var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=55444;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","71"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","64"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("55444","0",""טרוק טרוק" - מדוע הכפילות?","13/03/18 08:48","כו אדר","תשע"ח","08:48","הראל","איקלע רב הונא בריה דר''נ למחוזא
א''ל רבא לרב אליקים שמעיה:
טרוק טרוק גלי דלא ניתו אינשי דניטריד

בדקדוקי סופרים בהגהות באות נ' מבאר את הטעם לכפילות:
בדפוס פיזרו מסתיים העמוד במילה "שמעיה", ודרך המדפיסים כידוע לכתוב בתחתית העמוד את המילה הפותחת את העמוד הבא (מה שמכונה "שומר הדף"). ומדפיסי ונציה שהעתיקו מדפוס פיזרו טעו וכללו את המילה הזו בתוך הטקסט של הגמרא, וכך נוצרה הכפילות.","46","","2242","True","True","False","","1368","46.121.45.16","0","0","עבודה זרה|נח ע"א",""),new Message("55445","55444","אכן, בכתבי היד מופיע הפועל רק פעם אחת","13/03/18 09:46","כו אדר","תשע"ח","09:46","Almuaddib","","107","","2242","False","True","False","","136","82.81.160.69","0","55444","עבודה זרה|נח ע"א",""),new Message("55450","55444","מצורף קובץ ובו 8 נוסחי כתב יד אבל...","13/03/18 10:33","כו אדר","תשע"ח","10:33","יהודי_קדום","עם כל הטוב שעשית עמנו בהשמת ליבנו לנוסחים השונים, זה קצת קלקל לי את המנגינה הטבעית ששמעתי בה את דברי רבא כשהוא כופל ואומר ב'לחץ': "טרוק טרוק" שכאילו אמר: "היטב היטב סגור הדלת" - ולא "סגור הדלת" כדבר פשוט הנעשה כמה פעמים ביום.. ","233","pdf","2242","True","True","False","","151","79.183.137.174","0","55444","עבודה זרה|נח ע"א","0-pdf"),new Message("55470","55444","הסבר הרש"ש בענין","13/03/18 19:31","כו אדר","תשע"ח","19:31","אבי גרינבלט","האם בדבריו יש התייחסות לכפילות או לאי הכפילות כגיר' הב"ח ?

"נראה דרבא לא רצה למימר ליה להדיא שיטרוק בפני ר"ה בריה דר"נ כי כיסופא הוא לסגור דלת בפני ת"ח אורח הבא לקבל פניו לכן השכיל לומר סתמא דלא ניתו אינשי ור"ל יען שיש לי עיון בדבר הלכה וסבר דר"ה כשימצא הדלת סגור יחזור לאחוריו או דשמעיה לא יפתח לו לאשר צוהו סתמא אך שמעיה בלא הבין כוונתו פתח אליו ועל ומתורץ ב' קושיות דתוס'"","539","","2242","True","True","False","","118","95.86.72.27","0","55444","עבודה זרה|נח ע"א",""),new Message("55479","55470","לא קשור","14/03/18 11:04","כז אדר","תשע"ח","11:04","אור חדש","בא לתרץ קושיות התוס' עיי"ש, וכן ראה שגרסתם היתה שיטרוק פע"א, וכן בגרסא השניה שמביאים.","458","","2241","True","True","False","","134","213.151.55.26","0","55444","עבודה זרה|נח ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);