var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=5536;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","51"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","32")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("5536","0","מחשבת פיגול לאדם אחר","11/12/10 18:57","ד טבת","תשע"א","18:57","אבי פ","בעי רב אשי חישב לאכול כזית בשני בני אדם מהו בתר מחשבה אזלינן דאיכא שיעורא או בתר אוכלין אזלינן וליכא שיעורא
שאלת רב אשי לוקחת כמובן מאליו שניתן לבצע מחשבת פיגול על סמך אכילת אדם אחר. מילא בכלב או אש שזה יותר תלוי ברצון ומעשי החושב, מובן מדוע יש פיגול, אבל למה יש פיגול כשמחשב על אדם אחר שזה תלוי ברצונו של האוכל האם לאכול חוץ לזמנו או לא. איך מחשבת פסול של החושב חל כאשר הוא חושב על מישהו אחר?
ובנוסף - הגמרא פושטת שאכן יש פיגול גם במקרה זה. מה יהיה הדין כאשר יש מחשבת אכילה חוץ לזמנו על הקרבן שייאכל חוץ לזמנו, בלי מחשבה על אדם אחר ספיצפי שיאכל? האם מסקנת הגמרא שיש פיגול תכלול גם מקרה זה? ואם אכן כן, הגמרא היתה צריכה להתחיל עם שאלה זו ולפשוט ואז לעבור למקרה היותר מחודש של שני בני אדם כל אחד חצי כזית.","89","","4888","True","True","False","","932","213.151.61.224","0","0","זבחים|לא ע"א",""),new Message("5538","5536","ולחזק קושייתך הראשונה:","11/12/10 20:53","ד טבת","תשע"א","20:53","לינקוש","בשטמ"ק סוף אות ו כתב [בהתייחס לקושיית תוס' ד"ה חישב - ע"ש]:
...דשיאכלוהו טמאים אין זה בידו הלכך לא הוי מחשבה והוי כאילו לא אמר כלום אבל אכילת כלבים הויא בידו.

ולפי דבריו - בהחלט קשה קושייתך.","58","","4888","True","True","False","","162","84.229.176.190","0","5536","זבחים|לא ע"א",""),new Message("5563","5536","האם פיגול צריך 'בידו'?","12/12/10 22:28","ה טבת","תשע"א","22:28","ברוך","מעילה ז ע"א -
"אמר ר"ע א"ל רב אסי לרבי יוחנן כבר לימדוני חבירי שבגולה מחשבין על האבוד ועל השרוף והא אבוד ושרוף לא איתינון בעולם ואפ"ה קתני מחשבין"
וברש"י שם ז ע"ב ד"ה מחשבין -
"מחשבין על האבוד ועל השרוף - שאם נשרפו האימורים וחישב בזריקה ע"מ להקטירן חוץ לזמנן הוי פגול"

משמע מכאן שניתן לחשב אפילו דבר שכלל לא ניתן לעשותו.","86","","4887","True","True","False","","236","84.228.17.169","0","5536","זבחים|לא ע"א",""),new Message("5539","5538","חילוק","11/12/10 21:36","ד טבת","תשע"א","21:36","משיב מאורות דף היומי","כוונת התוס' ד"ה חישב והשטמ"ק בשם ריב"א ור"פ, היא רק לדון על מחשבת אכילת טמאים מצד דלא גרע מאכילת כלבים, ועל זה עונה שאין בידו שטמא יעבור איסור ויאכל כמו להאכיל לכלב. ולכן לא דומה לאכילת כלב.

אבל יכול להאכיל חצי זית לאדם אחר טהור. ולכן נחשב בידו.","142","","4888","True","True","False","","218","85.130.130.141","0","5536","זבחים|לא ע"א",""),new Message("5540","5539","דרוש הסבר נוסף","11/12/10 21:41","ד טבת","תשע"א","21:41","אבי פ","כוונת התוס' ד"ה חישב והשטמ"ק בשם ריב"א ור"פ, היא רק לדון על מחשבת אכילת טמאים מצד דלא גרע מאכילת כלבים, ועל זה עונה שאין בידו שטמא יעבור איסור ויאכל כמו להאכיל לכלב. ולכן לא דומה לאכילת כלב.

אבל יכול להאכיל חצי זית לאדם אחר טהור. ולכן נחשב בידו.

לא הבנתי. גם האוכל את חצי הזית לאחר זמנו עובר על איסור אז מדוע בידו להאכילו איסור, ואילו לגבי איסור אכילת טמא אין בידו?","89","","4888","True","True","False","","136","213.151.61.224","0","5536","זבחים|לא ע"א",""),new Message("5541","5540","תשובה","11/12/10 21:43","ד טבת","תשע"א","21:43","משיב מאורות דף היומי","כי הטמא אוכל זית שלם, ועובר על איסור כרת, משא"כ טהור האוכל רק חצי זית.","142","","4888","True","True","False","","203","85.130.130.141","0","5536","זבחים|לא ע"א",""),new Message("5576","5563","[ללא נושא]","14/12/10 02:39","ז טבת","תשע"א","02:39","לומד","תודה על המראה מקום למעילה, ובזה יתורץ גם היאך יכול זר לפגל בשחיטה על מנת שכהן יזרוק את הדם חוץ לזמנו, וכי הכהן ישמע לו, ולפי הראיה מהגמרא במעילה, מיושב","193","","4885","True","True","False","","75","46.116.176.174","0","5536","זבחים|לא ע"א",""),new Message("5614","5576","[ללא נושא]","16/12/10 15:09","ט טבת","תשע"א","15:09","לומד","החפץ חיים בזבח תודה על הדף הנלמד היום בדף היומי דף לו ע"א. מסביר שרק לפי רבי יהודה שמחשבה כמעשה צריך שמחשבתו תוכל להתקיים, ואם יחשוב שאדם אחר יעשה עבירה אין בכך כלום, אבל לגבי מחשבת חול"ז עצם המחשבה פוסלת אף אם לאי יהיה אפשרות שתתקיים מחשבתו","193","","4883","True","True","False","","55","46.116.142.227","0","5536","זבחים|לא ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);