var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=53845;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","53"),new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","33")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("53845","0","שאלה : 'לא קרב ברגל זה","10/12/17 13:07","כב כסלו","תשע"ח","13:07","עלי","יקרב ברגל אחר'.
מדוע להמתין לרגל אחר ולא להקריבו כבר בר"ח הקרוב ?","209","","2332","True","True","False","","880","194.114.146.227","0","0","שבועות|יב ע"א",""),new Message("53846","53845","סברה לענ"ד","10/12/17 13:55","כב כסלו","תשע"ח","13:55","אבי גרינבלט","מכסים כאן את כל האופציות האפשריות שהרי יש כאן את כל רמות הקדושה
רק לדייק , יב,ב ולא יב,א","539","","2332","True","True","False","","101","31.168.68.82","0","53845","שבועות|יב ע"א",""),new Message("53847","53846","אפשר גם","10/12/17 16:09","כב כסלו","תשע"ח","16:09","עלי","לא קרב ביוכ"פ זה יקרב ביוכ"פ, הבא עלינו לטובה...ממש לא אופייני לחז"ל..., במיוחד מאחר שיש כמה ר"ח בין רגל לרגל שבכל אחד מהם אפשר להקריבו.
אבל היות ואין הסבר טוב יותר כנראה שאתה צודק.","209","","2332","True","True","False","","171","194.114.146.227","0","53845","שבועות|יב ע"א",""),new Message("53849","53847","אי אפשר להעביר משנה לשנה חטאות של יום","10/12/17 20:22","כב כסלו","תשע"ח","20:22","יהודי_קדום","הכיפורים. יש לחדש את קרבנות המוספים (והתמיד) על ידי קנייתם מכספי התרומה החדשה, מסיבה זו גם אין מעבירים משנה לשנה את שעיר החטאת של יום הכפורים.

ויש גם הגבלת גיל הקרבן... לכן דבריך "מאחר שיש כמה ר"ח בין רגל לרגל שבכל אחד מהם אפשר להקריבו" צ"ע, ראה גם תוספות מסכת שבועות דף יב עמוד ב :
מודה ר"ש בשעירי חטאת שאין מקיצין בגופן דקתני אם לא קרב ברגל כלומר בפסח יקרב בר"ח כו' ואם לא קרב ביוה"כ יקרב ברגל פירוש בסוכות ואם לא קרב ברגל זה של סוכות יקרב ברגל אחר היינו שמיני עצרת שהוא רגל בפני עצמו אבל טפי מרגל אחר דהיינו בפסח הבא לא מצי לאקרובי לגופיה דה"ל תרומה ישנה ולא להקיץ [1] בגופו לפי שמתחלתו לא הוקדש אלא לכפר על מזבח החיצון כלומר לכפר בחטאת וא"א לשנותן בנדבה אלמא אין מקיצין בגופן אלא בדמיהן אבל קשה דאמאי נטר עד הכא לעיל ה"ל לאיתויי.
=======================
[1]
'קיץ המזבח' הן עולות הנדבה שהיו מוקרבים על המזבח בגמר הקרבת כל קרבנות החובה והנדבה של אותו יום (ורק ביום, בלילה לא מוקרב קרבן כלשהו). משמעותה המקורית של המילה 'קיץ' בלשון המקרא (ואחר כך גם בלשון חז'ל) הוא 'פירות קיץ בשלים', וכן זהו כינויים של פירות הקיץ המוגשים כקינוח בגמר הסעודה. 'קיץ המזבח' נאמר כאן בהשאלה לעולות הנדבה שהיו מוקרבים על המזבח בגמר הקרבת כל קרבנות החובה והנדבה. המילה 'קיץ' לקוחה מהמקרא: בספר שמואל ב פרק טז פסוקים א ו-ב כתוב: 'וְדָוִ֗ד עָבַ֤ר מְעַט֙ מֵֽהָרֹ֔אשׁ וְהִנֵּ֥ה צִיבָ֛א נַ֥עַר מְפִי-בֹ֖שֶׁת לִקְרָאת֑וֹ וְצֶ֨מֶד חֲמֹרִ֜ים חֲבֻשִׁ֗ים וַעֲלֵיהֶם֩ מָאתַ֨יִם לֶ֜חֶם וּמֵאָ֧ה צִמּוּקִ֛ים וּמֵ֥אָה קַ֖יִץ וְנֵ֥בֶל יָֽיִן: וַיֹּ֧אמֶר הַמֶּ֛לֶךְ אֶל-צִיבָ֖א מָה-אֵ֣לֶּה לָּ֑ךְ וַיֹּ֣אמֶר צִ֠יבָא הַחֲמוֹרִ֨ים לְבֵית-הַמֶּ֜לֶךְ לִרְכֹּ֗ב (ולהלחם) וְהַלֶּ֤חֶם וְהַקַּ֙יִץ֙ לֶאֱכ֣וֹל הַנְּעָרִ֔ים וְהַיַּ֕יִן לִשְׁתּ֥וֹת הַיָּעֵ֖ף בַּמִּדְבָּֽר:' וכן בספר עמוס פרק ח פסוק א כתוב: ' כֹּ֥ה הִרְאַ֖נִי אֲדֹנָ֣י יְהוִ֑ה וְהִנֵּ֖ה כְּל֥וּב קָֽיִץ'.
===========================================
לא הבנתי את האמירה: "..ממש לא אופייני לחז"ל...".
מה לא אופייני?","233","","2332","True","True","False","","149","79.181.164.218","0","53845","שבועות|יב ע"א",""),new Message("53858","53849","יפה מאד, אבל","11/12/17 09:53","כג כסלו","תשע"ח","09:53","עלי","התשובה מאד יפה אבל אינני מבין, כי יוצא שלדחות מסוכות ( כלומר לפי דבריך והתוספות, כלומר משמ"ע ) לפסח אי אפשר. אם כן מדוע נכתב הכלל היחודי לשני רגלים אלו בלבד בלשון כללית ולא בפירוש - מסוכות לשמ"ע, האם מפסח לשבועות אפשר כי באותה שנת קרבנות ? ( האם לבחון אם אנחנו נבונים ומבינים בעצמנו ? ). זה בעצמו מה שנראה לי לא אופייני לחז"ל לכתוב בצורה כללית שאינה מדויקת או ברורה עד הסוף. אם תוכל להסביר את הדברים עוד מעט..","209","","2331","True","True","False","","176","194.114.146.227","0","53845","שבועות|יב ע"א",""),new Message("53860","53858","הכלל נכתב גם משום שיש חשש שבטעות","11/12/17 17:22","כג כסלו","תשע"ח","17:22","יהודי_קדום","(טעות שסיכוייה לקרות גדלים ככל שחולף הזמן) - יוקרבו קרבנות אלה לשם קרבן אחר (לכן יש דעה שדינם שימותו).
גם ידוע שבסוגי קרבנות יחיד (שאין עניינם לכאן) יש חשש שבהשהיית הקרבנות יעברו על איסור גיזה ועבודה במוקדשים.

ראה טבלה מצורפת של טווח הגילאים הכשרים להקרבה.","233","pdf","2331","True","True","False","","149","109.64.31.60","0","53845","שבועות|יב ע"א","0-pdf")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);