var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=54454;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","51"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","32")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("54454","0","שור שהקריב אדה"ר קרן אחת היתה לו במצחו","23/01/18 11:18","ז שבט","תשע"ח","11:18","אביגדור","שלום לכולם!

הרעיון של בעל חיים ייחודי שיש לו קרן אחת במצחו, היה מקובל בעמים רבים בתקופות רבות מאוד.
חשוב להדגיש, שבעיני הקדמונים, יצורים כאלה ודומיהם היו מקובלים כיצורים אמיתיים ממש. והיו על יצורים "אגדתיים" רבים "עדויות ראייה" רבות (אין צריך להאריך כאן במהימנותן של עדויות כאלה בזמנם, והסיבות לתופעות אלו).
נסקור את המקורות הלועזיים ליצור זה:
1. המקורות הקדומים הידועים לנו הם אירופאים עתיקים.
2. הוא מוזכר גם אצל פליניוס (רומאי המאה הראשונה לספירה, דהיינו תחילת תקופת התנאים), באנציקלופדיה שלו (אנציקלופדיה רצינית בעיקרה, בת 13 כרכים, שליקטה את עיקרי הידיעות המדעיות שבזמנם. זו האנציקלופדיה הראשונה בהיסטוריה).
3. אנו מוצאים ציורים כאלה במאה ה-13 באירופה.
4. לאחר מכן הודפסו בספר "תולדות המפלצות" (ספר שנכתב במאה ה-16, וששמו לא יטעה - זהו ספר שהתיימר להיות רציני, שליקט עדויות על יצורים שונים ומשונים מימי הביניים ומהעת העתיקה). וכן בספר Prodigiorum ac ostentorum chronicon (אם אני לא טועה), גם הוא מאותה תקופה.
5. במאה ה-18, בספר "תיאור שלוש מאות בעלי חיים" מופיע גם יצור זה, אמנם שם כבר מובעת הסתייגות, על כך שסופרים רבים מפקפקים במציאותו.

האגדות על יצור זה סיפרו בין השאר שכדי לצוד אותו צריך להביא בתולה שתשיר והוא ישמע את קולה ויגיע אליה.

וכעת - להבדיל - למקורותינו:
חוץ מהגמרא, יצור זה מוזכר בשלטי הגיבורים (לר' אברהם בן דוד משער אריה, מתחילת תקופת האחרונים) פרק נג ד"ה והנה (ובתוכו בקטע שמתחיל "ואולם הזמר") והוא כתב שזמר שבתורה (דברים יד-ה) הוא החד קרן, ומספר עליו שצדים אותו ע"י בתולה, כמו האגדות הנ"ל, ולכן שמו נקרא "זמר".","571","","2288","True","True","False","","995","213.151.41.217","0","0","עבודה זרה|ח ע"א",""),new Message("54456","54454","הקרש בתלמוד ולהלכה","23/01/18 11:44","ז שבט","תשע"ח","11:44","אליעזר מ ש","הקרש הוא : "טביא דבי עילאי"-מעולה שבצבאים. ויש לו קרן אחת במצחו , ובגמרא ,ונפסק להלכה ברמב"ם[הלכות מאכלות אסורות פרק א' הלכה י"ב ] והטור והשולחן ערוך שהוא חיה טהורה [כלומר , לא בהמה טהורה ,אלא חיה טהורה - אף על פי שיש לו קרן אחת במצחו ] נמצא שמדובר ביצור מאד ממשי , כנראה מין צבי שחי בעבר ונכחד . (כלומר ,אכן היו ממש יצורים מסוג זה. ולגבי השור שהקריב האדם הראשון - גם אפשר לפרש כך , )","610","","2288","True","True","False","","199","62.219.62.182","0","54454","עבודה זרה|ח ע"א",""),new Message("54479","54454","לפי המסורת חז"ל דברו בעומק החכמה,ומה.","23/01/18 17:18","ז שבט","תשע"ח","17:18","אליעזר מ ש","שייך לעשות הקבלה או השוואה לדברי הבלים שהיו במיתולוגיה של עובדי אלילים למיניהם?או גם בחכמי טבע של האומות כגון פליניוס, ואז לרמוז, או לטעון ,שכאילו , מה , כביכול חז"ל החזיקו שיצור כזה קיים , בעוד שבמציאות זה לא כך ? הגישה הזו, לא ממש נראית לי .
ולפירוש מאמרם זה, הרי, או שכוונתם כפשוטו , או, שבדרך משל, באו לרמוז לדבר חכם כמו בעוד מאמרים באגדות הש"ס .","610","","2288","True","True","False","","206","62.219.62.182","0","54454","עבודה זרה|ח ע"א",""),new Message("54490","54454","חז"ל אולי לא היו חכמים יותר מחכמי הפורום","23/01/18 21:54","ז שבט","תשע"ח","21:54","חננאל","אבל גם לא פחות!!!

טביא דבי עילאי אינו אלא הג'ירפה, שעדיין יש לה קרן במצח...

וזהו ה'זמר' שבתורה ע"פ רס"ג ועוד.","81","","2288","True","True","False","","172","87.69.124.31","0","54454","עבודה זרה|ח ע"א",""),new Message("54520","54454","[ללא נושא]","24/01/18 19:18","ח שבט","תשע"ח","19:18","יהודי_קדום","","233","","2287","False","True","False","","99","79.181.30.168","0","54454","עבודה זרה|ח ע"א",""),new Message("54458","54456","טעות בידך","23/01/18 12:00","ז שבט","תשע"ח","12:00","אור חדש","הבאת ראיות לכך שבגמרא וממילא בפוסקים שבאו אחריה יש התייחסות הלכתית ליצור כזה.

כיצד מהנ"ל הוכחת שהייצור היה ממשי ולא רק הנחה היפוטטית שהניחו בבי"מ כדי לברר דין של מציאות משוערת?

הרי דינים רבים (אולי אף רובם) המופיעים בחז"ל ובפוסקים כלל אינם תולדה של מציאות מסויימת שהתרחשה בפועל אלא ברור שכלי שנעשה בשכלם של המתדיינים 'בהנתן שתקרה מציאות כלשהי' כאשר במקרים רבים האפשרות הממשית להתרחשות הנושא הנדון כלל לא מעשית.

כלומר כדי שישאלו בבית מדרש 'מה ההלכה במצב X?' כלל לא חייב להתקיים שאותו מצב הינו קיים במציאות או אף אפשרי כלל בתנאי החיים הרגילים.

מכיוון שכך אין שום דרך להוכיח מזה שדיון כלשהו קיים בגמרא ופוסקים על מציאות כלשהי שהמציאות אכן התרחשה בפועל

אומנם ייתכן שבמקרה שלנו סברו חכמי התלמוד והפוסקים שאחריהם שדיונם נסוב סביב יצור ממשי ודנו בו מצד הבנה שקיים במציאות (כי קראו עליו באנציקלופדיה?) , אך שוב, זה כלל לא ראיה על מציאות הייצור אלא על כך שבזמנם סברו שהיצור קיים.
לכן טענתך הינה טעות כמובן","458","","2288","True","True","False","","170","213.151.55.26","0","54454","עבודה זרה|ח ע"א",""),new Message("54459","54456","ודרך אגב, יש אתר באינטרנט ...","23/01/18 12:02","ז שבט","תשע"ח","12:02","אליעזר מ ש","שכתוב בו :"תרגיעו את הילדות... חדי קרן היו קיימים..."- לפי ממצאים של חוקרים... מעניין ,שמצויר שם מן חד קרן שאכן דומה לצבי גדול.....","610","","2288","True","True","False","","201","62.219.62.182","0","54454","עבודה זרה|ח ע"א",""),new Message("54480","54456","כן. וגם פושקנצא שבלעה לתנינא וסליק יתיב","23/01/18 17:41","ז שבט","תשע"ח","17:41","Almuaddib","באילנא.","107","","2288","True","True","False","","151","209.88.198.77","0","54454","עבודה זרה|ח ע"א",""),new Message("54460","54458","אם חז"ל וכל הפוסקים פסקו הלכה בעניין","23/01/18 12:05","ז שבט","תשע"ח","12:05","אליעזר מ ש","ברור שהיה קיים מן יצור כזה . וזה גם ידוע לפי חוקרים שאכן מין יצור כזה היה קיים ונכחד.
יש הבדל בין שאלה תיאורטית, לבין פסק ברור בכל ספרי הפוסקים . אין שום סיבה לחשוב שלא היה קיים יצור כזה. היו בעבר, כידוע, כל מיני בעלי חיים שונים ומשונים שנכחדו.","610","","2288","True","True","False","","179","62.219.62.182","0","54454","עבודה זרה|ח ע"א",""),new Message("54462","54459","נכחד לפני 350,000 שנה...","23/01/18 12:16","ז שבט","תשע"ח","12:16","שלום","אבל בזמן חז"ל לא היו חדי קרן וזה פשוט.","136","","2288","True","True","False","","80","192.114.91.248","0","54454","עבודה זרה|ח ע"א",""),new Message("54707","54459","לא טענתי שהחד קרן ההוא היה בהכרח הצבי ..","02/02/18 10:49","יז שבט","תשע"ח","10:49","אליעזר מ ש","שעליו מדובר כאן .","610","","2278","True","True","False","","152","62.219.62.182","0","54454","עבודה זרה|ח ע"א",""),new Message("54461","54460","שים לב מה הטענה שלי","23/01/18 12:04","ז שבט","תשע"ח","12:04","אור חדש","אתה מגיב שלא לעניין
אין שום קשר בין העובדה שהפוסקים פסקו דין מסויים לשאלה אם הדין מציאותי.

הפוסקים מחוייבים לפסוק דין על סמך שאלה יחידה "מה ההלכה בדין זה לפי המקורות הקדמונים?"
השאלה אם הדין מציאותי או לא כמעט ולא היוותה שיקול בפסיקה (אומנם הרי"ף ובמידה מסויימת השו"ע כן סיננו בפסיקתם נושאים שלא היו רלוונטיים לחייהם (הגם שנדונו בחז"ל) אך המדד היה 'האם נוגע לחיי או לא?' ולא האם הדבר 'מציאותי או לא?')

לגבי טענתך השניה "וזה גם ידוע לפי חוקרים שאכן מין יצור כזה היה קיים ונכחד"
כוונתך למה שמופיע כאן למשל? אם נדייק בפרטים הרי שמופיע שם שהיצור "התקייים עד לפני כ30000 שנה והיה יותר דומה לממותה מאשר לסוס או צבי"
ע"כ קשה לגייס את החוקרים הללו לטענתך.

כמובן שאני (וכנראה שגם לא הרב אביגדור) לא טוענים שהייצור בוודאות לא התקיים, ברור לי וגם לו שאין לנו הכלים לקבוע קביעה כזו על סמך הנתונים שבידנו. אולם קביעתך שהיצור התקיים בוודאות הינה טעות כפי שהסברתי כאן","458","","2288","True","True","False","","130","213.151.55.26","0","54454","עבודה זרה|ח ע"א",""),new Message("54463","54462","אפשר מקור לקביעותיך הנחרצות?","23/01/18 12:20","ז שבט","תשע"ח","12:20","אור חדש","רק אציין שלהוכיח שבר מה לא התקיים קשה לאין ערוך מאשר להוכיח את החיוב","458","","2288","True","True","False","","106","213.151.55.26","0","54454","עבודה זרה|ח ע"א",""),new Message("54465","54463","המקור - האתר שהבאת","23/01/18 12:45","ז שבט","תשע"ח","12:45","שלום","","136","","2288","False","True","False","","61","192.114.91.248","0","54454","עבודה זרה|ח ע"א",""),new Message("54467","54465","זה לא מקור לקביעה נחרצת","23/01/18 13:18","ז שבט","תשע"ח","13:18","אור חדש","הרי אם אשאל אותך שאלות בסיסיות לא תוכל לענות עליהן אז מניין הנחרצות?
השאלות הן:

מי הם החוקרים עליהם אתה מתבסס?
היכן פרסמו קביעותיהם?
האם אין חולקים עליהם?
מה היתה הנחת העבודה שלהם? (יש בין החוקרים כאלה שמניחים שכל עוד לא הוכח חיוב אז השלילה נכונה, כמובן שזו טעות לוגית בסיסית, נראה שטעו החוקרים שבידיעה זו בטעות הנ"ל, לשיטתם היצור היה קיים רק בסביבות הזמן של המאובן כי רק זה מה שמצאו, אבל הרי לא ניתן להוכיח מזה שלא מצאת מאובן מתקופה מאוחרת יותר שלא היו קיימים אז, זה רק מוכיח שלא מצאת דבר!)","458","","2288","True","True","False","","131","213.151.55.26","0","54454","עבודה זרה|ח ע"א",""),new Message("54473","54467","אני לא נחרץ בזכות ידיעה באתר וואלה","23/01/18 15:09","ז שבט","תשע"ח","15:09","שלום","אלא נחרץ בכך שלא היה חד קרן בימי חז"ל (שזה במונחים מדעיים "כיום אתמול"). אמנם יש בעלי חיים שנכחדו מאז כציפור הדודו, אבל זה לא העניין.
ואם באנו לויכוחים בנוסח ספר "המהפך" של ר' זמיר כהן, אני לא בעיניין.","136","","2288","True","True","False","","124","192.114.91.248","0","54454","עבודה זרה|ח ע"א",""),new Message("54476","54473","טרם זכיתי להבין מה המקור לנחרצות","23/01/18 15:58","ז שבט","תשע"ח","15:58","אור חדש","מניין לך מה היו כל מיני בעה"ח שהתקיימו בפועל בעולם לפני 2000-1600 שנים?
האם ידוע לך שכל שנה החוקרים מגלים בג'ונגלים מיני בע"ח חדשים?

ספר המהפך לא מוכר לי...","458","","2288","True","True","False","","136","213.151.55.26","0","54454","עבודה זרה|ח ע"א",""),new Message("54489","54479","אתה שוב מזלזל בחכמים","23/01/18 20:53","ז שבט","תשע"ח","20:53","אור חדש","הגישה שלך לזלזל בכל תפיסה מדעית שאיננה נכונה לפי המציאות הגם שהינה מקובלת על חכמי הדור הינה חמורה ביותר ובמיוחד קשה לקבלה מאחד שמתהדר בנוצות של 'לוחם בעד כבוד החכמים הראשונים'
דבריך אינם אלא נסיון נואל לעוות האמת הגלויה לעין כל רק כדי להצדיק את 'מה שנראה לך כאמת'","458","","2288","True","True","False","","122","213.151.55.26","0","54454","עבודה זרה|ח ע"א",""),new Message("54514","54480","ידוע שחלק מאגדות הש"ס הם משלים","24/01/18 17:54","ח שבט","תשע"ח","17:54","אליעזר מ ש","וכך גם המסר והעניין שהיה תנין גדול מצפרדע שענקית מאד . [עצם העובדה שתנין יכול לבלוע צפרדע - זה יכול להיות, אבל גדלה של הצפרדע הזו, ועניין שישים הבתים, הוא משל.] בחלק מאגדות הש"ס חכמינו הגזימו בכוונה במידות כדי שתבין שזה משל.","610","","2287","True","True","False","","194","62.219.62.182","0","54454","עבודה זרה|ח ע"א",""),new Message("54518","54489","אתה מציג אותי בצורה הפוכה ממה שאני ...","24/01/18 18:54","ח שבט","תשע"ח","18:54","אליעזר מ ש","וגם, לא ידוע לי על איזה שהיא תפיסה מדעית כלשהיא שאיננה נכונה לפי המציאות אבל מקובלת על חכמי הדור . (וגם אינני יודע למי אתה קורא :"חכמי הדור",) וכאן לא דובר על :"חכמי הדור", אלא בקשר לכמה וכמה מאמרי חז"ל בתלמוד הבבלי במדעי הטבע באסטרונומיה או בזיאולוגיה וכו' שהם נכונים . וזו התפיסה של הרמ"א זצוק"ל ועוד.
וגם אינני מבין מה אתה מדבר על כך שיש לי כביכול "נסיון נואל" וכו' ואינני מעוות כביכול שום אמת .","610","","2287","True","True","False","","193","62.219.62.182","0","54454","עבודה זרה|ח ע"א",""),new Message("54508","54490","חז"ל ידעו מה שידעו במדע על פי זמנם","24/01/18 14:36","ח שבט","תשע"ח","14:36","שלום","והספר "לקסיקון בזואולוגיה" לא ירד בסיני עם תורת משה.
כמו שטיפשים חושבים שהרמב"ם "למד את חוכמת הרפואה מהתורה".
ועי' בהרחבה בספרו של הרב (פרופ') יהודה לוי - "תורה ומדע" לשיטות הראשונים בזה.","136","","2287","True","True","False","","79","192.114.91.244","0","54454","עבודה זרה|ח ע"א",""),new Message("54515","54490","הקרש' שהוא: טביא דבי עילאי אינו הגי'רפה","24/01/18 18:02","ח שבט","תשע"ח","18:02","אליעזר מ ש","כי לג'ירפה אין רק קרן אחת במצחה אלא שני קרניים. וגם אין היא מין ממיני הצבי, אלא מין אחר בפני עצמו . הקרש, שהיה, או שיש לו, קרן אחת במצח, הוא סוג מסוים של צבי שכנראה היה ידוע בעבר במקומות מסוימים, ויתכן שבימינו נכחד , או שאולי עדיין מצוי מעט ביערות העד של דרום מזרח אסיה. שאף על פי שטסו מעליהם, לא יכלו להביט למטה מתחת לחופת עצי היער מה יש שם. ולפני מספר שנים הגיעו בפפואה ניו גיניאה (=האי הגדול: "גיניאה החדשה" שמצפון ליבשת אוסטרליה)לחלקה ביער שטרם היו שם, ומצאו שם כמה מינים חדשים.]","610","","2287","True","True","False","","206","62.219.62.182","0","54454","עבודה זרה|ח ע"א",""),new Message("54513","54508","בפירוש רבינו יהונתן על חולין נט","24/01/18 17:53","ח שבט","תשע"ח","17:53","אליעזר מ ש","ששם כתוב, שהקרש , אף על פי שיש לו קרן אחת במצחו, הוא מין חיה . ומסביר רבינו יהונתן, שאף על פי שיש לו קרן אחת במצחו ויש גם שור כזה והוא בהמה והיתה לי הוא אמינא שיחליפו זה בזה , קא משמע לן שאין לחוש לכך, כי השור הזה לא מצוי ביישוב .
רואים שמדובר בחיות ממשיות, השור עם הקרן האחת שלא מצוי בישוב , והצבי עם הקרן האחת שהיה מצוי בישוב [אולי רק באזור מזרח בבל] . ואין כאן שום קושיא מבחינת מדעי הטבע , כי היו בעבר הרבה חיות משונות שנכחדו.","610","","2287","True","True","False","","211","62.219.62.182","0","54454","עבודה זרה|ח ע"א",""),new Message("54524","54513","מאיפה ההוכחה?","24/01/18 19:43","ח שבט","תשע"ח","19:43","שלום","כי כך כותב רבינו יהונתן מלוניל (בצרפת)?
הוא כתב פירוש על סמך הנחות אפשריות או על סמך ידיעות זואולוגיות של החי בבבל ובארץ ישראל?","136","","2287","True","True","False","","83","84.109.137.222","0","54454","עבודה זרה|ח ע"א",""),new Message("54530","54515","טעות","24/01/18 22:17","ח שבט","תשע"ח","22:17","חננאל","לג'ירפה אין שתי קרניים, אלא שלש. חז"ל אמרו שלקרש יש קרן במצח, אבל הם מעולם לא אמרו שזו הקרן היחידה. זוהי קרן בנוסף לשתיים האחרות. ","81","","2287","True","True","False","","134","87.69.124.31","0","54454","עבודה זרה|ח ע"א",""),new Message("54523","54518","אסביר כוונתי","24/01/18 19:25","ח שבט","תשע"ח","19:25","אור חדש","אתה (ודומיך) מזלזלים בצורה חמורה בכל חכמי הטבע שהיו עד ימינו אלה (כולל גם אותם שחיים כיום) וסוברים שכל דבריהם הבל וריק ואין לסמוך עליהם כלל. לדעתכם המשובשת מצווה להאמין שגם חז"ל סברו כמותכם בעניין זה ולכן כלל לא קיבלו דברי חכמי דורם בענייני הטבע אלא סמכו בעניינים אלו על משהו אחר בלבד (שזו דעה מופרכת שיש לה סתירות רבות בחז"ל עצמם שהביאו ראיות בענייני טבע מחכמי דורם בין ישראל ובין נכרים).

לדעתכם אם חכמי הטבע של ימי חז"ל קבעו בספריהם שיש דבר כזה יצור בעל קרן אחת היה על חז"ל לדחות קביעה טבעית זו אם היא היתה לא נכונה באמת ובכך להתעלם מחכמי דורם ולהסתמך על ידעתם באמת המוחלטת של טבע הבריאה כאשר אין לדבר כזה שום מקור
ומצד שני אתם מניחים שאם קיבלו חז"ל הטענה שהיצור היה קיים אין זה כלל בגלל שסמכו על חכמי דורם (שכמובן יכלו לטעות בכך) אלא קיבלו הדבר רק כי זו האמת, ולכן אתם מכריחים שוודאי היצור היה קיים ואולי אף קיים כיום ושוב בהתעלמות מוחלטת לידוע מחכמי הטבע שחקרו נושאים אלו.

גישה זו הינה כפי שכתבתי לעיל, חוץ משטות יש בה גם חומרה יתרה בגלל הטלת טיפשותכם על חז"ל, שלא לדבר על הכפירה הנוראית המתגלגלת מטענותיכם אלו כפי שכבר הראתי לך כמה פעמים ה' ירחם.
לכן בגלל שאתה לא נרמז בדיבור בנחת הפעם החלטתי לכתוב בצורה יותר חדה להזהיר אותך ולפחות שאר הקוראים מהסכנה והשטות שבגישתך","458","","2287","True","True","False","","126","213.151.55.26","0","54454","עבודה זרה|ח ע"א",""),new Message("54645","54523","אינני מזלזל בחכמי הטבע ..","30/01/18 12:15","יד שבט","תשע"ח","12:15","אליעזר מ ש","אני מנסה לתאם בין ידיעות בטבע לדברי חז"ל. וגם חכמי הטבע לא אומרים דברים מוחלטים בחלק מהדברים , אלא השערות לכאן או לכאן. ודווקא לאור הידע המדעי הרב שיש לנו היום , במגוון הזואולגי העצום והמדהים , והידע הנרחב שיש בימינו על המגוון העצום שהיה בעבר . יש ויש ,לחשוב ,לקבל יותר, ולהבין נכונה דברי חכמינו עליהם השלום.(אני גם חכם טבע במידה מסוימת)","610","","2281","True","True","False","","141","62.219.62.182","0","54454","עבודה זרה|ח ע"א",""),new Message("55160","54524","אינני יודע מה המקור","22/02/18 15:49","ז אדר","תשע"ח","15:49","אליעזר מ ש","לדברי רבינו יהונתן שהצבי מצוי בישוב [ אולי היה רק בחלק מהישוב] אבל , כיון שאחד מהראשונים אמר כך, ולא ראיתי ראשון אחר שחולק עליו , מקובל לקבל את הדברים . ואין גם שום קושיא על זה . זה פשוט סוג של צבי שחי בעבר ונכחד מן הישוב או בכלל ,כמו עוד סוגים שונים של בעלי חיים.","610","","2258","True","True","False","","139","62.219.62.182","0","54454","עבודה זרה|ח ע"א",""),new Message("54531","54530","נסה שנית","24/01/18 22:42","ח שבט","תשע"ח","22:42","אור חדש","לומר שליצור יש קרן אחת כי יש לו אחת קטנה ליד שתיים עיקריות זה לא רציני, לא מגדירים לפי הקטן והטפל אלא המרובה והעיקרי","458","","2287","True","True","False","","105","213.151.55.26","0","54454","עבודה זרה|ח ע"א",""),new Message("54646","54645","לא התייחסת לטענתי","30/01/18 12:24","יד שבט","תשע"ח","12:24","אור חדש","מה שכתבת כאן זה דברים מוסכמים.
הטענה החמורה שלי כלפיך הינה אחרת ואבהיר לך אותה שוב:
גישתך היא שכל דברי חז"ל בענייני הטבע הינם בהכרח אמת (במיוחד אם פסקו לפיהם הלכה), לגישתך החמורה גם אם חכמי הטבע יוכיחו לך שהדבר שקר אז או שתנסה להתווכח איתם ולנסות להוכיח שהאמת היא שקר והשקר אמת (ובכך תחזק הכופרים שרואים שזה דרך 'תופסי התורה' ח"ו) או שתנסה לתרץ שדברי חכמים היו נכונים ורק עכשיו התהפך הטבע (שזה זלזול בתבונתו של כל בר פלוגתא ושוב מחזק הכופרים ח"ו)

התנגדותך לקבל האמת חמורה שבעתיים כאשר היא מתבססת על הנחתך שאסור לאדם תורני לקבל ה'אמת' הטבעית מחכמי הטבע אלא יש לקבלה רק מ'מקורות תורניים' וכיוון שכך אתה סבור שגם חז"ל עצמם נהגו כמוך ולכן כל דבריהם הם תורה אלוקית ולא מדע אנושי (ולכן תמיד בהכרח נכון)
אבל זה שקר
חז"ל במקרים רבים הסתמכו על דעת רופאים ומומחים בענייני הטבע ולכן דבריהם בנושאים אלו היו תלויים בצדקת דברי אותם 'מומחים' ולכן ברור שאם שחכמים טעו היה אפשרי שחז"ל יטעו אחריהם, ואף יפסקו הלכה שתתבסס על הנחה מוטעית בטבע.

אם תבין הנ"ל תראה תורת אמת, כל עוד תדבק בגישתך החמורה תמשיך לסלף תורתנו ולעשותה שקר בעיני המון העם ה' ירחם","458","","2281","True","True","False","","111","213.151.55.26","0","54454","עבודה זרה|ח ע"א",""),new Message("54682","54646","יש שתיים או שלש חיות שנאמרו בתלמוד ...","01/02/18 12:57","טז שבט","תשע"ח","12:57","אליעזר מ ש","ובהלכה , ולהם כיוונתי ,שהם הצבי עם קרן אחת, ועכבר שחציו אדמה, שהרמב"ם כתב שהוא ראה אותו , ואיננו יודעים מה זה . ואין שום סיבה לפי הזואולוגיה, לומר, שכביכול קובעים ,שמעולם לא היו בעלי חיים כאלה . לגבי "אדני השדה" יש כמה פירושים מה זה. ולגבי הדולפין, יש כנראה כמה סוגים שמכונים כך, וכמה דעות בעניין. אבל זה לא משמעותי להלכה , כי ההלכה נאמרה כרבנן שסוברים שדין אלו כמו כל החיות האחרות . וברמב"ם הלכות מאכלות אסורות מזכיר גם את ה"דלפון"שהוא בכלל שרץ המים , ולא כתוב שם מה טיבו ועניינו ,אלא מסתמא יש להגיה:"הדולפין" והכוונה לדולפין שבימינו הידועים , ואין הכוונה שיולדים מבני אדם , אלא שזה דומה לאדם ,בתבונתו ,ובמבנה הפנימי של גופו ,וגודל מוחו ביחס לגופו , ובמערכת הרביה שלו . ולגבי הדולפין שאומרים עליו שיולד מבני אדם ,איננו יודעים לאיזה בעל חיים התכוונו .ולגבי מה שאביגדור ציטט :"קנטאור" [בהודעה באשכול השני ,שמתחיל ב-"שור וצבי עם קרן אחת" ],זה אינו אלא יצור דמיוני ,שהופיע במיתולוגיה היונית ,שבה יש סיפורים ודמיונות על אלילים ואלילות ומפלצות, והרפתקאותיהם השונות... ולא מופיע כלל בתלמוד ובספרי ההלכה והדת , ואף אחד לא האמין שיש יצור כזה ,לא מי מחכמי ישראל, ולא מי מחכמי האומות, או כל האנשים הנבונים , שכולם ידעו שזה סתם שטויות של המיתולוגיה היונית . ולגבי כמה מאגדות הש"ס שיש בהם דברי חכמה , שמופיע בהם דגים ענקיים מאד וכדומה , אלו משלים . ובזאת, לפי עניות דעתי , סיכמתי -פחות או יותר ,את כלל העניין הזה. כמו כן אציין ,שלאור הידע שיש בימינו בפליאונטולוגיה וזואולוגיה, עד כמה נוכל, מבחינת מדעי הטבע ,לשלול בנחרצות ,קיומו של יצור משונה כזה או אחר - בעבר .והכלל הוא:"לא ראינו"-אינה ראיה , כלומר, אם לא ראינו יצור מסוים, וגם אם לא מצאנו (לעת עתה )עצמות ושרידים שלו ,זה לא ראיה שהוא לא התקיים בעבר.[לדוגמא , אלפי שנים חפרו יסודות לבתים ולא מצאו שרידי דינוזאורים, עד שמצאו ונודע עליהם ]","610","","2279","True","True","False","","203","62.219.62.182","0","54454","עבודה זרה|ח ע"א",""),new Message("54683","54682","התפארת ישראל ביאר שאותו עכבר הוא ירבוע","01/02/18 13:05","טז שבט","תשע"ח","13:05","דוד כוכב","והרב קאפח על ביאור הרמב"ם למשנה הסביר שחיפש וראהו מלוכלך בבוץ.","125","","2279","True","True","False","","193","212.76.115.178","0","54454","עבודה זרה|ח ע"א",""),new Message("54688","54682","אני לא דן בעניין פרטי","01/02/18 15:21","טז שבט","תשע"ח","15:21","אור חדש","אלא בגישתך הכללית
אם חזרת בך ואתה מסכים שחז"ל סמכו בענייני הטבע על חכמי דורם ולכן גם יכלו לטעות בשל כך בפסיקתם (וכמובן שאין בכך פחיתות כבוד להם שהרי 'אין לו לדיין אלא מה שעיניו רואות (או מה שמספרים לו מומחי דורו)) הרי שכולנו מסכימים

אם אתה ממשיך לטעון שכל דבר שנפסק זה בהכרח כי הוא מתבסס על הכרה אלוקית וממילא אמיתית בטבע העולם הרי שפתחת פתח לכופרים 'להוכיח' ש'האמת האלוקית' טעתה ח"ו, אם כך, הריני שב ומפציר בך לחדול מגישתך המסוכנת שאין בה שום תועלת וכבוד לת"ח ז"ל אלא רק פתח לכפירה איומה ח"ו","458","","2279","True","True","False","","85","213.151.55.26","0","54454","עבודה זרה|ח ע"א",""),new Message("54691","54682","איפה כתב הרמב"ם שראה עכבר שחציו אדמה?","01/02/18 17:37","טז שבט","תשע"ח","17:37","Almuaddib","","107","","2279","False","True","False","","118","82.81.160.69","0","54454","עבודה זרה|ח ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);