var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=55754;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","72"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","63"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("55754","0",""עד שתפשוט הוראה בכל ישראל"","03/04/18 10:24","יח ניסן","תשע"ח","10:24","אבי גרינבלט",""אמר רבי יונתן מאה שישבו להורות אין חייבין עד שיורו כולן שנאמר (ויקרא ד, יג) ואם כל עדת ישראל ישגו עד שישגו כולן [עד שתפשוט הוראה בכל עדת ישראל]...תיובתא דר' (יוחנן) [יונתן] תיובתא"

רמב"ם הלכ' שגגות יג,א
"וכן אם הורו וידע אחד מהן שטעו ואמר להם טועים אתם ורבו עליו המתירים והתירו הרי בית דין פטורין וכל מי שעשה על פיהם חייב להביא חטאת קבועה על שגגתו שנאמר ואם כל עדת ישראל ישגו עד שישגו כל הסנהדרין":

מה הסמך לדברי הרמב"ם לפסוק כרבי יונתן אחר שנסתיים הדיון בתיובתא ?","539","","2223","True","True","False","","829","95.86.72.27","0","0","הוריות|ג ע"ב",""),new Message("55756","55754","ועוד שאלה","03/04/18 10:32","יח ניסן","תשע"ח","10:32","אבי גרינבלט",""תיובתא דר' (יוחנן) [יונתן] תיובתא ואלא מאי כל עדת דקאמר רחמנא"
אחרי התיובתא , מדוע מתחיל שוב הדיון ?","539","","2223","True","True","False","","86","95.86.72.27","0","55754","הוריות|ג ע"ב",""),new Message("55763","55754","ראה במשנה בדף ד ע"ב","03/04/18 21:46","יח ניסן","תשע"ח","21:46","דוד כוכב","ברש"י ותוספות, ובמפרשי הרמב"ם הלכות שגגות יג, א:

כתר המלך הלכות שגגות פרק יג הלכה א:
ו"נ"ל לומר דודאי זה פשוט דאף דר' יונתן מיפרך מ"מ היכא שאומר טועים אתם ודאי פטורין לכו"ע וכן כתב שם בהדיא בתוס' הרא"ש בשם הרמ"ה ז"ל דהיכא דאומר טועים אתם פטורין וכן כתב שם המהרש"א ז"ל במשנה זו דרק על היכא ששתקו מפריך ר"י וכו'".

מרכבת המשנה (חעלמא) הלכות שגגות פרק יג הלכה א:
"נמצא ר' יונתן איתותב בתרתי חדא במה דקאמר אפי' מאה ואידך מה דקאמר עד שיורו כולן דמשמע אפי' ידע אחד מהן שטעו ולא אמר נמי פטורין ונדחק לאוקים הברייתא בהרכין בראשו. ואנן קי"ל דכל ששתקו אפי' לא הרכין ראשו רובן ככולן אלא דוקא באמר להן טועין אתם בעינן הוריית כל האחד ושבעים שאם אחד מהן הוא שאמר טועין אתם פטורין כדאמרן טעמא דאמר להן טועין אתם הוא דפטורין הא שתיק מישתק חייבין".","125","","2223","True","True","False","","191","95.86.109.144","0","55754","הוריות|ג ע"ב",""),new Message("55764","55763","האם לזה כוונתך בהבאת הדברים ?","03/04/18 22:02","יח ניסן","תשע"ח","22:02","אבי גרינבלט",""וכן אם הורו וידע אחד מהן שטעו ואמר להם טועים אתם ורבו עליו המתירים והתירו הרי בית דין פטורין[1]......ידע אחד מן הסנהדרין או מיעוטן שטעו המתירין ושתקו הואיל והורו ולא היה שם חולק ופשטה ההוראה ברוב הקהל הרי בית דין חייבין[2] בקרבן".

[1] - כאן פוסק הרמב"ם כדעת רבי יונתן.
[2] - כאן פסק הרמב"ם עפ"י לשון המשנה בדף ד,ב ולא כדעת רבי יונתן שנדחק לפרש כי זה שחלק על בית הדין , הרכין ראשו.

העולה מן הדברים , כי שאלתו של בעל התורה תמימה לא מובנת שהרי הרמב"ם אכן לא פסק רבי יונתן (באופו עקבי שהרי גם הרמב"ם לא נדחק כר"י להתייחס להרכנת הראש אלא התנגדות לפסיקת בי"ד או שתיקה (כדיוק הגמרא)).","539","","2223","True","True","False","","156","95.86.72.27","0","55754","הוריות|ג ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82640);