var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=54809;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("54809","0","ה' הערות לדף יז (באיחור של שבוע)","08/02/18 21:36","כג שבט","תשע"ח","21:36","המכריע","(שייך לטז.)

אי אפשר הכי נמי, איכא דאמרי וכו'. יש כאן מחלוקת עצומה אם מותר למכור לגוי חיטי ושערי וכל דבר שמסייע לו לחיותו.

דף יז

א. והנאני. להלן משמע דזה גופא לא עוולה, דמה יעשה ונהנה מהדברים שאינם דברי מינות, אלא היה עליו להרחיק דרכו ולא לשוחח עם אותו המין כלל.

ב. ובתתך אתנן וגו' ותהי להיפך. לכאורה לפי מה שפירשוהו היה צריך להיות להיפך. ולכ' הכוונה שעכשיו את נותנת ולא ניתן לך, ובעבר היה להיפך.

ג. אין הדבר תלוי אלא בי. ידוע שחכמי המוסר אמרו שלכן נקרא "רבי" שהוא רבן של בעלי תשובה, שלימד יסוד זה, שעד שהחוטא לא לוקח אחריות על מעשיו ומבין שהדבר תלוי רק בו, לא יועיל כלום.

ד. (בעמ' ב) קא שבקת עבדך לחירות. לא נתפרש היטב מה עשה. ולכ' שחרר עבדו העברי אחר ו' שנים, וזה היה אסור לחוקיהם. אלא דהם היו בבית שני וכבר לא נהג יובל וע"ע. ועכצ"ל דשחרר עבד כנעני באופן המותר ע"פ הלכה (כגון לצורך מצוה דרבים, ועוד).

ה. עליו לשריפה. ברש"י למה נענש. ר"ל דודאי הם לא ענשוהו משום הוגה את השם, אלא דאנן אמרינן דנגזר עליו משמיא שיגזרו עליו משום הוגה את השם.","199","","2276","True","True","False","","876","95.86.98.10","0","0","עבודה זרה|יז ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);