var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=56286;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","72"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","63"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("56286","0",""בין שני ערבים"","25/04/18 21:36","י אייר","תשע"ח","21:36","אבי גרינבלט","אליבא דרבי אושעיא בדעת בן בתירה , מדוע בחרה התורה בלשון זו ולא בחרה בלשון אחרת , לדוגמא : "בבוקר בבוקר" וכד' ?
(השאלה כמובן על ההו"א בדברים)","539","","2201","True","True","False","","696","95.86.72.27","0","0","זבחים|יא ע"ב",""),new Message("56290","56286","בבוקר בבוקר זה רק מוקדם בבוקר. ברכות כז.","25/04/18 23:48","י אייר","תשע"ח","23:48","דוד כוכב",""בבוקר" זה רק בבוקר ולא כל היום.","125","","2201","True","True","False","","185","95.86.109.144","0","56286","זבחים|יא ע"ב",""),new Message("56294","56290",">>>","26/04/18 08:02","יא אייר","תשע"ח","08:02","אבי גרינבלט","ויכתוב "ביום" או כל נוסח שאינו משתמע לכמה פנים","539","","2200","True","True","False","","82","81.218.144.99","0","56286","זבחים|יא ע"ב",""),new Message("56298","56294",""מכשיר היה בן בתירא בפסח ששחטו שחרית"","26/04/18 08:44","יא אייר","תשע"ח","08:44","דוד כוכב","לשון "מכשיר היה" משמעו מכשיר דיעבד. כי לכתחילה צריך לשחוט כעיקר משמעות "בין הערבים" שהיא לאחר חצות. אך בדיעבד כשר בבוקר כי לשון "בין הערבים" יכול להתפרש גם "בין שני ערבים".

בדומה לזה, לפעמים מפרשת הגמרא ביטוי במשנה בשונה ממשמעותו המצויה, ראה כאן.","125","","2200","True","True","False","","170","95.86.109.144","0","56286","זבחים|יא ע"ב",""),new Message("56302","56298","מנין שרק דיעבד ?","26/04/18 08:57","יא אייר","תשע"ח","08:57","אבי גרינבלט","רש"י "והוה ליה זמנו" , במשמע גם לכתחילה.
עדיין לא מובן מדוע נדחק הכתוב בלשון 'בין הערביים" שמזה משמע מערב קודם אבל היות וממילא לילה אינו זמן שחיטה ואז נבין שהכוונה מהבוקר ?
נשמע קצת מורכב להבנה.","539","","2200","True","True","False","","97","37.26.146.151","0","56286","זבחים|יא ע"ב",""),new Message("56304","56302","ראה שוב את ההודעה הקודמת","26/04/18 09:04","יא אייר","תשע"ח","09:04","דוד כוכב","לשאלה השניה, שלא כפי שהבנת, ראה ברש"י: "בין שני ערבים - מעלות השחר עד שקיעת החמה דהיינו בין סוף ערב דאתמול ותחילת ערב דאורתא".","125","","2200","True","True","False","","140","95.86.109.144","0","56286","זבחים|יא ע"ב",""),new Message("56309","56302","ראה בסוגיה בברכות טו. משמעות לשון דיעבד","26/04/18 09:27","יא אייר","תשע"ח","09:27","דוד כוכב","","125","","2200","False","True","False","","154","95.86.109.144","0","56286","זבחים|יא ע"ב",""),new Message("56308","56304","ערב=שקיעה ועד זריחה, כך משמע","26/04/18 09:25","יא אייר","תשע"ח","09:25","אבי גרינבלט","","539","","2200","False","True","False","","89","37.26.146.151","0","56286","זבחים|יא ע"ב",""),new Message("56310","56308","ולכן בין 2 ערבים = מזריחה עד שקיעה","26/04/18 09:29","יא אייר","תשע"ח","09:29","דוד כוכב","נלמד כך מעצם הלשון, ולא משום שלילה אינו זמן שחיטה.","125","","2200","True","True","False","","145","95.86.109.144","0","56286","זבחים|יא ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82640);