var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=54710;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","51"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","32")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("54710","0","בינה יתירה ודעת קלה","02/02/18 11:22","יז שבט","תשע"ח","11:22","עלי","בינה יתירה ניתנה לנשים ואולם נשים דעתן קלה, אליה וקוץ בה...
אני משתמש במשל מציאותי רפואי/ביולוגי בעניין זה כדי להסביר תופעה זו למטופלות הלוקות במחלות אוטואימוניות.
כידוע, מערכת החיסון צריכה לדחות ולסלק מהגוף כל גורם זר החודר אליו.
יעילותה של מערכת החיסון ותחכומה מפליאים, אולם יש יוצא מהכלל אחד - הריון.
בעת הריון על מערכת החיסון להימנע מלדחות את העובר שגם הוא בחציו זר לגוף האשה, ובסופו - משתתפת מערכת החיסון בלידה, שגם היא סוג של דחיה.
זו הבינה היתירה שניתנה לנשים, להבין דבר ( הריון, שאין לדחותו ) מתוך דבר
( הנטיה לדחות כל גורם זר ).
דא עקא, שתחכום רב כרוך לעתים קרובות באפשרות מוגברת ובסיכון לטעויות.
מערכת החיסון של האשה מתוחכמת יותר מזו של הגבר אבל שיעור המחלות של חיסון עצמי, כלומר מחלות בהן מערכת החיסון תוקפת את גוף האדם עצמו, שכיחות כממוצע פי עשר בנשים מבגברים.
כנראה שרגישותן הרגשית של נשים יותר מהגברים ( וכמובן מדובר בהכללה כי לא כולם שווים ולכל אדם תכונות משלו ), גורמת אצל חלקן ליכולות גבוהות יותר בתחומי איטיליגנציה שונים מסויימים ( כמו תקשורת בין אישית וחברתיות ) וכדו' אולם המחיר שהן משלמות על כך הוא גם פגיעות יתר.","209","","2278","True","True","False","","945","194.114.146.227","0","0","עבודה זרה|יח ע"א",""),new Message("54717","54710","יפה! הבאת פן גשמי מעניין לבינה יתרה","02/02/18 13:08","יז שבט","תשע"ח","13:08","יהודי_קדום","בגוף האשה אף שכוונת חכמים לבינה הרוחנית.
ומה עם "דעתן קלות"? נשאר כפי הנלמד הידוע?","233","","2278","True","True","False","","239","109.67.8.243","0","54710","עבודה זרה|יח ע"א",""),new Message("54721","54710","נפלא !","03/02/18 21:45","יח שבט","תשע"ח","21:45","אבי גרינבלט","ראיתי תובנה מעניינת המנסה להסביר את מעשה רבי מאיר וברוריה המובא ברש"י ובדבר הפליאה על מעשהו זה של רבי מאיר.
הדברים הובאו במאמרו של הרב ירון בן דוד בסוף דבריו.
ברוריה בשונה אולי נהגה ברציונאליות יתרה ולא ברגישות היתרה המאפיינת אולי ככלל את הנשים (ראה את דבריו בהרחבה).","539","","2277","True","True","False","","146","37.26.149.209","0","54710","עבודה זרה|יח ע"א",""),new Message("54760","54710","מעניין, אני גם חשבתי על זה שדעת מייצג","06/02/18 19:21","כא שבט","תשע"ח","19:21","רונה","חיבור ואכן לרוב נשים מתחברות יותר בקלות וכמו שכתבת רגישות יותר
זאת אומרת דעתן קלה הרי אינו מעיד על פחות אינטליגנציה, ולראיה שזה נאמר עליהן בהקשר שלא ילחצו אותן ויגלו איפה הוא, ואכן גם אשה לרוב חלשה יותר מבחינה פיזית, אפשר לאיים עליה באונס (גם על גבר , אבל לא יודעת אולי גבר מקבל אחרת את הדברים) יכול להיות שרגישות קשורה לחכמה , אפשר אולי לראות שהאדם נקרא רוחא ממלא שהוא מדבר וזה מציג דרגה מעל החי, ולאשה ניתנו 9 קבין של דיבור, והדיבור יוצר קרבה וחיבור (כמובן תלוי איזה דיבור ויש שיוצר גם ההפך)
כך שלסיכום איני רואה בכלל קשר בין שני המשפטים נשים דעתן קלה לבין בינה יתרה באשה
ותמהתי כבר זה זמן על הקשר בין דעתן קלה לענין מה שקרה עם ברוריה
ולעניות דעתי, ענין הדעת כחיבור זה העניין כאן ולא יכולות הלמידה והחכמה של האשה
יתכן שמה שברוריה לא הסכימה איתו זה הצד שנשים רגישות ומתחברות יותר מהר (ודווקא מצד הרגש והחמלה כי מצד היצר והפיזיות גבר יכול אפילו יותר מהר להתחבר)
ולכן אולי היא למדה עם אותו תלמיד כי חשבה שהיא לא תתחבר איתו , ונראה לי שזה הלימוד שיש כאן לא ללמוד בערבובוא גברים ונשים ולהזהר באיסורי יחוד וצניעות וכו' ולא בא סיפור זה להראות שאין לאשה שכל ללמוד
למרות שעדין תמוה לי 1 איך היא למדה עם תלמיד? הרי זו ברוריה שאמרה באיזו ללוד, אל תרבה שיחה עם האשה, ואכן מה עם זה שאסור אפילו לשאול בשלום אשה אז כיצד למדו יחד?
2 איך הגיעו למצב של עברה או כמעט עברה (יש הרי שתי גרסות) היכן למדו האם מלכתחילה עבור על איסור יחוד? זאת אומרת איך בכלל הם הגיעו למצב שאפשר להם לדבר בענינים אישים
3 ועוד מובא שלבסוף השתכנעה זאת אומרת שזה לקח זמן מדוע לא הפסיקה עמו את הלימוד ישר וסיפרה לבעלה? אפילו אם מצד עצמה חשבה שהיא חזקה להתגבר על היצר, מה עם הצד שהיא רואה שהוא מתעניין בה וזה שהיא לומדת איתו אולי גורם לו להרהורי עברה?

ועוד אוסיף שבאופן כללי שבאים ונותנים את דגמת ברוריה לאשה שלומדת תורה אם זה טוב או לא אז
איך נאמרו שני הדברים האלו (והציטוט שלי לא מדויק) 1 בראתי יצר בראתי לא תורה תבלין
2 וכל הגדול מחברו יצרו גדול הימנו
משמע שלהפך התורה היא נגד היצר ואיך אפשר לומר שלימוד תורה הוא שגרם להכשל?
וכן אולי דווקא מתוך גדולתה היה יצרה גדול יותר, ולא ראיתי שחששו שבגלל שהיצר גודל לא יעלה ויתגדל אדם במדרגות התורה

ודבר אחרון ואולי לבאי הפורום יש הסבר על כך לי נראה ששני המשפטים הנ"ל סותרים אחד את השני (הן לגברים והן לנשים) כי איך מצד אחד נאמר שהתורה היא תבלין אבל מצד שני כל הגדול יצרו גדול? זה כאילו אדם לומד תורה אז זה אמור להיות נגד היצר אבל בסוף מרוב לימוד הוא נהיה גדול בתורה ויחד גם יצרו במקום שמרוב לימוד תורה יתקטן היצר? אני מקווה שהשאלה מובנת","681","","2274","True","True","False","","140","77.139.231.222","0","54710","עבודה זרה|יח ע"א",""),new Message("54762","54760","פירושים","06/02/18 22:10","כא שבט","תשע"ח","22:10","דוד כוכב",""דעת קלה" פירושו קלה לשינוי. גם אמרו במסכת פסחים דף פח ע"ב: "מלכה ומלך דדעתן קלה עליהן", כלומר שלא אכפת להם אם להעדיף גדי או טלה כי הם רגילים בשניהם.

"בינה יתירה" פירושו שמבשילה ומתבגרת מהר יותר (מסכת נדה דף מה ע"ב).

"כל הגדול מחבירו יצרו גדול הימנו" (מסכת סוכה דף נב ע"א) פירושו שיש בו כוחות כישורים ופוטנציאל גדולים, וכדי להשתלט עליהם נחוץ לו תורה תבלין.","125","","2274","True","True","False","","197","212.76.115.178","0","54710","עבודה זרה|יח ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);