var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=56494;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","70"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","61"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("56494","0","כשהגמרא מקשה על משהו, מי מדבר ?","04/05/18 12:01","יט אייר","תשע"ח","12:01","שבז","שלום,

רציתי לדעת כשהגמרא מקשה על משהו, לדוגמה כשהגמרא אומרת "במאי עסקינן ?" או "מתיבי" או "מכדי...", מי הוא מדבר ? רב אשי ורבינא שסדרו את הגמרא בבלי ?

תודה על הסברים

בברכה","700","","2191","True","True","False","","763","185.120.126.144","0","0","ביצה|ב ע"א",""),new Message("56497","56494","החכם שבתחילת אותו מאמר","04/05/18 13:19","יט אייר","תשע"ח","13:19","דוד כוכב","או עורך אותה הסוגיה, שהוא ראש הישיבה שבאותו הדור.","125","","2191","True","True","False","","223","95.86.76.138","0","56494","ביצה|ב ע"א",""),new Message("56506","56497","דיונים שיש בגמרא","05/05/18 21:26","כ אייר","תשע"ח","21:26","שבז","שלום,

אם הבנתי טוב הדיונים/סוגיות שיש בגמרא הם ויכוחים על פירוש המשנה שהיה בבית המדרש/ישיבה בין ראש הישיבה לתלמידים או בין התלמידים עצמם באותו הדור, נכון ?

שאלה אחרת:

למה יש ויכוחים בגמרא, הרי בימי משה רבינו ההלכה, הפירושים על התורה היה ברורים, ואז לא היה ויכוחים כי ידענו מה הכוונה של פסוק , מה הפירוש של ההלכה ,
אפשר להסביר לי ?

תודה על הסברים
שבוע טוב","700","","2190","True","True","False","","144","195.192.229.10","0","56494","ביצה|ב ע"א",""),new Message("56507","56506","הסברים","05/05/18 23:01","כ אייר","תשע"ח","23:01","דוד כוכב","נכון, ולא רק בבית המדרש.

מסכת סוטה דף מז ע"ב: (מסכת סנהדרין דף פח ע"ב)
"משרבו זחוחי הלב - רבו מחלוקת בישראל. משרבו תלמידי שמאי והילל שלא שימשו כל צורכן - רבו מחלוקת בישראל, ונעשית תורה כשתי תורות".
וראה על כך בהקדמת הרמב"ם למשנה.","125","","2190","True","True","False","","281","213.151.43.85","0","56494","ביצה|ב ע"א",""),new Message("56518","56507",""כל התורה נאמרו כללותיה ופרטותיה ודקדוקי","06/05/18 16:53","כא אייר","תשע"ח","16:53","שבז","שלום,

אם הבנתי טוב הקדמת הרמב"ם למשנה,
האם הכוונה של המשפט הזה "כל התורה נאמרו כללותיה ופרטותיה ודקדוקיה מסיני" הוא שהתורה נתנה את הנתונים, הכללים, הי"ג מידות שהתורה נדרשת בהם והחכמים הם מנסים להוציא את ההלכות על ידי הסברות שלהם ?

ולכן יש מחלוקות כי יש חכמים שהגיעו למסקנה אחת ויש שהגיעו למסקנה אחר ?
ובזה אין לנו ספק לגבי ההלכה כי התורה צוויה לשמוע מחכמי הדור, כמו שנאמר "אל השופט אשר יהיה בימים ההם", ולכן אנחנו צריכים לשמוע המסקנות שחכמים של הדור שלנו, נכון ?

למשל בימינו יש חשמל, ואיך אנו יודעים שזה אסור, ולכן החכמים שבאותו הדור הם מנסים להוציא את ההלכה על ידי הסברות שלהם ?

תודה על הסברים

בברכה","700","","2189","True","True","False","","132","185.120.125.18","0","56494","ביצה|ב ע"א",""),new Message("56523","56518","יש בזה מחלוקות בסיסיות","06/05/18 19:38","כא אייר","תשע"ח","19:38","אביגדור","אני מעתיק מתוך החוברת "מראי מקומות לסוגיות במחשבה" (נמצאת להורדה באינטרנט):

דרשות חז"ל מדקדוקים
א) היו להם סודות שנעלמות מאיתנו בדרך פירוש התורה.
ב) הדרשות לפסוקים הם הלכה למשה מסיני וחז"ל חיפשו בתורה רק רמזים להן על דרך אסמכתא, כסימן לקבלתם (רדצ"ה, הובא בדעת מקרא ויקרא מבוא ה. שתי הדעות הובאו בכוזרי מאמר ג פע"ג).
ג) את ההלכה קבעו ע"פ הסברא, וחיפשו דרשא שתתאים לה (כך מוכח בתוס' בבא קמא כב. ד"ה רבי).
ד) לגבי חלק מהדרשות, הן מבוססות על גירסאות אחרות שהיו להן, למשל דרשת הגמרא על החיה הנקראת שסועה, היא ע"פ הפיסוק הבבלי שמפסק את הפסוק "אך את זה לא תאכלו ממעלי הגרה וממפריסי הפרסה: השסועה, את הגמל ואת הארנבת וגו'" (סיני חלק סט עמוד קצח). וכן י"א שדרשות "אל תקרי" מבוססות על גירסאות אחרות שהיו להם בתנ"ך: דרשת הגמרא "וישטחו להם שטוח - וישחטו להם שחוט", בנוסח השומרוני הגירסא היא באמת "וישחטו שחוט" (סיני חלק קב עמוד תשז הערה 27), דרשת הגמרא "אל תקרי קרבם אלא קברם" - כך באמת הגירסא בתרגומים קדמונים (שם הערה 29), הדרשא "אל תקרי בנייך אלא בונייך" - היתה להם גירסה "ורב שלום בונייך".
ה) חז"ל הסמיכו דרשות (אגדתיות) על פסוקים כדי שלא ישתכחו המאמרים, כי היה אסור לכותבם אז מדין דברים שבע"פ אי אתה רשאי לכותבם (תורה תמימה שמות כב-ה אות נט ולד-כז אות מ).
וע"ע אסמכתא","571","","2189","True","True","False","","171","95.86.114.225","0","56494","ביצה|ב ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);