var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=5667;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","65"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","61"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","54")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("5667","0","מקום משולש","21/12/10 11:46","יד טבת","תשע"א","11:46","מתפעל",""וליפלוג בניתנין בפנים שנתנן בחוץ והניתנין בחוץ שנתנן בפנים?
קסבר רבי יהודה בעינן מקום שיהא משולש בדם בבשר ובאימורין ".

דין זה כבר היה לנו גם לעיל, שבא לאפוקי ההיכל ששם הוא אינו מקום שניתן לאכול ולהקטיר ולזרוק דם. כלומר בכל מקום בעולם חוץ מההיכל.
ולמה כל מקום בעולם הוא משולש? כי בזמן היתר הבמות היה ניתן לעשות במה בכל מקום, ושם היה אפשר גם לאכול את הבשר, גם להקטיר את האימורים וגם לזרוק את הדם הכל במקום אחד.
מאז שבנו את בית המקדש, יש לכל דבר מקום מוגדר.
את הבשר למשל אי אפשר לאכול בתוך ההיכל.

לכן אם חשב המקריב לאכול בתוך ההיכל או לזרוק בתוך ההיכל (הניתנין בחוץ שנתנם בפנים) אין זה פיגול.

שאלה:

אם אנחנו מדברים בזמן היתר הבמות, אי אפשר היה אז שאדם ילך להר הבית
למקום ההיכל, ושיבנה שם במה?
הרי בזמן היתר הבמות היה אפשר לעשות בכל מקום, הלא כן?
אז מה ההבדל אם כן בין מקום ההיכל לכל מקום אחר?
למה מקום ההיכל לא נחשב משולש?","148","","4881","True","True","False","","1006","80.74.114.58","0","0","זבחים|לו ע"א",""),new Message("5703","5667","אף לא תשובה אחת?","25/12/10 19:11","יח טבת","תשע"א","19:11","מתפעל","","148","","4877","False","True","False","","141","212.76.104.80","0","5667","זבחים|לו ע"א",""),new Message("5706","5667","תשובה","25/12/10 20:09","יח טבת","תשע"א","20:09","משיב מאורות דף היומי","שבוע טוב,

בפשטות י"ל שאם מחשב על ההיכל בשעת בנין הבית, אינו יכול להתייחס לזמן היתר במות, מכיון שכיום יש שם בית המקדש בנוי, ולכן למרות שבזמן היתר הבמות גם ההיכל היה משולש, אבל כיום אינו משולש.
אבל אם מחשב על מקום שכיום אינו חלק מבית המקדש, ממילא ניתן לדון ולהתייחס על המקום לגבי זמן היתר הבמות, מכיון שאין שם כיום דבר המפקיע אותו במקומו ממה שהיה נהוג במזמן היתר הבמות משא"כ בהיכל.

נראה לך?","142","","4877","True","True","False","","227","85.130.130.141","0","5667","זבחים|לו ע"א",""),new Message("5725","5706","לא יודע","26/12/10 11:57","יט טבת","תשע"א","11:57","מתפעל","נראה לי שזה מסוג התירוצים שהקושיא טובה יותר.

סוף סוף גם כל מקום בעולם מחוץ לעזרה אינו משולש כיום.
ואם מדברים על זמן היתר במות, כל המקומות משולשים.

גם עצם הענין שאין בהיכל דם קשה לי.
זה נכון שדם חטאת חיצונה נפסלת אם מכניסים אותה להיכל,
מצד שני יש חטאות פנימיות שיש מצוה להכניס להיכל ולהזות שם.
כך שזה כלל לא מקום שמופקע מדם.","148","","4876","True","True","False","","179","80.74.114.58","0","5667","זבחים|לו ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);