var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=54107;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","53"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","35"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","23")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("54107","0","שאלה על לימודי ג"ש","30/12/17 21:15","יב טבת","תשע"ח","21:15","עלי","רבי מאיר לומד ג"ש בשיטת אוקי מינה ומינה בניגוד לרבנן הלומדים רק מינה באתרא. כלומר לימוד מרחיב לעומת לימוד מצומצם של הג"ש.
במקרה שלנו ברור שלא נפסקה הלכה כרבי מאיר אך האם בגלל שנפסק שלא למדים כלל בשיטתו או פשוט משום שכאן דעתו דעת יחיד, אך אם באותה שיטת לימוד יחלוק רבי מאיר רק על רבי יהודה יפסקו הלכה כמותו, כלומר לא שיטתו דחויה אלא אם הוא מיעוט אבל במקום של מחלוקת בין שני תנאים אזי כן יפסקו כשיטתו כשתמיד במחלוקת רבי מאיר ורבי יהודה פוסקים כמותו ?
בעצם השאלה אינה רק כיצד חז"ל פוסקים הלכה אלא גם האם שיטת הלימוד לא משנה בעיקרון כי רואים שלא השיטה קובעת כמי יפסקו הלכה אלא דעתו של מי במחלוקת נחשבת יותר ?!
( בכוונה אינני מציין כאן את המחלוקת המסוימת בין רבי מאיר ורבי יהודה בה נפסקה הלכה כרבי מאיר נגד רבי יהודה כשמחלוקתם נוגעת ללימוד מג"ש, עד שאקבל תשובה מחכמי הפורום ).
כלומר
רבי מאיר לעומת חכמים הלכה כחכמים
רבי מאיר לעומת רבי יהודה הלכה כרבי מאיר, אעפ"י שבשני הסוגים רבי מאיר לומד ג"ש מרחיבה","209","","2312","True","True","False","","890","95.86.84.168","0","0","שבועות|לב ע"א",""),new Message("54111","54107",""רבי מאיר ורבי יהודה - הלכה כרבי יהודה..","31/12/17 12:48","יג טבת","תשע"ח","12:48","יהודי_קדום","בתשובה לשאלתך הראשונה (שורות 5-3 בגוף ההודעה ובעיקר למה שכתבת "כשתמיד במחלוקת רבי מאיר ורבי יהודה פוסקים כמותו ?"):
ראה עירובין דף מו עמוד ב : "..רבי מאיר ורבי יהודה - הלכה כרבי יהודה.
רבי יהודה ורבי יוסי - הלכה כרבי יוסי,
ואין צריך לומר רבי מאיר ורבי יוסי - הלכה כרבי יוסי. ..".

ובעירובין דף יג עמוד ב : " אמר רבי אחא בר חנינא: גלוי וידוע לפני מי שאמר והיה העולם שאין בדורו של רבי מאיר כמותו, ומפני מה לא קבעו הלכה כמותו - שלא יכלו חביריו לעמוד על סוף דעתו. שהוא אומר על טמא טהור ומראה לו פנים, על טהור טמא ומראה לו פנים".

ועוד בעירובין דף נג עמוד א מצינו: "אמר רבי יוחנן: רבי אושעיא בריבי בדורו - כרבי מאיר בדורו, מה רבי מאיר בדורו לא יכלו חבריו לעמוד על סוף דעתו - אף רבי אושעיא לא יכלו חבריו לעמוד על סוף דעתו..."

עוד על רבי מאיר ומחלוקות עם חבריו:
שבת דף קלד עמוד א תניא: אין טורפין יין ושמן לחולה בשבת. אמר רבי שמעון בן אלעזר משום רבי מאיר: אף טורפין יין ושמן. אמר רבי שמעון בן אלעזר: פעם אחת חש רבי מאיר במעיו, ובקשנו לטרוף לו יין ושמן, ולא הנחנו. אמרנו לו: דבריך יבטלו בחייך? אמר לנו: אף על פי שאני אומר כך, וחבירי אומרים כך - מימי לא מלאני לבי לעבור על דברי חבירי...","233","","2311","True","True","False","","163","79.177.148.119","0","54107","שבועות|לב ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);