var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=55596;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","61"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","41"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","29")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("55596","0","ריחא לאו מילתא היא! - למה תנור עם 2 תאים","22/03/18 19:40","ו ניסן","תשע"ח","19:40","אליצפן","התלמוד במסכת עבודה זרה (דף סו עמוד ב) מביא את דברי רבא: "רבא אמר מותר, ריחא לאו מילתא היא.

וכך נפסקה ההלכה: "רמב"ם הלכות מאכלות אסורות, פרק טו , הלכה לג

אֵין צוֹלִין בְּשַׂר שְׁחוּטָה עִם בְּשַׂר נְבֵלָה אוֹ בְּהֵמָה טְמֵאָה בְּתַנּוּר אֶחָד, וְאַף עַל פִּי שֶׁאֵין נוֹגְעִין זֶה בָּזֶה. וְאִם צְלָאָן - הֲרֵי זֶה מֻתָּר, וַאֲפִלּוּ הָיְתָה הָאֲסוּרָה שְׁמֵנָה הַרְבֵּה וְהַמֻּתֶּרֶת רָזָה; שֶׁהָרֵיחַ אֵינוֹ אוֹסֵר, וְאֵין אוֹסֵר אֶלָּא עַצְמוֹ שֶׁלָּאִסּוּר.

שולחן ערוך יורה דעה הלכות בשר בחלב סימן צז

פת שאפאו עם הצלי, ודגים שצלאן בתנור אחד עם הבשר, אסור לאכלם בחלב. והני מילי בתנור קטן, אבל בתנור גדול המחזיק שנים עשר עשרונים ופיו פתוח, מותר. ואם הצלי מכוסה, וכן פשטיד"א שמכוסה הנקב שבו, מותר אפילו בתנור צר.

שולחן ערוך יורה דעה הלכות תערובות סימן קח

הג"ה: אבל בזה אחר זה אין לחוש

כל זה מדובר על צליה/אפיה בו זמנית. אבל אם צולים או אופים בזה אחר זה וודאי שמותר אפילו לכתחילה.

אז מניין צמח החיוב שבכל מטבח יהיו תנורים עם תאים נפרדים אחד חלבי ואחד בשרי?","502","","2231","True","True","False","","1088","84.229.6.199","0","0","עבודה זרה|סו ע"ב",""),new Message("55597","55596","אין הרבה קשר בין מנהגי כשרות","22/03/18 19:59","ו ניסן","תשע"ח","19:59","אור חדש","הנהוגות בין נשות עמ"י האחראיות על ענייני המטבח ברוב הבתים לבין ההלכה כפי שהיא בחז"ל (הגיוני שבגלל שלא באמת לימדו את הנשים תורה)
וכמעשה שמספרים על הבריסקר רב שראה את אשתו מקרצפת הקירות לפני פסח ואמר שזה לא נצרך לפי ההלכה על זה השיבה לו אשתו ש'עם הקולות שלך עוד נאכל חמץ בפסח'.","458","","2231","True","True","False","","118","213.151.55.26","0","55596","עבודה זרה|סו ע"ב",""),new Message("55602","55596","ריח - וזיעה","22/03/18 21:59","ו ניסן","תשע"ח","21:59","דוד כוכב","אמרו במסכת חולין דף קח ע"ב: "אמר רבי: נראין דברי רבי יהודה - בשלא ניער ושלא כסה, ודברי חכמים - בשניער וכסה".
יש מפרשים שכשהקדירה מכוסה והתנור אטום יש יותר מריח, יש זיעה, ובזה אסור.","125","","2231","True","True","False","","181","212.76.123.233","0","55596","עבודה זרה|סו ע"ב",""),new Message("55603","55596","ריחא לא , אולי האדים כן","22/03/18 22:11","ו ניסן","תשע"ח","22:11","אבי גרינבלט","מהווים בעיה , בדיוק כמו דברי הגמרא בנושא האחר שהעלית בענין פת חמה.
לכן דרך אגב , ההמלצה תמיד שתא עליון יהיה בשרי בגלל אדים ונתזי שמן הנפוצים יותר במאכלי בשר מאשר במאכלי חלב.

בנוסף , ישנם מספר תנאים על מנת להתיר בכל זאת את השימוש באותו התא :

1. להמתין 24 שעות בין אפיית בשרי לאפיית חלבי ולהיפך.
2. לנקות היטב בין אפיית בשרי לאפיית חלבי ולהיפך.
3. לאפות את הבשרי או החלבי רק כשהוא מכוסה.
4. להפעיל את התנור 'על ריק' בין אפיית בשרי לאפיית חלבי ולהיפך.
5. על פי רוב הפוסקים יש להקפיד על תבניות נפרדות לבשרי וחלבי.

כנראה יותר קל לעבוד עם 2 תאים/תנורים וימי הפסח הם הראיה לכך שבעבר הכשרת כלים לפסח היתה נפוצה יותר מאשר בימינו כאשר רבים מחזיקים מערכות כלים לפסח בלבד ולא פונים אל "מסלול" ההכשרה .","539","","2231","True","True","False","","150","95.86.72.27","0","55596","עבודה זרה|סו ע"ב",""),new Message("55609","55602","כל זה מדובר בו זמנית אבל בזה אחר זה.","23/03/18 06:23","ז ניסן","תשע"ח","06:23","אליצפן","","502","","2230","False","True","False","","180","84.229.6.199","0","55596","עבודה זרה|סו ע"ב",""),new Message("55610","55603","כל הדברים שציינת לא מופיעים בתלמוד.","23/03/18 06:26","ז ניסן","תשע"ח","06:26","אליצפן","אלו חומרות שנולדו יש מאין.

לגבי סעיף 5 הוא לא קשור לתנורים אלא לכלים נפרדים לבשר וחלב גם בבישול.","502","","2230","True","True","False","","225","84.229.6.199","0","55596","עבודה זרה|סו ע"ב",""),new Message("55622","55609","גם בזה אחר זה, הנדבק שב להיות זיעה","23/03/18 16:23","ז ניסן","תשע"ח","16:23","דוד כוכב","","125","","2230","False","True","False","","169","213.151.38.164","0","55596","עבודה זרה|סו ע"ב",""),new Message("55619","55610","אה"נ","23/03/18 10:16","ז ניסן","תשע"ח","10:16","אור חדש","באמת שאין מניחים האוכל על התנור ולכן אין משמעות להיותו כשר בשרי/חלבי. בדיוק כמו בתחתית של הגז שמקובל להתייחס לזה כטרף ועדיין מבשלים מעליו בכשרות.
אני אישית בהחחט מעודד לימוד הלכות כשרות בעיון, השכר הינו שמגלים שהמון מנהגים הינם חומרות נטולות בסיס. והמקל לנהוג לפי הדין שכרו רב מן הארץ ומסתמא גם מהשמים.","458","","2230","True","True","False","","118","37.46.39.175","0","55596","עבודה זרה|סו ע"ב",""),new Message("55672","55619","מסתמא גם בשמיים ?","27/03/18 18:14","יא ניסן","תשע"ח","18:14","הודו_כי_טוב","על איזה בסיס כבודו מסתמך שבשמיים לא אוהבים חומרות ללא בסיס ?","207","","2226","True","True","False","","224","79.177.3.79","0","55596","עבודה זרה|סו ע"ב",""),new Message("55630","55622","האם בזמן התלמוד לא הייתה זיעה?","24/03/18 22:05","ח ניסן","תשע"ח","22:05","אליצפן","זה דבר שנולד לאחר חתימת התלמוד?

או שהייתה גם הייתה אולם ולמרות זאת התלמוד מדבר רק על ריח ולא על זיעה.

משמע שלזיעה אין משמעות במקרה של תנורים, כי לפי התלמוד היא איננה חודרת מתבשיל לתבשיל, מצלי לצלי וממאפה למאפה. כל שכן מדפנות התנור.","502","","2229","True","True","False","","219","84.229.6.199","0","55596","עבודה זרה|סו ע"ב",""),new Message("55633","55630","התנור לא היה אטום כמו קדירה","24/03/18 23:07","ח ניסן","תשע"ח","23:07","דוד כוכב","","125","","2229","False","True","False","","153","213.151.38.164","0","55596","עבודה זרה|סו ע"ב",""),new Message("55677","55672","מקור","27/03/18 19:23","יא ניסן","תשע"ח","19:23","אור חדש","כידוע חזל הורונו שמלכותא דרקיעא כעין דארעא

מכיוון שאני מכיר מספיק את ההתנהלות של גופי השלטון הארציים כדי לדעת שאין דבר כזה שיעבירו לך כסף רק כי 'אתה החלטת שאם תעשה מעשה כלשהו שהמצאת אז מגיע לך כסף מהמדינה' הרשתי לעצמי לכתוב שמסתמא אין גם דבר כזה בשמים","458","","2226","True","True","False","","125","31.210.180.36","0","55596","עבודה זרה|סו ע"ב",""),new Message("55679","55672","אהבת שמים","27/03/18 19:31","יא ניסן","תשע"ח","19:31","דוד כוכב","מסכת ברכות דף כ ע"ב:
"אמר להם: וכי לא אשא פנים לישראל? שכתבתי להם בתורה: ואכלת ושבעת וברכת את ה' אלהיך, והם מדקדקים על עצמם עד כזית ועד כביצה".

משנה מסכת ביצה דף כא ע"ב:
"אמר רבן גמליאל: מימיהן של בית אבא לא היו אופין פתין גריצין אלא רקיקין. אמרו לו: מה נעשה לבית אביך, שהיו מחמירין על עצמן ומקילין לכל ישראל להיות אופין פתין גריצין וחררין".","125","","2226","True","True","False","","244","213.151.38.164","0","55596","עבודה זרה|סו ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82598);