var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=54947;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","47"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","36"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","16")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("54947","0","חוש הטעם של הנחש","14/02/18 22:20","כט שבט","תשע"ח","22:20","אבי גרינבלט","מה עם "ועפר תאכל כל ימי חייך" ?","539","","2265","True","True","False","","803","37.26.147.240","0","0","עבודה זרה|ל ע"א",""),new Message("54948","54947","תשובה","14/02/18 23:02","כט שבט","תשע"ח","23:02","אור חדש","אין שום משמעות רגילה ל'קללת נחש הקדמוני' בטבע המוכר לנו כיום, כל הנחשים שלנו (מלבד אולי שלשולים שאינם נחשים בפשטות) אוכלים מזון מן החי - הינם טורפים ולכל מין מהם יש גם העדפות מסויימות לסוג המזון שאוכלים בד"כ.
לכן אין להבין כלל הקללה כפשוטה, מהמשך הקללה בעניין הוא ישופך ראש וכו' נראה גם שאין לתרץ שדובר על מין חיה אחרת מהנחשים שלנו.
מה המשמעות של הקללה אם כן? לא ברור, הברור הוא שנחשים לא אוכלים עפר וכן יש להם חוש טעם משלהם.
כ"כ חוש הטעם כידוע תלוי רבות בחוש הריח ואצל הנחשים הינו מפותח ביותר (למעשה מנווטים בעזרתו לכיוון המזון- מזהים אותו לפי ריחו- טעמו!)","458","","2265","True","True","False","","775","213.151.55.26","0","54947","עבודה זרה|ל ע"א",""),new Message("54961","54948","נחש בולע טרפו בשלמות ...","15/02/18 16:43","ל שבט","תשע"ח","16:43","אליעזר מ ש","וכנראה אינו טועם בפיו .לדוגמא , נחש פתן ענק יכול לבלוע חזיר שלם על עורו ופרסותיו ואיננו רואים שהוא טועם בזה משהו , הוא פשוט בולע אותו שלם בלי להתעכב על לעיסה או טעימה .","610","","2264","True","True","False","","223","62.219.62.182","0","54947","עבודה זרה|ל ע"א",""),new Message("54962","54961","נכון","15/02/18 16:50","ל שבט","תשע"ח","16:50","אור חדש","אומנם א: זה לא נקרא לאכול עפר
וב: זה עדיין לא אומר שלא 'חש בטעם' המזון, במיוחד שחוש הטעם כפי שציינתי מתעורר ותלוי בחוש הריח, שהוא כפי שכתבתי דוקא מאד מפותח אצל הנחשים ונמצא בלשונם (לכן הם מוציאים את הלשון וכך מרחרחים את סביבתם)

וכדאי לעיין כאן להבנת הדברים.

בכ"מ וודאי שאין הנחשים ניזונים מעפר וכן וודאי שיודעים לחוש בריח/ טעם המזון","458","","2264","True","True","False","","122","213.151.55.26","0","54947","עבודה זרה|ל ע"א",""),new Message("54965","54962","חז"ל פירשו :"ועפר תאכל"-שטועם טעם עפר ..","15/02/18 16:56","ל שבט","תשע"ח","16:56","אליעזר מ ש","אם הוא בולע כך את טרפו בשלמות , איזה טעם הוא טועם? זה שהוא מריח דרך לשונו וכדומה זה עדיין לא טעם . אם ,להבדיל , בן אדם יריח ריח של לחם טרי, זה אומר שהוא טעם אותו?","610","","2264","True","True","False","","258","62.219.62.182","0","54947","עבודה זרה|ל ע"א",""),new Message("54967","54965","את הטעם שחיפש","15/02/18 17:00","ל שבט","תשע"ח","17:00","אור חדש","כאשר הריח את סביבתו וקבע את מי לתקוף לפי ריחו.
ריח/ טעם זה נותר בפיו גם בעת ולאחר הבליעה.

כמובן שאתה מוזמן לתת תרוץ אחר לשאלתו של הרב אבי.","458","","2264","True","True","False","","117","213.151.55.26","0","54947","עבודה זרה|ל ע"א",""),new Message("54970","54967","מנין לך שטעם זה נותר בפיו בעת הבליעה","15/02/18 17:08","ל שבט","תשע"ח","17:08","אליעזר מ ש","","610","","2264","False","True","False","","178","62.219.62.182","0","54947","עבודה זרה|ל ע"א",""),new Message("54972","54970","ולאן ייעלם?","15/02/18 17:11","ל שבט","תשע"ח","17:11","אור חדש","כ"ע המזון בפיו חש בריחו
כשנמצא עמוק בבטנו ייתכן שכבר לא אך גם אני לא חש בטעם המזון אחר שכבר ירד לעומק בטני, זה לא סיבה לומר שאני לא חש טעם במזוני","458","","2264","True","True","False","","91","213.151.55.26","0","54947","עבודה זרה|ל ע"א",""),new Message("54973","54972","הנחש מריח את טרפו אבל אין שם הוכחה","15/02/18 17:17","ל שבט","תשע"ח","17:17","אליעזר מ ש","שהוא גם טועם אותו . משל למה הדבר דומה ,לבן אדם שהריח לחם טרי ואחר כך עטף אותו במשהו ובלע אותו שלם בלי לטעום .","610","","2264","True","True","False","","207","62.219.62.182","0","54947","עבודה זרה|ל ע"א",""),new Message("54974","54973","ייתכן וכך","15/02/18 17:20","ל שבט","תשע"ח","17:20","אור חדש","אם נגדיר טעימה כחוש נבדל בדוקא מהריח אז באמת לנחש יחסר הטעם למרות שיחוש בריח.
אולי זו היתה מהות הקללה, שלמרות שחש בריח ומתאוה למאכל זה בדוקא לא זוכה להנות מהטעם עצמו.
ייש"כ","458","","2264","True","True","False","","118","213.151.55.26","0","54947","עבודה זרה|ל ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);