var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=55408;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("55408","0","גמרתנו שלא כהלכה","08/03/18 11:59","כא אדר","תשע"ח","11:59","אור חדש",""...ה''ק אם עתידין לחזור הרי הוא כמלחמת יהושע ואין לה בטילה ולמה לי למיתלייה במלחמת יהושע מלתא אגב אורחא קמ''ל כי הא דאמר רב יהודה אמר רב ישראל שזקף לבינה להשתחות לה ובא עובד כוכבים והשתחוה לה אסרה מנלן דאסרה א''ר אלעזר כתחילה של א''י דאמר רחמנא {דברים יב-ג} ואשריהם תשרפון באש מכדי ירושה היא להם מאבותיהם ואין אדם אוסר דבר שאינו שלו ואי משום הנך דמעיקרא בביטולא בעלמא סגי להו..."

המעיין יראה שכל מש"כ כאן אינו כהלכה (חכמים) אלא כר"א שהרי בב"ב ק ע"א נפסק שאין הילוך מועיל לשדות עצמם לקנייתם וכן מבואר בב"ב טו שלא החזיק בקרקע כלל וא"כ מה שביארה גמרתנו לא כהלכה אלא דעת ר"א.
וגם ראיית ר"א שאצלינו ניתן היה לדחות למ"ד שלכו"ע עבד ואז נטע נאסר ובכך יכל להעמיד איסור האשרות בכניסה לארץ.

ע"כנראה שיש לפרש הבריתא שהביאה ההוכחה מיהושע כפשוטה- שכל שעזב הנכרי ע"ד לחזור וודאי לא ביטל ואילו אם עזב ע"ד לא לשוב עוד ניתרת בכך שהרי 'זנח את עצביו' והיינו ביטול

*הגמ' בב"ב קיט ב צ"ל שאו שאינה לכו"ע גם או שיש הבדל בין בעלות לבין זככות בהורשה","458","","2248","True","True","False","","838","213.151.55.26","0","0","עבודה זרה|נג ע"ב",""),new Message("55410","55408","המשך המאמר שפורסם בפורטל על כך אומר:","08/03/18 15:37","כא אדר","תשע"ח","15:37","יהודי_קדום",""... אמנם מודים חכמים שהרבים קונים בהליכה שביל הנעשה בין הכרמים, שהואיל ונעשה להילוך – נקנה בהילוך.
ומבאר ה"משך חכמה" שכך היה המשא ומתן שבין ישראל לאדום, ישראל אמרו לו 'לא נעבור בשדה וכרם' – וכלומר, לא נעשה הילוך לשם קנין כהילוך בשביל של כרמים שקונה, אלא 'בדרך המלך נלך', שבה כיון שעשויה לדברים נוספים מלבד הילוך, כבר אין מועיל בה ההילוך לשם קנין (כמבואר בתוספות ד"ה בשביל... "
ויש לעיין עוד כיצד עולה הנ"ל עם סוגייתנו.","233","","2248","True","True","False","","128","37.26.148.205","0","55408","עבודה זרה|נג ע"ב",""),new Message("55411","55410","קישור למאמר:","08/03/18 15:42","כא אדר","תשע"ח","15:42","יהודי_קדום","כאן.","233","","2248","True","True","False","","95","37.26.148.205","0","55408","עבודה זרה|נג ע"ב",""),new Message("55412","55411","לא קשור להערתי","08/03/18 15:52","כא אדר","תשע"ח","15:52","אור חדש","חכמים מודים בשביל שנועד להילוך אך וודאי חולקים בפרדס או במקום שיש בו עצים שנועד לנטיעה- בו וודאי לא קונה בהילוך בלבד, והרי בזה מדובר אצלינו.

וכן מצד ההערה השניה דברי ר"א לא מיושבים, הרי ניתן היה לתרץ שעבדו טרם הנטיעה ואז אוסרים גם בקרקע שאינה שלהם.

ומהמשנה שבסוף העמוד נראה שאכן יש להבין הבריתא כפשוטה","458","","2248","True","True","False","","109","213.151.55.26","0","55408","עבודה זרה|נג ע"ב",""),new Message("55417","55412","לא קשור להערתך ?! הנה השוואות","09/03/18 14:07","כב אדר","תשע"ח","14:07","יהודי_קדום","של מספר הקשרים, ואנא האר עיניי איך הם לא קשורים כשיש נושאים, תכנים ומקור משותפים במאמר של הרב אברהם מרדכי וינשטוק ובתגובתך,
לדוגמא:

במאמר: אין הילוך מועיל כלום והמילה הילוך מופיעה 9 פעמים
אצלך: שאין הילוך מועיל לשדות עצמם לקנייתם

במאמר: וחכמים סברו שאין הילוך מועיל כלום עד שיחזיק. רבי אליעזר למד...
אצלך: המעיין יראה שכל מש"כ כאן אינו כהלכה (חכמים) אלא כר"א

במאמר: המאמר כולו הוא על ב"ב ק ע"א
אצלך: שהרי בב"ב ק ע"א נפסק שאין הילוך מועיל

במאמר: כניסתם של בני ישראל לארצם
אצלך: איסור האשרות בכניסה לארץ... שהביאה ההוכחה מיהושע
ועוד...
אולי נכתוב בפעם אחרת על הקשר הרופף בו חיברת בין דף נג: שלנו לבין מחלוקת חכמים ור"א בדף ק. מבבא בתרא - (אותו דף שבמאמר הרב אברהם מרדכי וינשטוק שבו מופיעים כאמור כמה נושאים דומים למה שכתבת) - מחלוקת שענינה קניין חזקה, שלר"א לא חייב לעשות מעשה בגוף השדה ולחכמים כן.","233","","2247","True","True","False","","135","79.183.137.174","0","55408","עבודה זרה|נג ע"ב",""),new Message("55419","55417","נושא הערתי היה דין עצי אשרה","09/03/18 14:19","כב אדר","תשע"ח","14:19","אור חדש","והאם יכלו לאוסרם הכנענים

בתגובתך הבאת קטע ממאמר שרק הזכיר את המפורש בגמרא שחכמים מודים בשביל של כרמים.
הגבתי שתוספת זו לא מוסיפה דבר למה שדנתי בו שהרי וודאי שאת האשרות לא תקעו באמצע שבילי הכרמים.
אם כן לא היה שייכות של תוספת הבנה או קושיה בהערתך על מה שכתבתי","458","","2247","True","True","False","","85","37.46.39.199","0","55408","עבודה זרה|נג ע"ב",""),new Message("55420","55419","קשה להתעלם מהעובדה שהמאמר ואתה","09/03/18 14:40","כב אדר","תשע"ח","14:40","יהודי_קדום","מבססים כתיבתכם על דף ק. בבבא בתרא, שניכם מזכירים קניין בהילוך, שניכם מביאים את אותה מחלוקת וכו'
שים לב: בתחילה רק הצבעתי על המאמר ומקומו ולא הבעתי דעה כלל! ותגובתי הנוספת הייתה רק לאחר שכתבת שאין בין המאמר להערתך קשר עם הנושאים המשותפים לדבריך ולמאמר - וכל שעשיתי הוא השוואה פשוטה! והחכם עיניו בראשו.","233","","2247","True","True","False","","108","79.183.137.174","0","55408","עבודה זרה|נג ע"ב",""),new Message("55421","55420","ראה ההודעה ששלחת ב","09/03/18 14:46","כב אדר","תשע"ח","14:46","אור חדש","15:37
עליה התכוונתי להגיב ולא על הקישור לבדו","458","","2247","True","True","False","","111","37.46.39.199","0","55408","עבודה זרה|נג ע"ב",""),new Message("55422","55421","זהו ציטוט מהמאמר לא דבריי!","09/03/18 15:02","כב אדר","תשע"ח","15:02","יהודי_קדום","ומה שבסוף ציינתי שיש לעיין כיצד עולה הציטוט מהמאמר עדיין תקף, כי לא השתכנעתי שדבריך קשורים לדף ק. בבבא בתרא ושדיון בו מובא במאמר הרב וינשטוק.","233","","2247","True","True","False","","103","79.183.137.174","0","55408","עבודה זרה|נג ע"ב",""),new Message("55423","55422","כנראה שלא הבנתי כוונתך","09/03/18 15:05","כב אדר","תשע"ח","15:05","אור חדש","בהבאת המאמר והצטוט ממנו","458","","2247","True","True","False","","71","37.46.39.199","0","55408","עבודה זרה|נג ע"ב",""),new Message("55424","55423","לא נורא... הרווחנו חידוד בדברי תורה","09/03/18 15:22","כב אדר","תשע"ח","15:22","יהודי_קדום","שבת שלום.","233","","2247","True","True","False","","120","79.183.137.174","0","55408","עבודה זרה|נג ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);