var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=54846;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מינוי מומחים בפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5360")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","64"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","45"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","45")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("54846","0","ג הערות לדף כז","12/02/18 15:53","כז שבט","תשע"ח","15:53","המכריע","א. אתיא איהי ואתחלה. קצ"ב אי חתכה פחות ממחצה, לאו כלום עבדה, ואי כרתה רוב עשתה הכל. ואי נימא דהיא כרתה ומשה פרע, הרי זה חידוש עצום, דגם למ"ד אשה פסולה, מ"מ פסולה רק לפריעה. וצ"ב.

ב. (בעמ' ב') דכתיב אם אמרנו וגו'. קצ"ב מאי ראיה מהני מצורעים לקבוע הלכה [שאין חוששין לחיי שעה במקום שסופו למות], וכי מר בר אשי הם. ואפשר דאילו דבריהם לא נכונים, לא היה קובעו הנביא כי היכי דלא ניפוק מיניה חורבא.

ג. ר' ישמעאל אחי. קצ"ב דהא דודו ורבו היה ומדוע קורא לו אחי.","199","","2274","True","True","False","","830","95.86.87.146","0","0","עבודה זרה|כז ע"א",""),new Message("54847","54846","מקורות לא'?","12/02/18 16:03","כז שבט","תשע"ח","16:03","אור חדש","לפי הזכור לי מחללים שבת על ציצים מעכבים כלומר גם ברוב עדיין יש גדר של לא נגמרה המילה
מצד שני אם משכו ידיהם לא מחללים
כלומר נגמרה המילה
מ. ש. ל.","458","","2274","True","True","False","","109","213.151.55.26","0","54846","עבודה זרה|כז ע"א",""),new Message("54862","54846","ביחס לג'","12/02/18 22:38","כז שבט","תשע"ח","22:38","אבי גרינבלט","בירושלמי מוזכר בשם ר' אלעזר ב"ד והיה גדול הדור עוד בדורו של רבי ישמעאל.

במנחות צט: "שאל בן דמא בן אחותו של ר' ישמעאל את ר' ישמעאל כגון אני שלמדתי כל התורה כולה, מהו ללמוד חכמת יונית - ולא התירו".

בתוספתא שבועות פ"ג שאל לר' ישמעאל בדין עדות וקראו, בן דמא בני.

אולי כינויי כבוד בכך שהאחיין קורא לדודו אחי ("אמור לחכמה אחותי את")והדוד קורא לאחיינו - בני.","539","","2274","True","True","False","","126","95.86.72.27","0","54846","עבודה זרה|כז ע"א",""),new Message("54923","54847","הכוונה היתה ל*לא* מעכבים כמובן","14/02/18 09:04","כט שבט","תשע"ח","09:04","אור חדש","","458","","2272","False","True","False","","61","141.226.165.32","0","54846","עבודה זרה|כז ע"א",""),new Message("54868","54862","וכן היה נלפענ״ד","13/02/18 03:52","כח שבט","תשע"ח","03:52","שמואל דוד","ועיין אמרי ישראל שבאמת העיר כן","595","","2273","True","True","False","","167","174.200.27.58","0","54846","עבודה זרה|כז ע"א",""),new Message("54872","54868","ייש"כ על ההוספות ומה שצ"ב","13/02/18 10:07","כח שבט","תשע"ח","10:07","המכריע","ציצין המעכבים זה לא שכבר חל מילה ועדיין מעכבים. זה כל עוד שלא נתקיימה המצוה. משם לקחתי את ה"רוב" שכן שיעור מעכבים (דומני סימן שלא) שעדיין יש בשר החופה את רוב הגובה או רוב ההיקף.
והקושיא במקומה עומדת לענ"ד, אם כרתה השיעור הנדרש לקיום המצוה, עשתה, והמילה פסולה, ואם חסרה חוט השערה משיעור זה לא עשתה כלום ומה יש לתורה לספר ותקח ותכרות.

לגבי בן דמא. אכן תוספות מרתקות בעניינו שיש בנותן טעם להזכירן כאן, אך לגבי התופעה המוזרה הזו לקרוא לדודו אחי, אין בזה פשר. וכי מצינו לזה אח ורע שמי שקראו לו רבי, ולמד כל התורה, קורא לדודו ורבו אחי.

את איזו שאלה, מתוך השלוש, שואל ה"אמרי ישראל"?","199","","2273","True","True","False","","230","95.86.87.146","0","54846","עבודה זרה|כז ע"א",""),new Message("54878","54872","ביאור","13/02/18 10:54","כח שבט","תשע"ח","10:54","דוד כוכב",""ומי איכא למאן דאמר אשה לא? והכתיב: ותקח צפורה צר! קרי ביה ותקח. והכתיב: ותכרות! קרי ביה ותכרת, דאמרה לאיניש אחרינא ועבד. ואיבעית אימא: אתיא איהי ואתחלה, ואתא משה ואגמרה".
לתירוץ בתרא לא ניחא לומר קרי ביה ותכרת שהרי ותכרות כתיב כלומר שעשתה מעשה בגופה. לכן פירש את הכתוב שהתחילה במעשה כריתה ממש כדי שמשה יחטוף ממנה את המצוה.

דוד יכול להיות בן גילו של אחינו. ובתורה, הרי למד כל התורה כולה.","125","","2273","True","True","False","","189","212.76.115.178","0","54846","עבודה זרה|כז ע"א",""),new Message("54915","54878","אמרי ישראל בנוגע לאחי ישמעאל","13/02/18 23:36","כח שבט","תשע"ח","23:36","שמואל דוד","","595","","2273","False","True","False","","139","174.200.6.164","0","54846","עבודה זרה|כז ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);