var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=56020;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","64"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","47"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","36")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("56020","0","איך שוחטים חטאת לשם עולה?","16/04/18 21:37","א אייר","תשע"ח","21:37","אליצפן","חטאת זה נקבה, עולה זה זכר. איך כהן מתבלבל עד כדי כך שהוא שוחט בהמה נקבה לשם עולה שצריכה להיות זכר.

האם מדברים על תלמידי בית שמאי שלא הבחינו בין זכר לנקבה?

"מעשה בהלל הזקן שהביא עולתו לעזרה לסמוך עליה ביום טוב. חברו עליו תלמידי שמאי הזקן, אמרו לו: מה טיבה של בהמה זו? אמר להם: נקבה היא, ולזבחי שלמים הבאתיה. כשכש להם בזנבה, והלכו להם. (תלמוד בבלי מסכת ביצה דף כ עמוד א)","502","","2207","True","True","False","","898","77.126.4.219","0","0","זבחים|ג ע"א",""),new Message("56023","56020","מעשה שהיה","16/04/18 22:26","א אייר","תשע"ח","22:26","אור חדש","פעם הלכו זוג חברים בדרך ופתאום ראו מולם חיה שחורה
אמר אחד לחברו "תראה איזה עורב גדול!"
אמר השני"מה עורב, זה חתול!"
מה חתול- עורב ברור!
מה עורב חתול מארץ החתולים!!!

התלהט הוויכוח עד שעלה בדעתם רעיון גאוני לברור זהות החיה:
נזרוק עליו אבן, אם יעוף ויעשה קרע קרע אז זה עורב, אם יקפוץ ויעשה מיאו מיאו אז זה חתול!
גמרו ועשו, זרקו את האבן , התעופף העורב בקרקור רם ופרח.

זעק החבר בהתרגשות "יוו ראית את זה- חתול מעופף!!!"


תוכל כמובן להמשיך ולשאול בכל דף כאן כיצד ייתכן מעשית הנדון של הסוגיה וכל פעם להמציא תרוצים דחוקים ומוזרים.
אולם היותר פשוט זה לקבל האמת.","458","","2207","True","True","False","","176","213.151.55.26","0","56020","זבחים|ג ע"א",""),new Message("56024","56020",""כהנים זריזים"","16/04/18 23:18","א אייר","תשע"ח","23:18","אבי גרינבלט","ובזה למעשה כל טעות קשה להבנה ולא"ד הדוגמא שניתנה.

כמות הקרבנות גדולה עד למאד והאינטנסיביות בעבודת המקדש ובאלפי הקרבנות הופכים את העבודה לדבר מורכב מאין כמוהו.
(נ.ב - גם הנשיא מביא חטאת מן הזכר)
(נ.ב - עם מאות אלפי הקרבנות שהוא בערב פסח , ניתן גם להבין את הטעות שציינת אתמול במחשבה בקרבן הפסח)","539","","2207","True","True","False","","143","95.86.72.27","0","56020","זבחים|ג ע"א",""),new Message("56033","56020","יש הרבה תשובות","17/04/18 09:39","ב אייר","תשע"ח","09:39","אביגדור","א. מי אמר שכהן צריך להסתכל אם זה זכר או נקבה. הביאו לו, סמך (בטעות) על מי שהביא, ושחט.
ב. איך אדם נכנס בטעות באין כניסה? איך מנתח שוכח בטעות תחבושת בתוך המנותח? איך תותחן טוען בטעות שני פגזים ברצף? איך בתרגיל צבאי מתבלבלים בין החלק ה"יבש" לחלק ה"חי"? כולנו עושים המון טעויות. במיוחד כשאנחנו מזדרזים/עסוקים/עייפים. לפעמים הן גם יקרות.
ג. אינני יודע מה אתה משיב לטענות בשרשור הקודם שפתחת, על מקרים רבים שאינם מעשיים בגמרא. אם אתה עוסק בסוגיא זו, אתה בוודאי מכיר את הדעה שצריך שהאמא תהיה שווה לאבא בקול מראה וקומה כדי שהבן יהיה בן סורר ומורה. ואעפ"כ יש על כך פרשיה בתורה וסוגיות ארוכות במשנה ובגמרא.","571","","2206","True","True","False","","162","213.151.41.217","0","56020","זבחים|ג ע"א",""),new Message("56044","56020","אליצפן:","17/04/18 14:59","ב אייר","תשע"ח","14:59","Almuaddib","אתה שוכח, שלפעמים יש אנשים רבים, ודוחק, וצפיפות, ולחץ...

צייר בדמיונך שמגיעים היום עשרים-שלושים נזירים להקריב את קרבנותיהם. ופרט להם - עוד אנשים רבים באו.
ועומד הכהן השוחט, ושואל את זה שבא לפני עם בהמה, ושואל אותו: "וזו מה"?

ועונה לו האיש - "לנזירותי".

תופס הכהן הזה, בלחץ הזמן, את הכבש שאמור להיות עולתו של הנזיר, ומתבלבל - כיוון שנזיר הרי מביא גם חטאת - וחושב בזמן השחיטה על חטאת הנזיר הזה.

אנשים טועים.


ויתר על כן, מילא כהן, שבקי. יתכן שמדובר בכך שהשוחט הוא הנזיר עצמו, ושהוא בור ועם הארץ, או סתם אינו בקי בדיני הקרבנות, והביא עמו שלוש בהמות, ואינו יודע שהזכר לעולה והנקבה חטאת - והתבלבל - שחיטה הרי כשרה גם בזר.","107","","2206","True","True","False","","145","82.81.160.69","0","56020","זבחים|ג ע"א",""),new Message("56068","56020","עכשיו מצאתי הסבר הרבה יותר פשוט","18/04/18 10:24","ג אייר","תשע"ח","10:24","אביגדור","השאלה באמת טובה איך כהן יכול להתבלבל בין קרבן זכר לנקבה, אבל האמת היא שזה רק סוף הסיפור עם הכהן הזה. כדי להבין היטב את הסיטואציה צריך להבין את כל הסיפור שהתחיל כמה שנים קודם:
זה התחיל מאדם שהכניס קיסם לאמתו וראה עליו קרי (נידה כב.), אח"כ אשה נכנסה לאמבטי והתעברה מזה (חגיגה טו.), לפני שנולד הוולד הדביקו לאותה אשה רחם אחר והוולד יצא ממנה ונכנס אל הרחם השני (חולין ע.), לאחר שהוא נולד, הוא בא על אמו והוליד ב' בנות וחזר ובא על אחת מהן והוליד בן, ובא בנו על אחות אמו שהיא אחותו שהיא אחות אביו (כריתות טו.), אבל חשוב להדגיש שזה שהוא בא על אימו לא היה ברצון אלא הוא נפל מראש הגג ונתקע בה (יבמות נד.), וזה שהוא בא על ביתו, גם זה לא היה ברצון, אלא הוא התכוון לאשתו ובאו עובדי כוכבים ודבקום זה בזה (יבמות שם), אח"כ הוא רצה לגרש את אשתו וזרק לה גט אבל המרחק ביניהם היה ח' אמות מצומצמות והגט נפל כך שחציו בארבע אמות שלו וחציו בארבע אמות שלה (גיטין עח:). אבל כמעט ששכחנו שמדובר בכהן, אז יש לו בעיה עם תרומה, כי חבירו תחב לו את התרומה לתוך בית הבליעה במקום שהוא יכול להחזירה רק ע"י הדחק (כתובות ל:).
אז אחרי סיפור חיים כזה, אתה מתפלא שהוא התבלבל בין זכר לנקבה?","571","","2205","True","True","False","","177","213.151.41.217","0","56020","זבחים|ג ע"א",""),new Message("56189","56020","כגון פר כהן משיח שמקריב זכר לחטאת","23/04/18 13:03","ח אייר","תשע"ח","13:03","אליעזר מ ש","וסבר הכהן שזה עולה שהביא הכהן המשיח ושחט לשם עולה.","610","","2200","True","True","False","","143","199.203.37.197","0","56020","זבחים|ג ע"א",""),new Message("56025","56023","סליחה הרוח כאן ממש לא טוב","16/04/18 23:51","א אייר","תשע"ח","23:51","קלוגער","באים ככאן בשיטטיות להפוך את מסכת זבחים לגוזמאות דרבה בר בר חנא
הציצו במפרשים זה ממש לא לעניין ללמוד כך.......
רמב"ם-הַחַטָּאת בָּאָה מֵחֲמֵשֶׁת הַמִּינִים הָאֵלּוּ מִן הַזְּכָרִים וּמִן הַנְּקֵבוֹת מִן הַגְּדוֹלִים וּמִן הַקְּטַנִים:","590","","2207","True","True","False","","89","185.24.206.254","0","56020","זבחים|ג ע"א",""),new Message("56030","56023","אני לא מחפש תרוצים דחוקים.","17/04/18 08:01","ב אייר","תשע"ח","08:01","אליצפן","אם אני נתקל במשהו לא הגיוני בתורה זה אומר שלא הבנתי ולכן אני שואל. יש לי כלל: חז"ל לא אומרים דברים שהשכל דוחה אותם, ואם נתקלים במקרה כזה יש לשאול מה ההגיון בדבריהם.

תורה זה לא מיסטיקה, שככל שהיא אבסורדית יותר היא יותר קדושה.","502","","2206","True","True","False","","200","77.126.4.219","0","56020","זבחים|ג ע"א",""),new Message("56026","56024","רק טעות אפשר להבין?","16/04/18 23:53","א אייר","תשע"ח","23:53","קלוגער","אולי היה יצר הרע דקרבנות ונגנז :)
אולי לכהנים היה יצר מיוחד לחשוב ולכוין שלא לשמה וכמו שכהנים גדולים שמשו ע"י כסף בבית שני כן הדבר הלאה","590","","2207","True","True","False","","95","185.24.206.254","0","56020","זבחים|ג ע"א",""),new Message("56029","56024","אני מדבר על טעויות עקרוניות.","17/04/18 07:56","ב אייר","תשע"ח","07:56","אליצפן","א. חטאת של נשיא זה ארוע נדיר עם הרבה רעש תקשורתי. כשהכהן רואה מי סומך על הקרבן הוא מבין שפה מדובר במשהו חריג ולא ייתכן שיחשוב שהמלך בה להקריב איזו עולה.

ב. שעיר מעולם לא מוקרב כקורבן ציבור בתור עולה אלא כחטאת בלבד. איך יחליף כהן קרבן כזה בעולה? מה גם שמי שסמכו ידיהם עליו אינם אדם בודד אלא קבוצת אנשים, וזה כבר צריך להדליק לכהן נורה אדומה, שמדובר פה בקרבן צבור.","502","","2206","True","True","False","","230","77.126.4.219","0","56020","זבחים|ג ע"א",""),new Message("56036","56025","לא זו הכוונה","17/04/18 10:17","ב אייר","תשע"ח","10:17","אור חדש","יש כאן דיון עקרוני עם ת"ח שכמסתבר שולל לגמרי אפשרות שחז"ל ידונו בסוגיה רק מצד הדיון העקרוני ובלי להתחשב ברמת המציאות של הסוגיה.
כיוון שזו טעות חמורה בהבנת הש"ס, טעות שבהכרח תוביל את האוחז בה לטעויות חמורות אחרות בהבנת הדינים, השתדלנו להאיר את עיני הטועה במה שאפשר.","458","","2206","True","True","False","","109","213.151.55.26","0","56020","זבחים|ג ע"א",""),new Message("56032","56026","אולי שייך לנזיקין...","17/04/18 08:28","ב אייר","תשע"ח","08:28","אבי גרינבלט","גם יזיד במחשבה וגם יגלה זאת לעיני כל ?
דווקא מסתבר להישאר בטווח השגגה , אטו ברשיעי עסקינן ?","539","","2206","True","True","False","","101","37.26.147.245","0","56020","זבחים|ג ע"א",""),new Message("56031","56029","ככלל אין סמיכה בציבור","17/04/18 08:26","ב אייר","תשע"ח","08:26","אבי גרינבלט","סמיכה בציבור קיימת בפר כפי שראינו ובשעיר יוכ"פ
מדובר כאן על דיון עקרוני האם תיתכן החלפה וזו תיתכן כאמור.
דיונים לגבי מקרים נדירים קיימים במרחבי הש"ס לא מעט.","539","","2206","True","True","False","","121","37.26.147.245","0","56020","זבחים|ג ע"א",""),new Message("56053","56029","ל-ב. יש (כמעט..) יוצא מן הכלל למה שכתבת:","17/04/18 22:02","ב אייר","תשע"ח","22:02","יהודי_קדום",""שעיר מעולם לא מוקרב כקורבן ציבור בתור עולה אלא כחטאת בלבד".

היוצא מן הכלל:
אם שני שעירי יום הכפורים אבדו ונמצאו לאחר שכבר לקחו אחרים במקומם מקייצים בהם את המזבח - כעולה.

ויש ביוצא מן הכלל הנ"ל לשלול את המילה "מעולם" במשפט שכתבת.

ראה בתלמוד ירושלמי (וילנא) מסכת יומא פרק ה:
א"ר שמואל בר רב יצחק מקייצים בה את המזבח וקשיא יש חטאת קריבה עולה? א"ר יוסה שנייא היא שאין קרבנות צבור נקבעין אלא בשחיטה א"ר חנניה בן תרדיון תניי ב"ד הוא על המותרות שיקרבו עולות.

פירוש ידיד נפש יומא פרק ה:
הוֹתִירוּ שְׂעִירִים כגון שאבדו השעירים של יו"כ והפריש אחרים תחתיהם, ונמצאו הראשונים. או הוא הדין לשעירי ע"ז .

קרבן העדה מסכת יומא פרק ה דף כה עמוד א:
מקייצין בהן. בשעירים שנתותרו משנה לשנה:
את המזבח. כשהמזבח בטל מקריבין אותן לנדבת ציבור:
וקשיא יש חטאת קריבה עולה. דשעירי ציבור חטאת הן וקייץ המזבח עולות הן:
שנייא היא. שאני קרבנות ציבור שאינן נקבעין לשם מה שיהיו אלא בשחיטתן וכל זמן שהן חיים רשות ביד ציבור לשנותן למה שירצו:
תנאי ב"ד על המותרות. אפילו חטאת שיקריבו עולות אבל שאר חטאות של ציבור אין משתנין להיות עולות:

רמב"ן ויקרא פרק א:
....אבל קיץ המזבח הבאה מן המותרות לֵב ב"ד מתנה עליהן, ולפיכך היא עולת צבור:

וטעם "כמעט" שבכותרת הוא העובדה שבבבלי הדעה אחרת:
שבועות דף יב עמוד א:
...פר ושעיר של יוה"כ שאבדו והפריש אחרים תחתיהם, וכן שעירי ע"ז שאבדו והפריש אחרים תחתיהן - כולן ימותו, דברי ר' יהודה; ר' אלעזר ור"ש אומרים: ירעו עד שיסתאבו, וימכרו ויפלו דמיהן לנדבה, שאין חטאת צבור מתה; ואמאי? נקרבו אינהו גופייהו עולה! אלא לאו ש"מ: גזירה לאחר כפרה אטו לפני כפרה.","233","","2206","True","True","False","","148","109.66.127.253","0","56020","זבחים|ג ע"א",""),new Message("56038","56030","מסכים לחלוטין אם הכללים שניסחת","17/04/18 10:28","ב אייר","תשע"ח","10:28","אור חדש","אומנם אין לזה שום שייכות לשאלה אם מותר לחז"ל לברר דין של מקרה שנדיר מאד שיתרחש במציאות! (כידוע שכל אנוש זה דבר מאד מוזר ומורכב וכמות הטעויות שיכול לייצר לא מוגבלות כלל, לכן וודאי כל סוג של טעות אנושית הינה בהחלט מציאותית גם אם לא שכיחה).
אם הדיון שלהם הגיוני ומסקנתו נובעת מהנחות נכונות אז גם המסקנה הגיונית ותקפה ונכללת בכלל התורה הק' ויש מצווה בלימוד עניין זה גם בלי שהדבר יהיה מעשי אי פעם.
אתה מבלבל בין 'דברים לא הגיוניים ושהשכל דוחה אותם' לבין 'מילתא דלא שכיחא' או אף 'לא שכיחא כלל'
ההבדל הוא שזה שדבר מסויים לא אמור לקרות בהתנהלות הרגילה של החיים זה לא מונע את אפשרות התרחשותו במקרה קיצון ויוצא דופן. לכן עניין כזה ראוי לעיתים לדיון עקרוני, במיוחד שמדיון כזה ניתן לעיתים להסיק מסקנות לגבי מקרים מציאותיים בהחלט.

דבר לא הגיוני או אבסורדי זה לא שזה נמנע בגלל ההתנהלות הנורמאלית של החיים אלא שזה נמנע בגלל חוקי החיים הקבועים, לדון בעניינים כאלו זה אכן פלפולי הבל ובד"כ כלל לא תורה.
בין היתר אני מכניס לסוגה זו את השאלות שבסגנון "כיצד ייתכן שאדם הראשון עבר על המפורש בדברי רבא בהוריות...?" כיוון שפשוט לשכל אנוש שאדה"ר לא היה מחוייב כלל לדברי רבא הרי ששאלות מסוג זה הינן שאלות הבל וביטול תורה (הגם שבאחד ממבחני ההסמכה של הרה"ר שאלו שאלה בסגנון זה בהלכ' קידושין)","458","","2206","True","True","False","","111","213.151.55.26","0","56020","זבחים|ג ע"א",""),new Message("56046","56030",""שנתברר אצלם גדולת החכמים ז"ל וטוב שכלם","17/04/18 15:31","ב אייר","תשע"ח","15:31","יהודי_קדום","הכותרת לעיל לקוחה מלשון הרמב"ם ואשר תוכנה נאמר בלשונך: "יש לי כלל: חז"ל לא אומרים דברים שהשכל דוחה אותם" - ואשריך שאתה שייך לכת השלישית [1].
גם מסכים איתך לחלוטין ש"תורה זה לא מיסטיקה, שככל שהיא אבסורדית יותר היא יותר קדושה".


[1]
כת שלישית, מבינים שדברי חכמים הם משל
והכת השלישית והם חי השם מעטים עד מאוד עד שאין ראוי לקרותם כת, אלא כמו שיאמר לשמש "מין" ורק היא יחידי. והם אותם בני אדם שנתברר אצלם גדולת החכמים ז"ל וטוב שכלם, ממה שנמצא בכלל דבריהם מורים על עניינים אמיתיים למאוד. ואע"פ שהם מעטים ומפוזרים במקומות מחיבוריהם, הם מורים על שלמותם, וכי הם השיגו האמת. ושנתברר גם כן אצלם מניעת הנמנע ומציאות המחויב להימצא. וידעו כי הם עמי הארץ, אינם מדברים היתולים. ונתאמת להם שדבריהם יש לו נגלה ונסתר, וכי הם בכל מה שאומרים מן הדברים הנמנעים, דברו בהם בדרך חידה ומשל, כי הוא זה דרך החכמים הגדולים. (מתוך הקדמת הרמב"ם לפרק חלק).","233","","2206","True","True","False","","174","109.66.127.253","0","56020","זבחים|ג ע"א",""),new Message("56075","56030","לא תירוץ, אלא גמרא בנידון להלן:","18/04/18 17:14","ג אייר","תשע"ח","17:14","יהודי_קדום","מנחות דף מט עמוד א.
בעיקר שים לב לדיון בהחלפת כבש ואיל, אשר ביניהם ההבדל החיצוני בולט מאוד, ובכ"ז הגמרא דנה בטעות ההחלפה ביניהם בזמן השחיטה (שכידוע אינה חייבת להיות ע"י כהן, וזו עוד סיבה ששוחט שאינו כהן מתרגש ומתבלבל...).

אבל כפי שכבר הערתי בפירוש באחת התגובות באשכול זה ההחלפה נעשית במזיד!","233","","2205","True","True","False","","97","37.26.148.159","0","56020","זבחים|ג ע"א",""),new Message("56034","56031","יש סמיכות והן נדירות","17/04/18 09:41","ב אייר","תשע"ח","09:41","אליצפן","אֵין סְמִיכָה בְּקָרְבְּנוֹת הַצִּבּוּר, חוּץ מִשְׁתֵּי סְמִיכוֹת: עַל שְׂעִיר הַמִּשְׁתַּלֵּחַ, וְעַל פַּר הֶעְלֵם - שְׁלשָׁה מִן הַסַּנְהֶדְרִין סוֹמְכִין עָלָיו.

לכן אם הכהן רואה שעיר שלא סמכו עליו ברור לו שזה קורבן צבור ולא יחיד, איך יחשוב שזה עולה?

ואם סמכו עליו שלושה מן הסהנדרין וזה פר לא שעיר, ברור לו שזה איננו יכול להיות עולת יחיד, או עולת צבור.","502","","2206","True","True","False","","207","77.126.4.219","0","56020","זבחים|ג ע"א",""),new Message("56035","56033","כהנים זריזים","17/04/18 09:49","ב אייר","תשע"ח","09:49","אליצפן","הנורמות הנדרשות במקדש שונות מאשר בחוץ. לכן הרבה גזרות חז"ל לא חלות שם, כי שם לא עושים טעויות כמו מחוץ למקדש. גם אם השחיטה מותרת בזר.","502","","2206","True","True","False","","222","77.126.4.219","0","56020","זבחים|ג ע"א",""),new Message("56039","56035","גם חיילים העוסקים בדמים זריזים","17/04/18 10:33","ב אייר","תשע"ח","10:33","אור חדש","הם
ועדיין ביחידת דובדבן, שכדי להתקבל אליה יש לעבור סינון המחמיר בהרבה משל הכהנים, התרחש האסון הנורא לפני כחודש כאשר חייל ירה בטעות בחברו.
בני אדם הינם יצורים שעלולים לטעות בכל טעות אפשרית וגם מה שנראה לך לא אפשרי תגלה שמישהו הצליח לטעות בו.
וכמאמרו של איינשטין זח"ל "נראה ששני דברים אינסופיים יש ביקום, היקום עצמו והטמטום האנושי, רק שלגבי הראשון אני לא בטוח שאכן אינסופי הוא"","458","","2206","True","True","False","","100","213.151.55.26","0","56020","זבחים|ג ע"א",""),new Message("56041","56039","לא ממש ניתן להשוואה","17/04/18 12:46","ב אייר","תשע"ח","12:46","אבי גרינבלט","המקרה שהזכרת גובל בפשיעה מה שבודאי אינו אצל הכהנים","539","","2206","True","True","False","","74","81.218.144.99","0","56020","זבחים|ג ע"א",""),new Message("56042","56041","וודאי שלא התכוון לפגוע בחברו אלא","17/04/18 12:49","ב אייר","תשע"ח","12:49","אור חדש","טעה
וזה שטעותו יותר חמורה זה רק ק"ו ללמוד ממנו שעלולים בנ"א לטעות אף טעויות החמורות בהרבה מהטעות של אותו כהן היפוטטי","458","","2206","True","True","False","","98","213.151.55.26","0","56020","זבחים|ג ע"א",""),new Message("56043","56042","אכן נכון לצערנו","17/04/18 12:58","ב אייר","תשע"ח","12:58","אבי גרינבלט","","539","","2206","False","True","False","","67","81.218.144.99","0","56020","זבחים|ג ע"א",""),new Message("56047","56044","אני לא מדבר על המקרים האלו.","17/04/18 16:22","ב אייר","תשע"ח","16:22","אליצפן","שאלתי רק על "עולה במקום קרבן פסח? שבזמן שמקריבים קרבן פסח לא מקריבים שום קרבן אחר באותו זמן.

באותו זמן אלפי כהנים שוחטים את אותו קורבן אין משהו אחר בעזרה, הלויים שרים הלל שזה שירה שונה מאשר כל השנה, זה נשחט בכל מקום בעזרה ולא רק בצד צפון.

אז איך כהן מתבלבל ושוחט קרבן המיועד לפסח כעולה?

אותו כנ"ל לגבי חטאת: היא נקבה והעולה זכר. מה הוא לא רואה מה הוא שחט.","502","","2206","True","True","False","","200","77.126.4.219","0","56020","זבחים|ג ע"א",""),new Message("56048","56047","מי זה ההוא שעליו אתה שואל?","17/04/18 16:40","ב אייר","תשע"ח","16:40","אור חדש","מה שמו ובאיזו שנה חי?
אם אתה מסכים שאין כאן דיון על כהן מסוים שהיה קיים במציאות אז תוכל להבין שיש כאן דיון עקרוני בהלכה ושדיון זה מתקיים לא כתוצאה ממעשה שהיה אלא כברור החכתי למציאות היפוטטית, בהנתן ויהיה כהן שיטעה בטעות זו (כמובן זה לא נוגד את ההגיון הטבעי שאדם יטעה בכך) מה תהיה ההלכה?
אני מבין שקשה לשנות תפיסות עולם מושרשות ו'שבשתא כיוון דעל על' אך בכ"ז אם שאלת כאן בפורום תהיה פתוח לקבל התשובה שכולם כאן עונים לך","458","","2206","True","True","False","","120","213.151.55.26","0","56020","זבחים|ג ע"א",""),new Message("56054","56053","בכל המקרים האלו יודעים מראש מה קורה","17/04/18 22:25","ב אייר","תשע"ח","22:25","אליצפן","במקרים שציינת לא מדובר שהביאו קרבן. והמקריב חשב א' והשוחט חשב ב'.

אלא בבהמות שמראש יודעים שלכתחילה היו מיועדות כ-א' וקרה מה שקרה ועכשיו כשמקריבים אותם הם במעמד של קרבן אחר.","502","","2206","True","True","False","","237","77.126.4.219","0","56020","זבחים|ג ע"א",""),new Message("56056","56054","סו"ס יש שעיר עולה כקרבן ציבור!","17/04/18 22:32","ב אייר","תשע"ח","22:32","יהודי_קדום","וזה דוחה מה שכתבת בב' ש"לעולם" אין מקרה כזה. כך לענ"ד.","233","","2206","True","True","False","","91","109.66.127.253","0","56020","זבחים|ג ע"א",""),new Message("56057","56056","גם הכהן וגם המקריב מתכוונים לאותו סוג","17/04/18 22:41","ב אייר","תשע"ח","22:41","אליצפן","נהפוך הוא:

המשנה מדברת על מקרה שבא יהודי להקריב קרבן. הוא הביא חטאת הכהן שוחט עם מחשבה שזה עולה.

הדוגמאות שלך הן חטאת שלא הקריבו אותה (היא נעלמה). אז הקריבו אחרת במקומה. כאשר נמצאה אותה חטאת והיא איננה מ"החטאות המתות", הרי שמקריבים אותה בכל זאת אבל לא כחטאת.

במקרה כזה: גם הכהן וגם המקריב מתכוונים לאותו סוג קורבן וזה לא המקרה של המשנה.","502","","2206","True","True","False","","196","77.126.4.219","0","56020","זבחים|ג ע"א",""),new Message("56060","56057","מה שכתבת ב-ב' אינו מתייחס רק למשנה !!","17/04/18 22:54","ב אייר","תשע"ח","22:54","יהודי_קדום","ה מילה "מעולם" במשפט שכתבת ("שעיר מעולם לא מוקרב כקורבן ציבור בתור עולה...") מכלילה את כל המקרים שבעולם
כך עכ"פ הבנתי את הכתוב.

ודי במקרה אחד, כמו שהבאתי, לשלול את הכלל שכתבת.","233","","2206","True","True","False","","106","109.66.127.253","0","56020","זבחים|ג ע"א",""),new Message("56104","56068","רעיון יפה לדרשה של רב פורים.","20/04/18 07:51","ה אייר","תשע"ח","07:51","אליצפן","או חידה של חמיצר ללומדי הדף היומי. חפש את המטמון.","502","","2203","True","True","False","","251","77.126.4.219","0","56020","זבחים|ג ע"א",""),new Message("56116","56104","בוודאי הבנת את המסר:","21/04/18 20:41","ו אייר","תשע"ח","20:41","אביגדור","הגמרא מלאה במקרים שלא עולה על הדעת שהם מעשיים. ואי אפשר להתעלם מכך.
חלקם הקטן הובאו בתוך המעשה שבתגובתי דלעיל.

אני בטוח שאתה לא חושב שיש סיכוי שאי פעם מישהו נפל מראש הגג ונתקע ביבמתו, למשל.","571","","2202","True","True","False","","170","164.138.119.151","0","56020","זבחים|ג ע"א",""),new Message("56190","56189","ועוד תשובה שבשעיר אין הבדל (גדול) למעלה","23/04/18 13:10","ח אייר","תשע"ח","13:10","אליעזר מ ש","בין זכר לנקיבה. והיו הרבה קרבנות באותו היום ,והיה עומס מסוים על הכהן ,ולכן לא בדק אלא רק סבר בטעות שזה לעולה ושחט.וגם, שחיטה כשרה בזר, ואולי היה שם עומס באותו יום ומישהו מינה בחפזה שליח שישחוט לו את קרבנו וכו'.","610","","2200","True","True","False","","180","199.203.37.197","0","56020","זבחים|ג ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82611);