var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=54414;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","47"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","30")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("54414","0","שאלות","21/01/18 08:05","ה שבט","תשע"ח","08:05","אבי גרינבלט","א. "מנין למחוסר אבר דאסור לבני נח ? " - אסור לבן נח לעבוד ע"ז בכלל , מה רלבנטי הקרבה מחוסר אבר או לא ?
ב. "שואלין בהלכות הפסח קודם הפסח שלשים יום" , אצלנו דורשים 30 יום (או 15 לרשב"ג) , כיצד זה מתחבר עם ימי ההכנה אצל הגוי , אצלנו 15/30 , אצלם , שלושה ?","539","","2289","True","True","False","","716","31.168.68.82","0","0","עבודה זרה|ה ע"ב",""),new Message("54415","54414","תשובות","21/01/18 08:25","ה שבט","תשע"ח","08:25","חננאל","א. אין איסור לב"נ להקריב לשם ה' בכל מקום (זבחים קטו:).
ב. כל מקום שיש הכנה - אסור מתחילת ההכנה (ראה בדף ח: מכי רמו שערי באסינתי). אבל כיון שהגויים לא מתכוננים כמונו לחגים - מספיק 3 ימים.","81","","2289","True","True","False","","141","87.69.124.31","0","54414","עבודה זרה|ה ע"ב",""),new Message("54416","54415","לא הבנתי","21/01/18 08:34","ה שבט","תשע"ח","08:34","אבי גרינבלט","א. האיסור על מחוסר איבר מתייחס להקרבה לעבודה זרה , לכן לא ברור מה ענין מחוסר האיבר דווקא.
ב. למה לא קושרים לענין טלאים מבוקרים ובזה אין הכרח דווקא לשלושים יום , קודם הפסח מתייחס להלכות קרבן פסח ויותר מתאים היה לכאורה , לדמות לביקורת הטלאים ?","539","","2289","True","True","False","","147","31.168.68.82","0","54414","עבודה זרה|ה ע"ב",""),new Message("54417","54416","אין איסור בלקיחת קורבן תמים מנכרי","21/01/18 09:10","ה שבט","תשע"ח","09:10","יהודי_קדום","האיסור הוא בלקיחה ממנו של קרבן בעל מום מכל סוג (גם נסתר כמו מסורס).

ראה:
1. הרמב"ם הלכות מעשה הקרבנות - פרק שלישי
ב ואחד אנשים ואחד נשים או עבדים מביאין כל הקרבנות. אבל העכו''ם אין מקבלין מהן אלא עולות בלבד שנאמר (ויקרא כב-כה) ''ומיד בן נכר לא תקריבו את לחם אלהיכם'' אפילו עולת העוף מקבלין מן הנכרי אע''פ שהוא עובד ע''ז. אבל אין מקבלין מהן שלמים ולא מנחות ולא חטאות ואשמות. וכן עולות שאינן באות בנדר ונדבה אין מקבלין אותן מן הנכרי כגון עולת יולדת וכיוצא בה מעולות שאינן באות משום נדר ולא משום נדבה:
ג נכרי שהביא שלמים מקריבין אותן עולות שהעכו''ם לבו לשמים. נדר שלמים ונתנם לישראל על מנת שיתכפר בהן לישראל אוכלין אותן הישראלים כשלמי ישראל. וכן אם נתנן לכהן כהן אוכלן: נשים לב שלדעת הרמב"ם קרבן שלמים לא שייך לגבי עכו"ם.
2. {ויקרא כב,כה} וּמִיַּד בֶּן נֵכָר לֹא תַקְרִיבוּ אֶת לֶחֶם אֱלֹהֵיכֶם מִכָּל אֵלֶּה כִּי מָשְׁחָתָם בָּהֶם מוּם בָּם לֹא יֵרָצוּ לָכֶם: (ס)
[רש"י] ומיד בן נכר. נכרי שהביא קרבן ביד כהן להקריבו לשמים לא תקריבו לו בעל מום, ואף על פי שלא נאסרו בעלי מומים לקרבן בני נח אלא אם כן מחוסרי אבר, זאת נוהגת בבמה שבשדות, (תמורה ז.) אבל על המזבח שבמשכן לא תקריבוה, אבל תמימה תקבלו מהם, לכך נאמר למעלה איש איש, לרבות את הנכרים שנודרים נדרים ונדבות כישראל (חולין יג:):

3. מנחות דף עג – ב
"אמר רב הונא שלמי העובדי כוכבים עולות איבעית אימא קרא ואיבעית אימא סברא איבעית אימא סברא עובד כוכבים לבו לשמים ואיבעית אימא קרא {ויקרא כב-יח} אשר יקריבו לה' לעולה כל דמקרבי עולה ליהוי "
רש"י ד"ה שלמי העובדי כוכבים. עובד כוכבים שנדר להביא שלמים, עולות הן ואין נאכלין וה''ה דמנחתן כליל.

4. מנחת חינוך מצוה קטו
"...וכל המקריבין עולה מביאין נסכים אך עכו"ם שמביא עולה ז"ל הר"מ פ"ג ממעה"ק ה"ה עולות העכו"ם אין מביאין עמה נסכים אבל נסכיהם קרבין משל צבור..."
חידושי הגרי"ז מסכת מנחות דף עג עמוד ב "...ליכא בקרבנות עכו"ם כ"א עולה לחוד ולא נסכים,..."","233","","2289","True","True","False","","226","79.181.30.168","0","54414","עבודה זרה|ה ע"ב",""),new Message("54418","54417","לא הבנתי כיצד עונה על הדברים","21/01/18 09:15","ה שבט","תשע"ח","09:15","אבי גרינבלט","העליתי שאלה בתחילת הדברים ובה הדיון בגמרא לגבי המקור ובו נאסר על ב"נ להקריב מחוסר איבר בבמה שלהם (כולל לע"ז) ומא"י נפק"מ אם ממילא נאסרה עליו ע"ז אלא אם בהכרח הכוונה לב"נ שנאסר עליו להקריב בבמה שלהם אבל לשם שמים - בהמה מחוסרת איבר (האם זו הכוונה בדברי התוס' "לגבוה" ?)","539","","2289","True","True","False","","114","31.168.68.82","0","54414","עבודה זרה|ה ע"ב",""),new Message("54419","54418","תשובות","21/01/18 09:47","ה שבט","תשע"ח","09:47","המכריע","א. האיסור לבן נח להקריב מחוסר אבר הוא בשעה שמקריב לגבוה.
הסוגיא שלנו מדברת במקריב לעבודה זרה.
רש"י כבר שואל את זה ומסביר שהם נוהגים היו להקריב לעבודה זרה שלהם באיסור, בדיוק כמו שאבותיהם, נח למשל , היה מקריב לגבוה בהיתר. ומכיון שלגבוה היו אבותיהם מקפידים לא להקריב מחוסר אבר, כמו שההלכה מחייבת אותם, לכן כך הם נוהגים להבדיל בבואם להקריב לעבודה זרה שלהם.

ב. אנו מקפידים אפילו על דוקין שבעין, זה לוקח לנו 30/15 יום. הם שמחפשים בהמה שרק לא תהא מחוסרת אבר, זה ניתן להשגה תוך 3 ימים.
אין הנידון על הבדיקה. הנידון הוא על מציאת בהמה מתאימה.","199","","2289","True","True","False","","202","95.86.108.184","0","54414","עבודה זרה|ה ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);