var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=5605;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","71"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","61"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("5605","0","שאלה בהחלת תמורה","16/12/10 10:17","ט טבת","תשע"א","10:17","מתפעל","תמורת עולה תמורת שלמים,
רש"י מבאר שעומדות לפניו 2 קרבנות, עולה ושלמים וכן בהמת החולין ואמר זו תמורת זו וכו'.

נשאלת השאלה, מדוע רש"י מצייר בדוקא שעומדות לפניו?
ואם זה נמצא סתם בחצרו והוא בבית או בכל מקום אחר, ואין הבהמות לפניו, לא יכול להמיר?

אומר: בהמת חולין שעומדת במקום פלוני, תהיה תמורת קרבן עולה שיש לי במקום אלמוני. מה רע?","148","","4886","True","True","False","","867","80.74.114.58","0","0","זבחים|ל ע"א",""),new Message("5608","5605","תמורה","16/12/10 10:53","ט טבת","תשע"א","10:53","דוד כוכב","אם הבהמה נמצאת במקום אחר, גם זה נחשב 'בפניו'.
רש"י בא לשלול מציאות שהוא שוחט לשם תמורה, כאשר אין שום בהמה שמדמים אליה את הבהמה המומרת.
וכדברי המשנה במסכת תמורה דף כז ע"ב:
"הרי זו תחת עולה תחת חטאת - לא אמר כלום.
תחת חטאת זו ותחת עולה זו, תחת חטאת ותחת עולה שיש לי בבית היה לו - דבריו קיימים".

מקור הדין נלמד לעיל במסכת זבחים דף ט ע"א:
"שחטיה לשם תמורה ליהוי תמורה! ...
אמר מר זוטרא בריה דרב נחמן, אמר קרא: (ויקרא כז) והיה הוא ותמורתו, זו תמורה ואין אחר תמורה".
גם שם פירש שם רש"י:
"זו תמורה - ממש שהעומדת כשהיא חולין אצל בהמת קדשים והמיר הוא דהויא תמורה.
ואין אחר - זבח ראשון ששחטו לשם תמורה".

היה אשכול בעניין שם.","125","","4886","True","True","False","","109","95.86.73.100","0","5605","זבחים|ל ע"א",""),new Message("5609","5608","קשה לקבל דבריך","16/12/10 11:27","ט טבת","תשע"א","11:27","מתפעל","רש"י בא לאפוקי הדין המחודש של דף ט' ?
מה היה רע לרש"י לכתוב פשוט, שאמר על בהמת חולין הרי היא תמורת עולה ותמורת שלמים שיש לי.
במקום לומר "שהעמיד בהמת חולין אצל שתיים" וכו'.

אולי רש"י באמת נקט את המקרה הכי פשוט שקיים ולא דוקא.
וכפי שהבאת מהמשנה בתמורה שאין צריך באמת להיות לפניו.","148","","4886","True","True","False","","172","80.74.114.58","0","5605","זבחים|ל ע"א",""),new Message("5611","5609","ויותר ברור ברמב"ם","16/12/10 14:34","ט טבת","תשע"א","14:34","דוד כוכב","רמב"ם הלכות תמורה ב, א

"התמורה הוא שיאמר בעל הקרבן על בהמת חולין שיש לו: הרי זו תחת זו, או הרי זו חליפת זו, ואין צריך לומר אם אמר הרי זו תחת חטאת זו או תחת עולה זו שהיא תמורה, {משמעות 'זו' שהבהמה השניה לפניו} וכן אם אמר הרי זו תחת חטאת שיש לי בתוך הבית או תחת עולה שיש לי במקום פלוני הרי זו תמורה והוא שיש לו, אבל אם אמר על בהמת חולין הרי זו תחת עולה או הרי זו תחת חטאת לא אמר כלום".","125","","4886","True","True","False","","107","95.86.73.100","0","5605","זבחים|ל ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);