var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=55670;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מכיר סיפור לחיזוק לומדי הדף היומי?","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=19605")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","53"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","33"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","22")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("55670","0","מה המקור לבולמוס הזה לנסך יין אצל גויים?","27/03/18 14:44","יא ניסן","תשע"ח","14:44","אליצפן","התלמוד במסכת עבודה זרה דף ע עמוד א. דן בדוגמאות מדוגמאות שונות שהמוטיב החוזר בהם הוא האם הגוי התפנה לנסך את היין או לא.

מה המקור לבולמוס הזה לנסך יין אצל גויים?

מה, כל יין שהגוי רואה הוא מייד נתקף ביצר בלתי נשלט לנסך אותו, שרק אם הוא מוטרד ממשהו אחר אז הוא לא מבצע את זממו?

משאירים אותו רגע בלי השגחה ליד יין, וכבר היין עבר ניסוך?","502","","2225","True","True","False","","953","84.229.6.199","0","0","עבודה זרה|ע ע"א",""),new Message("55671","55670","לחיים! מאך א- ברכה","27/03/18 17:40","יא ניסן","תשע"ח","17:40","דוד כוכב","זו מקבילה פגאנית לברכת הנהנים. לערב אלהות לברכה והצלחה.
Touch Wood, Cross your fingers","125","","2225","True","True","False","","189","213.151.38.164","0","55670","עבודה זרה|ע ע"א",""),new Message("55678","55670","דוקא בסיפורים הממשיים אין בולמוס","27/03/18 19:26","יא ניסן","תשע"ח","19:26","אור חדש","ובכל המקרים רבא וחבריו הסבירו שאין דמיון בין המציאות הממשית לבין הנורמות שרצו לקבוע התנאים בדורותיהם ביחס לנכרים.
למה התנאים רצו לקבוע יחס כזה לנכרים מלכתחילא? הוסבר כבר כאן בעבר","458","","2225","True","True","False","","134","31.210.180.36","0","55670","עבודה זרה|ע ע"א",""),new Message("55674","55671","לפי התלמוד זה הרבה יותר מזה.","27/03/18 18:48","יא ניסן","תשע"ח","18:48","אליצפן",""עיר שכבשוה כרקום - כל כהנות שבתוכה פסולות! אמר רב מרי: לנסך אין פנאי, לבעול יש פנאי."

כלומר חז"ל משווים את הבולמוס הזה לנסך יין עם בולמוס לעריות - שמים את שניהם על אותה סקלה. רק שניסוך יין לוקח יותר זמן מאשר אונס. והוא שני לו בתקיפת היצר.

מה מסתתר ביצר הזה לנסך יין אצל גוי?","502","","2225","True","True","False","","225","84.229.6.199","0","55670","עבודה זרה|ע ע"א",""),new Message("55676","55674","הבאת ראיה לסתור","27/03/18 19:23","יא ניסן","תשע"ח","19:23","דוד כוכב","לנסך לוקח שניה, לבעול לוקח זמן רב הרבה יותר כמבואר במסכת סוטה דף ד'. לכן אין פירוש: לנסך אין פנאי לבעול יש פנאי כפי שהבנת. אלא שכוונת הגמרא דוקא להיפך: גם בשעת הלחץ מוצאים זמן עבור מה שמתאוים לו מאוד, אבל אין רגע מיותר לתשומת לב לטקס בעלמא.","125","","2225","True","True","False","","176","213.151.38.164","0","55670","עבודה זרה|ע ע"א",""),new Message("55680","55676","לאנוס לוקח פחות זמן מאשר לנסך","27/03/18 19:50","יא ניסן","תשע"ח","19:50","אליצפן","לכן בלחץ זמן אונס יש ניסוך אין.
בלחץ זמן כאשר 2 "משימות" עומדות לפני הקלגס, לאנוס או לנסך תאוות העריות תגבר על תאוות הניסוך.

זה מה שההשוואה מלמדת.","502","","2225","True","True","False","","159","84.229.6.199","0","55670","עבודה זרה|ע ע"א",""),new Message("55681","55678","איפה הוסבר? ציין קישור","27/03/18 19:51","יא ניסן","תשע"ח","19:51","אליצפן","","502","","2225","False","True","False","","155","84.229.6.199","0","55670","עבודה זרה|ע ע"א",""),new Message("55683","55680","ראה שוב הודעתי הקודמת. בכמה זמן מנסכים?","27/03/18 20:30","יא ניסן","תשע"ח","20:30","דוד כוכב","","125","","2225","False","True","False","","154","213.151.38.164","0","55670","עבודה זרה|ע ע"א",""),new Message("55682","55681","בפורום","27/03/18 19:59","יא ניסן","תשע"ח","19:59","אור חדש","לבקשתך האדיבה אוסיף הקישור","458","","2225","True","True","False","","68","31.210.180.36","0","55670","עבודה זרה|ע ע"א",""),new Message("55685","55682","שם יש דיון על הבהמיות של הגויים","27/03/18 21:15","יא ניסן","תשע"ח","21:15","אליצפן","אני מתעניין בניסוך היין. מה התאווה/היצר/הבולמוס שיש בפעולה זו.","502","","2225","True","True","False","","183","84.229.6.199","0","55670","עבודה זרה|ע ע"א",""),new Message("55686","55685","נראה שלא הבנת כוונתי","27/03/18 21:28","יא ניסן","תשע"ח","21:28","אור חדש","טענתי היתה שהבולמוס לא היה קיים מעולם כתופעה רווחת פסיכולוגית בין הגויים וכמו בימי האמוראים (ובימי התוס' ובימנו) כך גם בימי חז"ל לא היה שום בולמוס כזה. למה אם כן גזרו חכמים להתייחס לגויים כאילו הם אחוזי דיבוק של ע"ז?

לדעתי היה זה רק כדי ליצור חייץ (דמיוני- דמוני) בינם לבין ישראל והמטרה כמובן היתה להציל ישראל מההשפעות הרעות שהיו לנכרים בכל הזמנים כולם.","458","","2225","True","True","False","","97","31.210.180.36","0","55670","עבודה זרה|ע ע"א",""),new Message("55696","55686","יש לך מקור להשערה שלך?","28/03/18 06:18","יב ניסן","תשע"ח","06:18","אליצפן","","502","","2224","False","True","False","","170","84.229.6.199","0","55670","עבודה זרה|ע ע"א",""),new Message("55697","55696","אם אמנם לחיץ","28/03/18 07:09","יב ניסן","תשע"ח","07:09","עלי","בין ישראל לעמים שאפו חז"ל וכדי שבגוים לא יתחשב, מדוע לא גזרו על שתיית קפה ( ושאר משקים )?
אצלי במקום העבודה, עובדת המשק מכינה קפה לכל העובדים כל יום גם ליהודים ושאר העובדים שאינם יהודים שותים עמם בערבוביא, ולא שמעתי על כוונה לגזור על כך. הם גם אוכלים יחד לעתים קרובות ואני משער שהוא הדין שמקומות עבודה רבים בהם יש חדרי אוכל ( למשל בבתי חולים ).
המפליא יותר הוא שחז"ל בתקופות העבר לא חששו בגזירותיהם לאיבת הגוים בניגוד למצב כיום.","209","","2224","True","True","False","","184","194.114.146.227","0","55670","עבודה זרה|ע ע"א",""),new Message("55698","55696","הפער הבלתי מוסבר","28/03/18 08:00","יב ניסן","תשע"ח","08:00","אור חדש","בין המעשים בגויים ממשיים שבחזל לבין ההלכה ביחס אליהם","458","","2224","True","True","False","","93","141.226.172.57","0","55670","עבודה זרה|ע ע"א",""),new Message("55699","55697","לחם ויין","28/03/18 08:01","יב ניסן","תשע"ח","08:01","אור חדש","היו הבסיס לסעודה משמעותית בימי חזל. כל היתר היה אכילת ארעי.
גזרו על סעודת רעים ולא על אכילה ארעית","458","","2224","True","True","False","","82","141.226.172.57","0","55670","עבודה זרה|ע ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);