חטאת היא ומחשבה שלא לשמו פוסלת בה ומוציאה מידי פיגול"

מה רב אשי מוסיף על דברי רבא שהרי ממילא מדובר בחטאת ומחשבת שלא לשמו היא מחשבת פסול בדיוק כמו דברי רבא על מחשבת חוץ למקומו ?","539","","2168","True","True","False","","745","95.86.72.27","0","0","זבחים|מא ע"ב",""),new Message("56785","56783","מרומי שדה (הנצי"ב מוולוז'ין)","23/05/18 23:44","ט סיון","תשע"ח","23:44","דוד כוכב","שם. רב אשי אמר שלא לשמו כו'. ולכאורה מאי הוסיף רב אשי, ומי לא ידע דשלא למקומו ושלא לשמו שוין וכדתנן לעיל דף כ"ט ב'. אבל רב אשי דקדק שינוי לשון משנתינו, דאמאי לא תנן כמו ברישא כולן שלא בזמנן וא' שלא במקומן, אלא משום דכייל גם מחשבת שלא לשמו. מיהו הא גופא קשיא מאי הוסיף בזה התנא. ונראה משום דיותר מסתבר דמחשבת חוץ למקומו יוציא ממחשבת פיגול, דעיקר דין זה נפק"ל מדכתיב לא יחשב, ועיקר האי קרא בהני תרי מחשבות איירי חוץ לזמנו וחוץ למקומו. והיינו דדייק ר' יהודא במשנה דלעיל שם, זה הכלל כל שמחשבת הזמן קדמה למחשבת המקום כו'. פירש מחשבת המקום, משום דלא נימא דר' יהודא ג"כ דריש מלא יחשב מחשבות מוציאות זה מזה, ורק על מחשבה אחרת פליג, משו"ה פירש דאפילו מחשבת מקום לא מוציא, וכפירש"י דלא דריש כלל. ומשו"ה הכא ברישא תנן דאפילו מחשבה דחוץ למקומו אינו מוציא מידי פיגול. ובסיפא תנן דאפילו מחשבת שלא לשמו מוציא מידי פיגול:","125","","2168","True","True","False","","175","213.151.43.85","0","56783","זבחים|מא ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);