var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=5603;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","73"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","64"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","60")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("5603","0","חלוקה לפיסקאות וצבעים בתוכנת "גמראור"","16/12/10 10:07","ט טבת","תשע"א","10:07","יוסף שמשי","פתח קובץ מצורף לקבלת העמוד בצבעים

הרב יוסף שמשי, מחבר תוכנת "גמראור"

עיבוד דף הגמרא בעזרת תוכנת "גמראור"

התוכנה "מפרקת" את עמוד הגמרא לקטעים ולשורות משמעותיות.
היגד – שחור
קושיה – אדום
תרוץ – ירוק
שאלה – ורוד
תשובה – כחול
לתשומת לב! החלוקה והצביעה בוצעו באופן אוטומטי, ללא עריכה ידנית. ולכן בכמה מקומות תיתכנה שגיאות בצבעים, בעיקר במקומות שהתרוץ כולל בתוכו שאלה/קושיה.


זבחים דף לו עמוד א

מתני'.

שחטו על מנת להניח את דמו או אימוריו למחר,
או להוציאן לחוץ - רבי יהודה פוסל,
וחכמים מכשירין.

על מנת ליתנן על גבי הכבש שלא כנגד היסוד,
וליתן את הניתנים למעלן למטה ואת הניתנים למטה למעלן,
ואת הניתנים

----------------------------------
מסכת זבחים דף לו עמוד א
----------------------------------

בפנים בחוץ ואת הניתנין בחוץ בפנים,
שיאכלוהו טמאים שיקריבוהו טמאים,
שיאכלוהו ערלים ושיקריבוהו ערלים,
לשבר עצמות הפסח,
לאכול הימנו נא,
ולערב דמו בדם הפסולים - כשר,
שאין מחשבה פוסלת אלא בחוץ לזמנו וחוץ למקומו,
והפסח והחטאת שלא לשמן.


גמ'.


מאי טעמא דרבי יהודה?

אמר רבי אלעזר: תרי קראי כתיבי בנותר,
כתוב אחד אומר: (שמות יב) לא תותירו ממנו עד בקר,
וכתוב אחד אומר: +ויקרא ז+ לא יניח ממנו עד בקר,
אם אינו ענין להניח,
תנהו לענין מחשבת הינוח.


ורבי יהודה האי קרא להכי הוא דאתא?

האי מיבעי ליה לכדתניא: (ויקרא ז) ובשר זבח תודת שלמיו - למדנו לתודה שנאכלת ליום ולילה,
חליפין וולדות תמורות מנין?

ת"ל: ובשר
חטאת ואשם מנין?

ת"ל: זבח


ומנין לרבות שלמי נזיר ושלמי פסח?

תלמוד לומר: שלמיו

לחמי תודה וחלות ורקיקים שבנזיר מנין?

ת"ל: קרבנו

כולן קורא אני בהן לא יניח!

אם כן,
לימא קרא לא תותירו
מאי לא יניח?

אם אינו ענין להינוח
תנהו ענין למחשבת הינוח.


התינח להניח,
להוציא מאי איכא למימר?

ועוד,
טעמא דר' יהודה סברא הוא
דתניא:

אמר להם רבי יהודה: אי אתם מודים שאם הניחו למחר שהוא פסול?

אף חישב להניחו למחר - פסול

אלא טעמא דרבי יהודה סברא הוא.


וניפלוג נמי רבי יהודה בכולהו!

בהי ניפלוג?

בשובר עצמות הפסח ולאכול ממנו נא

זיבחא גופיה מי מיפסיל?

על מנת שיאכלוהו טמאים ושיקריבוהו טמאים,
זיבחא גופיה מי מיפסיל?

שיאכלוהו ערלים ושיקריבוהו ערלים
זיבחא גופיה מי מיפסיל?

לישנא אחרינא: כל כמיניה

לערב דמן בדם הפסולין
רבי יהודה לטעמיה,
דאמר: אין דם מבטל דם .


ליתן את הניתנין למעלה למטה
למטה למעלה,
רבי יהודה לטעמיה
דאמר: שלא למקומו נמי מקומו קרינא ביה.


וליפלוג בניתנין בפנים שנתנן בחוץ
והניתנין בחוץ שנתנן בפנים!

קסבר רבי יהודה: בעינן מקום שיהא משולש
בדם בבשר ובאימורין.


ומי אית ליה לרבי יהודה האי סברא?

והתניא,
רבי יהודה אומר: (דברים יז) דבר רע
ריבה כאן חטאת ששחטה בדרום וחטאת שנכנס דמה לפנים - פסולה!

ולית לרבי יהודה שלישי?

והתנן

אמר רבי יהודה: הכניס בשוגג - כשר

הא במזיד - פסול,

וקי"ל בשכיפר

השתא ומה התם עיילי עייל
אי כיפר אין
אי לא כיפר לt

הכא דחשיב חשובי לא כל שכן!

תרי תנאי ואליבא דרבי יהודה.","195","doc","4889","True","True","False","","1149","94.159.214.113","0","0","זבחים|לו ע"א","0-doc"),new Message("5613","5603","תוכנה מעניינת,אך תוכל לפרט מה התועלת בה?","16/12/10 14:44","ט טבת","תשע"א","14:44","שיננא","האם לי בתור לומד דף יומי - עשוייה לצמוח איזה תועלת משימוש בקובץ שצירפת או בשימוש בתוכנה זו?

אני מבין שיש כאן חלוקה לפסקאות ולשורות - זה מועיל למי שהגמרא זרה ומנוכרת לו וחסר נסיון משמעותי בגמרא. אוקיי.
אבל - עניין הצבעים - מה תועלת יש בו ללומד הדף היומי? האם זה לא מבלבל את העין?

לא הכרתי את התוכנה עד כה, אך אני מעריך שהיא מיועדת לתלמידים מתחילים (תיכון/ישיבה קטנה) - אכן?
האם תוכנה זו בשימוש באיזה מקום?

ומה בינה לבין גמרא ברורה?

ולבין גמרא סדורה?

והאם הניקוד והפיסוק של הרב שטיינזלץ לא מספיק?","146","","4889","True","True","False","","383","84.228.230.98","0","5603","זבחים|לו ע"א",""),new Message("5617","5613","הרחבה על תוכנת "גמראור"","16/12/10 17:45","ט טבת","תשע"א","17:45","יוסף שמשי","1. בתוכנה יש פונקציות רבות. בימים הבאים אשלח כל פעם דוגמא מתוך פונקציה אחרת ותוכל להבחין מייד cמשמעויות.
2. האמת היא שהחומר המחולק שלי הוא הראשון שיצא לאור כבר לפי יותר מ 20 שנה!!! [ואין לי עניין לפרט...] העיקר שיהיה למען הגדלת לימוד תורה.
3. החומר המחולק מתבצע אוטומטית ויש בזה משמעות גדולה מאד, מפני שהתוכנה שומרת על עקביות והיא בנויה על "קודים" שעל פיהם, כנראה, נערכה הגמרא. [מדובר על בינה מלאכותית+ מליוני פקודות!!!]
4. ניתן לערוך שינויים בתוכנה על ידי המשתמש.
5. ניתן לבצע שינויים בטקסט הסופי ה"וורד".
6. יש בתוכנה מילון מונחים ומילים בארמית - מאד מתוחכמים. התוכנה מפרשת כל מילה - גם אם היא זהה - באופן שמתאים להקשר !!!! - אוטומטית

ועוד... ועוד...

7. שלחתי בינתיים רק דפים "פשוטים"
8. מנסיוני בהוראת גמרא גם לרמי"ם "בכירים" החלוקה והצבעים לא מובנים להם כל כך בפשטות, ועובדה היא שכל אחד מחלק וצובע באופן שונה. [30 בחורי ישיבה גבוהה יחלקו ב 50 צורות שונות - בדוק מחקרית!!!]

ועוד...","195","","4889","True","True","False","","393","94.159.214.113","0","5603","זבחים|לו ע"א",""),new Message("5623","5617","לגבי התוכנה זה ברור","16/12/10 20:28","ט טבת","תשע"א","20:28","אבינועם","מה שתיארת לגבי התוכנה - ברור.
זה כלי עזר ללימוד (או לבדיקת הלימוד) עבור תלמידים או רמי"ם שלא יודעים ללמוד גמרא.

אך השאלה (של שיננא וגם שלי) היא האם בדף המעוצב שצירפת יש תועלת ללומד הדף היומי.
היינו - ברור שהתוכנה עצמה (לפי מה שאתה מתאר, אם כי לא ראיתיה) יעילה מאוד,
אבל השאלה היא אם יש תרומה בדף המעוצב (שזה המוגמר הסופי של התוכנה) ללומדי הדף היומי?

יכול היות שתטען בצדק שגם מי שלומד דף יומי, לא כל כך יודע ללמוד, אבל במקרה זה תרגול שלו עם התוכנה יהיה יעיל, אך את התוכנה לא צירפת לכאן, ולכן השאלה היא אם יש ללומד דף יומי תועלת בהצצה ובשימוש בקובץ המצורף המוגמר הסופי?","45","","4889","True","True","False","","294","84.228.230.98","0","5603","זבחים|לו ע"א",""),new Message("5627","5623","תועלות נוספות בתוכנת "גמראור"","16/12/10 21:09","ט טבת","תשע"א","21:09","יוסף שמשי","על דף לז אעלה דוגמא נוספת הכוללת פונקציות נוספות שבוצעו אוטומטית על סוגיית הגמרא, ואשמח לשמוע אם מועיל גם לאנשי "הדף היומי"


יוסף שמשי","195","","4889","True","True","False","","407","94.159.214.113","0","5603","זבחים|לו ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);