var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=54423;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","67"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","61"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("54423","0","תשובה מועלת?","21/01/18 22:48","ה שבט","תשע"ח","22:48","davida","כתוב שבנ"י לא היו ראויים לחטא העגל,אלא להראות שתשובה מועלת לציבור.
במה הועילה?הרי כל מי שחטא בעגל מת ע"י בני לוי ומתו עוד רבים במגפה.

נכון שה' רצה להשמיד את עמ'י בכללותו אבל על זה משה כיפר בתפילה ולא תשובה של עמ'י.(אגב,למה להשמיד את כל העם ולא רק את החוטאים?על כך שלא מיחו?האם יכלו למחות בלי למות כמו חור?)","667","","2293","True","True","False","","839","107.167.107.237","0","0","עבודה זרה|ד ע"ב",""),new Message("54427","54423","תשובה מבעל "רמתיים צופים"","22/01/18 08:46","ו שבט","תשע"ח","08:46","אבי גרינבלט","בספר רמתיים צופים זוטא (פרק כ"ד) כותב, מה ראיה שתשובה מועילה, הרי עבירה זו נעשתה לשם שמים ולכן נתכפרה לו בתשובה, אבל הרשעים החוטאים מתוך תאוה גשמיית מי יאמר דמועיל תשובה? ועוד אם להורות תשובה, הרי מקרא מפורש הוא בתורה "ושבת עד ה' אלקיך"?

אלא "עולה של תשובה" היינו איך לעשות התשובה - שצריך הבעל תשובה לעקור מלבו את התשוקה של העבירה מעיקרה ושרשה, וכמו שכתב הרמב"ם בהלכות תשובה (פרק ב' הלכה ב') - שיעזוב החוטא חטאו ויסורו מחשבתו וכו', ויעיד עליו יודע תעלומות שלא ישוב לזה החטא לעולם. היינו, שתנטל ממנו הבחירה בחטא זה לגמרי. וזה אנו למדים מדוד המלך שאמר "ולבי חלל בקרבי", ואמרו חז"ל בברכות (דף ס"א ע"ב) - שהרגו ליצרו.","539","","2292","True","True","False","","129","31.168.68.82","0","54423","עבודה זרה|ד ע"ב",""),new Message("54431","54423","ראה במהר"ם","22/01/18 10:58","ו שבט","תשע"ח","10:58","אור חדש","שמסיבות נוספות כתב שפירש"י לא מסתדר כ"כ אלא צריך להבין כ(ב)דעת התוס' שסברו שחטאו בעצמם לגמרי וממילא יש מהם ראיה על כל החוטאים הרגילים
ולגבי השאלה "היכן עשו תשובה?"
צ"ל שעיקר הלימוד שלמדנו משם זה שאף כאשר הקב"ה כועס מאד על ציבור עד כדי שאומר שרוצה לכלותם לגמרי, עדיין יש מקום להשיב אפו ולשכך הכעס (גם אם לא לגמרי...) וזה הלימוד שהיה לרבים ללמוד, בעוד שעניין התשובה וחובתה אכן מפורשים בתורה אלא שעדיין לא ידענו אם מצווים אנו לשוב אך העונש יישאר במקומו או שמא התשובה מועילה גם לביטול/ הפחתת הענוש וזאת למדנו מדוד ועמ"י שיש בתשובה כח להסיר הדין הקשה","458","","2292","True","True","False","","92","213.151.55.26","0","54423","עבודה זרה|ד ע"ב",""),new Message("54449","54423","תשובות","23/01/18 09:17","ז שבט","תשע"ח","09:17","דוד כוכב","חור נהרג כי לא היו לו מסייעים. אילו העם היה מוחה ומסייע ביד חור החטא היה נמנע, לכן נידון לכלייה.

התשובה נעשתה בשלבים.
בתחילה אמר ה' להמידם כי מתעקשים הם שלא לחזור בתשובה: (שמות לב, ט-י) וַיֹּאמֶר ה' אֶל מֹשֶׁה רָאִיתִי אֶת הָעָם הַזֶּה וְהִנֵּה עַם קְשֵׁה עֹרֶף הוּא. וְעַתָּה הַנִּיחָה לִּי וְיִחַר אַפִּי בָהֶם וַאֲכַלֵּם.
ואז נענה משה והתפלל, ובכלל התפילה החזרה בתשובה: וַיְחַל מֹשֶׁה אֶת פְּנֵי ה' אֱלֹהָיו וַיֹּאמֶר לָמָה ה' יֶחֱרֶה אַפְּךָ בְּעַמֶּךָ.
וה' סלח: וַיִּנָּחֶם ה' עַל הָרָעָה אֲשֶׁר דִּבֶּר לַעֲשׂוֹת לְעַמּוֹ.

אולם מהלך התשובה לא הסתיים בזה. מה שהיה בין ה' למשה היה רק הקדימון והדוגמה למה שיהיה בין משה שליח ה' לישראל.
(יט) וַיְהִי כַּאֲשֶׁר קָרַב אֶל הַמַּחֲנֶה וַיַּרְא אֶת הָעֵגֶל וּמְחֹלֹת וַיִּחַר אַף מֹשֶׁה וַיַּשְׁלֵךְ מִיָּדָיו אֶת הַלֻּחֹת וַיְשַׁבֵּר אֹתָם תַּחַת הָהָר.
(כב) וַיֹּאמֶר אַהֲרֹן אַל יִחַר אַף אֲדֹנִי אַתָּה יָדַעְתָּ אֶת הָעָם כִּי בְרָע הוּא.
משה טען: לָמָה ה' יֶחֱרֶה אַפְּךָ בְּעַמֶּךָ, ועתה הוא עצמו חרה אפו - וַיִּחַר אַף מֹשֶׁה, ואהרן נצרך לטעון כנגדו אַל יִחַר אַף אֲדֹנִי.
לאחר מכן נשמעו בני לוי למשה להעניש את החוטאים, וגם שאר העם קיבל זאת ולא התנגד.
ולאחר שנתתקן העם במעשה אמר משה: (ל) וַיְהִי מִמָּחֳרָת וַיֹּאמֶר מֹשֶׁה אֶל הָעָם אַתֶּם חֲטָאתֶם חֲטָאָה גְדֹלָה וְעַתָּה אֶעֱלֶה אֶל ה' אוּלַי אֲכַפְּרָה בְּעַד חַטַּאתְכֶם.
וגם אחר כך: (שמות לג, ז-ח) וּמֹשֶׁה יִקַּח אֶת הָאֹהֶל וְנָטָה לוֹ מִחוּץ לַמַּחֲנֶה הַרְחֵק מִן הַמַּחֲנֶה וְקָרָא לוֹ אֹהֶל מוֹעֵד וְהָיָה כָּל מְבַקֵּשׁ ה' יֵצֵא אֶל אֹהֶל מוֹעֵד אֲשֶׁר מִחוּץ לַמַּחֲנֶה. וְהָיָה כְּצֵאת מֹשֶׁה אֶל הָאֹהֶל יָקוּמוּ כָּל הָעָם וְנִצְּבוּ אִישׁ פֶּתַח אָהֳלוֹ וְהִבִּיטוּ אַחֲרֵי מֹשֶׁה עַד בֹּאוֹ הָאֹהֱלָה.
משה שליח ה' הראה את הסתיגות והתרחקות ה' מהעם. והעם שבעבר עזב את (שמות לב, א) זֶה מֹשֶׁה הָאִישׁ אֲשֶׁר הֶעֱלָנוּ מֵאֶרֶץ מִצְרַיִם, לטובת (שם) קוּם עֲשֵׂה לָנוּ אֱלֹהִים, עתה הוא שב ומבקש את ה' ואת משיחו.","125","","2291","True","True","False","","153","213.151.43.91","0","54423","עבודה זרה|ד ע"ב",""),new Message("54430","54427","הוא לא שאל מדוד","22/01/18 09:02","ו שבט","תשע"ח","09:02","המכריע","הוא שאל מהעגל.
והוא שאל היכן מצינו ששבו.
והוא שאל במה הועילה.

דברי הרמתיים צופים, לגבי דור המדבר רק מחריפה את השאלה, היכן מצינו בכלל ששבו, וכל שכן היכן מצינו בהם "עולה של תשובה" בעקירה גמורה וכו'.","199","","2292","True","True","False","","197","95.86.108.184","0","54423","עבודה זרה|ד ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);