var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=55522;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","74"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","64"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","60")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("55522","0","למה משגעים את הפרות לפני פסח?","16/03/18 08:15","כט אדר","תשע"ח","08:15","אליצפן","אם פרה אוכלת איסור (למשל, כרישי ע"ז, חמץ עורלה וכו') הרי חלבה ובשרה מותרים באכילה. כי חוץ מאותם איסורים הרי יש בגופה/חלבה גם דברים מותרים כגון האוויר שנשמה והמים ששתה.

התלמוד מסכם זאת במשפט הקצר: "זה וזה גורם מותר". ופוסק שזו ההלכה.

אז למה משגעים את הפרות לפני פסח, ומאכילים אותן קטניות במקום האוכל הרגיל של כל שנה אפילו אם הוא חמץ?

למה לציין על האריזות כשל"פ ער"פ?","502","","2242","True","True","False","","881","84.229.5.162","0","0","עבודה זרה|מט ע"א",""),new Message("55524","55522","מעיקר הדין והידור","16/03/18 08:31","כט אדר","תשע"ח","08:31","אבי גרינבלט","מעיקר הדין אכן "זה וזה גורם"
מהדרים היות וחמץ לפני פסח בטל ברוב ובפסח הווי דבר שיש לו מתירין , מהדרים בזה.","539","","2242","True","True","False","","145","95.86.72.27","0","55522","עבודה זרה|מט ע"א",""),new Message("55525","55522","לעניין זה יש לשאול אם רק הפרה משוגעת","16/03/18 09:30","כט אדר","תשע"ח","09:30","יהודי_קדום","או שמא המחמירים יש להם חלק בכך...

שו"ת אור לציון חלק ג פרק ח - דיני תערובת חמץ:
ה. שאלה. מי שיש לו ברשותו בעלי חיים או אקווריום דגים וכדומה, האם מותר לו להשהות ולהאכיל לבעלי החיים בפסח מזון שיש בו חמץ.
תשובה. אם המזון אינו ראוי לאכילת אדם, וגם אין החמץ בעין אלא מעורב במזון, ונתערב לפני פסח, מותר להשהות מזון זה בפסח ולהאכיל בו את בעלי החיים שברשותו.

ו. שאלה. סבונים, משחת שיניים, בשמים ותמרוקים, האם יש לחוש בהם משום חמץ בפסח.
תשובה. סבונים, משחות שיניים, משחות כלים וחומרי ניקוי, בשמים ותמרוקים, אינם ראויים לאכילה כלל, ואין בהם חשש חמץ בפסח, ומותרים בשימוש בפסח ואינם צריכים הכשר. ע"כ","233","","2242","True","True","False","","129","79.183.137.174","0","55522","עבודה זרה|מט ע"א",""),new Message("55528","55524","לפני פסח החמץ איננו איסור.","16/03/18 13:02","כט אדר","תשע"ח","13:02","אליצפן","והפרה אוכלת רק דבר המותר. אין שם בכלל זה וזה אלא "זה" המותר בלבד. אז למה משגעים אותה עם קטניות?","502","","2242","True","True","False","","181","84.229.5.162","0","55522","עבודה זרה|מט ע"א",""),new Message("55529","55525","לא מדובר פה בפסח אלא לפני פסח.","16/03/18 13:06","כט אדר","תשע"ח","13:06","אליצפן","כבר חודש לפני פסח משנים לבעלי החיים הנאכלים (הם והתוצרת שלהם) את המאכלים שלהם לכשרים לפסח ועל זה נסוב הדיון.

מחמירים עליהם יותר מאשר על בני אדם. התורה אסרה לאכול חמץ שבעה ימים ו-6 שעות ואילו על הבהמה אוסרים לאכול חמץ חודש.

הייתכן?","502","","2242","True","True","False","","143","84.229.5.162","0","55522","עבודה זרה|מט ע"א",""),new Message("55530","55528","תערובת חמץ לפני הפסח ובפסח","16/03/18 13:09","כט אדר","תשע"ח","13:09","אבי גרינבלט","הסברו המקיף של הרב מלמד


פניני הלכה
א – חמץ בפסח אוסר את תערובתו בכלשהו
בדרך כלל מאכלי איסור שנתערבו במאכלי היתר בטלים בשישים, שכן רק עד פי שישים הם יכולים לתת טעם בתערובת, אבל אם יש כנגדם פי שישים אינם יכולים לתת טעם ובטלים. מהתורה גם מאכלי חמץ בטלים בשישים, אלא שחכמים החמירו וקבעו שחמץ אוסר תערובתו בכלשהו, שאפילו אם יש כנגדו פי אלף או פי עשרת אלפים אוסר הכל.

והטעם שהחמירו חכמים בזה, מפני שהתורה עצמה החמירה בדין חמץ יותר משאר איסורים: א) בדרך כלל האוכל דבר שאסור מהתורה עונשו מלקות, ואילו האוכל חמץ מתחייב בכרת. ב) כל שאר המאכלים האסורים מותר להשהות בבית, ואילו לגבי חמץ לא הסתפקה התורה באיסור אכילה אלא הוסיפה וצוותה שלא יראה ולא ימצא חמץ בבתינו בכל משך הפסח. לפיכך המשיכו חכמים בכיוון זה וקבעו סייג לתורה, שאם יפול כלשהו חמץ לתוך תבשיל, כולו יאסר באכילה ובהנאה. ג) כל שאר איסורי האכילה אסורים כל השנה ואדם רגיל לפרוש מהם, אבל חמץ, כיוון שרגילים לאוכלו בכל השנה, יש חשש שמא ישכח איסורו בפסח, ולכן החמירו בו חכמים יותר, כדי שיזכרו הכל להזהר בו.

דין זה שאף כלשהו חמץ אוסר התערובת, חל משעה שנכנס הפסח, אבל לפני הפסח דין החמץ כשאר איסורים שבטלים בשישים. ואף שזמן איסור אכילת חמץ ומצוות ההשבתה מתחיל בחצות יום י"ד, דין זה שהחמץ אינו בטל מתחיל בכניסת חג הפסח, שאז האוכלו נענש בכרת, ואז מתחיל זמן איסור בל יראה ובל ימצא (שו"ע תמז, ב).

אולי גם מהצד הפרקטי מפעילים את הרפת ללא חמץ כדי לשמור אותה כך עד לאחר הפסח ואת מתחילים כבר קודם.","539","","2242","True","True","False","","118","95.86.72.27","0","55522","עבודה זרה|מט ע"א",""),new Message("55532","55529","להלן תשובה שקיבלתי כעת וכדבריך","16/03/18 13:24","כט אדר","תשע"ח","13:24","אבי גרינבלט",""כיום זו חומרא קיצונית
מכיוון שכל הנידון בפוסקים הוא האם להתיר חלב של בהמה שאכלה חמץ בפסח (שגם לגביו רוב הפוסקים מתירים מדין זה וזה גורם).
וכיום כל הרפתות שמשווקות חלב כשר מאכילות את הפרות כבר חודש שלם מזון שכשר לפסח"

(בני הרב נעם גרינבלט)","539","","2242","True","True","False","","185","95.86.72.27","0","55522","עבודה זרה|מט ע"א",""),new Message("55533","55529","מההלכה שהבאתי נלמד כ"ש! אתה מקשה","16/03/18 13:26","כט אדר","תשע"ח","13:26","יהודי_קדום","בדברים נכונים על דברים שאנשים מחמירים בהם ללא צורך. הכ"ש הוא שאם מותר בפסח להאכיל בע"ח חמץ בכל אופן אופן, אז כל שכן לפני פסח. ומה עם אקונומיקה כשרה לפסח? הם קוראים לזה הידור.. חחחחח...","233","","2242","True","True","False","","147","79.183.137.174","0","55522","עבודה זרה|מט ע"א",""),new Message("55537","55530","אנו מדברים על לפני פסח","16/03/18 14:10","כט אדר","תשע"ח","14:10","אליצפן","ולא מצאנו בשום ספר הלכה שאסור להאכיל בהמות חמץ לפני פסח.","502","","2242","True","True","False","","142","84.229.5.162","0","55522","עבודה זרה|מט ע"א",""),new Message("55538","55537","אכן חומרה חדשה וקיצונית","16/03/18 14:39","כט אדר","תשע"ח","14:39","אבי גרינבלט","מאידך כדי שישאר "איזון" ....., המגוון היום גדול ורחב כמו שלא היה מעולם ובזה "נתנחם".
יש כיום פוסקים המתירים מוצרים שהיו מעין טאבו של "קטניות" (קינואה, ליפתית וכד').","539","","2242","True","True","False","","128","95.86.72.27","0","55522","עבודה זרה|מט ע"א",""),new Message("55540","55538","וידוי הגדול של רבינו נסים זצ"ל:","16/03/18 16:37","כט אדר","תשע"ח","16:37","אליצפן","רִבּוֹנוֹ שֶׁל עוֹלָם, קוֹדֶם כָּל דָּבָר אֵין לִי פֶּה לְהָשִׁיב וְלֹא מֵצַח לְהָרִים רֹאשׁ, כִּי מִפְּנֵי שֶׁעֲוֹנוֹתַי רָבּוּ מִלִמְנוֹת וְחַטֹּאתַי עָצְמוּ מִסַּפֵּר ...אֶת אֲשֶׁר הִתַּרְתָּ אָסַרְתִּי, וַאֲשֶׁר אָסַרְתָּ הִתַּרְתִּי, ...אֵת אֲשֶׁר הֵקַלְתָּ הֶחֱמַרְתִּי, וַאֲשֶׁר הֶחֱמַרְתָּ הֵקַלְתִּי,

את זה אומרים בערב ר"ח ניסן ואח"כ עולם כמנהגו נוהג. ממשיך להאכיל פרות קטניות.","502","","2242","True","True","False","","185","84.229.5.162","0","55522","עבודה זרה|מט ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);