var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=56428;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","70"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","58")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("56428","0","כהן העובד במקדש עם משקפיים - כשר/פסול?","01/05/18 22:36","טז אייר","תשע"ח","22:36","אליצפן",""תנו רבנן: היו מרושלין, מסולקין, משוחקים, ועבד - עבודתו כשירה; לבש שני מכנסים, שני אבנטים, חסר אחת, יתר אחת, או שהיתה לו רטיה על מכת בשרו תחת בגדו, או שהיו מטושטשין או מקורעין, ועבד - עבודתו פסולה.

מה לגבי משקפיים? האם זה תוספת בגדים? האם זה כמו רטיה?","502","","2193","True","True","False","","873","84.229.95.233","0","0","זבחים|יח ע"א",""),new Message("56430","56428","על ר' אברום שפירא זצ"ל","01/05/18 22:47","טז אייר","תשע"ח","22:47","אור חדש","אמרו לי שהקפיד לעשות ניתוחי לייזר בעיניו כדי שלא יזדקק למשקפים בשעת עבודה (כנראה חשש שזה עלול לפוסלו)
אומנם נראה שבנו ר' יעקב שליט"א לא מקפיד בזה כלל","458","","2193","True","True","False","","149","213.151.55.26","0","56428","זבחים|יח ע"א",""),new Message("56434","56428","רטיה מהווה חציצה ולא תוספת בגד","02/05/18 08:52","יז אייר","תשע"ח","08:52","אבי גרינבלט",""יפלשטר"א שחוצץ בין בשרו לבגד דבעינן ילבש על בשרו" (רש"י)
מדוע שיחשבו לבגד ?","539","","2192","True","True","False","","99","81.218.144.99","0","56428","זבחים|יח ע"א",""),new Message("56585","56428","הרב עזריה אריאל : זה לא תוספת בגדים","08/05/18 16:24","כג אייר","תשע"ח","16:24","זילבר פדואל","מצד ייתור בגדים - ראה בקובץ המצ"ב
מתוך "שערי היכל" על זבחים בהוצ' מכון המקדש

מקור נוסף ששלח לי
הוא המאירי :

בית הבחירה (מאירי) מסכת יומא דף נז עמוד ב
נתחלפו לו כוסות ר"ל שאחר שהניח המזרק של דם הפר על הכן ושחט את השעיר והזה מדמו והניחו על כן שני הסיח דעתו וכשבא ליטול את של דם הפר להזות על הפרכת נשתכח לו איזה של פר ואיזה של שעיר ואין לו סימן בריבוי הדם של פר שמא נשפך מאותו של פר וחזר שיעורו כשל שעיר וכן אין לו סימן מצד צבעו [שהגמרא ביומא נו ע"ב מתארת כפער קיצוני: "האי חיור והאי סומק", כמובן באופן יחסי. ע.א.]. כגון שהיה זקן ואין אור עיניו שולט כל כך כיצד הוא עושה נוטל איזה שיזדמן ומזה אחת למעלה ושבע למטה ומפני שלא נודע לנו איזה קדם ואנו צריכים להקדים דם הפר על כל פנים מתוך כך חוזר ונותן [מן השני וחוזר ונותן] מן הראשון אחת למעלה ושבע למטה ונמצא מכל מקום שנתן מדם הפר תחלה ואח"כ מדם השעיר כהלכתו:","504","doc","2186","True","True","False","","224","213.151.37.222","0","56428","זבחים|יח ע"א","0-doc"),new Message("56435","56434","זו השאלה - האם פריט נוסף חוצץ או לא?","02/05/18 09:46","יז אייר","תשע"ח","09:46","אליצפן","למשל שני אבנטים, האם אחד חוצץ את השני? הרי תמיד הכותונת והמכנסיים חוצצים בין האבנט לגוף.

מה קורה עם משקפיים,האם הם חוצצים בין המגבעת לראש, או לא?.

גם כשיש בגדים שמראש חוצצים ויש כאלה שלא. מה עם פריט חמישי שאיננו בגד כלל (=משקפיים)?","502","","2192","True","True","False","","177","84.229.95.233","0","56428","זבחים|יח ע"א",""),new Message("56436","56435",">>>","02/05/18 10:18","יז אייר","תשע"ח","10:18","אבי גרינבלט","2 אבנטים - תוספת בגד (עוד לפני בעיית חציצה)
עניתי לענ"ד כאשר אין בעיה של חציצה.
אולי צריך בכלל לשאול , שמא יש כאן בעיה של מום (אולי מעין איטר יד ימינו [בכורות מה:])","539","","2192","True","True","False","","112","81.218.144.99","0","56428","זבחים|יח ע"א",""),new Message("82990","56435","הנה עוד מקום בו התלמוד דן בכך.","24/11/20 07:43","ח כסלו","תשפ"א","07:43","אליצפן","תלמוד בבלי מסכת עירובין דף קג עמוד ב

ופליגא דרבא, דאמר רבא אמר רב חסדא: במקום בגדים - אפילו נימא אחת חוצצת, שלא במקום בגדים - שלש על שלש חוצצות, פחות משלש על שלש - אינן חוצצות.

גודל העדשות של המשקפיים יכול להיות יותר או פחות מ-3X3. ומאחר והתלמוד פותח את דברי רבא במילה "ופליגא" - משמע שהוא פוסק שדבריו ההלכה.","502","","1255","True","True","False","","112","77.125.107.70","0","56428","זבחים|יח ע"א",""),new Message("56437","56436","אם גורם לצורך לצמצם עיניו כדי","02/05/18 10:51","יז אייר","תשע"ח","10:51","אור חדש","לראות זה אכן מום
הדיון הוא אם ניתן לטעון שזה מום שעובר ברגע ששם את המשקפים ואז יש לדון אם זה חוצץ או מרבה בגדים","458","","2192","True","True","False","","107","213.151.55.26","0","56428","זבחים|יח ע"א",""),new Message("56438","56437","מדוע נחשב עובר ?","02/05/18 10:56","יז אייר","תשע"ח","10:56","אבי גרינבלט","","539","","2192","False","True","False","","88","81.218.144.99","0","56428","זבחים|יח ע"א",""),new Message("56440","56437","ברשימת המומים בתורה יש קוצר ראיה.","02/05/18 11:07","יז אייר","תשע"ח","11:07","אליצפן","רמב"ם הלכות ביאת מקדש פרק ח' הלכה א':

כָּל הַמּוּמִין הַמְּיֻחָדִין בָּאָדָם - אַחַד עָשָׂר בָּעֵינַיִם, וְאֵלּוּ הֵן:

א) מִי שֶׁהָיוּ שְׁתֵּי עֵינָיו לְמַעְלָה מִן הַמָּקוֹם הָרָאוּי לָהֶן, קְרוֹבוֹת מִפַּדַּחְתּוֹ.
ב) מִי שֶׁהָיוּ שְׁתֵּי עֵינָיו לְמַטָּה מִמָּקוֹם הָרָאוּי לָהֶן.
ג) מִי שֶׁהָיוּ שְׁתֵּי עֵינָיו עֲגֻלּוֹת, וְאֵינָן נִמְשָׁכוֹת בָּאֹרֶךְ מְעַט כִּשְׁאָר הָעֵינַיִם.
ד) מִי שֶׁעֵינָיו מוּזָרוֹת, וְהֵן יוֹצְאוֹת כְּעֵינֵי הַנָּמֵר וּכְמִי שֶׁהוּא מִסְתַּכֵּל בְּעֵת שֶׁכּוֹעֵס כַּעַס הַרְבֵּה.
ה) מִי שֶׁעֵינָיו גְּדוֹלוֹת הַרְבֵּה כְּשֶׁלְּעֵגֶל.
ו) מִי שֶׁעֵינָיו קְטַנּוֹת כְּשֶׁלַּאֲוָז.
ז) מִי שֶׁדְּמָעָיו זוֹלְפוֹת תָּמִיד.
ח) מִי שֶׁלַּחְלוּחִית נִמְשֶׁכֶת מֵרֹאשׁ עֵינָיו מִכְּנֶגֶד הַחֹטֶם, אוֹ מִזְּנַב עֵינָיו מִכְּנֶגֶד צְדָעָיו.
ט) מִי שֶׁמְּקַבֵּץ רִיסֵי עֵינָיו וְעוֹצְמָן מְעַט בְּשָׁעָה שֶׁרוֹאֶה אוֹר אוֹ בְּשָׁעָה שֶׁהוּא רוֹצֶה לְדַקְדֵּק בָּרְאִיָּה.
י) מִי שֶׁרְאִיַּת עֵינָיו מְעֻרְבֶּבֶת, עַד שֶׁרוֹאֶה אֶת הַחֶדֶר וְאֶת הָעֲלִיָּה כְּאַחַת; וְיִוָּדַע דָּבָר זֶה בְּשָׁעָה שֶׁיְּדַבֵּר עִם חֲבֵרוֹ, וְנִרְאֶה כְּאִלּוּ הוּא מִסְתַּכֵּל בְּאִישׁ אַחֵר.
יא) מִי שֶׁאַחַת מֵעֵינָיו מְשֻׁנָּה מֵחֲבֶרְתָּהּ, בֵּין בִּמְקוֹמָהּ בֵּין בְּמַרְאֶהָ, כְּגוֹן שֶׁהָיְתָה אַחַת שְׁחֹרָה וְאַחַת פְּתוּכָה, אוֹ אַחַת קְטַנָּה וְאַחַת גְּדוֹלָה - הוֹאִיל וְיֵשׁ בֵּין שְׁתֵּיהֶן שִׁנּוּי מִכָּל מָקוֹם, פָּסוּל.

האם משקפיים זה ריפוי המום. הרי לא השתנה בגופו של הכהן דבר.","502","","2192","True","True","False","","198","84.229.95.233","0","56428","זבחים|יח ע"א",""),new Message("56439","56438","[ללא נושא]","02/05/18 10:58","יז אייר","תשע"ח","10:58","אור חדש","כי ברגע ששם המשקפיים רואה רגיל ולא ניכר עליו מומו","458","","2192","True","True","False","","102","213.151.55.26","0","56428","זבחים|יח ע"א",""),new Message("56441","56439","במושגים של ימינו אולי...","02/05/18 11:14","יז אייר","תשע"ח","11:14","אבי גרינבלט","אין ספק שזו מגבלה , האם יכולה להיות מגבלה ועדיין לא תוגדר מום ?","539","","2192","True","True","False","","94","81.218.144.99","0","56428","זבחים|יח ע"א",""),new Message("56442","56440","ישנם עוד מן הסתם שמשותפים","02/05/18 12:29","יז אייר","תשע"ח","12:29","אבי גרינבלט","","539","","2192","False","True","False","","85","81.218.144.99","0","56428","זבחים|יח ע"א",""),new Message("56444","56440","הלכ' ביאת מקדש פ"ח ו","02/05/18 13:13","יז אייר","תשע"ח","13:13","אור חדש","הלכה ו
אחד עשר בעינים ואלו הן: מי שהיו שתי עיניו למעלה מן המקום הראוי להם קרובות מפדחתו, מי שהיו שתי עיניו למטה ממקום הראוי להם, מי שהיו שתי עיניו עגולות ואינם נמשכות באורך מעט משאר העינים, מי שעיניו מוזרות והן יוצאות כעיני הנמר וכמי שהוא מסתכל בעת שכועס כעס הרבה, מי שעיניו גדולות הרבה כשל עגל, מי שעיניו קטנות כשל אווז, מי שדמעיו זולפות תמיד, מי שלחלוחית נמשכת מראש עינו מכנגד החוטם או מזנב עינו מצד צדעיו, מי שמקבץ ריסי עיניו ועוצמן מעט בשעה שרואה אור או בשעה שהוא רוצה לדקדק בראיה, מי שראיית עינו מעורבבת עד שרואה את החדר ואת העלייה כאחת, ויודע דבר זה בעת שידבר עם חבירו ונראה כאילו הוא מסתכל באיש אחר, מי שאחת מעיניו משונה מחברתה בין במקומה בין במראה כגון שהיתה אחת שחורה ואחת פתוכה או אחת קטנה ואחת גדולה הואיל ויש בין שתיהן שינוי מ"מ פסול.","458","","2192","True","True","False","","118","213.151.55.26","0","56428","זבחים|יח ע"א",""),new Message("56445","56441","מה פרוש 'מגבלה'","02/05/18 13:30","יז אייר","תשע"ח","13:30","אור חדש","ומה שייכותה לדיני מומי כהונה?

למשל חבר שלי בן 30+ ונמוך מוגבל למדי ביכולת שלו למצוא לעצמו את זוגתו, האם זה אומר שהוא היה פסול לכהונה אילו היה כהן?!?","458","","2192","True","True","False","","99","213.151.55.26","0","56428","זבחים|יח ע"א",""),new Message("56448","56444","חבל נחלתו ח-ה","02/05/18 14:14","יז אייר","תשע"ח","14:14","זילבר פדואל","ראו תשובתו באריכות
ובמסקנה כתב :

נראה שלפי הרמב"ם כהן הזקוק למשקפיים לראיה פסול לעבודה ואילו לפי רש"י אולי הוא כשר.


הרב כוכב - דומני שהוא קרוב משפחתך?","504","","2192","True","True","False","","218","213.151.37.222","0","56428","זבחים|יח ע"א",""),new Message("56449","56444","האם משקפיים לא מבליטים את המום עוד יותר?","02/05/18 14:22","יז אייר","תשע"ח","14:22","אליצפן","","502","","2192","False","True","False","","164","84.229.95.233","0","56428","זבחים|יח ע"א",""),new Message("56447","56445","ענית לשאלתי בהודעה האחרת שלך","02/05/18 14:06","יז אייר","תשע"ח","14:06","אבי גרינבלט","ובאותה המטבע שטבעת אתה , יש לי בת איטרת יד ימינה שדווקא מצאה את זיווגה הטוב לפני שנים רבות ומדוע איטר לא יכול לעבוד ?","539","","2192","True","True","False","","104","81.218.144.99","0","56428","זבחים|יח ע"א",""),new Message("56455","56447","השאלה למה בעלי מומים","02/05/18 15:57","יז אייר","תשע"ח","15:57","אור חדש","נפסלו לקרבן ולעבודה הינה שאלה שבימנו אכן מעוררת קשיים אצל המחנכים, הרי אנו מנסים לחנך את ילדנו (ואת עצמנו) שאין שום פגם חלילה בבעל מום וערכו האנושי יכול להיות גדול בהרבה מאשר מי שניחן ביופי חיצוני אך מלוכלך הוא מבפנים והעיקר תמיד "להביט בתוכן ולא בעטיפה"...

אבל התורה (יו ברוך) דווקא דיברה על 'כבוד ותפארת' ביחס לעובדי המקדש, דברים שהיינו מצפים שיהיו במקדשי יוון ולא במקדשו של מי שאמר שמעדיף לשכון עם הנדכאים והשבורים

ישנם כמובן הסברים לסתירה זו אך הינם כולם 'טעמא דקרא' שאני לא רואה ערך לגבי וויכוחים בהם

לגבי מומים שאינם דאו' אלא רק מצד ש'נתפסים בעיני העם כסטיה מהנורמה' בהחלט יש לראות אם המציאות השתנתה וניתן לקבוע שאין בהם עוד לעורר רגש שלילי אצל העם הבאים למקדש וממילא לא יפסלו עוד בימנו","458","","2192","True","True","False","","107","213.151.55.26","0","56428","זבחים|יח ע"א",""),new Message("56450","56448","יש בירור קודם....","02/05/18 14:23","יז אייר","תשע"ח","14:23","אבי גרינבלט","כיצד תיראה העבודה בבית המקדש....
"היה דומה אז כאילו יבא נביא בזמננו זה שיקרא לעבודת השם ויאמר השם צוה אתכם שלא תתפללו אליו ולא תצומו ולא תבקשו תשועתו בעת צרה, אבל תהיה עבודתכם מחשבה מבלתי מעשה".
שנזכה לראות בישועתו בקרוב","539","","2192","True","True","False","","115","81.218.144.99","0","56428","זבחים|יח ע"א",""),new Message("56451","56449","לא בהכרח","02/05/18 14:31","יז אייר","תשע"ח","14:31","אור חדש","בימנו יש ששמים משקפים מס' 0 כי זה אופנתי

ועוד שברגע ששם משקפים הרי שתפקודי גופו חוזרים להיות שווים לגמרי לשל כל אדם והרי יש סברה לומר שאז 'עבר מומו' וזה שיש עליו 'תכשיט' כלשהו זה לא מה שיעשה אותו בעל מום בחזרה","458","","2192","True","True","False","","84","213.151.55.26","0","56428","זבחים|יח ע"א",""),new Message("56453","56451","באותה מידה אם ישים מסיכה כל מומי הראש","02/05/18 14:52","יז אייר","תשע"ח","14:52","אליצפן","באותה מידה אם ישים מסיכה כל מומי הראש לא יראו. איזו מן תשובה זו?!

התורה מקפידה על מספר בגדים מסויים אוסרת להוסיף או להחסיר,

ואתה מדבר איתי על מקובל או לא מקובל?","502","","2192","True","True","False","","171","84.229.95.233","0","56428","זבחים|יח ע"א",""),new Message("56454","56453","בטוח שהתכוונת להגיב למה שכתבתי?","02/05/18 15:50","יז אייר","תשע"ח","15:50","אור חדש","לא רואה את הקשר בין מה שעניתי לשאלתך ש"המשקפיים מדגישות את המום" לבין מש"כ בהודעתך האחרונה ובכלל לא מובן מה תוכנה","458","","2192","True","True","False","","73","213.151.55.26","0","56428","זבחים|יח ע"א",""),new Message("56586","56585","עיוורון צבעים לא נדון כאן כלל","08/05/18 16:25","כג אייר","תשע"ח","16:25","אור חדש","","458","","2186","False","True","False","","91","213.151.55.26","0","56428","זבחים|יח ע"א",""),new Message("56588","56585","אחמכ"ת הרב אריאל אשאל ואוסיף:","08/05/18 18:33","כג אייר","תשע"ח","18:33","יהודי_קדום","מה עניין המאירי שהובא לשאלת המשקפיים?! או לעניין ייתור בגדים?

ואולי יש לדון תחילה אם מרכיב משקפיים/עדשות ייחשב אז כבעל מום?

עכ"פ, לצערי, לא הצלחתי להבין את מטרת הוספת ההבהרה "[שהגמרא ביומא נו ע"ב מתארת כפער קיצוני: "האי חיור והאי סומק", כמובן באופן יחסי. ע.א.]"

בעיקר גם לא את ההדגשה של המאירי: " ...כגון שהיה זקן ואין אור עיניו שולט כל כך".
אם מה שיש בהבהרה ובהדגשה הוא זיהוי/אי-זיהוי המזרקים באמצעות חוש הראיה - ולא מעבר לכך - מה בכך לעניינינו?
שהרי:
ההדגשה היא בקטע המצוטט מהמאירי שהוא הבהרה של חלק ממחלוקת רחבה ומקיפה יותר סביב השאלה אם היו כן אחד או שני כנים להנחת המזרק(ים) - כדי שתימנע תקלה בהמשך סדר העבודה, ואם תהא תקלה (נתערבו, נשפכו, נתחלפו ...) כיצד פותרים אותה. המחלוקת הראשית מובאת במשנה בדף נג עמוד ב: "...יָצָא וְהִנִּיחוֹ עַל כַּן הַשֵּׁנִי שֶׁהָיָה בַהֵיכָל. ‏רַבִּי יְהוּדָה אוֹמֵר, לֹא הָיָה שָׁם אֶלָּא כַּן אֶחָד בִּלְבָד...", בהקשר לכך הגמרא מסבירה את שיטת התנא רבי יהודה שהיה רק כַּן זהב אחד כדרך היחידה למנוע את האפשרות שהכהן הגדול יתבלבל בין דם הפר לדם השעיר. לשיטתו, אפשרות זיהוי בין שני המזרקים על ידי כתיבה על האחד 'פר' ועל השני 'שעיר', או על פי כמות הדם שבכל מזרק, או על פי צבע הדם - אינם יעילים כי הכהן הגדול לא יתן דעתו עליהם - בגלל חולשתו ביום הכיפורים.

ידוע ומפורסם שהגמרא ביומא מתייחסת ומתחשבת בחולשה הכללית של הכה"ג - לאו דווקא בקשר לטיב ראייתו - בגלל שהכה"ג עושה את כל העבודות ביום הכפורים לבדו, וחושבת איך במצבו לא יתבלבל בסדר העבודה.

הצעתי: על שאלות כמו המשקפיים או שאלת אפשרות תשלום נסכים, נדרים וכו' באמצעות ישראכרט או ביטקוין - מוטב שלא להשיב עליהן היום אלא בע"ה היושבים בלשכת הגזית המה יאירו את עינינו.","233","","2186","True","True","False","","157","79.177.10.56","0","56428","זבחים|יח ע"א",""),new Message("56590","56585","במאמר "ייתור בגדים" נאמר שמשקפיים אינם","08/05/18 18:49","כג אייר","תשע"ח","18:49","יהודי_קדום","מעכבים עבודת כהן במקדש (סוף המאמר).

ואולי כן מעכב? מהטעם שמרכיב משקפיים/עדשות ייחשב אז כבעל מום?

ואולי זו השאלה הראשונה שצריכה תשובה לפני השאלה אם יש בכך ייתור בגדים?...","233","","2186","True","True","False","","122","79.177.10.56","0","56428","זבחים|יח ע"א",""),new Message("56592","56585","הבנה לא נכונה במאמר של הרב אריאל","08/05/18 21:06","כג אייר","תשע"ח","21:06","יהודי_קדום","לדעתי ההבנה היוצאת מדבריו בהערה 14 אינה נכונה,
כך נכתב בה:
"...אך באמת משמע מרש"י (פסחים עז,א ד"ה שאינו על מצחו) שאין ייתור בגדים בלבישת הציץ, שכתב שהכהן הגדול ביום הכיפורים אינו יכול להיכנס עמו לקדש הקדשים משום "אין קטגור נעשה סנגור".
אין זה נכון שכך משתמע מרש"י!
הנה רש"י במסכת פסחים דף עז עמוד א:
"שאינו על מצחו - דהא אין נכנס שם בבגדי זהב, כדאמרינן [בראש השנה] (כו, א): דאין קטיגור נעשה סניגור".

ישים נא לב: במה שאמר רש"י " דהא אין נכנס שם בבגדי זהב" – הוא מצפה מאיתנו שנדע שלא רק בציץ היה זהב, אלא גם בחושן, באפוד ובמעיל וכן שהחושן חובר לאפוד בשתי שרשרות זהב.

לכן, אי אפשר בכלל להגיע למסקנה "שאין ייתור בגדים בלבישת הציץ" ובפרט לא מדברי רש"י.
יתרה מזאת:
הציץ הוא אחד משמונת בגדי הכהן הגדול: " כֹּהֵן גָּדוֹל מְשַׁמֵּשׁ בִּשְׁמֹנָה כֵלִים. וְהַהֶדְיוֹט בְּאַרְבָּעָה , בְּכֻתֹּנֶת וּמִכְנָסַיִם וּמִצְנֶפֶת וְאַבְנֵט. מוֹסִיף עָלָיו כֹּהֵן גָּדוֹל: חשֶׁן וְאֵפוֹד ומעיל וציץ..." ראה כאן. ובקישור זה מה הבגדים שלבש הכה"ג ביום הכפורים (לצורך הבנת רש"י).

בלי הציץ על מצח הכה"ג, במקום בו חייב הוא בשמונה בגדים, יהא הכה"ג 'מחוסר בגדים', עבודתו פסולה ועונשו מיתה בידי שמים או מלקות אם הִתְרוּ בו (ראה יומא דף כג ודף כד).","233","","2186","True","True","False","","157","79.177.10.56","0","56428","זבחים|יח ע"א",""),new Message("56613","56592","המאמר הנידון בתגובתי הובא כקובץ מצורף","10/05/18 16:52","כה אייר","תשע"ח","16:52","יהודי_קדום","ע"י זילבר פדואל בפורמט וורד כאן.
בקובץ המצורף בהודעה זו הוא מובא בפורמט PDF לצפיה מהירה וללא צורך בשמירה.","233","pdf","2184","True","True","False","","184","79.177.10.56","0","56428","זבחים|יח ע"א","0-pdf")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);