var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=54424;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","69"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","61"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("54424","0","ז הערות קטנות לע"ז דף ו","22/01/18 02:29","ו שבט","תשע"ח","02:29","המכריע","א. לדברי רבי ישמעאל. רי"ש מחמיר בג' דברים. מחשיב יום ראשון של הנוצרים ליום איד (תוס' ד"ה אין בתי' השני), אוסר גם לאחריהם, ולדידיה פשיטא לן דג"י היינו מלבד האיד עצמו. ולכן לדבריו לעולם אסור לסחור עם הנוצרים. ולכ' לשון הגמ' צריך ביאור, והכוונה יום א' לדברי ר' ישמעאל גורם שלעולם אסור. ודוק. [אגב. לכ' עם המוסלמים אין איסור אף לרי"ש, לפמ"ש רוה"פ דאין נחשבים עובדי ע"ז כלל].

ב. אליבא דרי"ש לא קמיבעיא לי. קצ"ב הלשון "לי", שהרי אינה בעיא שנאמרה בשם אומרה, וטפי הוי ליה למינקט "לן".

ג. קלנדא ח' ימים אחר תקופה וכו'. פירש"י תקופת טבת. וזה באמת תואם לימי החגא שלהם בסוף דצמבר ותחילת ינואר. ונקרא ראש השנה הקלנדרית עד היום הזה.

ד. אחור וקדם צרתני. סימן בעלמא. אמנם האי קרא על אדם הראשון נדרש. וח' ימים אלו כנגד ח' ימים שחגג אדם כמובא כאן בתוס' ד"ה ואי.

ה. איבעיא להו משום הרווחה וכו'. משום עור. הגרי"פ הגיה והוסיף לפני עור. וקצ"ב דלא הגיה כן גם בשורה הבאה. ואגב. בעיא זו לא איפשטא.

ו. (בעמ' ב'). עובד כוכבים לענין פירעון לעולם מיצר. ר"ל לרבי יהודה. אבל לחכמים שמח הוא. ושיטת ר"י דהשמחה הזו נובעת מאצילות הנפש שלמרות הדוחק שמח הוא שלא נשאר בעל חוב, והגוי לא זכה לרוממות זו כיון דלא איכפת ליה כל כך להיות לוה רשע שלא ישלם.

ז. מתניתין דלא כריב"ק. ר"ל תרי השיטות דמתני', דלרבנן אסור גם מלוה על פה, ולר"י שרי גם מלוה בשטר. ופשוט.","199","","2293","True","True","False","","825","95.86.108.184","0","0","עבודה זרה|ו ע"א",""),new Message("54426","54424","ביחס להערה ה","22/01/18 08:41","ו שבט","תשע"ח","08:41","אבי גרינבלט","לדעת הריטב"א , לפני עוור פשוט שעוברים , הדיון , האם עוברים גם משום הרווחה

"משום הרוחה היא או משום לפני עור. פירוש משום הרוחה נמי היא או משום לפני עור לחוד, אבל לפני עור לכו"ע חיישינן ואיסור תורה נמי הוא".","539","","2293","True","True","False","","109","31.168.68.82","0","54424","עבודה זרה|ו ע"א",""),new Message("54428","54426","ביחס ל"ביחס"","22/01/18 08:51","ו שבט","תשע"ח","08:51","המכריע","אמנם לדעת הרשב"א הספק רק לגבי לשאת ולתת, אבל בשאר הדוגמאות אין לפני עור וטעמם בוודאי משום הרווחה ואזיל ומודה.

נ.ב. הרשב"א קשור לריטב"א, כמו שהריטב"א קשור להערה שלי. ודוק.","199","","2293","True","True","False","","202","95.86.108.184","0","54424","עבודה זרה|ו ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);