var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=53886;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","76"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("53886","0","חמישה דברים היו בבית ראשון וחסרו","14/12/17 11:08","כו כסלו","תשע"ח","11:08","יהודי_קדום","בבית שני ואלו הם:
א. ארון, כפורת וכרובים: הארון הכפורת והכרובים נכללים כ'דבר' אחד משום הימצאם בקדש הקדשים (רש"י: 'כוליה חדא מילתא'), וראה יומא דף נב עמוד ב.
ב. האש שירדה מן השמים על המזבח
ג. השכינה: שלושה מחנות היו בירושלים שהראשון בהם היה 'מחנה שכינה' הכולל את קדש הקדשים, את ההיכל ואת העזרה, ובמקום זה לא שרתה שכינה.
ד. רוח הקדש: "ורוח הקדש לא הייתה בנביאים משנת שתים לדריוש ואילך" (רש"י יומא דף כא עמוד ב)
ה. אורים ותומים: בכל התורה ובכל התלמוד לא נאמר מהם האורים ותומים, ממה הם עשויים או כל תיאור פיסי אחר שלהם!. יש מחז'ל האומרים שהאורים ותומים הם קלף שעליו כתוב שם המפורש שהיה נתון בתוך החושן אותו לבש הכהן הגדול כאחד משמונת בגדי הכהונה בשעה ששאל באורים ותומים שאלות הנוגעות למלך או לבית הדין הגדול או לצרכי ציבור (נציין שלא שואלים באורים ותומים בדיני ממונות או בהלכה, רש'י במסכת עירובין דף מה עמוד א ד'ה 'הרי שמואל' כותב: 'ומידי דאיסור והיתר לא משייל באורים ותומים'). יש דעה האומרת שחסרון האורים ותומים בבית שני היה חסרון רוחני ולא גשמי: האורים ותומים אכן היו גם בבית שני אך משום שלא השיבו לשאלות הכהן הגדול נחשבו כמי שאינם (יומא דף כא עמוד ב תוספות ד'ה 'ואורים ותומים'). הגמרא ביומא דף עג עמוד ב אומרת: כל כהן שאינו מדבר ברוח הקודש ושכינה שורה עליו - אין שואלין בו, (גרסת הרמב"ם בהלכות כלי המקדש פרק י הלכה י: עשו בבית שני אורים ותומים כדי להשלים שמנה בגדים ואף על פי שלא היו נשאלין בהן, ומפני מה לא היו שואלין בהן מפני שלא היתה שם רוח הקודש וכל כהן שאינו מדבר ברוח הקודש ואין שכינה שורה עליו אין נשאלין בו).","233","","2334","True","True","False","","951","79.180.98.111","0","0","שבועות|טז ע"א",""),new Message("53889","53886","הכל נכון אבל","14/12/17 16:18","כו כסלו","תשע"ח","16:18","עלי","הארון עם הכפרת והכרובים היו גנוזים ( עם שאר המשכן), עד שיבואו כהן צדק לעבוד ומשיח, ולכן כל העבודות בבית שני נעשו כמו בבית ראשון כאילו הארון שם.
יש דעה שהאש היתה אך לא בגלוי אלא רק בהסתר בתוך האש של מטה. וראיה לכך - שהמנורה דלקה לעתים ( כשהיו ראויים לכך כמו בימי שמעון הצדיק ) בנס עד שנה תמימה, וכידוע האש במנורה נלקחה ממזבח העולה.
נבואה בגלוי לא היתה אך עדיין בת קול היתה נשמעת לעתים,
ויתירה מכך, מעתה 'חכם עדיף מנביא' !
ועוד, שעדיין נשאר מצב ש'צדיק גוזר והקב"ה מקיים' וזה לא בטל עד ימינו ועד עת קץ, לכן גדל כח תלמידי החכמים גדולי כל דור שאנחנו הקטנים שומעים בקולם.","209","","2334","True","True","False","","178","95.86.73.18","0","53886","שבועות|טז ע"א",""),new Message("53891","53889","(עודכן) י"כ, אבל...","14/12/17 20:45","כו כסלו","תשע"ח","20:45","יהודי_קדום","1. כתבת: "הארון עם הכפרת והכרובים היו גנוזים..." - והרי הוא זה שנאמר שחסרו בבית שני. (אלא אם ציטטת להרחבה בנושא).

2. תמיד הייתה מצווה להביא אש שנעשתה בידי אדם ('וְ֠נָתְנוּ בְּנֵ֨י אַהֲרֹ֧ן הַכֹּהֵ֛ן אֵ֖שׁ עַל-הַמִּזְבֵּ֑חַ וְעָרְכ֥וּ עֵצִ֖ים עַל-הָאֵֽשׁ')
מצווה זו הייתה בכל הזמנים - וגם בזמן שאש כן ירדה מהשמים על המזבח - כך שאש התמיד, המערכה וכו' דלקו גם בלי נס...,! ולכן גם פשוט שלקחו בכל עת את האש למנורה מהמזבח. לפי זה נלענ"ד שצ"ע על מה שכתבת "יש דעה שהאש היתה ... וראיה לכך - שהמנורה דלקה לעתים ( כשהיו ראויים לכך כמו בימי שמעון הצדיק ) בנס עד שנה תמימה, וכידוע האש במנורה נלקחה ממזבח העולה" .

עדכון:
========
ואולי זו כוונתך:
אחד הנסים שהיה במקדש, עד מותו של שמעון הצדיק, היה שנר המערבי לא כבה וממנו הדליקו את שאר נרות המנורה. (ראה יומא דף לט עמוד א), ובתקופה שבה לא אירע נס זה היו לוקחים את הגחלים להדלקת המנורה (ולהקטרת הקטורת) מעל המזבח החיצון (ראה יומא דף מה עמוד ב)
=====================================================
3. לא הבנתי את הקשר של הנבואה והבת קול שכתבת לעניין חמשת הדברים שחסרו בבית שני.","233","","2334","True","True","False","","133","109.64.17.89","0","53886","שבועות|טז ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);