var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=53863;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מינוי מומחים בפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5360")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","51"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","32")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("53863","0","חידה לסיום הפרק שבועות שתים:","11/12/17 21:44","כג כסלו","תשע"ח","21:44","יהודי_קדום","בין חמישה עשר הקרבנות הקרבים ביום הכפורים יש אחד יוצא מכלל כולם. מהו ובמה הוא שונה משאר הקרבנות?","233","","2331","True","True","False","","901","37.26.147.136","0","0","שבועות|יד ע"א",""),new Message("53864","53863","אולי השעיר לעזאזל","11/12/17 22:00","כג כסלו","תשע"ח","22:00","אבי גרינבלט","הדומה לעגלה ערופה ופרה אדומה הנעשים בחוץ","539","","2331","True","True","False","","104","37.26.147.149","0","53863","שבועות|יד ע"א",""),new Message("53887","53863","פתרון החידה + טבלת חמישה עשר הקרבנות","14/12/17 12:27","כו כסלו","תשע"ח","12:27","יהודי_קדום","קרבן מוסף של יום הכיפורים הוא הקרבן היחיד מ 15 קרבנות יום הכפורים שבשרו נאכל במוצאי יום הכפורים ע"י הכהנים (עד חצות).
והוא החטאת החיצונה הנקרא גם "שעיר הנעשה בחוץ" (שכל העבודות בו נעשו 'בחוץ'=בעזרה, ולא בהיכל או בקודש הקודשים).","233","pdf","2328","True","True","False","","143","109.65.74.94","0","53863","שבועות|יד ע"א","0-pdf"),new Message("53865","53864","השעיר לעזאזל אינו קרבן! משעה שעלה בגורלו","11/12/17 22:05","כג כסלו","תשע"ח","22:05","יהודי_קדום","להשתלח אפסו סיכויו להיות קרבן... (עד לגורל סיכוי שני השעירים להיבחר מי מהם לה' ומי לעזאזל היה שווה).
המשתלח איננו זבח ואין בו ארבע עבודות הזבח.","233","","2331","True","True","False","","115","37.26.147.190","0","53863","שבועות|יד ע"א",""),new Message("53868","53864","אגב, גם העגלה הערופה וגם הפרה אדומה","12/12/17 10:41","כד כסלו","תשע"ח","10:41","יהודי_קדום","אינם קרבן.","233","","2330","True","True","False","","80","109.65.40.98","0","53863","שבועות|יד ע"א",""),new Message("53866","53865","פרו של כ"ג הבא מכספי היחיד","12/12/17 07:52","כד כסלו","תשע"ח","07:52","אבי גרינבלט","","539","","2330","False","True","False","","100","37.26.148.158","0","53863","שבועות|יד ע"א",""),new Message("53888","53865","לפי רס"ג הוא דוקא כן קרבן. לה'.","14/12/17 14:38","כו כסלו","תשע"ח","14:38","Almuaddib","וראה הרמב"ן ודעימיה, שהוא מעין מנחה לשכך ולשחד את כוחות ה...","107","","2328","True","True","False","","184","209.88.198.77","0","53863","שבועות|יד ע"א",""),new Message("53867","53866","אפשר, אבל עדיין הקרבן בחידה מיוחד מכולם","12/12/17 08:07","כד כסלו","תשע"ח","08:07","יהודי_קדום","במהותו מכל שאר הקרבנות.","233","","2330","True","True","False","","86","109.65.40.98","0","53863","שבועות|יד ע"א",""),new Message("53890","53888","רמב"ן להלן, רס"ג לא מצאתי, ועוד...","14/12/17 18:28","כו כסלו","תשע"ח","18:28","יהודי_קדום","על הפסוק וְנָתַ֧ן אַהֲרֹ֛ן עַל־שְׁנֵ֥י הַשְּׂעִירִ֖ם גֹּרָל֑וֹת גּוֹרָ֤ל אֶחָד֙ לה' וְגוֹרָ֥ל אֶחָ֖ד לַעֲזָאזֵֽל (ויקרא פרק טז פסוק ח) כותב רמב"ן: "...ור"א [אבן עזרא, י.ק.] כתב אמר רב שמואל אף על פי שכתוב בשעיר החטאת שהוא לשם, גם השעיר המשתלח הוא לשם. ואין צורך, כי המשתלח איננו קרבן,[משום, י.ק.] שלא ישחט...". (מכאן ממשיך אבן עזרא/הרמב"ן לעסוק בסודות שאיני בר דעת להבינם, כמו הסוד שהיו נותנין לו לסמאל שוחד ביום הכפורים שלא לבטל את קרבנם...).
ע"כ להבנתי בפשט(ות) שדעת הרמב"ן/אבן עזרא היא שהשעיר המשתלח איננו קרבן.

ועוד...
הרמב"ם אינו כולל את השעיר המשתלח בין 15 הקרבנות של יום הכפורים. וז"ל: "אחד קרב חטאת והוא נשרף, והשני שעיר המשתלח" (רמב"ם הלכות עבודת יום הכיפורים פרק א,א).
ראה גם: ספורנו על וּמֵאֵ֗ת עֲדַת֙ בְּנֵ֣י יִשְׂרָאֵ֔ל יִקַּ֛ח שְׁנֵֽי־שְׂעִירֵ֥י עִזִּ֖ים לְחַטָּ֑את וְאַ֥יִל אֶחָ֖ד לְעֹלָֽה (ויקרא פרק טז פסוק ה) "שני שעירי עזים לחטאת. הראשון על חטאים במקדש, והמשתלח על שאר חטאי צבור אשר לרוב טומאתו לא יאות לזבח ומטמא משלחו".

לא מוכחש שיש דעות המסתמכים על מרכיבים דומים הקיימים בקרבן כהגדרתו ודיניו, לבין דמיון בנקודות (זמן ומהות) מסויימות בשעיר המשתלח ומבססים עליהן את דרשותיהם שהשעיר המשתלח הוא קרבן. לענ"ד, אין צורך בידיעה מעמיקה בסדר עבודת יום הכפורים, קרבנותיו וכו' כדי להבין שדעות דרשניות (ומתפלפלות...) אלו חייבים להגדיר מחדש מהו קרבן, וזה ודאי דבר שיקשה על דעות אלו (ועלינו...) לעסוק בדיני הקרבנות כולם.
==============

אודה על הפניה לרס"ג.","233","","2328","True","True","False","","149","109.64.17.89","0","53863","שבועות|יד ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);