var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=55577;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","53"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","36"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","23")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("55577","0","ג הערות לדף סה","22/03/18 01:52","ו ניסן","תשע"ח","01:52","המכריע","א. שקיבל עליו למול. לכאורה תינח שאר המצוות, יש תוכן בעשייתם ושייך שגוי יקבל עליו, אבל מילה שעניינה כריתת ברית, מה טעם יש בה למי שגם אחרי שימול יישאר אינו בן ברית. ומכאן משמע שמילה מלבד היותה ברית יש בה גם מצוה מצד עצם כריתת הערלה. וכידוע שהאריכו בזה מאד באח' ואכ"מ.

ב. איבעי ליה למימרא ליה מהאי קרא. קצ"ב דאין לומר מקראות בבית המרחץ. ואפשר דמרחץ של ורדים אינו מקום הטינופת. אמנם בלאו הכי מסתבר שכל המשא ומתן הזה בין רבא לאותו גוי לא היה באותו מעמד אלא לאחר זמן.

ג. (בעמוד ב') שרי רבא לזבוני לעכו"ם. היינו דאסרם באכילה משום דחיטי בולעים כבסמוך, והוי נותן טעם לשבח. ומ"מ התיר למוכרם כיון דדמי חיטיו הוא נוטל ואינו נוטל כלום עבור היין הבלוע.","199","","2230","True","True","False","","939","195.192.229.180","0","0","עבודה זרה|סה ע"א",""),new Message("55578","55577","הע'","22/03/18 08:51","ו ניסן","תשע"ח","08:51","דוד כוכב","א. גם המצרים נימולו בצווי יוסף. ויכמ"ל.

ב. איבעי ליה למימרא ליה מהאי קרא, ולא 'האי קרא', לא את הפסוק אלא את הרעיון. שמפורש בקראי דאית לנא כה"ג לעלמא דאתי, ושדידן עדיפא טפי מהאי לא רק משום אימתא דמלכותא בלבד אלא דמפורש בקראי דדידן לעילא מכל תפיסה.","125","","2230","True","True","False","","187","212.76.123.233","0","55577","עבודה זרה|סה ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);