var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=54522;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","65"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","47"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","45")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("54522","0","הערה ברש"י","24/01/18 19:23","ח שבט","תשע"ח","19:23","שמואל דוד","רש"י עבודה זרה ח:

דיני קנסות - אונס ומפתה ושלשים של עבד שנתנה תורה קצבה אחת ליקר ולזולל ומאחר שלא ישבו בלשכת הגזית לא דנו ובטלו דיני קנסות דכתיב בתשלומי "כפל" שהוא קנס אשר ירשיעון אלהים דהיינו מומחין וסמוכין בשם רבי כדאמרינן בסנהדרין ומי שאינו סמוך אינו דן דיני קנסות

יש להעיר מדוע בתחילה הביא רש"י אונס ומפתה ושלשים של עבד ולא כתב כפל ולבסוף הביא כפל, הול"ל כפל בהדי אינך. וצ"ע בזה.","595","","2294","True","True","False","","907","174.200.17.86","0","0","עבודה זרה|ח ע"ב",""),new Message("54532","54522","תשובה אפשרית","24/01/18 23:15","ח שבט","תשע"ח","23:15","המכריע","בתחילה הביא רש"י דוגמאות, שלא בהם נאמר הילפותא דמומחין. ואח"כ, לצורך הילפותא, הביא הכפל שגם הוא קנס שבו הילפותא.
ורמז בזה דשני מיני קנס הם כמב' בכמה דוכתי, הראשונות משום שהם קצובים, וכפל משום שהוא יותר על מה שהזיק.","199","","2294","True","True","False","","255","213.151.57.45","0","54522","עבודה זרה|ח ע"ב",""),new Message("54534","54532","ייש"כ","24/01/18 23:34","ח שבט","תשע"ח","23:34","שמואל דוד","ועדיין טעון ביאור.
אגב עיין בספר מנוחת שלום חלק יא סימן עג ודו"ק","595","","2294","True","True","False","","165","174.200.17.86","0","54522","עבודה זרה|ח ע"ב",""),new Message("54535","54532","השלמה","24/01/18 23:37","ח שבט","תשע"ח","23:37","דוד כוכב","בתחילה הביא דוגמות בהם ניכר המהות של "קנס" - שהקצבה אחידה בין לאיש חשוב ובין למזולזל. מה שאין כן כפל שיש בו מעט יותר הגיון.","125","","2294","True","True","False","","169","212.76.107.231","0","54522","עבודה זרה|ח ע"ב",""),new Message("54550","54535","סו"ס צריך לכתוב כפל לבסוף","25/01/18 20:08","ט שבט","תשע"ח","20:08","שמואל דוד","וא"כ הול"ל כפל בתחילה","595","","2293","True","True","False","","132","174.200.11.33","0","54522","עבודה זרה|ח ע"ב",""),new Message("54556","54550","לא, כפל הוא לא דוגמה טובה לבאר מהו קנס","25/01/18 22:43","ט שבט","תשע"ח","22:43","דוד כוכב","","125","","2293","False","True","False","","129","212.76.107.231","0","54522","עבודה זרה|ח ע"ב",""),new Message("54559","54556","עיין רש"י ב"ק דף ה","25/01/18 23:41","ט שבט","תשע"ח","23:41","שמואל דוד","","595","","2293","False","True","False","","123","174.200.11.33","0","54522","עבודה זרה|ח ע"ב",""),new Message("54561","54559","גם שם, כפל אינו דוגמה טובה ל'קצוב'","26/01/18 00:17","י שבט","תשע"ח","00:17","דוד כוכב","","125","","2292","False","True","False","","150","212.76.107.231","0","54522","עבודה זרה|ח ע"ב",""),new Message("54563","54561","יש שני גדרים בקנס...","26/01/18 02:28","י שבט","תשע"ח","02:28","שמואל דוד","א. כל מי שמשלם יותר ממה שהזיק
ב. דבר קצוב
עיין רש"י ב"ק ה.
וא"כ מאחר שהוצרך רש"י לכתוב כפל למקור של סמוכין, הול"ל כפל בתחילת דבריו. ודו"ק וצ"ע","595","","2292","True","True","False","","192","174.200.11.33","0","54522","עבודה זרה|ח ע"ב",""),new Message("54565","54563","יש שני *עניינים* בקנס","26/01/18 09:01","י שבט","תשע"ח","09:01","דוד כוכב","אחזור, ואפרט.
יש את גדר קנס הכולל את כל מה שנקרא בשם קנס. ויש את עיקר משמעות ענין קנס שיש דוגמות מיוחדות שבהן הדבר ניכר יותר.
א. כל מי שמשלם מחיר שונה ממה שהזיק - זה נכלל בשם קנס.
ב. אך כדי להבהיר את משמעות ענין קנס הדוגמה הטובה היא: דבר קצוב שצריך לשלם למרות שהנזק משתנה ממקרה למקרה, כגון אונס ומפתה ושלשים של עבד. כפל אינו דוגמה טובה ל-ב. אבל הוא כלול ב-א.","125","","2292","True","True","False","","168","213.151.39.220","0","54522","עבודה זרה|ח ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82652);