var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=56702;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("56702","0",""טומאה דחויה היא בצבור"","16/05/18 10:10","ב סיון","תשע"ח","10:10","יהודי_קדום","דף לג עמוד א:
"מכלל דתרוייהו סבירא להו: טומאה דחויה היא בצבור"

רש"י :
דתרוייהו - אביי ורבא סבירא להו טומאה דחויה היא בצבור ונ"מ למיהוי מאן דאמר בפ"ק דיומא (דף ו) דאמר הותרה היא בציבור יחיד במקום רבים.

הסבר:
ביסוד הדין: בקרבן יחיד כהן טמא-מת אינו נכנס כלל למקדש, ואם עבר והקריב עבודתו פסולה; ואילו כהן טמא-מת מותר לו להקריב קרבן ציבור והקרבן כשר. עם זאת לומדים שכל קרבן, אפילו קרבן יחיד, שיש לו זמן קבוע דוחה את הטומאה והכהן הטמא יכול להקריבו, וכל קרבן בציבור שאין לו זמן קבוע אינו דוחה את הטומאה. עיקרה של האמירה: 'טומאה הותרה בציבור', או האמירה, 'טומאה דחויה בציבור' היא שֶׁהַתָּרָה או דחייה של ההקרבה בטומאה תלויה בקביעות זמן הקרבן - זאת למרות השימוש במילה 'בציבור'. ההסבר להבנה זו הוא בעובדה שמרבית קרבנות הציבור זמנם קבוע, ומרבית קרבנות יחיד אין זמנם קבוע. כך שכוונת הגמרא רחבה יותר ואינה מדברת רק על הקרבת קרבן ציבור (כמו קרבן התמיד). לכן, ולפי ההרחבה הנ'ל נֹאמַר: דין כהן טמא-מת העושה עבודה במקדש שונה בקרבן יחיד כאשר יש או אין לו זמן קבוע, לעומת קרבן ציבור כאשר יש או אין לו זמן קבוע.","233","","2179","True","True","False","","786","79.182.6.168","0","0","זבחים|לג ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);