var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=53931;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","64"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","45"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","45")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("53931","0","הנאה מהקדש בשו"פ","22/12/17 08:58","ד טבת","תשע"ח","08:58","אבי גרינבלט",""רב אשי אמר : כי קתני , מידי דחיילא כשיעור , שבועה דחיילא אפחות מכשיעור לא קתני.
הרי הקדש ?!
הא בעינן שוה פרוטה"
אם ההו"א בשאלה היתה שאנו מחפשים שיעור לאכילה ואין מינימום לזה בהקדש , מדוע למסקנה עולה כי לא מחפשים מינימום לאכילה בלבד אלא כל מינימום יחייב את הנהנה מההקדש גם אם מדובר בשווי שהרי עדיין זה שונה ?","539","","2326","True","True","False","","818","95.86.72.27","0","0","שבועות|כד ע"ב",""),new Message("53933","53931","כתבת: "ואין מינימום לזה בהקדש", תוכל","22/12/17 11:16","ד טבת","תשע"ח","11:16","יהודי_קדום","לפרט בבקשה הבנתך בזה?","233","","2326","True","True","False","","113","79.179.91.160","0","53931","שבועות|כד ע"ב",""),new Message("53936","53931","לפענ"ד אפשר והמקורות להלן עוסקים","22/12/17 12:58","ד טבת","תשע"ח","12:58","יהודי_קדום","בשאלתך.

תוספות מסכת שבועות דף כד עמוד ב
הרי הקדש הא בעינן שוה פרוטה - המ"ל הא אוקימנא בבכור כדמשני לעיל.
תורת חיים מסכת שבועות דף כד עמוד ב
הרי הקדש הא בעינן שוה פרוטה. כתבו התוספות הוה מצי למימר הא אוקימנא בבכור כדמשני לעיל. וזה תימה דמה לי בכור מה לי שאר מוקדשין הא פשיטא דאין מועלין בבכור בפחות משוה פרוטה ונראה דיש למחוק הא בעינן שוה פרוטה וצריך להיות הרי הקדש הוה מצי למימר הא אוקימנא כו' וקאי אהא דפריך בתר הכי והרי הקדש דחייל נמי אעצים ואבנים וכן משמע דאי לאו הכי יהיו דברי התוספות מהופכים דמעיקרא כתבו והרי אשם דזדונו לאו ובתר הכי כתבו הרי הקדש הא בעינן שוה פרוטה שלא כסדר הגמרא
צל"ח מסכת שבועות דף כד עמוד ב
בתוס' ד"ה הרי הקדש הא בעינן שוה פרוטה, המ"ל הא אוקמינן בבכור כדמשני לעיל כו'. ודברי התוס' תמוהים. ואמר הנ"ל לפרש הכא הא אוקמינן בבכור וליכא איסור כולל, והא דקאמר דחיילי אפחות מכשיעור לא קתני, היינו איסור כולל דחייל אפחות מכשיעור, אבל בכור דלית ביה אסורי כולל.
חתם סופר מסכת שבועות דף כד עמוד ב
גמ' הרי הקדש הא בעינן שוה פרוטה פי' הרי הקדש דחל הקדישא אפי' אכל שהוא ומשני דמ"מ בעינן שוה פרוטה דבלא"ה לא מקרי כסף וכתי' ונתן הכסף וקם לו וע"ז מקשה תוס' דה"ל לשנויי הא אוקימנא בבכור שאינו מקדישו כלל והת"ח הבין דבעינן שוה פרוטה אמעילה קאי ולא אתחלת הקדש ולכן מגיהה בתוס' לאין צורך וק"ל:","233","","2326","True","True","False","","159","79.179.91.160","0","53931","שבועות|כד ע"ב",""),new Message("53934","53933","הסבר","22/12/17 12:13","ד טבת","תשע"ח","12:13","אבי גרינבלט","באכילה יש שיעור מינימלי של כזית ובהקדש גם פחות מזה , יתחייב","539","","2326","True","True","False","","96","95.86.72.27","0","53931","שבועות|כד ע"ב",""),new Message("53935","53934","ברשותך הבה ונדייק:","22/12/17 12:53","ד טבת","תשע"ח","12:53","יהודי_קדום","1.אם ההנאה או ערך ההוצאה מרשות ההקדש הוא פחות משווה פרוטה - אין מעילה (אבל אסור לעשות כן).
2.קדשי המזבח וקדשי בדק הבית מצטרפין זה עם זה למעילה - מי שנהנה בפחות משווה פרוטה מ'קדשי המזבח' ובפחות משווה פרוטה 'מקדשי בדק הבית' - ושתי ההנאות יחד מצטרפות לשווה פרוטה - מתחייב בדין מעילה.

לכן היה קשה לי להבין מה שכתבת: "אם ההו"א בשאלה היתה שאנו מחפשים שיעור לאכילה ואין מינימום לזה בהקדש , ", כשבאמת יש מינימום לחיוב מעילה בהקדש.

ראה עוד על דין מעילה כאן.","233","","2326","True","True","False","","153","79.179.91.160","0","53931","שבועות|כד ע"ב",""),new Message("53937","53935","שאלתי בניסוח אחר","22/12/17 13:02","ד טבת","תשע"ח","13:02","אבי גרינבלט","רב אשי מסביר מדוע לא צירפה המשנה בכריתות יג,ב עוד חיוב באותה הפעולה כאשר נשבע שלא יאכל ועל כך ענה היות והמשנה התייחסה לנושאים בהם יש שיעור מינימום לעבור עליהם ובשבועה יש חיוב כאשר מפרש בשבועתו שאוסר על עצמו גם פחות משיעור אכילה.
כאן מקשה הגמרא מהקדש שכן מופיע במשנה למרות שהנהנה מהקדש גם פחות מכזית (ובתנאי שיהנה בלפחות שו"פ) גם מתחייב ולכן לא ברור מדוע לא הוסיף התנא את השבועה.
על כך עונה הגמרא , אה"נ , שו"פ הוא השיעור ובשבועה אין שיעור.
שאלתי היתה , מה היתה ההו"א בקושית הגמרא , שיעור הוא בשווי כספי או בכמות אכילה , למה שנפריד בסוג השיעור כמות או שווי ?","539","","2326","True","True","False","","121","95.86.72.27","0","53931","שבועות|כד ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);