var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=54278;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("54278","0","שאלות","11/01/18 23:15","כד טבת","תשע"ח","23:15","אבי גרינבלט","דף מד,א
א. "ולך תהיה צדקה" האם בע"ח קונה את המשכון "ומחסרו ממון" בגלל שימוש של הלוה בבגד ומבלהו ובזה מחסרו לבע"ח ע"י שמתמעט ערכו של המשכון ?
דף מד,ב
ב. רש"י ד"ה "לימא דרב יוסף תנאי היא - דמילתא דרבה ודאי תנאי היא דר"ע לית ליה דרבה" - מדוע זה פשוט שאינו מסכים לעיקרון של רבה , רבה דן בשומר אבידה ודעת רבי עקיבא (בדף מג,ב) מובאת בנושא המלוה את חבירו על המשכון , מדוע זה תואם את שומר האבידה ומשם נסיק לכאן ?
ג. "לאו מצוה קעביד" , הרי נהנה מהמשכון ויש בזה שווה כסף ומדוע עדיין נחשב לשומר חינם ?
ד. "למאי תפיס ליה למשכון ? לזכרון דברים בעלמא" , מדוע לא יכול הלוה לטעון שמכר את המשכון למלוה ובכך תשמט ההלוואה ?","539","","2305","True","True","False","","853","95.86.72.27","0","0","שבועות|מד ע"א",""),new Message("54280","54278","א.ב.ג. אסור להשתמש במשכון","12/01/18 00:50","כה טבת","תשע"ח","00:50","דוד כוכב","ד. 1) הלוה דובר אמת. 2) יש עדים שניתן כמשכון, והלוה אינו נאמן שהמצב השתנה. 3) גם המלוה יכול לשקר שהיה לו פרוזבול, והוא הרי נאמן בזה. 4) המלוה נאמן שלא קנה את המשכון במגו שיכל לטעון שהיה לו פרוזבול.","125","","2304","True","True","False","","172","95.86.70.108","0","54278","שבועות|מד ע"א",""),new Message("54281","54280","שאלות על התשובות","12/01/18 07:58","כה טבת","תשע"ח","07:58","אבי גרינבלט","א. במה נחשב כצדקה היינו במה מחסרו ממון עפ"י דברי התוס ?
ב. האם כוונתך שיש איסור להשתמש באבידה ובזה הזהות לענין המשכון ?","539","","2304","True","True","False","","105","37.26.147.143","0","54278","שבועות|מד ע"א",""),new Message("54285","54281","תשובות","13/01/18 20:59","כו טבת","תשע"ח","20:59","דוד כוכב","א. בכך שהלוה לוקח את המשכון מהמלוה (בלילה) למרות שזה ממונו. המלוה גם עלול לאבד בכך את המשכון.
ב. ר"ע אינו יכול לסבור כרבה כי ר"ע כן מחייב את שומר המשכון למרות ששמירת המשכון היא מצוה כשמירת אבידה.","125","","2303","True","True","False","","135","213.151.49.125","0","54278","שבועות|מד ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82640);