var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=54810;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","72"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","63"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("54810","0","ד הערות לדף יח (איחור כמעט שבוע)","08/02/18 21:37","כג שבט","תשע"ח","21:37","המכריע","א. אבא שאול וכו'. אף דאין להקשות מאבא שאול, דשמא רחב"ת פליג עליה וסבר כת"ק, מ"מ ברור לנו דת"ק פליג רק לענין חומר העונש אבל נשמע מיניה לכו"ע חומר העוון.

ב. ועל אשתו להריגה דלא מיחה ביה. זה חידוש גדול. בעלה תנא מגדולי הדור בחכמה וביראה, ומה טענה עליה שסוברת שיודע הוא את אשר הוא עושה, ואעפ"כ היה ידוע לפניו ית' שידעה ששלא כדין הוא עושה והיה עליה למחות.

ג. כלום מעשה בא לידך. חכמי המוסר מצאו כאן יסוד גדול. הרי מדובר על תנא המוסר נפש להרביץ תורה בשעת השמד, ובכל זאת לולא מעשה זה אין ביטחון. והיינו דאמרינן אדם ניכר בכיסו. אם אדם נכשל בישרות, לא בטוח שהוא בן עולם הבא למרות כל שאר מעלותיו הכבירות.

ד. אימא אלהא דמאיר ענני ומיתצלת. אפשר דהיה בזה תיקון לחטאו של חותנו שהיה מהלך בגדולות להגות את השם באותיותיו, ומורה ר"מ דאפשר לפנות אליו יתברך בכינוי רגיל ובתפילה קצרה ופשוטה ולהיענות.","199","","2277","True","True","False","","902","95.86.98.10","0","0","עבודה זרה|יח ע"א",""),new Message("54813","54810","ל-ג.","09/02/18 00:39","כד שבט","תשע"ח","00:39","דוד כוכב","נצרך "כלום מעשה בא לידך" משום היא גופא דלעיל בדף יז ע"ב:
"א"ל רבי חנינא: אשריך שנתפסת על חמשה דברים ואתה ניצול, אוי לי שנתפסתי על דבר אחד ואיני ניצול, שאת עסקת בתורה ובגמילות חסדים, ואני לא עסקתי אלא בתורה [בלבד]; וכדרב הונא, דאמר רב הונא: כל העוסק בתורה בלבד - דומה כמי שאין לו אלוה, שנאמר: וימים רבים לישראל ללא אלהי אמת [וגו'], מאי ללא אלהי אמת? שכל העוסק בתורה בלבד - דומה כמי שאין לו אלוה. ובגמילות חסדים לא עסק?! וכו".
שאילו לא בא מעשה כזה לידו היה דומה ממש כמי שאין לו אלוה, שכל שחכמתו מרובה ממעשיו אין חכמתו מתקיימת, כי כל שחכמתו מרובה ממעשיו למה הוא דומה לאילן שענפיו מרובין ושרשיו מועטין והרוח באה ועוקרתו והופכתו על פניו.
מכל מקום כיון שכדבעי ליה לא עבד נענש בעוה"ז.","125","","2276","True","True","False","","181","212.76.115.178","0","54810","עבודה זרה|יח ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82640);