var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=54735;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","65"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","50"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","49")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("54735","0","6 הערות לדף טו (פיגור של חמישה ימים)","04/02/18 17:10","יט שבט","תשע"ח","17:10","המכריע","א. משום שאלה. מוכח בסמוך בסוגיא דספסירא שאין החשש כללי שיבוא להשאיל בהמה, אלא החשש הוא שיבוא להשאיל בהמה זו גופא.

ב. והמחמר אחר בהמתו בשבת חייב חטאת. במסוה"ש כתב שהמהרש"א כתב דמרש"י נראה של"ג לה. וכוונתו למש"פ רש"י ואיכא למ"ד דחייב חטאת. אמנם לו"ד יתכן דשפיר גרס לה רש"י, ואדרבא בא לומר דאין זה דבר מוסכם אלא חד מ"ד הוא דס"ל הכי.

ג. שכירות מי קניא וכו'. לכאורה גדר הדברים דבוודאי הגוף לא קנוי, ומצד שני בוודאי יש קנין פירות, ועי' גם בתוס' ד"ה והשתא דזה תלוי לגבי מה, והנידון כאן הוא לגבי שביתת הבהמה בשבת אי חשיבא בהמתו לענין זה, וכן בסמוך לגבי בית מושכר לגוי לענין הכנסת ע"ז לשם, ובזה מבואר התי' שאני ע"ז משום תועבה, ולכ' סו"ס אי שכירות קניא והוי דעכו"ם אין בזה סרך אל ביתך, וע"כ דודאי יש בזה צד ביתך, והבן.

ד. ישראל ששכר פרה מכהן יאכילנה וכו'. עי' רש"י שהאריך. ולכ' המהלך הראשון צ"ב גדול, דסו"ס לא שייך בשום אופן לקיים מצות נתינה לכהן על ידי נתינה לבהמתו, אף אי הוי ממון שאין לו תובעין וניחא ליה, ואף אי סברות אלו מספיקות שלא יהא גזלן, מ"מ נתינה לא קיים. וצ"ב. וגם מש"כ התוס' להעמיד במזונותיה על הכהן, עדיין לכ' לא מועיל להיחשב נתינה בלא הקנאה לכהן. (ויל"ע בסוגיא בגיטין דף ל ואכמ"ל).

ה. אידא דספסירא. משמע קצת בסוגייא דספסר זה קנה ומוכר, ולא דהוי רק מתווך בעלמא ומוכר את של הראשון, דבכה"ג באמת לא שרי. כן משמע ברש"י ד"ה ועוד. אמנם לכ' בטעם הראשון מפו' בסוגיא משום דלאו דידיה. (וקצת משמע דרש"י לא גרס לה, ויל"ע בחילופי גירסאות).

ו. (בעמ' ב') רהיט בתריה. עיין תוס'. וכוונתם דענין התלייה אינו דשמא במקרה יינצל מאיסור, אלא רק היכא דתיכן דכבר בעת המכירה זה נקנה להיתר, ואף דאין אנו יודעים זאת, תלינן שכך הוא, ולכן שייך שמא הקונה רכש לשחוט, אבל הקונה למכור, הרי ברור שבעת הקנייה אין שום היגיון שהחליט למכור דוקא לישראל, ובוודאי מי שיבוא לקנות ימכור לו, ואף שיתכן שבמקרה יקנהו ישראל, אין בזה היתר תלייה. והבן.","199","","2283","True","True","False","","942","95.86.98.10","0","0","עבודה זרה|טו ע"א",""),new Message("54737","54735","ל-ג.","04/02/18 18:25","יט שבט","תשע"ח","18:25","דוד כוכב","יש הבדל בין שכירות לבין קנין לפירות, כמבואר ברמב"ם הלכות מכירה כג הלכה ח: "ומה הפרש יש בין הקונה שדה זו לפירותיה ובין השוכר שדה מחבירו, שהקונה שדה לפירותיה יש לו לנטעה או לזרעה כל זמן שירצה או להובירה, והשוכר אינן כן כמו שיתבאר בענין שכירות, ואין השוכר רשאי להשכיר אבל הקונה מקנה לאחרים כל מה שקנה".","125","","2283","True","True","False","","171","212.76.115.178","0","54735","עבודה זרה|טו ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82652);