var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=55104;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מינוי מומחים בפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5360")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","64"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","45"),new MostViewed("107089","הגהות הגר"א ב"מ סג","אוריאל שלמוני","01/05/24 10:28","605","45")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("55104","0","איסור ייחוד","20/02/18 22:26","ה אדר","תשע"ח","22:26","אבי גרינבלט","מקור האיסור - מעשה אמנון ותמר
רמב"ם הל' איסורי ביאה כב,א
"אסור להתייחד עם ערוה מן העריות בין זקנה בין ילדה שדבר זה גורם לגלות ערוה חוץ מהאם עם בנה והאב עם בתו והבעל עם אשתו נדה וחתן שפירסה אשתו נדה קודם שיבעול אסור להתייחד עמה".
מחד , מדברי הרמב"ם משמע שייחוד אח ואחות אינו מאלו שהותר בהם הייחוד.
מאידך , ישנם פוסקים המתירים ייחוד אח/אחות.
לשיטת המתירים , כיצד יסתדרו דברי הגמרא וממנה לומדים על ייחוד אחת ואחות כאשר לומדים מאמנון ותמר דבר שלהם לא נאסר ולכו"ע נאסר ?","539","","2266","True","True","False","","899","95.86.72.27","0","0","עבודה זרה|לו ע"ב",""),new Message("55105","55104","גם לרמבם מותר","20/02/18 23:02","ה אדר","תשע"ח","23:02","אור חדש","שאין ליבו נוקפו והעירו שהכוונה שלא בקבע.
אמנון לא היה אחיה של תמר ואף היה מותר לשאתה אם היה רוצה בהתר","458","","2266","True","True","False","","88","213.151.55.26","0","55104","עבודה זרה|לו ע"ב",""),new Message("55107","55105","אמנון לא היה אחיה של תמר?! הרי דוד אביהם","21/02/18 06:57","ו אדר","תשע"ח","06:57","יהודי_קדום","ילד את שניהם!
שמואל ב פרק יג:
(א) וַיְהִ֣י אַֽחֲרֵי־כֵ֗ן וּלְאַבְשָׁל֧וֹם בֶּן־דָּוִ֛ד אָח֥וֹת יָפָ֖ה וּשְׁמָ֣הּ תָּמָ֑ר וַיֶּאֱהָבֶ֖הָ אַמְנ֥וֹן בֶּן־דָּוִֽד:
(ב) וַיֵּ֨צֶר לְאַמְנ֜וֹן לְהִתְחַלּ֗וֹת בַּֽעֲבוּר֙ תָּמָ֣ר אֲחֹת֔וֹ כִּ֥י בְתוּלָ֖ה הִ֑יא וַיִּפָּלֵא֙ בְּעֵינֵ֣י אַמְנ֔וֹן לַעֲשׂ֥וֹת לָ֖הּ מְאֽוּמָה:

ואיך אתה אומר " ואף היה מותר לשאתה אם היה רוצה בהתר"??? מנין לך זה???
ראה ההיפך מדבריך במקורותינו:
ויקרא פרק יח פסוק ט:
עֶרְוַ֨ת אֲחֽוֹתְךָ֤ בַת־אָבִ֙יךָ֙ א֣וֹ בַת־אִמֶּ֔ךָ מוֹלֶ֣דֶת בַּ֔יִת א֖וֹ מוֹלֶ֣דֶת ח֑וּץ לֹ֥א תְגַלֶּ֖ה עֶרְוָתָֽן:
יבמות דף כב עמוד ב:
תנו רבנן: הבא על אחותו והיא בת אשת אביו - חייב משום אחותו ומשום בת אשת אביו; רבי יוסי בן יהודה אומר: אינו חייב אלא משום אחותו בלבד, ולא מפני בת אשת אביו.
רמב"ם הלכות איסורי ביאה פרק ב הלכה ד:
לפיכך הבא על אחותו שהיא בת נשואת אביו חייב שתים, אחת משום ערות אחותך ואחת משום ערות בת אשת אביך, אבל אם אנס אביו אשה או פיתה אותה והוליד ממנה בת ובא עליה אינו חייב אלא משום אחותו בלבד שאין בת האנוסה בת אשת אביו.","233","","2265","True","True","False","","143","109.65.134.150","0","55104","עבודה זרה|לו ע"ב",""),new Message("55110","55105","היו אח ואחות מדוד","21/02/18 07:36","ו אדר","תשע"ח","07:36","אבי גרינבלט","מעכה ואחינועם היו מנשותיו של דוד.
אם כדבריך מותר אף באח ואחות שאין ליבו נוקפו , הרי שגזרו על יחוד ממעשה שהותר","539","","2265","True","True","False","","104","37.26.149.234","0","55104","עבודה זרה|לו ע"ב",""),new Message("55108","55107","ראה רשי וחזל","21/02/18 07:06","ו אדר","תשע"ח","07:06","אור חדש","בת יפת תואר היתה ולא נחשבה בתו של דוד ואחות אמנון","458","","2265","True","True","False","","86","31.210.186.24","0","55104","עבודה זרה|לו ע"ב",""),new Message("55109","55108","ברור שהנחתי שעמד לפניך ההסבר הבא:","21/02/18 07:14","ו אדר","תשע"ח","07:14","יהודי_קדום",""...ולאבשלום בן דוד אחות יפה כו'. ויהיה כי הנה אמרו רבותינו ז"ל (סנהדרין כא א) כי תמר ואבשלום היו בני יפת תואר, אלא שתמר נולדה מביאת המלחמה, ושעל כן היתה מותרת לאמנון, כי על כן אמרה דבר נא אל המלך כי לא ימנעני ממך, אך אבשלום היה אחר שהביאה אל ביתו והיתה לו בתורת אישות, ובזה יובן אומרו ולאבשלום בן דוד אחות יפה כו', לומר כי הוא יקרא בן דוד, שנולד מביאת אישות, אך היא לא תקרא בת לדוד גם כי ממנו היא.".

ועם זאת הבאתי לעיל את הגמרא והרמב"ם, וראה שם בעיון.

לענ"ד מוטב היה שתנמק הכל! ולא להסתפק בקביעה.","233","","2265","True","True","False","","149","109.65.134.150","0","55104","עבודה זרה|לו ע"ב",""),new Message("55112","55109","השבתי תוך ארגון הילדים","21/02/18 08:08","ו אדר","תשע"ח","08:08","אור חדש","הפניה לרשי נראתה לי מספקת
ייש"כ על הבאת המקור.
מה שייך הרמבם לא הבנתי.","458","","2265","True","True","False","","87","31.210.186.24","0","55104","עבודה זרה|לו ע"ב",""),new Message("55111","55110","מעכה היתה בת מלך גשור","21/02/18 08:07","ו אדר","תשע"ח","08:07","אור חדש","כלומר נכרית והתעברה מתמר במלחמה. דין יפת תואר. לכן היתה מותרת לאמנון.
לכן לפני הגזרה התייחדו כי היו מותרים כפנויים.
אחר המעשה גזרו על ייחוד פנויה.","458","","2265","True","True","False","","135","31.210.186.24","0","55104","עבודה זרה|לו ע"ב",""),new Message("55115","55111","מעכה לא "התעברה מתמר" אלא הייתה אם תמר","21/02/18 08:49","ו אדר","תשע"ח","08:49","יהודי_קדום","ותמר נולדה ממעכה לדוד.","233","","2265","True","True","False","","124","109.65.134.150","0","55104","עבודה זרה|לו ע"ב",""),new Message("55113","55112","הנה לבקשתך:","21/02/18 08:39","ו אדר","תשע"ח","08:39","יהודי_קדום","רמב"ם הלכות איסורי ביאה פרק ב הלכה ד:
לפיכך הבא על אחותו שהיא בת נשואת אביו חייב שתים, אחת משום ערות אחותך ואחת משום ערות בת אשת אביך, אבל אם אנס אביו אשה או פיתה אותה והוליד ממנה בת ובא עליה אינו חייב אלא משום אחותו בלבד שאין בת האנוסה בת אשת אביו","233","","2265","True","True","False","","182","109.65.134.150","0","55104","עבודה זרה|לו ע"ב",""),new Message("55114","55113","לא נוגע לנד"ד","21/02/18 08:46","ו אדר","תשע"ח","08:46","אור חדש","דין יפת"ת בביאה ראשונה שונה מאונס ישראלית","458","","2265","True","True","False","","83","141.226.180.214","0","55104","עבודה זרה|לו ע"ב",""),new Message("55116","55115","מהו הביטוי הנכון","21/02/18 08:52","ו אדר","תשע"ח","08:52","אור חדש","המתאר התעברות של פלונית את עוברה אלמונית?","458","","2265","True","True","False","","77","141.226.180.214","0","55104","עבודה זרה|לו ע"ב",""),new Message("55119","55116","ראו נא מח' רש"י ור"ת בקידושין כא.","21/02/18 09:23","ו אדר","תשע"ח","09:23","המכריע","","199","","2265","False","True","False","","247","37.60.45.25","0","55104","עבודה זרה|לו ע"ב",""),new Message("55121","55116","מעכה התעברה מדוד.","21/02/18 09:43","ו אדר","תשע"ח","09:43","יהודי_קדום","","233","","2265","False","True","False","","122","109.65.134.150","0","55104","עבודה זרה|לו ע"ב",""),new Message("55120","55119","יישר כח","21/02/18 09:34","ו אדר","תשע"ח","09:34","אור חדש","","458","","2265","False","True","False","","70","141.226.180.214","0","55104","עבודה זרה|לו ע"ב",""),new Message("55122","55121","ראית פעם התעברה ב?","21/02/18 09:55","ו אדר","תשע"ח","09:55","אור חדש","זכור לי התעברה מ במשמעות של מעובר עם אך התעברה ב לא זכרתי","458","","2265","True","True","False","","97","94.230.93.209","0","55104","עבודה זרה|לו ע"ב",""),new Message("55124","55122","אישה לא יכולה לעבר אישה, ולכן אי אפשר","21/02/18 12:46","ו אדר","תשע"ח","12:46","יהודי_קדום","לומר התעברה מתמר. וזהו.

ופירוש התעברה בתמר הוא: כעסה על תמר.
ויתעבר בי ה' למענכם...
לכן יש לומר התעברה מדוד.","233","","2265","True","True","False","","162","37.26.149.247","0","55104","עבודה זרה|לו ע"ב",""),new Message("55130","55122","נראה שמצאתי המקור ללשון שנראית","21/02/18 21:13","ו אדר","תשע"ח","21:13","יהודי_קדום","לך תקינה:
ובכן לשוננו אינה כלשון שלפני כ 160 שנה בה כתב המלבי"ם:
שמעכה אם תמר היתה יפת תואר ובא עליה דוד ביאה ראשונה במלחמה ונתעברה מתמר בנכריותה, ומד"ת היא מותרת לאמנון כי בנך הבא מן העכו"ם אינו קרוי בנך (יבמות יז א), וז"ש ולאבשלום בן דוד אחות יפה, שבאמת בדין תורה רק אבשלום שנולד אחר שנתגיירה קרוי בן דוד, וכן דייק ויאהבה אמנון בן דוד:

האם מכאן מקורך ללשון התעברה מתמר?","233","","2265","True","True","False","","127","109.65.134.150","0","55104","עבודה זרה|לו ע"ב",""),new Message("55125","55124","אדרבה","21/02/18 13:44","ו אדר","תשע"ח","13:44","אור חדש","בגלל שברור לכל שלא יכולה אשה לעבר אשה אז ברור שלא יהיה בלבול בשימוש ב'Xהתעברה מY', כיוון שיהיה ברור שהכוונה שקיבלה את 'סטטוס מעוברת' מ'Y'.","458","","2265","True","True","False","","114","213.151.55.26","0","55104","עבודה זרה|לו ע"ב",""),new Message("55127","55125","הבא ראיה לשכנע... בלשוני אין צירוף כזה","21/02/18 15:05","ו אדר","תשע"ח","15:05","יהודי_קדום","אפשרי.","233","","2265","True","True","False","","100","37.26.149.151","0","55104","עבודה זרה|לו ע"ב",""),new Message("55135","55130","יישר כח","21/02/18 23:14","ו אדר","תשע"ח","23:14","אור חדש","לא זכרתי במדויק היכן ראיתי הלשון ואולי אכן מכאן.","458","","2265","True","True","False","","78","141.226.181.228","0","55104","עבודה זרה|לו ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);