var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=55317;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","71"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","54"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","52")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("55317","0","מה מסתתר אחרי זקיפת לבינה?","02/03/18 15:31","טו אדר","תשע"ח","15:31","אליצפן",""ישראל שזקף לבינה להשתחוות לה"

הביטוי הזה מופיע גם בסיפור על יהושע בן פרחיה ויש"ו.(סוטה דף מז עמוד א) "אזל זקף לבינתא פלחא"

או בסנהדרין (דף קז עמוד ב) "אזל זקף לבינתא והשתחוה לה"

וכן לגבי ישמעאל: (מדרש אגדה (בובר) בראשית פרק כא) "אשר ילדה לאברהם מצחק. - שזקף לבנה ונשקה,

מה מסתתר אחרי זקיפת לבינה?","502","","2258","True","True","False","","1350","84.229.12.43","0","0","עבודה זרה|מו ע"א",""),new Message("55320","55317","חסידים אומרים שהכנה למצוה גדולה מהמצוה","03/03/18 19:26","טז אדר","תשע"ח","19:26","דוד כוכב","","125","","2257","False","True","False","","170","212.76.123.195","0","55317","עבודה זרה|מו ע"א",""),new Message("55329","55317","גם לבנה וגם ביצה היו נפוצים בסביבת","04/03/18 10:56","יז אדר","תשע"ח","10:56","יהודי_קדום","בני האדם.
זקיפת הלבנה, כמו גם זקיפת הביצה, מייחדת אותה משאר הלבנים וממקדת את כוונת האדם ומעשיו אליה דוקא.","233","","2256","True","True","False","","164","79.183.137.174","0","55317","עבודה זרה|מו ע"א",""),new Message("55338","55317","למה הרגשת שמסתתר משהו ?","04/03/18 12:38","יז אדר","תשע"ח","12:38","יהודי_קדום","מה הבנת מהסוגיא מעבר לנלמד בה שאולי הוא הגורם להרגשתך זו?

שהרי הפשוט הוא שבזקיפת הלבנה מסתתרת עבודה זרה.","233","","2256","True","True","False","","152","79.183.137.174","0","55317","עבודה זרה|מו ע"א",""),new Message("55358","55317","זקיפת לבנה","04/03/18 21:03","יז אדר","תשע"ח","21:03","חננאל","הרשב"א בשם התוס' מסביר שהזקיפה נחשבת מעשה,אע"פ שאינה מעשה. שאל"כ אין אדם יכול לאסור אותה. ולכן הסביר המהר"ל שאין צורך אלא בזקיפה.
והלבינה בכל מקום היא חלק מבניין. ובצדק שמת לב שזה תואם את פירושו של הרב קוק. על אף כל אלו שמעדיפים להקטין את חז"ל וגם את הרב קוק.
וכ"כ הרב קוק במק"א: " המינות תפשה את התוכן של האמונה הטבעית, אבל הרעה לעשות במה שהפרידה אותה מכל מה שלמעלה ממנה, וממילא קצצה את הנטיעות כולן. ... הלבינה מתישבת היטב על הבנין שלמטה, ומקבלת עליה הבנין שלמעלה, ובזמן שהיא מופרדה אין לה יחש על כל הבנין שלמעלה, ולא שלמטה, מהבנין שלמעלה נותקה ועם שלמטה אין לה יחש ולא כח להשפיע עליו. וזאת היא המהומה של זקיפת לבינה שהשתחוה לה".","81","","2256","True","True","False","","388","87.69.124.31","0","55317","עבודה זרה|מו ע"א",""),new Message("55323","55320","אני לא מחפש וורטים אלא תורה!!!","03/03/18 19:37","טז אדר","תשע"ח","19:37","אליצפן","","502","","2257","False","True","False","","184","84.229.5.162","0","55317","עבודה זרה|מו ע"א",""),new Message("55325","55323","די לחכימא ברמיזא","04/03/18 02:46","יז אדר","תשע"ח","02:46","דוד כוכב","ציינתי שיש חשיבות גדולה להכנה, כגון הכנה למצוה.
דומה לכך, סוגייתנו עוסקת בשאלה מתי נעשית הע"ז בעבודתה ומתי נצרכת לפני כן הכנה - כגון זקיפה.
גם בענין בית דין נזכר שצריכה להיות הכנה לישיבתם כבית דין.","125","","2256","True","True","False","","337","212.76.123.195","0","55317","עבודה זרה|מו ע"א",""),new Message("55366","55323","ומהו זה שהבאת אם לא וורט? אני מעביר","04/03/18 22:20","יז אדר","תשע"ח","22:20","יהודי_קדום","הדברים שכתבת מתחת לכאן:
אורות, ישראל ותחיתו פס' י (עמ' כו)

הכל, הכל צריך להיות מתוקן, הכל צריך להיות מטוהר. שאיפת ישראל לבנין האומה, לשיבת הארץ, היא שאיפה של עומק הטוב החודר את כל היש בשרשו. לא זקיפת לבנה מאיזה בנין כי אם פניה שלמה ועמוקה אל היסוד של כל הבנין, לכוננו בתקון. לא עצים אחדים וענפים מאילן החיים והטוב, אלא לחשוף את המקור, את מעין החיים שלשד עץ החיים, עם כל שרשיו, גזעיו ענפיו, פארותיו ועליו, משם יונק, וממנו יבא רוח חיים, רוח חדש, ועולם חדש, יבנה","233","","2256","True","True","False","","141","79.183.137.174","0","55317","עבודה זרה|מו ע"א",""),new Message("55328","55325","הביטוי הזה הוא לא טכני-מה מסתתר מאחוריו","04/03/18 07:26","יז אדר","תשע"ח","07:26","אליצפן","הוא מופיע אצל יש"ו ואצל ישמעאל. בציטוטים שהבאתי.

האם יש לזה משמעות?","502","","2256","True","True","False","","205","84.229.5.162","0","55317","עבודה זרה|מו ע"א",""),new Message("55342","55328","יש לזה משמעות, וכנ"ל","04/03/18 13:23","יז אדר","תשע"ח","13:23","דוד כוכב","המכין את הע"ז ואח"כ עובדה דומה למי שממליך מלך ביודעין ואח"כ משתחוה לו. וזה הרבה יותר ברור קבוע ומוצק ממי שבחטף ללא תכנון מחשבה והכנה משתחוה לדבר מזדמן כלשהו .","125","","2256","True","True","False","","207","212.76.123.195","0","55317","עבודה זרה|מו ע"א",""),new Message("55330","55329","מניין לך?","04/03/18 10:57","יז אדר","תשע"ח","10:57","אליצפן","","502","","2256","False","True","False","","202","84.229.5.162","0","55317","עבודה זרה|מו ע"א",""),new Message("55331","55330","מה מניין לי? שזקיפת ביצה או לבנה מבליטה","04/03/18 11:05","יז אדר","תשע"ח","11:05","יהודי_קדום","אותה מהאחרים הפזורים או בשאלה כוונתך מניין לי שהיו נפוצים?
כך או כך השבתי כהבנתי. אין לי מקורות.","233","","2256","True","True","False","","138","79.183.137.174","0","55317","עבודה זרה|מו ע"א",""),new Message("55333","55331","אני מחפש מקורות לא סברות.","04/03/18 11:46","יז אדר","תשע"ח","11:46","אליצפן","","502","","2256","False","True","False","","158","84.229.5.162","0","55317","עבודה זרה|מו ע"א",""),new Message("55334","55333","המקור הוא העונה","04/03/18 11:58","יז אדר","תשע"ח","11:58","אור חדש","אם כוונתך 'אני מחפש דוקא תשובות שקודמות לדורנו' הבהר זאת בבקשתך, ובכ"מ שים לב שלא רצו לפגוע בך אותם שענו מסברא.

תן גם דעתך לכך שהרבה פעמים בדורות הקודמים לא התעסקו עם שאלות שצצות בדורנו
כך דרכה של התושב"ע שהת"ח שבכל דור מפרים ומרבים אותה, ולפמ עדותו של רבי נעשה הדבר בזכות שאלות צעירי התלמידים.","458","","2256","True","True","False","","136","213.151.55.26","0","55317","עבודה זרה|מו ע"א",""),new Message("55336","55333","אין זה ביטוי כדבריך, אלא מעשה מכוון","04/03/18 12:07","יז אדר","תשע"ח","12:07","יהודי_קדום","ומה ש"מסתתר" מפורשות בגמרא (ואולי משום כך התקשיתי להבין הנסתרות...) הוא שזקיפת הלבנה אוסרתה אם המטרה היא להשתחוות לה כע"ז:
הדף ממנו עולה שאלתך.
מקורות:
בית הבחירה (מאירי) מסכת עבודה זרה דף מז עמוד ב:
משזקפה נאסרה שהרי אמרו זקף לבנה להשתחוות לה אסורה
תוספות הרא"ש מסכת עבודה זרה דף מז עמוד ב:
אבן שחצבה. הוא הדין זקפה כדקאמר רב יהודה זקף לבנה וכו',
לחם משנה הלכות עבודה זרה פרק ג:
דכי אמרו בגמרא פרק כל הצלמים דבעי דליעביד מעשה גבי זקף לבנה להשתחוות לה וכו' דהיינו זקף דהוא מעשה היינו דוקא לענין ליאסר עליו
שו"ת הרמ"ע מפאנו סימן כה:
והאומר אלי אתה בשגגה אינו מביא חטאת אלא אם כן זקף לבנה תחלה","233","","2256","True","True","False","","173","79.183.137.174","0","55317","עבודה זרה|מו ע"א",""),new Message("55335","55334","גם שצצו שאלות חדשות חפשו תשובות מוסמכות","04/03/18 12:01","יז אדר","תשע"ח","12:01","אליצפן","מבוססות על הקדמונים ולא על סברות.","502","","2256","True","True","False","","171","84.229.5.162","0","55317","עבודה זרה|מו ע"א",""),new Message("55337","55335","אל תזלזל בסברות של ת"ח","04/03/18 12:14","יז אדר","תשע"ח","12:14","אור חדש","השתמשו רבות בכח סברתם
וכן תראה שראו בהן כח שווה באומרם "אב"א קרא ואב"א סברא"
למעשה יש בעיני חז"ל אף עדיפות מסויימת לסברא על פסוק וכאומרם ז"ל "סברא היא למה לי קרא"","458","","2256","True","True","False","","109","213.151.55.26","0","55317","עבודה זרה|מו ע"א",""),new Message("55339","55335","ומדוע אינך עושה זאת בעצמך להאיר את","04/03/18 12:44","יז אדר","תשע"ח","12:44","יהודי_קדום","עינינו?
אני למשל לא ראיתי שום הסתתרות בגמרא אלא רק כאן בשאלתך...","233","","2256","True","True","False","","109","79.183.137.174","0","55317","עבודה זרה|מו ע"א",""),new Message("55347","55336","אלו ציטוטי ההלכה-אני מדבר על הביטוי עצמו","04/03/18 14:05","יז אדר","תשע"ח","14:05","אליצפן","","502","","2256","False","True","False","","148","84.229.5.162","0","55317","עבודה זרה|מו ע"א",""),new Message("55345","55337","חז"ל נותנים העדפה מוחצת למקור ע"פ סברא.","04/03/18 13:57","יז אדר","תשע"ח","13:57","אליצפן","הנה מספר דוגמאות:

תלמוד בבלי, מסכת שבועות דף מ ע"ב
איתיביה ר' אבא בר ממל לר' חייא בר אבא... א"ל הא מני? רבן גמליאל היא. אי רבן גמליאל, אפילו... אלא הא מני? אדמון היא!. ולא דחויי מדחינא לך אלא תלמוד ערוך הוא בפיו של ר' יוחנן: 'הא מני? אדמון היא!'

תלמוד בבלי, מסכת חולין דף לא ע"ב
איתיביה: טבל ולא הוחזק כאילו לא טבל. מאי? לאו כאילו לא טבל כלל?! לא, כאילו לא טבל למעשר, אבל טבל לחולין. הוא סבר - דיחויי קא מדחי ליה. נפק דק ואשכח, דתניא: טבל ולא הוחזק מותר לחולין ואסור למעשר.

תלמוד בבלי, מסכת יבמות דף קה ע"א
ההיא דאתיא לקמיה דרבי אמי. הוה יתיב רבי אבא בר ממל קמיה. רקקה מקמי דתחלוץ?. אמר ליה רבי אמי: חלוץ לה ושרי לה תיגרא. אמר ליה ר' אבא: והא בעינן מירק?! הא רקקה לה. ותירוק, ומה בכך?! נפיק מיניה חורבא, דאי אמרת תיהדר ותירוק, - אמרי רקיקה קמייתא לית בה מששא, ואתי למישרי חלוצה לאחין. והא בעינן כסדרן? כסדרן לא מעכבא. הוא סבר דחויי קא מדחי ליה. נפק דק ואשכח, דתניא: 'בין שהקדים חליצה לרקיקה בין שהקדים רקיקה לחליצה מה שעשה עשוי'.

תלמוד בבלי, מסכת בבא בתרא דף קלה ע"א
דתנן ההוא דהוה קא שכיב אמרו ליה אתתיה למאן? אמר להו חזיא לכהנא רבה. אמר רבא: מאי ניחוש לה, הא אמר רב חייא בר אבא אמר ר' יוחנן: 'בעל שאמר גרשתי את אשתי נאמן'. א"ל אביי: והא כי אתא ר' יצחק בר יוסף אמר ר' יוחנן: 'בעל שאמר גרשתי את אשתי אינו נאמן'? א"ל: ולאו מי לא שנינהו כאן למפרע וכאן להבא? ואשנויי ניקום ולסמוך?!

תלמוד בבלי, מסכת נדה דף כו ע"א
... אמרוה רבנן קמיה דרב פפא, ומי איתנהו להני שינויי? והא תניא...

תשובות הגאונים, תשובת הרי"ף, ברלין תרמ"ז, סימן קנו עמ' 298
...וזהו דרך השינויא, כי יתרץ בדבר שאין הוכחה המסיעתו, אבל פירוק... אמתי, שיסייעו לו הוכחות וראיות

ככה עובד התלמוד, תרוץ בלי הוכחה לא שווה כלום. גם אם במבט ראשון זה נראה כסברא.","502","","2256","True","True","False","","193","84.229.5.162","0","55317","עבודה זרה|מו ע"א",""),new Message("55346","55338","זה ביטוי שהוצמד ליש"ו ולישמעאל.","04/03/18 13:59","יז אדר","תשע"ח","13:59","אליצפן","ראה במקורות בתחילת האשכול.

הוא לא הודבק לשום עובד עבודה זרה אחר. וזה הדליק נורה שכנראה מסתתר משהו מאחורי הביטוי.","502","","2256","True","True","False","","175","84.229.5.162","0","55317","עבודה זרה|מו ע"א",""),new Message("55343","55342","מנין לך ההבחנה הזו?","04/03/18 13:40","יז אדר","תשע"ח","13:40","אליצפן","","502","","2256","False","True","False","","186","84.229.5.162","0","55317","עבודה זרה|מו ע"א",""),new Message("55352","55343","אין הבנת "תפיסת יד אדם"?","04/03/18 16:09","יז אדר","תשע"ח","16:09","דוד כוכב","","125","","2256","False","True","False","","190","212.76.123.195","0","55317","עבודה זרה|מו ע"א",""),new Message("55361","55345","לא מובן לי כ"כ מה הקשר למש"כתי","04/03/18 21:28","יז אדר","תשע"ח","21:28","אור חדש","ברור שסברא שיש נגדה ראיה אינה טובה וגם ברור שסברא עם ראיה עדיפה על סברא ללא כלום
השאלה אם יש חשיבות גם לסברא לבד
לזאת הבאתי ראיה שהתשובה כן
מהא דרובי ההלכות של התנאים תלויות לפי ברור הגמ' בסברת התנאים ביסודן וכן מאומרם שאם יש סברא אז כלל לא היה צריך לכתוב פסוק שהרי בסברא לבד די לנו","458","","2256","True","True","False","","111","213.151.55.26","0","55317","עבודה זרה|מו ע"א",""),new Message("55349","55346","הנה המקור עליו אתה מסתמך, ואיננו ביטוי!","04/03/18 14:50","יז אדר","תשע"ח","14:50","יהודי_קדום","סוטה דף מז עמוד א:
יומא חד הוה קרי קרית שמע אתא לקמיה הוה בדעתיה לקבוליה אחוי ליה בידיה סבר מדחא דחי ליה אזל זקף לבינתא פלחא אמר ליה חזור בך א"ל כך מקובלני ממך כל החוטא ומחטיא את הרבים אין מספיקין בידו לעשות תשובה

איך אתה רואה במשפט "אזל זקף לבינתא פלחא" ביטוי?","233","","2256","True","True","False","","163","79.183.137.174","0","55317","עבודה זרה|מו ע"א",""),new Message("55348","55347","אינך חדל לומר שזהו ביטוי ואתה טועה בכך!","04/03/18 14:47","יז אדר","תשע"ח","14:47","יהודי_קדום","לחיזוק דבריך אתה מביא את הגמרא בסוטה מז. וכופה על עצמך (ועלינו...) את טעותך!
דברי הגמרא שם חד משמעיים ואינם משאירים ספק שהיה מעשה בזקיפת הלבנה, ולא ביטוי! שכן כך דברי הגמרא שם:
סוטה דף מז עמוד א:
יומא חד הוה קרי קרית שמע אתא לקמיה הוה בדעתיה לקבוליה אחוי ליה בידיה סבר מדחא דחי ליה אזל זקף לבינתא פלחא אמר ליה חזור בך א"ל כך מקובלני ממך כל החוטא ומחטיא את הרבים אין מספיקין בידו לעשות תשובה

איך אתה רואה במשפט "אזל זקף לבינתא פלחא" ביטוי?","233","","2256","True","True","False","","149","79.183.137.174","0","55317","עבודה זרה|מו ע"א",""),new Message("55351","55348","הנה הרב קוק ג"כ משתמש בביטוי הזה.","04/03/18 15:47","יז אדר","תשע"ח","15:47","אליצפן","אורות, ישראל ותחיתו פס' י (עמ' כו)

הכל, הכל צריך להיות מתוקן, הכל צריך להיות מטוהר. שאיפת ישראל לבנין האומה, לשיבת הארץ, היא שאיפה של עומק הטוב החודר את כל היש בשרשו. לא זקיפת לבנה מאיזה בנין כי אם פניה שלמה ועמוקה אל היסוד של כל הבנין, לכוננו בתקון. לא עצים אחדים וענפים מאילן החיים והטוב, אלא לחשוף את המקור, את מעין החיים שלשד עץ החיים, עם כל שרשיו, גזעיו ענפיו, פארותיו ועליו, משם יונק, וממנו יבא רוח חיים, רוח חדש, ועולם חדש, יבנה","502","","2256","True","True","False","","243","84.229.5.162","0","55317","עבודה זרה|מו ע"א",""),new Message("55350","55349","זה הסיפור על יש"ו.","04/03/18 15:42","יז אדר","תשע"ח","15:42","אליצפן","וזה מופיע גם על ישמעאל. ראה בתחילת האשכול הבאתי את שני המקורות.

יש כנראה משמעות לביטוי הזה "זקף לבינה" או "לבינתא", ואני מחפש למה מתכוונים חז"ל בביטוי הזה?","502","","2256","True","True","False","","324","84.229.5.162","0","55317","עבודה זרה|מו ע"א",""),new Message("55353","55351","שלא כמו בשאר מקומות כאן השימוש (התמוה!)","04/03/18 16:22","יז אדר","תשע"ח","16:22","יהודי_קדום","ב"זקיפת לבנה" הוא אכן ביטוי - לא מוצלח - שהכותב יצר והוא משתמש בו לצורך מצג או כדי להקל את ההבנה של דבריו - וכלל אין במה שהבאת קשר ללימודנו על עבודה זרה.
ביטוי כהגדרתו הוא צירוף מילים היוצרים מובן השונה מהצירוף המקובל והמקורי שהרכיב את המילים שעתה מופיעות בביטוי, למשל: לא דובים ולא יער.
כאן הרב קוק כותב "לא זקיפת לבנה מאיזה בנין ..." ומתכוון לפשוטו של משפט אותו כתב, - תוך שימוש בהשאלת במילים מ'זקיפת לבנה' שבלימודנו על ע"ז - וכוונתו של הרב קוק לומר "לא די בפעולה קטנה כמו זקיפת לבנה מאיזה בנין קיים ... אלא לחשוף את המקור, את מעין החיים וכו' וכו'".

לי ברור שהשימוש של 'זקיפת לבנה' במקור שהבאת בדברי הרב קוק הוא יותר מתמוה - ובפשטות אין לו מקום תחת הכותרת של מאמרו!!!","233","","2256","True","True","False","","146","79.183.137.174","0","55317","עבודה זרה|מו ע"א",""),new Message("55354","55353","הרב קוק לא עושה "השאלות" הוא נאמן למקורו","04/03/18 16:51","יז אדר","תשע"ח","16:51","אליצפן",""הרב קוק לא עושה "השאלות" הוא נאמן למקורות

הנה הסברו של המהר"ל בחידושי אגדות (חלק שלישי עמוד רנד - מסכת סנהדרין) "שעה השתחוה לע"ז, ואין דבר מוכן לפני האדם שאין צריך רק לזקוף כמו הלבינתה, לכן נקט לבינה. ולא בא רק להראות שיצא לתרבות רעה והיה עובד ע"ז וסר מן הש"י הסבה הראשונה,

וזה היה כוונתו במה שזקף לבינה ואפשר לעבוד הלבינה במקום חמה ולבנה כוכבים ומזלות וכל מיני ע"ז בעולם, רק שהוא זולת הש"י כי אין זה רק שהוא עובד לאלקי נכר והכל נכלל בלבינה:

לכן מה שקראו תגר על זה הנוצרים, כי היה הכוונה לבזות דת שלהם ואומרים כי לכך נקט לבינה שבשם הזה רמזו אמונתו שעשה עצמו לבן, .... עכ"ל

במקום "בנים אתם לה'" - הוא עשה עצמו האב הבן ורוה"ק ר"ל.

ומבאר הרב אליהו זייני (עץ ארז חוברת מס' 1 עמ' 127):

"יש בה קודם העלאת המימד של ״בנים אתם לה" לרמה כזו ההופכת את האדם לבלתי־תלוי בכלל לא רק ברבותיו, אלא גם באנושות כולה, והוא מעיז להתייצב למדרגה של נשגב.
"ויש בהשתחוויה בפני הבן, קרי בפני שמייצג את העתיד של האדם, עוד הרבה. יש בה הפניית עורף לכל עבר. העיקר: העתיד בלבד. העבר מת. הכל מופנה כלפי העתיד. את הנתוק הזה תבצע הנצרות בכל המישורים. המקרא נהפך לנחלת העבר, וממנו והלאה נפתחת תקופה חדשה שאין בינה ובין קודמתה כמעט ולא כלום. העבר הוא בקושי גל של עצמות יבשות, שכל תפקידם היה להוליד את העתיד, הבן השלם והמתוקן, המשיח כביכול.

ואני מוסיף ייתכן כי זו גם הכוונה ב"זוקף ומשתחוה לביצה" שגם היא מסמלת את העתיד ומחיקת העבר.","502","","2256","True","True","False","","221","84.229.5.162","0","55317","עבודה זרה|מו ע"א",""),new Message("55355","55354","פתיא אוכמא: בהדי פלוגתא למה לך?","04/03/18 17:35","יז אדר","תשע"ח","17:35","יהודי_קדום","שים לב שכתבתי:
"גם לבנה וגם ביצה היו נפוצים בסביבת בני האדם"
ואתה מצטט :
"... ואין דבר מוכן לפני האדם שאין צריך רק לזקוף כמו הלבינתה,..."

האם אין הדברים זהים בתוכנם? - ודאי זהים! וסליחה על אפסותי אם נראה כאן השוואה מול המהר"ל אלא שאיני יכול שלא להביא ההשוואה הנ"ל המוכיחה את דבריי.

לא הגבת לדברים שונים כמו הנ"ל שהבאתי בתגובות לדבריך. לתחושתי עשית זאת כדי לשלוף את שהסתרת לכתחילה באמתחתך כפירוש אותו "חיפשת" - והנה הוא כאן אצל המהר"ל
ירית חץ ואח"כ סימנת את עיגולי המטרה...
אפשר שגם זו דרך לימוד...","233","","2256","True","True","False","","158","37.26.148.157","0","55317","עבודה זרה|מו ע"א",""),new Message("55356","55355","תוך כדי דיון מצאתי קצה חוט במהר"ל.","04/03/18 20:04","יז אדר","תשע"ח","20:04","אליצפן","","502","","2256","False","True","False","","188","84.229.5.162","0","55317","עבודה זרה|מו ע"א",""),new Message("55357","55356","אהההה.... תודה על הכנות.","04/03/18 20:11","יז אדר","תשע"ח","20:11","יהודי_קדום","ולעניינינו:
האם נראה לך לקבל את הצעתי שלא נכון להסיק אותה מסקנה מהיקרויות שונות בהם מופיע "זקיפת לבנה"?
ר"ל: כל הדוגמאות מן הגמרא הם אינם ביטוי אלא מעשה עם כוונה לעבוד ע"ז, ושאר מקומות שהבאת אינם כן.","233","","2256","True","True","False","","152","79.183.137.174","0","55317","עבודה זרה|מו ע"א",""),new Message("55620","55357","ישראל שזקף לבינה להשתחות לה ובא גוי...","23/03/18 10:45","ז ניסן","תשע"ח","10:45","אליצפן","הנה בדף נג עמוד ב: "ישראל שזקף לבינה להשתחות לה ובא גוי והשתחוה לה

האם זה לא רומז ליש"ו שזקף לבינה (= ייסד דת חדשה) , ובא גוי (הנוצרים כיום 2.2 מיליארד) משתחווים לה?","502","","2237","True","True","False","","187","84.229.6.199","0","55317","עבודה זרה|מו ע"א",""),new Message("55364","55358","תודה על ההרחבה של המשמעות "לבינה".","04/03/18 21:41","יז אדר","תשע"ח","21:41","אליצפן","","502","","2256","False","True","False","","170","84.229.5.162","0","55317","עבודה זרה|מו ע"א",""),new Message("55362","55361","זה לא הנושא של האשכול - בהזדמנות נדון בו","04/03/18 21:37","יז אדר","תשע"ח","21:37","אליצפן","","502","","2256","False","True","False","","164","84.229.5.162","0","55317","עבודה זרה|מו ע"א",""),new Message("55625","55620","ספר מסילת ישרים פרק א","23/03/18 16:44","ז ניסן","תשע"ח","16:44","דוד כוכב",""אם האדם נמשך אחר העולם ומתרחק מבוראו, הנה הוא מתקלקל, ומקלקל העולם עמו".","125","","2237","True","True","False","","133","213.151.38.164","0","55317","עבודה זרה|מו ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82662);