var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=55014;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","72"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","63"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("55014","0","רפואות חז"ל,מדוע מקומם בגמרא?","18/02/18 08:28","ג אדר","תשע"ח","08:28","davida","תמיד יש לי תחושה שרפואות חזל אין מקומם בגמרא.

אם רצו חז"ל למסור לנו ידיעות ברפואה,מדוע לא בספר נפרד?

במיוחד בימינו שהרפואות נראות מוזרות(יש הרי חרם המהרש"א עליהם,אבל מן הסתם בדקו אותם מתישהו)","667","","2267","True","True","False","","941","107.167.109.24","0","0","עבודה זרה|כח ע"ב",""),new Message("55015","55014","מוסבר בסיפור על ריו"ח","18/02/18 09:19","ג אדר","תשע"ח","09:19","אור חדש","ראו מצווה גדולה בפרסום ענייני רפואה שיכלו להועיל לציבור, עד כדי שריו"ח עשה מעשה שעלול היה להתפרש כחילול ה' חלילה. וכל זאת מהטעם שאם ידועה לך רפואה אסור להסתירה בשום פנים.
הגמרא לא היתה ספר בתחילה אלא ריכוז דברי חכמים שנמסרו במסורת בע"פ.
בכלל זה מסרו גם ידיעות אלו שהיו נראות להם חשובות ביותר ובמיוחד שהיה להן נ"מ להלכה לעניין שבת וביטול עוד איסורים","458","","2267","True","True","False","","113","37.46.38.12","0","55014","עבודה זרה|כח ע"ב",""),new Message("55018","55014","אז ככה:","18/02/18 11:57","ג אדר","תשע"ח","11:57","Almuaddib","מאחר וסדנתא חמירא מאיסורא, כפי שיש צורך ללמוד הלכות, קיים צורך ללמוד איך לשמור על הבריאות - לכן זה חשוב, ולכן רפואות נלמדו בבית המדרש.

לא בספר נפרד - משום שכלל לא היה ספר. רבותינו לימדו דבריהם בית המדרש - והדברים נלמדו בע"פ - רק מאוחר יותר הועלו על הכתב.

ולגבי היות התרופות מוזרות - כבר הגאונים העירו על כך שאין לסמוך עליהן.","107","","2267","True","True","False","","219","82.81.160.69","0","55014","עבודה זרה|כח ע"ב",""),new Message("55026","55015","לעיתים האמוראים עצמם אמרו זאת בשיעור","18/02/18 14:30","ג אדר","תשע"ח","14:30","אביגדור","מחמת חשיבותם.

תלמוד בבלי מסכת שבת דף פב עמוד א:
אמר ליה רב הונא לרבה בריה: מאי טעמא לא שכיחת קמיה דרב חסדא דמחדדן שמעתיה? אמר ליה: מאי איזיל לגביה? דכי אזילנא לגביה מותיב לי במילי דעלמא. אמר לי: מאן דעייל לבית הכסא לא ליתיב בהדיא, ולא ליטרח טפי. דהאי כרכשתא אתלת שיני יתיב, דילמא משתמטא שיני דכרכשתא ואתי לידי סכנה. אמר ליה: הוא עסיק בחיי דברייתא ואת אמרת במילי דעלמא? כל שכן, זיל לגביה.","571","","2267","True","True","False","","207","212.76.121.224","0","55014","עבודה זרה|כח ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82640);