var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=54516;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מכיר סיפור לחיזוק לומדי הדף היומי?","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=19605")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","64"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","52"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","40")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("54516","0","שור וצבי עם קרן אחת","24/01/18 18:44","ח שבט","תשע"ח","18:44","אליעזר מ ש","א] אמר רב יהודה שור שהקריב אדם הראשון קרן אחת הייתה לו במצחו . רומז בעומק להתגברות על הצד הבהמי שבאדם ולקרבו לה' על ידי שקשור למעלה בה' אחד . "קרבן"- מלשון קירוב .
ב] ומאמר זה מובא גם במסכת שבת בפרק :"במה מדליקין". ושם גם מובא מאמר רבי מאיר שהתחש שממנו עשו את מכסה המשכן, היה לו קרן אחת במצחו, ונזדמן למשה לפי שעה ואחר כך נגנז . וגם מובא שם שהקרש הוא מין חיה, אף על פי שיש לו קרן אחת במצחו .
ג]וכן מובא במסכת חולין דף ס. המאמר על השור שהקריב אדם הראשון שהיתה לו קרן אחת במצחו, וכן על הקרש, ושהוא: "טביא דבי עילאי",כלומר, המעולה שבמיני הצבאים. ובפירוש רבינו יהונתן הכהן מלוניל שם מסביר הלשון:"אף על פי שיש לו קרן אחת במצחו הוא מין חיה" ,שאף על פי שיש גם את השור עם הקרן האחת במצח והוא בהמה , והייתה לי הוא אמינא שמא יחליפו בינו לבין הצבי , קא משמע לן דליכא לחשוש לכך , כי השור הזה לא מצוי בישוב . רואים מכאן ,שמדובר על שתי חיות ממשיות , השור עם הקרן האחת שלא מצוי ביישוב(והוא מין בהמה טהורה ) והצבי עם הקרן האחת שהיה מצוי בישוב .(והוא מין חיה טהורה)וכך גם משמע קצת מהגמרא בחולין ,ששלחו ממערבא לבבל דעיזי דכרכוז הם מין חיה, והקרש מין חיה אף על פי שיש לו קרן אחת במצחו .
ד]וכן מובא להלכה ברמב"ם[הלכות מאכלות אסורות פרק א' הלכה י"ב ] ובטור יורה דעה ובשולחן ערוך, שהקרש, מין חיה טהורה הוא והחלב שלו (בניקוד ציירה מתחת החית) מותר באכילה וטעון כיסוי דם שחיטה .
ה]אמנם בימינו לא ידוע על בעל חיים כזה, ויתכן שזה סוג שנכחד, כמו עוד כל מיני בעלי חיים , או ייתכן, שעדיין יש מעט מהם ביערות של דרום מזרח אסיה . כי אפילו שטסו במטוסים מלמעלה, עדיין לא הלכו לכל מיני המקומות שם , ומן המטוס אי אפשר להביט לתוך ומתחת לחופת היער העליונה ביערות העד האלה . (ולפני מספר שנים הגיעו בפפואה גיניאה [האי הגדול שמצפון לאוסטרליה] לחלקת יער שטרם היו שם, ומצאו שם מינים חדשים של בעלי חיים)","610","","2289","True","True","False","","1337","62.219.62.182","0","0","עבודה זרה|ח ע"א",""),new Message("54525","54516","מינים חדשים של בעלי חיים","24/01/18 19:46","ח שבט","תשע"ח","19:46","שלום","מוצאים כל הזמן. הכוונה לחיפושיות קצת שונות ממה שמוכר לנו, או עכבר עם מראה שונה מעט מעכבר מוכרים. מאז שגילו את יערות אפריקה והאמזונס לפני 100 שנה לא גילו באמת "חיה חדשה". או בוא נאמר, לא התחדש בעולם מילה חדשה דוגמת, פיל, קרנף, צבוע, שועל וכו'.","136","","2289","True","True","False","","112","84.109.137.222","0","54516","עבודה זרה|ח ע"א",""),new Message("54705","54516","והכלל הוא:"לא ראינו"-אינה ראיה","02/02/18 10:42","יז שבט","תשע"ח","10:42","אליעזר מ ש","אם לא ראינו, או לא מצאנו עצמות או שריד של יצור כלשהו , זה לא ראיה שהוא לא התקיים בעבר .","610","","2280","True","True","False","","150","62.219.62.182","0","54516","עבודה זרה|ח ע"א",""),new Message("54527","54525","אין שאלה אם יש חיות שטרם נתגלו","24/01/18 20:08","ח שבט","תשע"ח","20:08","אור חדש","השאלה אם אפשרית חיה שסברו כולם שהיתה בעולם למרות שלא התקיימה בפועל, אין זה שאלה לזואולוגיה מודרנית אלא להערכתנו את טיב המדעים הטבעיים בימי קדם ומידת הסתמכותם של חז"ל על אותם מדעים
ברור לכל (בר דעת) שברגע של'כולם' ברור שתופעה מסויימת מתרחשת וקיימת מצופה למצוא לה התייחסות בהלכה אך אין זו ראיה על קיום התופעה...","458","","2289","True","True","False","","124","213.151.55.26","0","54516","עבודה זרה|ח ע"א",""),new Message("54641","54525","מצאו שם מין חדש של קנגורו או דמיי קנגורו","30/01/18 11:59","יד שבט","תשע"ח","11:59","אליעזר מ ש","וזה חיה גדולה . כמו כן, עלי להזכירך את:"דג הריאות" שבעבר סברו שהוא לא קיים כבר בימינו ,עד שמצאו שקיים גם בימינו , כמו כן לפני מספר שנים בנו צוללת מחקר חדשה שמסוגלת לצלול לעומק רב , ומצאו במעמקי האוקיינוס יצורים חדשים וביניהם תולעי ענק באורך כמה מטרים שמחוברות לקרקע ומקבלות חום מהאדמה , ודמם כדם האדם....(ראיתי פעם בירחון של: "ניישנל ג'אוגרפיק") ובכלל ,מה הבעיה לומר שבעבר היה גם שור וצבי עם קרן אחת ?","610","","2283","True","True","False","","168","62.219.62.182","0","54516","עבודה זרה|ח ע"א",""),new Message("54528","54527","דוגמאות נוספות","24/01/18 20:49","ח שבט","תשע"ח","20:49","אביגדור","לדבריו של אור חדש על התייחסויות בגמרא מדרש ופוסקים לבעלי חיים שהיה מקובל להאמין במציאותם בעבר:
עכבר שחציו בשר וחציו אדמה - גמרא, מוזכר אצל פליניוס.
אדני השדה, שטבורו מחובר לארץ - ירושלמי. אגדות דומות על כבשים שמחוברים לאדמה מטבורם, או נשים שצומחות מהעץ - מובאות בימי הביניים.
עופות הצומחים מהאילן - ראשונים ושולחן ערוך - אגדות אלו היו מצויות אצל הנוצרים
עוף החול - גמרא. אגדה ידועה מהיוונים המצרים והאלכימאים.
קנטאור - חציו סוס וחציו אדם - מוזכר במדרש ("קינטורין"). אגדה יוונית.
בני ים - היצור האגדי הידוע ביותר. מוזכר במדרש, בגמרא לפי רשי בשם "דולפינים" ובראשונים. אגדה אשורית, יוונית, מימי הביניים ואף לאחריהם. ובמדבר קדמות הוסיף שהיא שרה עד שיושבי הספינה נרדמים ואז היא אוכלת אותם.
אדם זאב - מוזכר בראשונים. אגדה יוונית ואירופאית.
אדם עם פני כלב - מוזכר בגמרא על בלאדן בן בלאדן. רעיון על יצור דומה נמצא אצל המצרים יוונים נוצרים וסינים.","571","","2289","True","True","False","","393","213.151.41.217","0","54516","עבודה זרה|ח ע"א",""),new Message("54642","54527","מפורש בדברי רבינו יהונתן ש..","30/01/18 12:03","יד שבט","תשע"ח","12:03","אליעזר מ ש","השור עם הקרן האחת לא מצוי ביישוב , ואילו הצבי כן (היה )מצוי ביישוב . בהלכות מאכלות אסורות, יש ידע נכון, ודברים ברורים, על בעלי חיים שקיימים במציאות .","610","","2283","True","True","False","","171","62.219.62.182","0","54516","עבודה זרה|ח ע"א",""),new Message("54639","54528","עלי מקובל ,וכך דעתי נוטה ..","30/01/18 11:52","יד שבט","תשע"ח","11:52","אליעזר מ ש","כדעת הגדולים שסברו וסוברים, שאם במשנה ובתלמוד נכתב להלכה למעשה על יצור מסוים , סימן ,שהוא קיים או שהיה קיים בהווה . [יש גם השקפה אחרת בנושא ,של רבנים או שומרי מצוות אחרים , אני גם לא טוען על עצמי שאני שלם בכל ,ומקיים, או יכול לקיים,הכל ] [ולגבי הדולפינים, אכתוב בעזר האל ,מאמר כאן בלי נדר ]","610","","2283","True","True","False","","181","62.219.62.182","0","54516","עבודה זרה|ח ע"א",""),new Message("54696","54528","הקנטאור, יצור דמיוני מהמיתולוגיה האלילית","01/02/18 18:07","טז שבט","תשע"ח","18:07","אליעזר מ ש","ואינו מופיע בתלמוד ובספרי ההלכה , וברור, שכל המשכילים , וכל חכמי ישראל ,וכל חכמי האומות ,לא האמינו שקיים מין יצור שכזה.","610","","2281","True","True","False","","147","62.219.62.182","0","54516","עבודה זרה|ח ע"א",""),new Message("54644","54639","מה הקשר בין העניינים?","30/01/18 12:13","יד שבט","תשע"ח","12:13","אור חדש","כל דבר שנפסק להלכה מחייב את הימצאותו בעולם?
האם תאמר כך גם על דיני בסו"ם ועיר הנדחת?
היכן מצאת שמותר לפסוק בנושא מסויים רק אחר שהתברר לך מעל כל ספק המצאותו הממשית?!?

מהיכן אתה ממציא כללים מוזרים כאלו ולמה אתה תולה ההבלים ב"גדולים שסברו כך", אומנם נזהרת שלא להוציא ש"ר על גדולים מסויימים אך כידוע ללומדים בח"ח הוצאת לעז על ציבור כללי יש בה צד חומרא גדולה יותר מאשר על אדם מסויים שאינו יכול לבקש מהם מחילה כראוי","458","","2283","True","True","False","","107","213.151.55.26","0","54516","עבודה זרה|ח ע"א",""),new Message("54643","54642","רבינו יהונתן חזה בו בעצמו?","30/01/18 12:07","יד שבט","תשע"ח","12:07","אור חדש","","458","","2283","False","True","False","","97","213.151.55.26","0","54516","עבודה זרה|ח ע"א",""),new Message("54684","54644","וודאי שאין בהלכות מאכלות אסורות חיות ...","01/02/18 13:14","טז שבט","תשע"ח","13:14","אליעזר מ ש","היפוטטיות , כי אם כך , אין לדבר סוף... ולמה לא ציינו, צבי עם חמש קרניים ,וקיקלופ עם עין אחת , ועוד . ולמה כשדנו על סנונית לבנה או שחורה או עם בטן צהובה ,לא דנו מה יהיה עם כזאת אדומה או חומה וכו', ובכלל זה היה מבלבל לגמרי . והטיעון, שכביכול, חז"ל סברו שיש מין צבי שכזה, כי כך קראו בספרי הגויים , יש עליו 3 תשובות :1] לא משמע כך מהתלמוד, אלא משמע שזו הייתה תשובה הלכה למעשה , שהשיבו על זה ועל דין עיזי דכרכוז .2] לא ידוע על דבר כזה בספרי הגויים,כי הם דברו על תיש או סוס עם קרן אחת . 3] בכלל ,מקורו של החד קרן, הוא ב"מיתולוגיה " של עובדי האלילים, שבה מסופר על אלילים ואלילות ומפלצות והרפתקאותיהם השונות ,וכל המשכילים, גם של הגויים ,לא האמינו בשטויות הללו, ואיך אפשר לומר על חכמינו הגדולים וצדיקים, שהם כביכול התפתו להאמין במשהו מהבלי סיפורי העבודה זרה הללו?","610","","2281","True","True","False","","207","62.219.62.182","0","54516","עבודה זרה|ח ע"א",""),new Message("54687","54684","אין הפוטטיות יש כאלה שהופיעו בספרי המדע","01/02/18 15:12","טז שבט","תשע"ח","15:12","אור חדש","וכן בסיפורי בני האדם בתקופתם
1- לא תפקידם של חז"ל היה לברר את המציאות אם אכן צודקים השואלים שיש מין חיה מסויימת אלא הניחו שצודקים בדבריהם ורק נתנו ההלכה ביחס לשאלה
2- הרב אביגדור הביא מראה מקומות לספרי מדעני תקופתם שדיברו על חיות אלו, עיין שם
3- לא הבנת כוונתו ועל מה דיבר
גם אם היה חלילה מישהו מגדולי ישראל סובר כמותך בעניין זה זה לא היה הופך אותו ליותר אמת ופחות מסוכן אלא רק היה מחריף הסכנה שבפרסום טעות זו","458","","2281","True","True","False","","115","213.151.55.26","0","54516","עבודה זרה|ח ע"א",""),new Message("54695","54687","אומר בקצרה:","01/02/18 18:02","טז שבט","תשע"ח","18:02","אליעזר מ ש","אין שום בעיה מדעית זאולוגית, לקבל כפשוטם את דברי חז"ל בתלמוד ובספרי ההלכה, שהיה גם באיזה איזור, סוג של צבי עם קרן אחת .","610","","2281","True","True","False","","170","62.219.62.182","0","54516","עבודה זרה|ח ע"א",""),new Message("54697","54695","בעניין זה אתה צודק","01/02/18 18:09","טז שבט","תשע"ח","18:09","אור חדש","השאלה אם תמשיך להלחם על כך שלא ייתכן שטעו בכך והיצור היה פרי דמיונם של בני דורם?","458","","2281","True","True","False","","96","213.151.55.26","0","54516","עבודה זרה|ח ע"א",""),new Message("54746","54696","אבל מופיע בבראשית רבה","06/02/18 09:59","כא שבט","תשע"ח","09:59","אביגדור","בראשית רבה (וילנא) פרשת בראשית פרשה כג אות ו
ולשת גם הוא יולד בן ויקרא את שמו אנוש, בעון קומי אבא כהן ברדלא אדם שת אנוש ושתק, אמר ע"כ בצלם ובדמות מכאן ואילך נתקלקלו הדורות ונבראו קינטורין, ד' דברים נשתנו בימי אנוש בן שת, ההרים נעשו טרשים, והתחיל המת מרחיש, ונעשו פניהן כקופות, ונעשו חולין למזיקין...","571","","2276","True","True","False","","232","95.86.87.5","0","54516","עבודה זרה|ח ע"א",""),new Message("54706","54697","אינני נלחם על כך,אלא כתבתי את הפירוש","02/02/18 10:44","יז שבט","תשע"ח","10:44","אליעזר מ ש","שנראה לי . מי שרוצה שיפרש אחרת .","610","","2280","True","True","False","","159","62.219.62.182","0","54516","עבודה זרה|ח ע"א",""),new Message("54745","54705","ועוד בעניין זה","06/02/18 09:15","כא שבט","תשע"ח","09:15","אליעזר מ ש","1] זה שיצור מסוים מופיע גם בכתבי פליניוס , זה לא מוכיח שחז"ל העתיקו את זה משם , וזה לא מוכיח שיצור זה לא היה קיים.
2] ב"שו"ת: "עבודת הגרשוני" [סימן כ"א?] כתב , שחז"ל היו בודקין בדברי הרופאים, עד כמה שידם מגעת . וכנראה ,שגם בעניינים אחרים שנוגעים להלכה ,חז"ל היו בודקין את דברי חכמי האומות .
3] ה"תפארת ישראל" - על מסכת כלאיים, פרק ח' ,במשנה שעוסקת ב"אדני השדה", מתייחס לשאלה זו . וכותב, שהרי היו בעבר בעלי חיים משונים שנכחדו , ושבני האדם ביערו את אותם :"אדני השדה" מן העולם , בגלל הסכנה המרובה שהייתה מהם .
4]הדולפין שעליו דברו חז"ל ,ושלהלכה דינו כשאר שרץ המים - שאסור באכילה , ושאינו מטמא באוהל כאדם , אלא כשאר החיות שבים שאינם מטמאות כלל במותם . שהרי:"כל שבים טהור " . ברור מכמה מקורות, שהכוונה למה שאנו קוראים להם כך . ושהם לא מתעברים מאדם , אלא בעל חיים שדומה לאדם.
5] ולסיכום , 4 בעלי החיים המוזרים המוזכרים לעניני הלכה, -הקרש, ועכבר שחציו אדמה (ראיתי כמה השערות לזיהויו) ואדני השדה , ודולפין , הם, כנראה, בעלי חיים ממשיים . והטיעון שהם לא היו קיימים - לא הוכח .
6]זה מקובל בפירושים , אבל מי שמפרש אחרת לא בהכרח נאמר עליו שהוא חוטא .","610","","2276","True","True","False","","155","62.219.62.182","0","54516","עבודה זרה|ח ע"א",""),new Message("54748","54745","שאלה לכבודו","06/02/18 10:34","כא שבט","תשע"ח","10:34","אור חדש","נניח ותפגוש איש מדע יר"ש ות"ח גדול שיצליח להוכיח לך מעל כל ספק שיצור כ'אדני השדה', כפי שתואר בחז"ל וראשונים, יכול היה להתקיים רק בדמיונם הקודח של אנשים שחכמת הביאולוגיה והזואולוגיה היתה סתומה בפניהם לגמרי, ואילו במציאות הממשית אין לו שום אפשרות קיום כלל.
מה אז?

האם תאמר "זה לא ייתכן כי חז"ל אמרו שזה קיים ואמרו זאת בידיעה אלוקית שמכירה המציאות טוב מכל מדען" או שמא תאמר:
"אכן הוכחת לי שטעו חז"ל בעניין טבעי זה ונראה שטעו בכך בגלל שסמכו על החכם המפורסם בימהם בענייני מדע ששמו היה פילינוס אך כמובן אין בכך פגם בהם שהרי מותר וראוי לסמוך בענייני הטבע על חכמת הגויים כפי שהורונו חז"ל עצמם".

אם תגובתך תהיה כאפשרות הראשונה אינך אלא טועה ולא רק טועה אלא אף חלילה מגדף וגורם לכפירה אצל חלושי דעת שכמותך וכל הודעה נוספת בכיוון זה רק תחמיר חטאתך ובזיונך בעיני כל חכמי הלב.
אם תגיב כאפשרות השניה אזי אין כל מחלוקת ביננו וכולנו מסכימים בדבר זה ואין שום צורך שתוסיף עוד הודעות בעניין המוסכם על הכל.","458","","2276","True","True","False","","121","213.151.55.26","0","54516","עבודה זרה|ח ע"א",""),new Message("54749","54746","נראה שכאן טעה כבודו בהבנת העניין","06/02/18 10:38","כא שבט","תשע"ח","10:38","אור חדש","פשוט למדי שכוונת 'קינטורין' שכאן לא לקנטאורין אלא לדברים 'מקנטרים ומטרידים' ולכן מיד אח"כ מונה אותם דברים שקינטרו הבריות מאותו הדור ההוא והלאה- טרשים וכו', ואילו המילה קנטאורין חסרת כל הקשר לקטע (לפחות לחלק שהבאת בפנינו)","458","","2276","True","True","False","","98","213.151.55.26","0","54516","עבודה זרה|ח ע"א",""),new Message("54753","54748","הוספתי סעיף 6 בהודעה הקודמת ...","06/02/18 11:42","כא שבט","תשע"ח","11:42","אליעזר מ ש","גם אני בעצמי לא טוען שאני כזה מושלם , אני מאמין בה' , מנסה להתקרב. אתה הבנת אותי לא נכון . אינני "חלוש דעת" כפי שאתה מתאר אותי, וגם איני חושב ,שהשאלה אם היו או לא היו יצורים שכאלה, אמורה לגרום למישהו "לחזור בשאלה" או "לחזור בתשובה", אלא, אני לפעמים עוסק בנושא הזה כי זה מעניין אותי. אני לפעמים מוסיף עוד הודעות כדי ללמד מעט - לכל רוצה , בנושא . ובכלל, הטיעון שהבאת- בתחילת דבריך , כאילו יש אפשרות "שיצור כ"אדני השדה" כפי שתואר בחז"ל ובראשונים יכול היה להתקיים רק בדמיונם הקודח של אנשים שחכמת הביולוגיה והזואולוגיה הייתה סתומה בפניהם לגמרי "וכו' (ציטוט מדבריך) הוא טיעון בלתי מקובל עלי בהחלט , כי הגם שהמדעים התפתחו מאז ועד היום , אי אפשר להגדיר את חז"ל או להבדיל את חוקר הטבע הרומי - פליניוס (ודרך אגב, היו שניים: פליניוס האב ופליניוס הבן )כמי ש"חכמת הביאולוגיה והזואולוגיה היתה סתומה בפניהם לגמרי " - לדעתי זו הגדרה מאד לא נכונה. ול"אדני השדה" -יש שני פירושים:1] קוף גדול דומה לאדם . 2] מין יצור שמחובר בחבל לאדמה ופניו וראשו כצורת אדם . קראתי בירחון של 'ניישנל ג'יאוגרפיק' לפני כמה שנים, שצללו לעומק הים, ומצאו שם תולעי ענק באורך כמה מטרים, שמחוברות לקרקע. ויתכן ש"אדני השדה" היה מין יצור דומה , ושלפניו היה כצורת מעין אדם . וטעמו של רבי יוסי שסובר שמטמא באוהל כאדם - משום כבוד האדם שנברא בצלם אלהים, כי אפשר לפרש שהיו צדים אותם והיו משליכין בביזיון , ולכן סבר, שמדרבנן ראוי לתקן שיהיו מטמאין באוהל כאדם . וזה הטעם -כך אפשר לפרש, של בן חכינאי , שסובר שהדולפין - סירנה מטמא באוהל ,(והיינו מה שאנחנו קוראים להם כך , כמו שכתוב במוסף הערוך, וכן מובן ב"מגיד משנה" על הרמב"ם הלכות מאכלות אסורות ,שהוא בריה בצורת אדם ) שכתוב ברמב"ם שהדולפין אסור באכילה וכן כלב המים והצפרדע ועוד,שכל בעלי החיים שבים שאינם בצורת דג, בין גדולים ובין קטנים , נכללים באיסור:"שרץ המים". וכן לעניין טומאה וטהרה אינם מטמאים באוהל וגם לא במגע ולא מטמאין. אלא כשאר חיות הים - שכל שבים טהור.","610","","2276","True","True","False","","154","62.219.62.182","0","54516","עבודה זרה|ח ע"א",""),new Message("54750","54749","מוסף הערוך פירש:","06/02/18 10:49","כא שבט","תשע"ח","10:49","אביגדור","עד כאן כצלם ובדמות, מכאן ואילך נתקלקלו הדורות ונבראו קינטורין; בלשון יוון ורומי: מין אנשים בלי תרבות, ובדו הפייטנים שמחציים ולמעלה היו אנשים, מחציים ולמטה סוסים, לרמוז שהיו כסוס כפרד אין הבין; ובעל הערוך הביאו בערך קנתר.

אם כי בהחלט ניתן לפרש כדבריך.


בנוסף, בספר מעשה טוביה עולם הקטן פרק ז כתב שגדולי האומות וכותבי חידושי העולם האמינו במציאות הקנטאור, ואין מן הנמנע שאף אנו נאמין במציאותם","571","","2276","True","True","False","","175","95.86.87.5","0","54516","עבודה זרה|ח ע"א",""),new Message("54751","54750","נראה ששוב שגה","06/02/18 10:55","כא שבט","תשע"ח","10:55","אור חדש","מבאר שהפירוש האמיתי זה קינטור של הזק כמו אנשים בלא תרבות המזיקים הבריות
ועוד כתב שהפייטנים בדו פירוש למילה זו שכוונתה לקנטאורין (וגם זאת רק כמשל לומר שבן אדם ללא תרבות הינו חציו איש חציו בהמה (לא פיזית אלא נראה כ...(ראה כאן הערה ה')))

מה שהבאת ממעשה טוביה מוכיח על כך שסבר שלא נורא לסמוך בכך על חכמי האומות אך לא שסמך בעצמו או שסבר שקיים מישהו הסובר כך","458","","2276","True","True","False","","100","213.151.55.26","0","54516","עבודה זרה|ח ע"א",""),new Message("54752","54751","יתכן מאוד ששגיתי,","06/02/18 11:01","כא שבט","תשע"ח","11:01","אביגדור","איני בסוגיא זו כרגע והעתקתי ממראי מקומות שהיו אצלי. ומחיפוש קצר בגוגל.
עכ"פ, מפורש במעשה טוביה שהיו מחכמי האומות שהאמינו במציאותם, שלא כמו שנכתב למעלה כדבר מוחלט.","571","","2276","True","True","False","","182","213.151.41.217","0","54516","עבודה זרה|ח ע"א",""),new Message("54754","54753","תיקון קל","06/02/18 14:33","כא שבט","תשע"ח","14:33","אור חדש","שיצור כ"אדני השדה" כפי שתואר בחז"ל ובראשונים יכול היה להתקיים רק בדמיונם של אנשים שחכמת הביולוגיה והזואולוגיה (המודרנית) הייתה סתומה בפניהם לגמרי","458","","2276","True","True","False","","86","213.151.55.26","0","54516","עבודה זרה|ח ע"א",""),new Message("54969","54754","הביולוגיה המודרנית מוגבלת מלענות...","15/02/18 17:06","ל שבט","תשע"ח","17:06","אליעזר מ ש","על דברים שכאלה ,הרבה דברים שבעבר חשבנו שהם בלתי אפשריים התגלו כאפשריים, יצורים בעומק גדול בים, דגי ראות , דגי חשמל שטעונים במתח של אלפי וולט ואיך הם לא נפגעים מזה , דובון מים ששורד טמפרטורה של מעל 100 מעלות צלסיוס. יתכן שאותם: "אדני השדה" [ שזה אחד הפירושים למינוח הזה ופירוש השני ידוע שהכוונה לקופים גדולים שדומים לאדם] היו תולעי ענק טבעתיות שמחוברות לקרקע, או כעין אלו ,שיש בימינו כמה סוגים, ושהיה להם ראש מורחב בצורת אדם קטן .","610","","2267","True","True","False","","175","62.219.62.182","0","54516","עבודה זרה|ח ע"א",""),new Message("54971","54969","ישנם יצורים רבים","15/02/18 17:09","ל שבט","תשע"ח","17:09","אור חדש","שהם בדרגת ביניים בין חי לדומם כמו אלמוגים וכד' וזה וודאי קיים.
מה שנראה לא אפשרי בשום אופן זה עכבר שהינו גם חי וגם דומם וכן שהחלק הדומם שבו מצליח להנועע ממקום למקום.
כל זה ממקם יצור זה לא בעולמנו אלא בעולם הדמיון הפורה של ימיה"ב","458","","2267","True","True","False","","96","213.151.55.26","0","54516","עבודה זרה|ח ע"א",""),new Message("54978","54971","[ללא נושא]","15/02/18 17:53","ל שבט","תשע"ח","17:53","אליעזר מ ש",".","610","","2267","True","True","False","","138","62.219.62.182","0","54516","עבודה זרה|ח ע"א",""),new Message("55075","54971","אינך יכול לקבוע מה היה קיים ומה לא","20/02/18 11:11","ה אדר","תשע"ח","11:11","אליעזר מ ש","בניגוד לכימיה ולפיזיקה ,שבהם אנו מנסחים כללים קבועים- חוקי טבע, שעל פיהם - בדך כלל ,ה' מנהיג את העולם . הרי , שמדעי הביולוגיה והזואולוגיה טיבם שונה , אין בהם כללי חוקי טבע מצד עצמם , אלא התבוננות בסוגי בעלי החיים השונים . אין כביכול "חוקי טבע " שקובעים שצורה כזו של יצור יכולה להמצא, וצורה אחרת לא. ולגבי עכבר שחציו אדמה ,זה כתוב עליו שנברא מן האדמה , וכמו שבתחילת הבריאה ה' ברא יצורים שייצאו מן האדמה, או מן המים, או כוכבים שיווצרו מן השחקים , כך ה' יכול להחליט שיהיה לפעמים גם בהמשך. ויש כידוע את המאמרות הרוחני שנמצא בבריאה ,ומקיים אותה תמיד . זה לא שייך למדעי הטבע להחליט אם אם תתכן בריאת יצורים חיים מדומם גם לאחר ימי בראשית.","610","","2262","True","True","False","","186","62.219.62.182","0","54516","עבודה זרה|ח ע"א",""),new Message("55077","55075","הכל ייתכן בנס מופתי המשדד הטבע","20/02/18 11:20","ה אדר","תשע"ח","11:20","אור חדש","אולם מקובלנו שהקב"ה לא עושה ניסים כאלה לחינם וע"כ להניח שאחר מעשה בראשית טרח לקיים מין עכבר שחלקו התחתון הינו עפר ומתנועע בעולם ע"י עפר זה,
שזה נס גלוי שמבחינתי היה גדול יותר מכמה מניסי יצי"מ, זה נוגד לא רק את השכל הישר, המכיר את עולמו של הקב"ה ודרכי התנהלותו, אלא גם את המסורת שלנו ביחס להנהגת ה' את עולמו.

לכן היותר מסתבר גם טבעית וגם תורנית זה לומר ששגו בזה המון העם הנבערים והשגו אחרי 'עדותם' גם את חכמי דורם ואחר שפשטה הטעות בין החכמים קיבלוה גם חכמי ישראל כדרכם לקבל דברי החכמה הטבעית שבגויים. ובטח שאחר שקיבלו זאת חז"ל חכמנו הראשונים לא חשבו לערער על זאת.
עד שחכמי האומות לימדונו שזה נמנע בטבע וכן הראו שלא קיים כזה בכל היישוב ואז חזרו חכמי ישראל להודות לדברי האמת הללו ורק השוטים שבנו ממשיכים לדבוק בטעויות מהעבר רק כי נכתבו בספרים עתיקים","458","","2262","True","True","False","","112","213.151.55.26","0","54516","עבודה זרה|ח ע"א",""),new Message("55096","55077","איננו קובעים חוקי טבע באשר לצורתם של ..","20/02/18 16:19","ה אדר","תשע"ח","16:19","אליעזר מ ש","היצורים החיים. המדע לא קבע דברים כאלה, ולא יכול לעשות את זה . כל צורה שקיימת, היא גילוי רצון ה' בפני עצמו.י","610","","2262","True","True","False","","180","62.219.62.182","0","54516","עבודה זרה|ח ע"א",""),new Message("55146","55096","יש ב' הסברים ב"עכבר שחציו אדמה"","22/02/18 10:32","ז אדר","תשע"ח","10:32","אליעזר מ ש","1] חציו בשר, ומקיף-על ידי משהו, או על ידי חלק מבשרו , קצת אדמה .ומעכל אותה חיצונית על ידי אנזימים ומספח אותה בהדרגה אליו והופך אותה לבשרו . וזה לא יותר פלא מאשר אם תכניס קרטיב או ארטיק לפה של מישהו, וזה ירד לקיבה ולמערכת העיכול, ולאחר תהליך ממושך ומורכב, חלק מן הארטיק יהפוך - נניח - לחלק מן האוזן של האדם . זה לא פחות פלא , רק שזה ראינו וזה לא ראינו . אין חוקי טבע ידועים לנו באשר לצורתם של יצורים שונים . יש חוקי טבע בפיזיקה ובכימיה, ולכן קריעת ים סוף הוא נס של ביטול זמני ברצון ה' של חוק הטבע שהמים יהיו ניגרים למטה על ידי חוק כח המשיכה . צורה משונה של עוד יצור חי, זה לא שינוי בחוקי הטבע , אלא עוד צורה משונה שמצטרפת למגוון הגדול של יצורים .
2] עכבר שמתהווה ונברא מן האדמה ולא נוצר מזיווג של זכר ונקבה . ובזה כמה פירושים : 1] נברא מן האדמה - המילה: "נברא" גם מציינת הופעה של דבר חדש לעינינו ,וכאן הכוונה לצורת חיים ירודה שלא נוצרת מזכר ונקבה אלא מיצור מיקרוסקופי שנמצא באדמה שנוצר על ידי חלוקה וגטטיבית - כמו החיידקים , וגודל ונראה יוצא מן האדמה. ולכן אינו כמו עכבר רגיל ,או בכלל כצורת חיים רגילה , לעניין הלכות טומאה וטהרה . 2] נוצר ממש מן האדמה. כמו בתחילת הבריאה שנוצרו יצורים מן האדמה . וגם בזה ייתכן לפרש 2 פירושים : 1] כך רצון ה' שכמו שבהתחלת הבריאה בימי הבראשית ,בששת ימי בראשית ,היה כך רצון ה' שיהיה כך, לפעמים גם אחר כך . 2] נקבע חוק בלתי ידוע לנו - במאמר:"תוצא הארץ נפש חיה למינה " שבתנאים מסויימים יהיה כך. ואיננו יודעים בדיוק אלו תנאים. וכמדומני שאני ראיתי דבר כזה של גרגרי חיטה שנכנסה בחלקם רוח חיים ונהפכו לבעלי חיים - פעם בדירה שגרתי - ואכמ"ל )לוואזיה ועוד חוקרים, וכידוע גם הרב: "פחד יצחק" למפרונטי אמרו שאין בריאת יצורים מדומם . אבל לוואזיה - החוקר הצרפתי [שדרך אגב חי לאחר הרב :"פחד יצחק"ולכן הרב הזה לא למד ממנו, אבל מדבר על חוקר או חוקרים אחרים ] בדקו במבחנות סגורות, שעיקרו אותם מחיידקים על ידי חום גבוה או מתח חשמלי גבוה. ואיננו יודעים, כי יתכן וצריך תנאי אחר שיהיה דבר כזה.[וכנראה גם חום ולחות וכך כמדומה שראיתי] כל הנושא הזה, הוא חקירה במדעי הטבע ,או בחוקי הטבע. ואם יש דבר כזה, זה לא שינוי בחוקי הטבע, אלא עוד מציאות שנבראה ברצון הבורא. ובפירוש :"אור החיים" על התורה ,על בראשית , כמדומני שהוא שולל אפשרות של בריאה של יצורים חיים -בעלי חיים מדומם , לאחר ששת ימי בראשית .","610","","2260","True","True","False","","270","62.219.62.182","0","54516","עבודה זרה|ח ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82611);