var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=56624;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מינוי מומחים בפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5360")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","45"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","24")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("56624","0",""בהקרבה הוא נפסל ואינו נפסל בשלישי"","11/05/18 14:38","כו אייר","תשע"ח","14:38","אבי גרינבלט","רש"י במקום:
"אם בהקרבה לא חישב ע"מ כן ואכל ממנו בשלישי אין הקרבן נפסל למפרע דהכי מידריש לא ירצה המקריב לא תהא זריקתו מרצה אם ע"מ כן הקריב".

מאי נפק"מ אם נפסל למפרע במחשבת פיגול שאז אוכלו (במזיד) ענוש כרת לבין אם אכל בשר נותר במזיד (ללא מחשבת חוץ לזמנו) שגם אז , האוכלו במזיד, ענוש כרת ?
האם העובדה שאוכל נותר במזיד בעדים והתראה ענוש מלקות , יוצרת נפק"מ ?","539","","2178","True","True","False","","758","95.86.72.27","0","0","זבחים|כח ע"ב",""),new Message("56682","56624","רש"י חידד שאין מכונת זמן.","14/05/18 13:40","כט אייר","תשע"ח","13:40","Almuaddib","אם הגענו עד הריצוי - עד זריקת הדם, והכל בסדר - הרי שהקרבן נרצה. הרי לאחר מכן, אפילו נטמאו האמורים ולא הוקטרו - הקרבן כבר נרצה.

אי אפשר לומר שהקרבן כשר על תנאי, עד שיתברר, בדיעבד, שגם נאכלו החלקים הנאכלים בזמן. אין פסילה בדיעבד, אלא בזמן שיש עד לזריקת הדם.","107","","2175","True","True","False","","150","209.88.198.77","0","56624","זבחים|כח ע"ב",""),new Message("56683","56682","למאי נפק"מ","14/05/18 13:56","כט אייר","תשע"ח","13:56","אבי גרינבלט","אם כשר על תנאי אם לאו , ממילא יתברר הענין לאחר זריקת הדם ?","539","","2175","True","True","False","","100","81.218.144.99","0","56624","זבחים|כח ע"ב",""),new Message("56684","56683","הדם נזרק ביום הראשון. אכילה ביום השלישי","14/05/18 18:09","כט אייר","תשע"ח","18:09","Almuaddib","היא יומיים לאחר מכן.

אם אכל ביום השלישי, זה כבר יומיים לאחר זריקת הדם.

וזה בדיוק מה שבא רש"י להבהיר: מהניסוח, היית יכול לחשוב שכאשר אכל ביום השלישי - בדיעבד נפסל קרבנו, מיומיים לפניכן.","107","","2175","True","True","False","","166","82.80.33.78","0","56624","זבחים|כח ע"ב",""),new Message("56685","56684","הנפק"מ למעשה אם נרצה או לא","14/05/18 18:14","כט אייר","תשע"ח","18:14","אבי גרינבלט","אם חשב מחשבת פיגול וגם אכל חוץ לזמנו , מעבר לאיסור האכילה שהוא בכרת , לא נרצה לבעל הקרבן.
האם זו אכן הנפק"מ המתבררת רק ביום השלישי ?","539","","2175","True","True","False","","88","37.26.148.199","0","56624","זבחים|כח ע"ב",""),new Message("56686","56685","לא.","14/05/18 18:38","כט אייר","תשע"ח","18:38","Almuaddib","אם חשב מחשבת חוץ לזמנו בזמן השחיטה - כבר אז פיגל את הקרבן. כשאכל ביום השלישי - עבר עבירה נוספת.

הקרבן נתפגל בזמן שחשב את מחשבת חוץ לזמנו, עבירת האכילה חוץ לזמנו, נעשתה בזמן האכילה ביום השלישי.

מדובר בשני דברים שונים, אחד כלפי הקרבן, השני כלפי האדם האוכל.


אם לא חשב מחשבת חוץ לזמנו, והקרבן הוקרב על פי כל הכללים - כולל זריקת הדם, הרי שהורצה. אם אחר כך אכל חוץ לזמנו - האדם האוכל עבר, הקרבן עצמו - עדיין נרצה.

וזה מה שבא רש"י לחדד: שלא תחשוב שהואיל ואכל חוץ לזמנו, נתפגל בדיעבד הקרבן. הדגיש רש"י כי אין פיגול בדיעבד.","107","","2175","True","True","False","","168","209.88.198.77","0","56624","זבחים|כח ע"ב",""),new Message("56687","56686","יש"כ , אכן כעת "נתרצה"","14/05/18 18:42","כט אייר","תשע"ח","18:42","אבי גרינבלט","אכן כסיכום הדברים ציינת את שהובן בנפק"מ , כנראה הניסוח שלי היה מסורבל משהו.

תודה ושוב יש"כ","539","","2175","True","True","False","","110","37.26.148.199","0","56624","זבחים|כח ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82528);