var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=54818;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","64"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","46"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","36")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("54818","0","הערות","09/02/18 08:15","כד שבט","תשע"ח","08:15","שמואל דוד","עבודה זרה דף כד

א) רש"י ד"ה דהיא וולדה נגחוהו - ונוגח שנגח בעד אחד או ע"פ הבעלים שהודו מעצמן ואין עדים בדבר אינו נסקל ואמרינן בתורת כהנים מן הצאן להוציא את המוקצה ומן הצאן וי"ו יתירה להוציא את הנוגח

יש לתמוה מדוע הביא רש"י מתו"כ ולא ממסכת ב"ק מ:
ועיין רש"י לעיל כב: וז"ל רובע ונרבע ומוקצה ונעבד פסול לקרבן דתניא בב"ק (דף מ:) מן הבהמה ולא כל הבהמה להוציא את הרובע והנרבע מן הבקר להוציא את הנעבד מן הצאן להוציא את המוקצה עכ"ל
וצ"ע בזה

ב)בגמרא: מנא ידעינן אמר רב כהנא כוס אדום מעבירין לפניה בשעה שעולה עליה זכר א"ה אמאי דמיה יקרין הואיל ושתי שערות פוסלות בה ומאי שנא דידהו אמר רב כהנא במוחזקת

לכאורה כוונת רב כהנא דאפילו אם מעבירין לפניה כוס אדום מ"מ עדיין יש חשש של שתי שערות פסולות ולכן הלכו לדמא בן נתינה משום שהם מוחזקות להיות אדומות לגמרי בלי שערות פסולות.

אולם עיין רש"י ד"ה במוחזקת וז"ל מין משפחות פרות היו לו לדמא בן נתינא מוחזקות לילד ולדות אדומין בהעברת כוס עכ"ל

וצ"ע מדוע לא פירש כפשוטו, ועוד קשה דלפי דבריו משמע שהכוס אדום לא מהני לכל פרה, ולכאורה לא משמע כן מדברי רב כהנא.","595","","2273","True","True","False","","855","174.200.1.50","0","0","עבודה זרה|כד ע"א",""),new Message("54820","54818","ביאור הסוגיא.","09/02/18 10:41","כד שבט","תשע"ח","10:41","המכריע","אמאי דמיה יקרין. כלומר אם הגויים מארגנים את זה בקלות, יהא היצע רב ובקביל המחיר לא גבוה.

הואיל ושתי שערות פוסלות. זה לא חשש. זה אומר שבדרך כלל גם אחרי הכוס יין ברוב המקרים יישארו שערות לא אדומות. לכן גם הגויים שמארגנים את זה עובדים על אלף פרות כדי שתצא אחת ולכן דמיה יקרין.

ומאי שנא דידהו. כלומר מדוע לא יימצאו יהודים שיעבירו אלף פעם עד שתצא להם אדומה.

במוחזקת כפירש"י. כלומר גם אחד לאלף אחרי כוסות יין זה קורה רק במשפחה מוחזקת.","199","","2273","True","True","False","","239","95.86.98.10","0","54818","עבודה זרה|כד ע"א",""),new Message("54824","54818","תו"כ הוא המקור של הגמרא","09/02/18 15:02","כד שבט","תשע"ח","15:02","דוד כוכב","","125","","2273","False","True","False","","124","212.76.115.178","0","54818","עבודה זרה|כד ע"א",""),new Message("54826","54824","א"כ גם בדף כב: הול"ל תורת כהנים","09/02/18 18:59","כד שבט","תשע"ח","18:59","שמואל דוד","","595","","2273","False","True","False","","146","174.200.1.50","0","54818","עבודה זרה|כד ע"א",""),new Message("54827","54826","ד"ת עניים במקומן ועשירים במקום אחר","10/02/18 19:41","כה שבט","תשע"ח","19:41","דוד כוכב","","125","","2272","False","True","False","","132","212.76.115.178","0","54818","עבודה זרה|כד ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82611);