var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=55823;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","53"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","34"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","23")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("55823","0","הכיצד "...שיבה זוהי ביאה"?","09/04/18 07:33","כד ניסן","תשע"ח","07:33","יהודי_קדום","אומרת הגמרא: "והא תני דבי רבי ישמעאל: ושב הכהן ובא הכהן - זו היא שיבה זו היא ביאה! "
הכיצד? הרי שִׁיבָה ובִּיאָה הן שתי מילים השונות בשורשן, בכתיבתן ובמובנן הפשוט:

שִׁיבָה היא חזרה למקום קודם, ובעיקר חזרה של אדם למקום שבו הוא היה או למקום שממנו יצא.
בִּיאָה היא הגעה למקום מסוים - גם אם זו הגעה בפעם הראשונה (ולא חזרה לאותו מקום).

אלא שאין ללמוד מהמובן הפשוט מהי שיבה ומה היא ביאה.

הלימוד הוא בגזירה שווה שנלמדה מבית מדרשו של התנא רבי ישמעאל:
ניתן ללמוד גזירה שווה גם משתי מילים השונות בשורשן ובכתיבתן אך הן בעלות משמעות ומובן זהים - כמו המילים 'שִׁיבָה' ו-'בִּיאָה' - בתנאי שאין בתורה מילה זהה למילה ממנה אנו באים ללמוד את הגזירה שווה, ובתנאי שאין עוקרים את הפשט של המילה אותה דנים בגזירה שווה (ראה את הלימוד במסכת יבמות דף כד עמוד א וברש'י ד'ה 'ואפיקתיה' שהיוצא מן הכלל הזה הוא בַּיִּבּוּם הנלמד על הפסוק 'וְהָיָ֗ה הַבְּכוֹר֙ אֲשֶׁ֣ר תֵּלֵ֔ד יָק֕וּם עַל-שֵׁ֥ם אָחִ֖יו הַמֵּ֑ת וְלֹֽא-יִמָּחֶ֥ה שְׁמ֖וֹ מִיִּשְׂרָאֵֽל').
וכך הוא הלימוד של דבי רבי ישמעאל:
מקור המילים 'שִׁיבָה' ו-'בִּיאָה' הוא בפסוקים סמוכים בספר ויקרא פרק יד פסוק לט: ' וְשָׁב הכהן בַּיּוֹם הַשְּׁבִיעִי וְרָאָה וְהִנֵּה פָּשָׂה הַנֶּגַע בְּקִירֹת הַבָּיִת:' ופסוק מד: 'וּבָא הכהן וְרָאָה וְהִנֵּה פָּשָׂה הַנֶּגַע בַּבָּיִת...'. למרות ששורש המילה וְשָׁב הוא ש.ו.ב ושורש המילה וּבָא הוא ב.ו.א., עדיין לשתיהן אותה משמעות בשני הפסוקים: תיאור חזרתו של הכהן אל אותו הבית שראה שבעה ימים קודם - ולכן אפשר לדרוש את הדינים שנאמרו בפסוק הראשון על הפסוק השני (שיבה מביאה).","233","","2212","True","True","False","","1011","79.182.127.55","0","0","הוריות|ח ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);