var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=55684;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מינוי מומחים בפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5360")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","67"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","61"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("55684","0",""תרתי אית ליה וכו'"","27/03/18 21:14","יא ניסן","תשע"ח","21:14","אבי גרינבלט","דברי רש"י במקום
"אבל חמץ פרוסה בפסח הואיל ואין דרכו למנות , משליך אחד מהן לנהר והשאר נותן לכלבו".
מה עם איסור הנאה בזה שנותן לכלבו ?","539","","2228","True","True","False","","837","37.26.147.228","0","0","עבודה זרה|עד ע"א",""),new Message("55687","55684","לכן זורק א' לנהר","27/03/18 21:30","יא ניסן","תשע"ח","21:30","אור חדש","היתר נחשבים כדין הרוב שאינם חמץ ומותרים בהנאה גם אם לא באכילה","458","","2228","True","True","False","","103","31.210.180.36","0","55684","עבודה זרה|עד ע"א",""),new Message("55688","55687","זו מנין ?","27/03/18 21:32","יא ניסן","תשע"ח","21:32","אבי גרינבלט","","539","","2228","False","True","False","","123","37.26.147.228","0","55684","עבודה זרה|עד ע"א",""),new Message("55689","55688","אנא באר יותר שאלתך","27/03/18 21:33","יא ניסן","תשע"ח","21:33","אור חדש","השתדלתי לבאר את דברי רש"י.
מה עדיין לא מובן לך?","458","","2228","True","True","False","","81","31.210.180.36","0","55684","עבודה זרה|עד ע"א",""),new Message("55690","55689","שהשאר אינו חמץ האסור בהנאה","27/03/18 21:44","יא ניסן","תשע"ח","21:44","אבי גרינבלט","","539","","2228","False","True","False","","99","37.26.147.228","0","55684","עבודה זרה|עד ע"א",""),new Message("55691","55690","כך היא המציאות המדוברת","27/03/18 21:49","יא ניסן","תשע"ח","21:49","אור חדש","שפרוסת חמץ בודדה נתערבה ברוב של פרוסות מצה (מצה תימנית...)
והשאלה אם בתערובת כזו (שהחמץ הפרוס מחד אסור בהנאה ומאידך אינו במניין) עדיין אוסר כל התערובת
התשובה הינה שלא, כיוון שחסר לו התנאי השני הרי שמצד איסור הנאתו מחייב השלכת פרוסה א' ואוסר באכילה כל היתר אך לא בהנאה, אם היה גם דבר שבמנין אז היה אוסר הכל גם בהנאה","458","","2228","True","True","False","","103","31.210.180.36","0","55684","עבודה זרה|עד ע"א",""),new Message("55692","55691","האם חמץ בפסח בצורה כלשהיא מותר בהנאה ?","27/03/18 22:01","יא ניסן","תשע"ח","22:01","אבי גרינבלט","","539","","2228","False","True","False","","125","95.86.72.27","0","55684","עבודה זרה|עד ע"א",""),new Message("55693","55692","לבדו וכשראוי לאכילה לא","27/03/18 22:06","יא ניסן","תשע"ח","22:06","אור חדש","אם נפסל מאכילת כלב בטל איסורו וכן אם נתערב בהתר בהיותו 'לא במניין' לפי גמרתנו אין בכוחו לאסור כל התערובת בהנאה אלא די בהשלכת שוויו ובכך ניתר כל היתר","458","","2228","True","True","False","","126","31.210.180.36","0","55684","עבודה זרה|עד ע"א",""),new Message("55702","55693","לצורך מה נדרשת זריקה לנהר ?","28/03/18 15:42","יב ניסן","תשע"ח","15:42","אבי גרינבלט","","539","","2227","False","True","False","","109","37.26.149.157","0","55684","עבודה זרה|עד ע"א",""),new Message("55703","55693","ומדוע מותר רק בהנאה ונאסר באכילה ?","28/03/18 15:51","יב ניסן","תשע"ח","15:51","אבי גרינבלט","","539","","2227","False","True","False","","90","37.26.149.157","0","55684","עבודה זרה|עד ע"א",""),new Message("55704","55702","שלא יהנה מהחמץ המצוי בתערובת","28/03/18 16:48","יב ניסן","תשע"ח","16:48","אור חדש","וכיוון שנצרך בגלל החמץ לזרוק שוויו לים הרי ששוב לא נהנה ממנו, שהרי מה שנהנה הפסיד","458","","2227","True","True","False","","85","141.226.172.57","0","55684","עבודה זרה|עד ע"א",""),new Message("55705","55703","כך הדין לפי גמרתנו","28/03/18 16:50","יב ניסן","תשע"ח","16:50","אור חדש","שדבר שאסור בהנאה אוסר כל תערובתו בהנאה בכ"ש. אומנם הנ"ל לא נכון אם האוסר הינו 'דבר שלא במניין', אז דינו שאומנם אוסר כל התערובת אך בדרגה חלושה יותר, רק באכילה ולא בהנאה","458","","2227","True","True","False","","94","141.226.172.57","0","55684","עבודה זרה|עד ע"א",""),new Message("55706","55704","קצת לא ברור","28/03/18 17:27","יב ניסן","תשע"ח","17:27","אבי גרינבלט","או שיזרוק הכל או שיהנה מהכל","539","","2227","True","True","False","","116","37.26.147.220","0","55684","עבודה זרה|עד ע"א",""),new Message("55708","55705","ראה דברי הרא"ש","28/03/18 18:21","יב ניסן","תשע"ח","18:21","אבי גרינבלט","כעת מצאתי שהרא"ש דן בדבר :

"פרש"י [1] וחמץ בפסח הואיל ואין דרכו למנות בטל ומשליך אחד מהם לנהר והשאר נותן לכלבו. וחתיכת נבילה אף על גב דדבר שבמנין הוא כיון דלא אסירא בהנאה בטלה ברובא. וחדא שדי לכלבא ואידך שרו באכילה. ולא ידענא למה לא יהא תערובת חמץ מותר אף באכילה. דהא דאמר חמץ במשהו היינו דבר לח המתערב דבמקום דהוה שאר איסורי בנותן טעם הוי חמץ במשהו אבל דבר יבש דבשאר איסורים חד בתרי בטל ה"ה בחמץ בפסח. וכן מוכח שמעתא כמו שאפרש. ולמאי דבעי רש"י להחמיר לאוסרו באכילה ה"ה נמי אסור בהנאה [2]. ומה שפירש ומשליך אחד לא ידענא למה דתנן במסכת ערלה (פ"ב מ"א) הערלה וכלאי הכרם עולין באחד ומאתים וא"צ להרים. והא דצריך להרים בתרומה היינו משום גזל השבט".
והרא"ש ממשיך עוד לפלפל במקום.

[1] פלפולא חריפתא עבודה זרה פרק ה סימן ל אות [מ
"וחמץ בפסח. בפי' רש"י כתב וחמץ פרוסה בפסח והטור א"ח סי' תמ"ז כתב כלשון רבינו וכ' עליו הב"י שלכך השמיט פרוסה די"ל דרש"י לא כתב פרוסה אלא משום דלא נפלוג האי תנא אדר"ע אבל לדידן דלא קי"ל כר"ע לא שני לן בין ככרות של ב"ה לפרוסות עכ"ל ובקצור כתב בפרוסה שאינה ראויה להתכבד":
[2] פלפולא חריפתא עבודה זרה פרק ה סימן ל אות [נ
"ה"ה נמי אסור בהנאה. וכי נותן לכלב אית ליה הנאה":

נראה לכאורה שהרא"ש נשאר בצורך להבין דברי רש"י.","539","","2227","True","True","False","","154","95.86.72.27","0","55684","עבודה זרה|עד ע"א",""),new Message("55707","55706","הסבר","28/03/18 17:29","יב ניסן","תשע"ח","17:29","אור חדש","אין סיבה לזרוק הכל כי לא נאסר הכל בהנאה וחבל סתם לזרוק אוכל שניתן להאכילו לכלב.
מאידך לא יכול להנות מכל התערובת שהרי יש בה פרוסת חמץ האסורה בהנאה.
מה הפתרון?
ישליך שווי הפרוסה ואז יוצא שלא נהנה ממנה.
לכן לא נהנה מהחמץ מחד ולא הפסיד מה שלא ננאסר בהנאה מאידך","458","","2227","True","True","False","","146","141.226.172.57","0","55684","עבודה זרה|עד ע"א",""),new Message("55715","55708","חד בתרי דין בחולין וצ"ע שם לגבי איסור","29/03/18 08:53","יג ניסן","תשע"ח","08:53","אור חדש","הנאה אם ג"כ בטל ומותר.
אצלינו בעא ע"ב מפורש בדעת רשב"ג שהדין קיים גם ביבשים. ראה דין חבית בין החביות.","458","","2226","True","True","False","","96","37.26.148.220","0","55684","עבודה זרה|עד ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);